lieston
door lieston Feb 11, 2011 om 15:04
Computers & telefonie

HP webcam

Goeie dag,
In januari jl. kocht ik een HP laptop Pavilion 4190sd.Er zit een webcam ingebouwd HP True Vision. Verder is Media Smartwebcam van fabriekswege ingebouwd.
Als ik Smartwebcam opstart zegt hij: geen webcam gedetecteerd. Als deze ingebouwd dan inschakelen.
Maar nergens wordt aangegeven hoe.
Als ik daarna Skype opstart en ik kijk bij video-instellingen dan staat er: Webcam: HP Webcam Splitter.

Dus noch het progje Smartwebcam noch Skypewebcam werkt.

Smartwebcam heb ik er al eens afgegooid en hiervoor opnieuw de driver bij HP opgehaald en geinstalleerd.

Kortom: mijn [ingebouwde] webcam van mijn HP laptop Pavilion werkt niet.

Op internet kom ik heel veel faq's tegen over het niet werken van webcam's zonder een goede oplossing voor mijn probleem.

Ik hoop dat iemnd mijn hiermee kan helpen; bedankt al vast.

6530 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Feb 11, 2011 om 15:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo lieston.

Kijk eens of de oplossing van je probleem hier bij staat.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Feb 11, 2011 om 15:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

PS

Mocht het allemaal niet lukken ..... even teruggaan naar de winkel!

lieston
door lieston - Feb 12, 2011 om 11:05
50 Antwoorden / 27 Vragen
0

Dag Edrick3,
Ja, ik heb daar van de week al gekeken en de daar gegeven mogelijkheden geven geen oplossing voor mij.
Ik heb de laptop bij bol.com gekocht en zal volgende week daar maar eens contact mee opnemen.
Badankt zover; bonton

edwardus
door edwardus - Feb 13, 2011 om 13:56
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Met het 'inschakelen' van de webcam wordt bedoeld dat je in Apparaatbeheer ervoor moet zorgen dat de status op Ingeschakeld staat.

lieston
door lieston - Feb 15, 2011 om 12:04
50 Antwoorden / 27 Vragen
0

beste edwardus;
HP laptop is 64 bits met windows 7.In apparaatbeheer staat de webcam onder beeldschermapparaten. Als ik op eigenschappen klik van "webcam"staat er dat het apparaat correct werkt. Betekent dit dan ook dat hij "geactiveerd"is?
Als ik nogmaals onder eigenschappen van de webcam kijk onder "stuurprogramma"- details, dan zie ik 2 regels.
Regel 1: C:\windows\system32\drivers\ksthunk.sys
Regel 2: C:\windows\system32\drivers\usbvideo.sys

Maar de webcam werkt dus nog steeds niet. Als ik bij Skype, instellingen en videoinstelling kijk staat er bij webcam: HP webcam splitter

Ergens lijkt me is er een conflikt tussen HP Mediasmart webcam en de ingebouwde webcam [HP TrueVision.

Bedankt alvast voor een eventuele verdere reactie.
BONTON.

edwardus
door edwardus - Feb 15, 2011 om 18:21
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Ja, als hij zegt "werkt correct" dan moet die zijn ingeschakeld. Misschien helpt het om de driver / het apparaat te verwijderen en een vers exemplaar bij HP te downloaden en installeren. Je kunt evt. ook via de HP site een chatsessie starten met een techneut.

lieston
door lieston - Feb 16, 2011 om 10:20
50 Antwoorden / 27 Vragen
0

Edwardus, geloof het of niet maar de oplossing is veel simpeler als gedacht.
Ik heb op internet de handleiding van mijn laptop gedownload [zat er niet bij toen ik hem kocht] omdat ik ook wel eens wilde weten waar de functietoetsen [Fn] precies voor staan. Je voelt hem zeker al................Fn + f3 is voor aan/uit zetten van ................ de ingebouwde webcam! En alles werkt nu natuurlijk goed zo als het hoort.
Tja je moet het maar weten.
Bedankt zover voor het mee denken, groet BONTON.

edrick3
door edrick3 - Feb 16, 2011 om 12:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@lieston,

Mooi dat het opgelost is. Simpel eigenlijk. Zo simpel dat ik er niet aan gedacht heb dat dat wel eens de 'oorzaak' zou kunnen zijn.

Werkt dit trouwens ook?

U opent de webcamfunctie van de MediaSmart-software door te dubbelklikken op het MediaSmart-pictogram op het bureaublad.

Met vr.gr.

edwardus
door edwardus - Feb 16, 2011 om 19:04
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Yep, when all else fails, read the instructions :)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

Wa
Walter Spangenberg - Mar 26, 2024 om 16:53
Huishouden & energie
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)   Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer

ko
koenvdklundert - Mar 28, 2024 om 17:06
Huishouden & energie

Afvoer verstopt

Hoi, 

Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur. 

Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat?? ... Lees meer