Johan 133
door Johan 133 Sep 16, 2018 om 14:30
Computers & telefonie

Hp G62 maakt de ventilator maakt veel herrie en de notebook voelt erg warm aan

Mijn notebook de HP G 62, besturing Windows 10, maakt veel herrie en de notebook voelt erg warm aan, hoe los ik dit op, bedankt voor het meedenken,

mvg, Johan

3899 10 Rapporteer

marita5
door marita5 - Sep 16, 2018 om 14:35
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Johanja133 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://support.hp.com/be-nl/document/c01233215

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 16, 2018 om 16:53
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Als de tip van @marita5 niet afdoende is, dan ventilator (laten) vervangen.

Als de laptop een HDD heeft is het mogelijk ook een idee om die te (laten) vervangen door een SDD die veel minder warmte afgeeft. Een laptop heeft nu eenmaal minder ventilatie mogelijkheid en te warm worden door hdd is een vaker voorkomend fenomeen. Zorg wel vooraf een komplete back up te hebben.

Grunnen.
door Grunnen. Sep 17, 2018 om 12:31
509 Antwoorden / Vragen

De harde schijf wordt niet gekoeld door een ventilator en een SSD hd kan ook behoorlijk warm worden bij intensief gebruik .Het is met name de processor die heet (ca 70 graden) wordt en gekoeld wordt door de ventilator en koelblok.Het vervangen van de harde schijf door een SSD is dus niet nodig ..Bovendien zijn niet alle PC 's geschikt voor een SSD hd. Het laten vervangen zal rond de 200 a 250 euro kosten en dat kan beter een nieuwe kopen.

panter22
door panter22 - Sep 16, 2018 om 19:48
6599 Antwoorden / Vragen

Misschien zit er wat stof in de ventilator. De ventilatoropening van mijn desktop zuig ik regelmatig met de stofzuiger. Werkt goed.
Of het ook op een notebook werkt, zou je even kunnen proberen.

gsm
door gsm - Sep 16, 2018 om 22:40
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Een laptop heeft aan de linker zijkant of aan de achterkant een grof rooster.
Daarachter bevind zich de radiator van de koeler. Deze is na 1 a 2 jaar verstopt door ophoping van stof.
Uitzuigen van de  roosters aan de onderzijde is meestal niet voldoende.
Blaas met een krachtige luchtstraal in het groffe rooster.
Gebruik hiervoor bijvoorbeeld een fietspomp of een speciaal spuitbusje, meestal "Air Duster" geheten.
Vooral geen perslucht uit een compressor hiervoor gebruiken!

Zet de laptop bij gebruik altijd op een harde en vlakke ondergrond. Nooit een kleedje of iets dergelijks eronder leggen!

ja
door jackyh Sep 17, 2018 om 11:34
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dat is een goede raad. Ga ik ook doen.

er
door erky - Sep 17, 2018 om 11:53
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Johanja133,
De HP G62 is volgens mij al een iets oudere laptop waar ooit Windows 7 op heeft gezeten. Het is bij zo'n oudere machine bijna altijd raak na enige tijd. STOF! De adviezen die hier al zijn gegeven zijn de juiste. De ventilator en het inlaat- en uitlaatrooster vrij maken van stof. Als dat niet lukt met blazen of (stof)zuigen dan zal de laptop open moeten om het samengeklonterde stof weg te halen. Een handig neefje die al eens eerder een laptop heeft opengehaald kan dat. Op internet zijn ook wel eens filmpjes die duidelijk maken hoe het kan. Iemand die niet weet wat hij doet kan hier beter niet aan beginnen. Voorkom dat de ventilator lang blijft spinnen.

Klopt het dat er een AMD processor in de laptop zit? Die werden in het verleden ook nog al eens warmer dan een Intel processor van gelijke kracht. Het is dus bij jouw pc zeker belangrijk dat er iets aan de temperatuur gebeurt. Het lawaai kan ook ontstaan doordat de ventilator oud is en speling heeft en is gaan rammelen, resoneren. In dat geval is vervanging van de ventilator nodig.

Als de laptop in gebruik is bij een roker is het lastiger om het stof te verwijderen omdat de teer van rookwaar het stof extra plakkerig maakt.
Succes,
Erky

ha
door harrybre - Sep 17, 2018 om 12:12
240 Antwoorden / Vragen

Zit de ventillarot soms niet goed vast ? Was bij mijn desktop ook het geval.

adriaan2
door adriaan2 - Sep 17, 2018 om 13:07
104 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit meer gehoord. Ook bij ons op de computerclub. Blijkt dat soms de aan en afzuig openingen volledig zijn verstoft cq dicht zitten van het stof.. Even de stofzuiger, met zacht borsteltje, er over halen. HP en de bijbehorende transformator worden altijd warmer in vergelijk met andere laptops. Ik heb een HP en een Acer. Aardig verschil in warmte tussen die 2.

koekeloer
door koekeloer - Sep 17, 2018 om 13:36
562 Antwoorden / 18 Vragen

Uitzetten

tj
door tjerkfokkema - Sep 17, 2018 om 18:31
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heel eenvoudig.  De kap er af halen en de ventilator inspuiten met WD40.  Werkt prima op advies van de leverancier.

luky1951
door luky1951 - Sep 19, 2018 om 03:20
48 Antwoorden / 5 Vragen

Wat ook een goed idee is : het gebruik van een extra koeler waarop je de notebook of laptop plaatst!
De meeste exemplaren zijn zeer geluidsarm!