No
door Nowornever Sep 8, 2018 om 18:53
Computers & telefonie

IDeal opent MIJN ING app niet meer

Sinds een week of 2 wordt MIJN ING app niet meer standaard geopend tijdens een betaling via bv Alie Express. Dit gebeurde voorheen wel.

Ik kan de MIJN ING app bij instellingen ook niet als standaard app invoeren. Voorheen werd dit wel goed geopend , Heel vreemd allemaal.

Ik moet nu steeds weer een TAN code op een website invoeren.  Mijn telefoon is een Samsung S7 met android 8 .  Wie weet hoe ik dit weer werkend kan

krijgen?

32847 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 8, 2018 om 18:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gooi die app er eens af en installeer heb opnieuw. Controleer eens of u geen virus hebt op uw te
efoon.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 8, 2018 om 18:58
16845 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft het toch werkend via een omweg zoals ik het begrijp? Het is mij bekend dat er meer vragen zijn omtrent de TAN code bij de bank die met wiswassen de oranje leeuw zwart maakt.

Het lijkt erop dat ING hier iets heeft aangepast/laten aanpassen en dus is het m.i. zinnig om bij de Ing.Bank navraag te doen.

Gr
door Grunn1 Sep 8, 2018 om 19:20
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wat heeft het witwassen met de vraag te maken?

tijger1
door tijger1 Sep 8, 2018 om 20:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En de Ts krijgt de app niet werkend met Ideal, even de vraag nog eens lezen,

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 8, 2018 om 19:13
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Er is een storing gaande:    (Even scrollen)
http://allestoringen.nl/storing/ing

tenormin
door tenormin - Sep 8, 2018 om 19:55
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@sjoppie, maar de TS heeft het probleem weken; alleen sinds vandaag heeft de ING inlogproblemen, dus daar kan het niet aan liggen.

sjjoppy
door sjjoppy Sep 8, 2018 om 20:09
7187 Antwoorden / 3 Vragen

@tenormin,
ING heeft al langer dan vandaag problemen, scrol maar verder, scrol maar voort.

tenormin
door tenormin Sep 8, 2018 om 20:27
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@shoppie, heb ik zeker (en ik log iedere dag in om te kijken of iemand me geen oor heeft aangenaaid ;)  ), mazzel gehad. Zag het vandaag inderdaad pas voor het eerst dat er een storing was. Heb wel lekker gescrolled hoor. ☺

simon55
door simon55 - Sep 8, 2018 om 20:04
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Is de ING app wel bijgewerkt. Laatste nieuwe update was 2 dagen geleden.

gerbera
door gerbera - Sep 8, 2018 om 22:11
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Niet elke webshop is aangepast voor IDeal betaling met de app. Dat zou dus een reden kunnen zijn.
Komende 2 nachten wordt er onderhoud gepleegd aan mijn ING en mobiel bankieren app.

Gr
door Grunn1 Sep 8, 2018 om 23:33
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Die van Ali wel, heb er gisteren nog een bestelling geplaatst en betaald met de ING app

gerbera
door gerbera Sep 9, 2018 om 10:59
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@epcot, leuk dat ik dat weet;-))

Boesta
door Boesta - Sep 10, 2018 om 14:09
27 Antwoorden / Vragen

Ik zou als ik u was deze vraag eerst bij de ING hebben neergelegd. Ik snap niet waarom u eerst hier komt om deze vraag te stellen. ING heeft ook een forum waar ze klanten helpen. Lijkt mij dat u daar een echt juist antwoord kunt krijgen.  Mocht u er met de ING niet uitkomen dan kunt u altijd nog verder zoeken. Maar het lijkt mij sterk dat de ING geen antwoord heeft op uw probleem...

No
door Nowornever Sep 10, 2018 om 19:14
2 Antwoorden / 8 Vragen

Uiteraard heb ik dit ook eerst aangekaart bij de ING, alleen weten ze ook geen oplossing voor het probleem en wijzen eigenlijk met een vinger naar i-Deal waar het probleem zou liggen. i-Deal zelfs ook benaderd en die geven aan dat je de instellingen van de ING app op standaard moet zetten. Dit heb ik bekeken maar is niet mogelijk omdat deze optie lichtgrijs is en dus niet benaderbaar.

mi
door midas - Sep 10, 2018 om 19:07
64 Antwoorden / 1 Vragen

Stap over naar een niet criminele organisatie.

Cookies
door Cookies - Sep 10, 2018 om 19:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Met storingen heeft dit probleem niets te maken.

Ik heb al een paar weken exact hetzelfde probleem op mijn S9+, Android 8.0. Ook de app van ABNAMRO werkt niet. Vreemd genoeg werkt alles wel op mijn oude smartphone, ook Android 8.0. Ik heb de instellingen van beide toestellen vergeleken en ik heb geen verschil kunnen ontdekken. Ik ga er vanuit dat dit probleem op enig moment ineens is opgelost of door Google of door ideal.

