ho
door hoev1009 Jun 24, 2018 om 17:30
Computers & telefonie

Hp printer

Ik ben in het bezit van een HP envy 4520 printer.
Na het plaatsen van een nieuw origineel HP cartridge print hij niet meer in kleur.
Inmiddels heb ik de printerkop al gereinigd en uitgelijnd, maar nog steeds geen resultaat.
Het vreemde ervan is dat de uitlijnpagina en de afdrukkwaliteit wel in kleur is.
Als ik dan een word gebruik of ik wil een afdruk maken in kleur dan komt er alleen maar een zwarte afdruk.

Wie weet raad.

5579 8 Rapporteer

Ge
door Genee - Jun 24, 2018 om 17:51
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u al gekeken naar de instelling in het printprogramma?
Zie op handleidingen.nl dat u niet de enige bent met dit probleem en jammer genoeg geen reacties met een oplossing.
Zou de klantenservice van HP vragen naar een oplossing.

ja
door jackyh - Jun 24, 2018 om 18:37
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik gebruik altijd alleen maar zwart en stel daarom bij het afdrukvoorbeeld zwart in.  Ik weet niet of dat de oplossing is maar zo doe ik het.

gerbera
door gerbera Jun 24, 2018 om 22:18
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Maar daar heeft de Ts niets aan. De Ts wil in kleur printen.

ja
door jackyh Jun 24, 2018 om 22:30
953 Antwoorden / 4 Vragen

Je kunt ook instellen op kleur. Ik wilde dus zeggen dat ik een keus maak en daarop instel.

ho
door hoev1009 Jun 26, 2018 om 13:17
15 Antwoorden / 4 Vragen

Dat is voor mij niet onbekend

marita5
door marita5 - Jun 24, 2018 om 19:16
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hoev1009 ,

Misschien heeft u iets aan dit filmpje , klik op de rode regel .

https://www.youtube.com/watch?v=7pvypzFQNxU

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 24, 2018 om 20:17
16825 Antwoorden / 202 Vragen

Zie NVDP@  ook ik heb de indruk dat uw afdrukinstelling op zwart/alleen grijs staat ingesteld. Als u voor het af te drukken document naar bestand gast en ver olgens afdrukken moet een instelscherm komen.

ho
door hoev1009 Jun 25, 2018 om 17:57
15 Antwoorden / 4 Vragen

Nee, heb ik ook al naar gekeken. En als ik een afdruk moet maken met kleur, dan stel ik hem in op kleur, maar dan komt hij er ook uit met zwart.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Jun 24, 2018 om 22:17
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Mogelijk dat de voorkeursinstelling, door welke oorzaak ook, op zwart/grijstinten staat.
Bij Win10 klik op winlogo(start) en vervolgens op het "tandwieltje" (instellingen), vervolgens op apparaten, dan op printer en scanner, dan op de standaard printer en vervolgens op beheren. Daar kunt u controleren of de voorkeursinstelling op kleur staat.
Andere mogelijkheid is dat het document wat u wilt printen op zwart/grijs is ingesteld, dat kunt u aanpassen op het scherm dat verschijnt voor de printopdracht

panter22
door panter22 Jun 25, 2018 om 09:13
6599 Antwoorden / Vragen

Bij instellingen kan kleur ingesteld staan, maar de afdruk kan zwart/grijs zijn ipv kleur.
Klik op de rechtermuisknop en je krijgt een menu, Daar staat dan als voorkeur zwart/grijs. Even veranderen in kleur.
Dat is het gemakkelijkst.

gerbera
door gerbera Jun 25, 2018 om 11:12
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Sorry hoor maar ik heb het over de voorkeursinstelling (dus bij de installatie aangegeven). Deze kan dus op zwart staan en bij geen verandering in de voorkeursinstelling blijft die zwart printen. Wanneer ik op de rechtermuisknop moet klikken is mij niet duidelijk. Bij instellingen komt dan de melding "aan menu start vastmaken" (Win 10) Geef ik bij een document de printopdracht kan ik de kleur gewoon in het printmenu wat verschijnt instellen bij printereigenschappen. Maar in dat geval kan de voorkeursinstelling dit negeren en gewoon zwart printen.

r.kemperman
door r.kemperman - Jun 26, 2018 om 15:42
423 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u nog garantie?
Bel dan gewoon met HP
Zij helpen u dan verder
‭+31 20 721 90 41‬

ho
door hoev1009 - Jun 27, 2018 om 16:48
15 Antwoorden / 4 Vragen

Iedereen bedankt voor het meedenken.
Helaas stonden er geen antwoorden die mij geholpen hebben.
Toen heb ik maar besloten om de printer en de drivers te verwijderen en
alles opnieuw te installeren.
En warempel het werkt.
Dus als er nog meer mensen hier problemen mee hebben, gewoon alles opnieuw instaleren.

edrick3
door edrick3 - Jun 28, 2018 om 14:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hoev1009,

Fijn dat alles weer naar behoren werkt.
Inderdaad: even opnieuw installeren wil nog wel eens fouten oplossen.

Bedankt voor het terugmelden.