NoahJanssen
door NoahJanssen Dec 12, 2018 om 22:38
Computers & telefonie

Hulp om te kiezen: Bitdefender of Avast?

Ik moet 10 antivirussoftwarelicenties bestellen, maar ik kan niet beslissen welke de beste is. Ik zal tussen Bitdefender en Avast zijn. Ik heb een paar artikelen over deze programma's gelezen, maar ik wil nog steeds uw mening. Bitdefender vs Avast ?

5379 10 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Dec 12, 2018 om 23:15
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Partner2 ,

Ik heb een paar artikelen over deze programma's gelezen,

Bekijk deze test eens ,

https://www.pcmag.com/article2/0,2817,2372364,00.asp

aurora1
door aurora1 - Dec 13, 2018 om 00:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tik eens op Google in: bitdefender of avast.
U zult dan de meningen kunnen lezen.

panter22
door panter22 - Dec 13, 2018 om 09:17
6599 Antwoorden / Vragen

De licenties zullen niet voor je persoonlijk zijn.
Voor een bedrijf, stel de vraag op:

gsm
door gsm - Dec 13, 2018 om 09:29
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Ik weet niet welke vraag ik moet kiezen ;-)
Maar Avast zou ik zelf zeker niet kiezen, alleen al uit privacy overwegingen.
Neem je Avast toch, beperk je dan tot de scanner en gebruik niet de extra optimizers en cleaners die Avast meelevert.

Het beste vind ik persoonlijk om geen extra beveiliging op Windows 10 toe te passen.
De beveiligers graven zich te diep in en vormen zelf ook een risico waar malware gebruik van zou kunnen maken.
De beveiliging van Windows is momenteel voldoende goed.
Het heeft zelfs enkele geavanceerde mogelijkheden, zoals bescherming tegen Ransomware en Apparaatbeveiliging met Kernisolatie, Geheugenintegriteit.

Met alleen Windows Beveiliging (was Windows Defender) voorkom je ook mogelijke problemen met o.a. de halfjaarlijkse updates.
In het algemeen dien je zo weinig mogelijk software te installeren en dat te beperken tot wat je echt nodig hebt.

Maar als je er een beter gevoel bij hebt, neem dan Bitdefender.

marita5
door marita5 Dec 13, 2018 om 11:21
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@gsm , Met alleen Windows Beveiliging (was Windows Defender) voorkom je ook mogelijke problemen met o.a. de halfjaarlijkse updates. Nou als ik lees op het Microsoft Community Forum welke problemen mensen hebben na een update , ben ik blij dat ik geen Windows 10 heb . Dan moet ik iedere dag hier een vraag stellen ;-))

Cookies
door Cookies Dec 13, 2018 om 11:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Win10 staat op miljoenen p.c.'s. Het aantal waar het mis bij gaat, is te verwaarlozen. Bovendien zijn veel gebruikers volkomen onnodig aan het klooien met tweaken, cleaners enz. Ook dat heeft invloed op wel/geen problemen, maar dat realiseren mensen zich niet. Ik ben sinds een jaar overgestapt op Windows Defender omdat die betaalde versies steeds zwaarder werden en mij (wilden) opzadelden met allerlei onnodige zooi. Had/heb ook een eeuwigdurende licentie voor MBAM, maar sinds die door Avast is overgenomen, veel foute updates in de koopversie. Dus ook die er af gegooid. Ondervind geen problemen bij de grote halfjaarlijkse updates.

Cookies
door Cookies Dec 13, 2018 om 11:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen
gerbera
door gerbera Dec 13, 2018 om 14:42
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ook ik heb totaal geen problemen met de updates van Win10. Het probleem wordt soms door de gebruiker zelf veroorzaakt wegens gebrek aan geduld. Sommige updates hebbe ff de tijd nodig en is soms de simpelste oplossing deze in te stellen op alleen downloaden en dan bij afsluiten van de PC de optie "bijwerken" te gebruiken. Ga ik ff een bakkie doen. Start je de PC dan later op duurt het wat langer alvorens alles weer normaal gebruikt funcioneerd.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 13, 2018 om 14:51
7156 Antwoorden / 3 Vragen

De meesten hebben problemen met updates als zij zelf W10 er op hebben gezet.
Ik heb een kant en klare gekocht en nooit problemen ondervonden.
Alleen Windows defender in gebruik bevalt prima, af en toe een mbammetje er overheen die felicitaties overbrengt omdat er niets verontrustends is gevonden.

ma
door maarten heest - Dec 13, 2018 om 09:59
463 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al vele jaren Bitdefender en ben er heel erg tevreden over. Een uitstekend product. Wordt ook al jaren heel goed getest.
Tegenwoordig ook met een VPN functie, gratis tot maximaal 200Mb per dag.
En bij vragen of probelemen is er vlotte Nederlandse ondersteuning.

Na
door Naxan - Dec 23, 2018 om 06:50
1 Antwoorden / Vragen

To understand which antivirus is better, you need to watch reviews, comparisons. You can watch trusted brands - avast antivirus reviews. I chose Avast and have no regrets. By the way, I use the free version.

ma
door maarten heest - Dec 23, 2018 om 07:35
463 Antwoorden / 0 Vragen

De Consumentenbond test Bitdefender Internet Security 2018 als beste. Bitdefender Antivurus Free Edition (gratis dus) als beste 'koop'.
Daarna op testoordeel gerangschikt Norton, Trend Micro, Kaspersky, Bullgard, Panda, Avira, Avast, F-Secure.

Ja
door JasperBerk - Jan 8, 2019 om 14:22
7 Antwoorden / Vragen

Ik gebruik Bitdefender al een aantal jaar, erg tevreden over de functionaliteiten en heeft al veel tegengehouden. Ook veel extra opties zoals extra beveiligen van je VPN netwerk etc.

abkuza
door abkuza - May 8, 2019 om 08:25
5 Antwoorden / Vragen

Nou, bitdefender vs avast is een close-gevecht. Ik heb ze beide persoonlijk gebruikt en ze bieden een goede algemene beschermingskeuze, afhankelijk van het gebruikstype, of als je gevoelig bent voor prijzen

edrick3
door edrick3 May 8, 2019 om 09:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Denk dat TS de keus wel al gemaakt zal hebben gezien de datum van dit topic. ;-)

costnix
door costnix May 8, 2019 om 09:58
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het gewoon een goede tip voor het archief.
Bedankt voor uw bijdrage @abkuza.