ri
door rick vermunt Dec 21, 2015 om 19:03
Computers & telefonie

I pad

Heb in een computerwinkel een gebruikte ipad gekocht zaten wat lichte beschadigen op de randjes onder het mom dat dit de laatste was van de 10 die hij van een partij had gekocht ,de accu capiciteit was 80 % ? was na een paar uur gebruik leeg heb 1x kunnen opgeladen dit lukt nu niet meer, op het aankoopbonnetje staat binnen 8 dagen om te ruilen,als deze winkel geen andere ipads verkoopt wat dan te doen ? ik heb gevraagd om garantie was een half jaar heb ook niet zwart op wit !! en als deze in de reparatie zou gaan zijn we zo voorbij 8 dagen omruil.... gebruikte ipads staan ook op marktplaats vond ik te riskant... ben nu niet veel beter af vrees ik, wat te doen nu

994 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 21, 2015 om 19:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En bent u al teruggeweest naar die winkel?

ph
door philip36 - Dec 21, 2015 om 20:38
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Is het wel zo dat de iPad werkt als deze aan de oplader zit, u zegt alleen dat het opladen niet meer lukt?
Als de accu ontladen is en de iPad wordt niet opgeladen schakelt deze zichzelf uit.
Als er niets gebeurt bij het opladen kan het zijn dat de oplader niet goed werkt of stuk is.

Ga naar die computerzaak terug.
ze kunnen daar kijken of het de iPad zelf is of de oplader.
Als het probleem in de iPad zit probeer dan uw geld terug te krijgen, ook al ze daar moeilijk over doen.

ik laat de iPad gewoon de hele nacht aan de oplader, ook al geeft de iPad aan dat de batterij voor 100% opgeladen is.
oplader is 'smorgens koud, dus accu wordt dan niet meer of nog heel weinig opgeladen.
accu is op deze manier minder snel leeg.

ri
door rick vermunt Dec 22, 2015 om 14:50
Antwoorden / 1 Vragen

hoi Pilip ben met de ipad terug geweest bleek gelukkig dat nieuwe bijgeleverde adaptor stuk was heb een nieuwe gekregen waar hij wel mee oplaad is er een met 2 usb aan sluitingen (misschien wel makkelijk) ga de ipad gebruiken ook voor muziekteksten en wat notenschrift te lezen als muzikant, omdat apple apps heeft om de tekst met een pedaal via bluetoot te scrollen,is wel makkelijk als gitarist ff uitvogelen, ik hoop wel dat de ipad zonder externe voeding het een uurtje of 3 volhoud (misschien zwarte ondergrond witte letters), wat betreft dat je oplader koud is s'morgensvroeg welk type is dat iets met een led die afslaat ?

ph
door philip36 Dec 22, 2015 om 15:46
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Rick,

Gelukkig was het een makkelijk te verhelpen probleem.

Mijn oplader is een apple welke bij iPad geleverd wordt output 5,2V 2,4A.
Deze voelt tijdens opladen warm aan.
De iPad heeft een bescherming tegen te ver ontladen en blijkbaar ook een tegen overladen want oplader voelt s'morgens koud aan.
Elke oplader is in principe geschikt als die in ieder geval zo'n 5V output heeft.
ik zou uw iPad eerst maar gewoon tot 100% opladen en zien hoeveel uren u met de accu kunt doen.
valt het tegen dan maar een keer een halve dag aan lading en zien of dat meer gebruikstijd geeft.
Dat met de oude oplader de accu na 2 uur leeg was kan ook aan de oplader gelegen hebben.

Heel veel plezier met de iPad.

Om te controleren welk type iPad u heeft kunt u kijken op https://support.apple.com/nl-nl/HT201471

macwouter
door macwouter - Dec 22, 2015 om 00:28
825 Antwoorden / 9 Vragen

Een accu van de iPad kan haast niet stuk. Het probleem met opladen heeft vaak te maken met een oplaadsnoer die kapot is. Apple raadt altijd iedereen aan om een originele kabel te gebruiken. dus een kabel uit de Apple-store en niet zomaar een kabel via een webwinkel of computerwinkel.