con1
door con1 Nov 28, 2017 om 06:37
Computers & telefonie

HP printer doet het niet

Mijn pc draait onder Windows 10 en enige weken geleden heb ik de pc opnieuw ingesteld naar de fabrieksinstellingen. Hierdoor moest ik ook de verbinding met mijn printer (HP 5530) opnieuw instellen. De pc print draadloos. Ik heb het programmatje van HP, de HP print en scandoktor, gebruikt. De driver is dus opnieuw geïnstalleerd en de verbinding is gelegd. Maar nu ziet de PC de printer niet meer. Ik krijg het volgende

Dit apparaat is momenteel niet op de computer aangesloten, of er is geen verbinding met dit apparaat. (Code 45)

Sluit het apparaat op de computer aan of breng een verbinding met dit apparaat tot stand.

De printer doet het nog wel als ik via mijn telefoon of iPad print. Ligt dus echt aan de pc.
Graag hulp.

12097 14 Rapporteer

tdmduc
door tdmduc - Nov 28, 2017 om 07:36
703 Antwoorden / 2 Vragen
con1
door con1 Nov 28, 2017 om 08:13
29 Antwoorden / 28 Vragen

Ja

panter22
door panter22 - Nov 28, 2017 om 09:04
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je een kabel die past tussen de computer en de printer?
Aansluiten en het programma van HP opnieuw laten lopen.
Optie kiezen van bekabeling. Mogelijk wordt de computer dan weer herkend als je de kabel later hebt verwijderd.

Ge
door Genee - Nov 28, 2017 om 09:12
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Schakel de firewall of andere geïnstalleerde  beveiliging eens even uit.
Kan zijn dat deze geen verbinding met het apparaat toestaat.

gsm
door gsm - Nov 28, 2017 om 10:01
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Alle HP software voor de printer op de PC verwijderen en de PC Opnieuw opstarten (niet Afsluiten en weer aan zetten).
Verwijder de printer ook bij Instellingen, Apparaten, Printers en scanners, als deze daar vermeld wordt.
Vervolgens de software van HP (zie link van TDMDUC) opnieuw installeren.
Zet de printer pas aan, of sluit deze pas aan, als het installatieprogramma van HP dit vraagt.
Volg de aanwijzingen tijdens de installatie van de software

con1
door con1 - Nov 29, 2017 om 07:49
29 Antwoorden / 28 Vragen

Het rare is dat ik hem wel bedraad kan aansluiten. Hij print dus wel via de USB en draadloos via de iPad en iPhone. Heb al jullie sugesties geprobeerd maar niets helpt tot op heden.

panter22
door panter22 Nov 29, 2017 om 08:23
6599 Antwoorden / Vragen

Wat vervelend, Soms is het maar een kleinigheid, maar je moet het wel vinden.
Al op deze site gezien:
https://www.seniorweb.nl/tip/printerproblemen-oplossen-in-windows-10

Ge
door Genee Nov 29, 2017 om 08:33
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Zitten de printer en pc wel op hetzelfde netwerk?
B.v. bij dual band router pc op 5 GHz band en printer op 2,4 GHz band of andersom?

baard
door baard - Nov 29, 2017 om 12:40
16 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ook eens moeilijkheden met de verbinding van mijn HP 7520 gehad en heb het toen opgelost met HP Print and Scan Doctor en dat is gelukt .  Waar ik dat progie weggehaald heb , weet ik niet meer , maar ga een googlen op   ...............HP Print and Scan Doctor   .      Succes

costnix
door costnix Nov 29, 2017 om 12:55
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zo’n bruin vermoeden, dat dat programma van de HP Support webstek heeft gehaald ;-)

baard
door baard Nov 29, 2017 om 13:42
16 Antwoorden / 0 Vragen

klopt , maar ik weet niet af dit bij de 5530 werkt, want dat heeft hij geprobeert , maar met googlen kun je ook andere oplossingen tegenkomen denk ik

con1
door con1 Nov 29, 2017 om 15:49
29 Antwoorden / 28 Vragen

HP Print en Scan Doctor heb ik al gebruikt. Zonder succes.

