an
door annie van es Sep 21, 2016 om 15:51
Computers & telefonie

Hotmail werkt niet meer

Al meer dan een week krijg ik de melding dat ik geen mail kan versturen of ontvangen in Hotmail. Ik gebruik al jaren Windows Live mail, dus GEEN outlook.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben. Ik heb al op internet gekeken maar daar wordt alleen over Outlook gesproken. Dat wil ik niet, vind dat geen prettig programma.

12136 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - Sep 21, 2016 om 15:57
11507 Antwoorden / 15 Vragen
an
door annie van es Sep 22, 2016 om 06:16
53 Antwoorden / 4 Vragen

dank je Maritas, Optie 4 heb ik gelezen, maar dan ben je verplicht met Outlook te gaan werken. Maar ik wil geen Outlook, mijn partner heeft dat en ik vind dat niet prettig werken. Als je iets wilt uitprinten moet je het eerst opslaan en dan kun je pas printen. Dan maar geen hotmail meer.

marita5
door marita5 Sep 22, 2016 om 08:28
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@An62 , ik gebruik geen WLM , maar wat ik begrijp uit optie 4 is gewoon dat u de poort instellingen veranderd en dan gewoon kunt werken met WLM .
Zie ook de reactie van @simon55 , gebruikt ook nog WLM ..
Ik werk met outlook ik kan meteen afdrukken zonder eerst op te slaan . uw partner kan toch kiezen in outlook voor meteen afdrukken .

besseldekker
door besseldekker - Sep 21, 2016 om 15:59
123 Antwoorden / 0 Vragen
marita5
door marita5 Sep 21, 2016 om 16:16
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Is niet erg , nu weet Ts zeker waarom het niet werkt .

simon55
door simon55 - Sep 21, 2016 om 16:03
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Portnummers wijzigen en instellen van SSL vereist

reflecs
door reflecs - Sep 22, 2016 om 09:27
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@an62,
Dit staat op de pagina waar de link naar verwijst:

4.Of de oplossing die Microsoft nergens-nooit-niet noemt: in WLM de server-instellingen van je mailaccount handmatig aanpassen....

Voor optie 4 ga je binnen het WLMprogramma naar :

  • Tabblad Accounts > E-mail > E-mailaccounts;
  • Klikt het juiste E-malaccount en klikt Volgende;
  • Vinkt aan Serverinstellingen handmatig configureren en Volgende;

    De instellingen worden nu:
    > Incoming IMAP Server:: imap-mail.outlook.com
    > Serverport: 993
    > Encryption: SSL
    > Outgoing SMTPServer:: smtp-mail.outlook.com
    > Server port: 587
    > Encryption: TLS

an
door annie van es Sep 23, 2016 om 17:24
53 Antwoorden / 4 Vragen

bedankt reflecs,
precies gedaan wat ik hier zie, alleen zie ik nergens serverinstellingen handmatig configureren staan.

Ik laat het hierbij, ga gewoon verder met mijn vertrouwde van het net en mijn g-mail, die werken wel goed.

bedankt voor de moeite

reflecs
door reflecs Sep 23, 2016 om 18:27
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ok, jammer dat het niet lukt, graag gedaan. U kunt eventueel via de website outlook.com uw nieuwe ontvangen Hotmail e-mail laten doorsturen naar het net of gmail. Mocht u daar belangstelling voor hebben en een beetje hulp kunnen gebruiken, laat het maar weten; we helpen u daar graag mee.

Ma
door Mat Matheij - Sep 23, 2016 om 18:41
986 Antwoorden / 3 Vragen

Eigenlijk geen idee het kan zo zijn dat hotmail zomaar van het scherm is verdwenen. U kunt daaraan ook geen rechten ontlenen. Live mail beperkt u daarin niet maar u dient een hoofdaccount en tweede account in te stelllen. Outlook geeft daarin geen oplossing. Hotmail is in zekere zin verouderd en de vraag is enkel of dit nog wordt ondersteund. Dat  blijkt overigens wel het geval. U moet -zo blijkt- hernieuwd inloggen hetgeen eerder niet nodig was. login.live.com. Thans klaarblijkelijk nodig. Daarvoor moet u een klaarblijkelijk nieuwe account genereren.

kv
door kvjapio - Sep 23, 2016 om 20:47
281 Antwoorden / Vragen

Ik gebruik hotmail al vele jaren als e-mailprogramma naast outlook. gewoon inloggen op www.hotmail.com. Niks veranderd, ik check er elke dag mijn mail.
Windows live mail ken ik niet, dus over die synchronisatie kan ik niks zeggen.