zw
door zwaardvis - Nov 29, 2017 om 13:27
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Wellicht ten overvloede, maar je hebt in feite 2 soorten aansturing voor een wifi printer: via USB (kabel) en via Wifi. Je moet voor beide opties een printer (driver) installeren. Die verschillen dan in de zelf aangepaste naam (usb of wifi toevoeging) maar vooral in de gebruikte printerpoort. Zie bij Eigenschappen van de Printer, Tabblad Poorten welke poort er is ingesteld, usb of draadloos. In uw geval is blijkbaar USB als poort ingesteld.
Installeer dus de printer nogmaals (link hierboven) en kies dan voor de draadloze vairant.

lo
door loekief - Nov 29, 2017 om 14:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je wel de juiste cartridges geplaatst? Ik heb ditzelfde probleem gehad totdat ik de originele cartridges gebruikte. Toen kon ik opeens een update doen, die mijn problemen oplosten.

he
door henk van bruggen - Nov 29, 2017 om 14:30
4 Antwoorden / Vragen

Probeer deze volgorde eens:

- Klik op Start (Windows knopje linksonder)
- Tiep Configuratiescherm en klik daarop (als deze gevonden is)
- Klik op 'Aparaten en printers weergeven'
- Als er HP printers staan, verwijder deze dan allemaal (door er met de rechtermuis op te klikken)
- Start vervolgens Windows 10 opnieuw op (zorg dat de printer aanstaat)
- Ga weer naar Configuratiescherm / 'Aparaten en printers weergeven'
- Kijk of uw HP 5530 printer vanzelf is toegevoegd.
- Staat deze er nog niet bij dan bovenaan klikken op 'printer toevoegen'
- Er wordt dan gezocht en als deze wordt gevonden klikt u daarop om deze toe te voegen.

Succes!

tr
door truvanu Nov 29, 2017 om 14:44
51 Antwoorden / 0 Vragen

Dat gaat alleen op als printer en pc met een kabel verbonden zijn. Met kabel werkt de printer goed zegt TS hierboven.

Een pc gaat niet zomaar een draadloze printer in de buurt herkennen.

he
door henk van bruggen Nov 29, 2017 om 14:48
4 Antwoorden / Vragen

Dacht het wel!  Als de pc op dezelfde router(netwerk) zit.

con1
door con1 Nov 29, 2017 om 15:51
29 Antwoorden / 28 Vragen

Ik ga het proberen. Je hoort van me Henk

con1
door con1 Nov 29, 2017 om 16:15
29 Antwoorden / 28 Vragen

Niet gelukt Henk. Heel vreemd. Ik kan wel bedraad printen of draadloos via de iPad of de iPhone maar niet vanaf de PC. Moet iets heel simpels zijn maar kom er maar eens achter.

he
door henk van bruggen Nov 29, 2017 om 16:21
4 Antwoorden / Vragen

Ja dit is wel vreemd, probeer dit anders nog:

- printer uitzetten

- de router uitzetten (30 seconden echt uit het stopcontact!) en weer aanzetten
- Even 2 minuten wachten zodat de router weer helemaal opgestart is
- printer aanzeten
- pc opnieuw starten
- weer de eerder gegeven tip doorlopen

Nogmaals succes, moet goedkomen lijkt me.

zw
door zwaardvis Nov 29, 2017 om 17:18
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Nee dat is niet vreemd. Iedere printer waar u uit kunt kiezen bij het afdrukken, kan maar op één poort printen, en dat is USB of Wifi(draadloos), die van TS is ingesteld op USB. Die kan dus alleen bedraad printen. Wil TS via Wifi printen dan moet een tweede printer (weliswaar dezelfde HP) worden geinstalleerd maar nu met de draadloze optie als poort. Als dat niet gebeurt kan TS in geen 100 jaar via Wifi printen met de PC. Bij die andere genoemde apparaten is dat wel goed geïnstalleerd, want die kunnen niet eens via USB printen.

he
door henk van bruggen Nov 29, 2017 om 17:53
4 Antwoorden / Vragen

WEL vreemd, mijn stappen laat Windows 10 gewoon de Wifi variant dedecteren en installeren.
Een printer kan beide tegelijk bedienen, USB aangesloten én via Wifi, ik heb dit zelf hier werkend dus ik weet het zeker :-)

zw
door zwaardvis Nov 29, 2017 om 17:58
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Dus jouw printer heeft 2 poorten gelijkertijd ingesteld? Dat is vreemd, want als ik een andere poort aanvink bij Eigenschappen van de printer, tabblad Poorten, dan gaat het vinkje bij de vorige poort direct weg, zodat er maar één poort aangevinkt blijft. Je kunt wel dezelfde printer 2x installeren, zoals ik gedaan heb, 1x de USB variant en 1x de Wifi variant.. Edit: is zie dat in theorie wel 2 poorten aangevinkt kunnen worden, althans volgens de toelichting die bovenaan staat in het tabblad Poorten, en dat dan de eerst beschikbare optie wordt gebruikt. Maar blijkbaar is dat hier niet het geval omdat er een foutmelding komt als niet via USB is aangesloten.

con1
door con1 Nov 30, 2017 om 15:45
29 Antwoorden / 28 Vragen

Hij doet het weer Henk. Jouw aanwijzingen gevolgd samen met de HP print en scan doctor en opeens deed hij het weer. Weet niet hoe maar maakt niet uit.

con1
door con1 Nov 30, 2017 om 15:46
29 Antwoorden / 28 Vragen

Iedereen bedankt voor het meedenken!!

he
door henk van bruggen Nov 30, 2017 om 16:53
4 Antwoorden / Vragen

Fijn dat het gelukt is Coni, ik denk dat er 'een bitje scheef lag' in de router, ik heb al vaker meegemaakt dat uit en aanzetten van de router ervoor zorgde dat de Wifi printer wel weer gezien wordt door de pc.

Print ze verder! :-D

rembrantd
door rembrantd - Nov 29, 2017 om 17:16
116 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb ook een hp-printer die vaak onwillig is. Dan laat ik ccleaner de foute registerwaarden verwijderen en dan doet tie het weer voor een tijdje.

zw
door zwaardvis - Nov 29, 2017 om 17:24
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Even een stomme vraag: Print u altijd op de Standaard printer of weet u hoe u een andere printer moet kiezen in het print menu (Ctrl+P).
Het kan namelijk ook zijn dat er al 2 printers zijn geïnstalleerd (HP-USB en HP-Wifi) maar dat de HP-USB als Standaard staat ingesteld.

gsm
door gsm Nov 29, 2017 om 23:17
5940 Antwoorden / 47 Vragen

In Windows 10 is er normaal geen standaard printer ingesteld en stelt Windows 10 zelf vast wat op dat moment de beste printer is om mee te gaan printen, tenzij je zelf een printer expliciet als standaard printer gekozen hebt bij Instellingen, Apparaten, Printers en scanners.

1paul
door 1paul - Nov 30, 2017 om 09:07
3132 Antwoorden / 0 Vragen

is deze printer wel ingesteld als uw standaardprinter op uw PC???

ma
door maupgerda - Nov 30, 2017 om 13:58
5 Antwoorden / 2 Vragen

Je moet wel je windows10 pc in een thuisnetwerk aanmelden. Wifi is een netwerk zonder kabels, waarbij zowel de pc, als de printer in hetzelfde netwerk moeten zitten, om verbinding te kunnen maken.  Je hebt je pc ingesteld op de fabrieksinstellingen, dus moet je wel je netwerk op je pc opnieuw aanmaken / instellen. Je kan wel draadloos vanaf je ander apparaten printen, dus heb je denk ik iets van een draadloze netwerkrouter, waar je pc nu nog niet op draait (LAN=Local Area Network). Dit is iets anders dan je internet verbinding. Je kan dit regelen bij de netwerkinstellingen in je configuratie van Windows.