DOOR NOWORNEVER 10 SEP. 2018 OM 19:14
1 ANTWOORDEN / 4 VRAGEN

Uiteraard heb ik dit ook eerst aangekaart bij de ING, alleen weten ze ook geen oplossing voor het probleem en wijzen eigenlijk met een vinger naar i-Deal waar het probleem zou liggen. i-Deal zelfs ook benaderd en die geven aan dat je de instellingen van de ING app op standaard moet zetten. Dit heb ik bekeken maar is niet mogelijk omdat deze optie lichtgrijs is en dus niet benaderbaar.

lemmy
door lemmy - Sep 10, 2018 om 20:00
41 Antwoorden / 1 Vragen

Dit lijkt mij eerder een "probleem" van Aliexpress te zijn (althans van de website van dat bedrijf). De ING App wordt 'aangeroepen' door de website voor een betaling en niet andersom. Dus als jouw app werkt voor betalingen, saldochecks en dergelijke, moet je de oorzaak ergens anders zoeken en dan blijft in dit geval alleen de website van Aliexpress over.

Zelf een paar dagen geleden nog een iDeal betaling via de app uitgevoerd (weliswaar Alternate, maar iDeal via de app werkt dus wel).

Een bericht van mei 2018 (zie: https://aliexpressnederland.nl/ideal-probleem-aliexpress-mogelijk-opgelost/) spreekt van het inloggen op die pagina om iDeal te laten werken. Na het inloggen zou je de standaard betaalmogelijkheid moeten kunnen wijzigen van creditcard naar (bijvoorbeeld) iDeal.

Ik vermoed dus dat je de optie niet krijgt omdat het bij de identificatie van jou op de site van Aliexpress fout gaat waardoor jouw bestaande klantprofiel niet of niet goed geladen wordt of wellicht ben je niet ingelogd met een geactiveerd account(?). Als jij niet wordt herkend door de website, krijg je ook de optie om via iDeal te betalen niet in beeld.

Als je wel bent ingelogd en toch geen iDeal kunt toevoegen als betaalmogelijkheid, dan denk ik dat je toch even contact moet zoeken met Aliexpress zelf (weet niet hoe dit precies werkt bij Aliexpress met bijvoorbeeld cookies e.d., maar heb je mogelijk een cookieblocker actief staan waardoor de iDeal mogelijkheid niet verschijnt?)

ingwebcare
door ingwebcare - Sep 24, 2018 om 15:10
73 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Nowornever,

Ik zie je berichtje nu toevallig.

Zou je voor mij eens willen kijken bij de instellingen van je telefoon > apps > Mobiel Bankieren app> of daar bij staat 'instellen als standaard'?

Vriendelijke groet,

Roos
Webcare ING

marita5
door marita5 Sep 24, 2018 om 16:04
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@roos , dit is bij Ts niet mogelijk , zie deze reactie : dat je de instellingen van de ING app op standaard moet zetten. Dit heb ik bekeken maar is niet mogelijk omdat deze optie lichtgrijs is en dus niet benaderbaar.

No
door Nowornever Sep 24, 2018 om 23:22
2 Antwoorden / 8 Vragen

@roos , dit is bij Ts niet mogelijk , zie deze reactie : dat je de instellingen van de ING app op standaard moet zetten. Dit heb ik bekeken maar is niet mogelijk omdat deze optie lichtgrijs is en dus niet benaderbaar.    Klopt helemaal......kan dit niet bij apps instellen

ingwebcare
door ingwebcare Sep 26, 2018 om 22:05
73 Antwoorden / 0 Vragen

Helder!

Het was mijn collega niet geheel duidelijk of Nowornever dit bij de instellingen van de telefoon had gedaan of in de Mobiel Bankieren App zelf. Vandaar haar reactie ;-)

Groeten,

Daphne
Webcare ING

leo1949
door leo1949 - Sep 25, 2018 om 08:06
16 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet de oplossing van deze kwaal maar je kan wel verder.
Daarvoor heb ik een PayPal account genomen.
Het gebruik PayPal is gratis en is net zo eenvoudig als IDeal
Ook kan je je geld terug krijgen als Alibaba niet levert en dat doet IDeal  niet.

Pa
door Pascallo - Mar 3, 2019 om 19:46
1 Antwoorden / Vragen

Verwijder op de website van ING niet in de app, al je andere apparaten en of alleen je eigen apparaat als die er dubbel in staat. Op de website kan je bij Service, mobiel bankieren app activeren vinden. Hierna deed die het bij weer (zelfden probleem met een android mobiel)

va
door vanlotjegetikt Mar 3, 2019 om 20:46
809 Antwoorden / Vragen

Kijk eens naar de datum van de vorige reactie:-)

Ad
door Adinde - Mar 9, 2019 om 07:32
1 Antwoorden / Vragen

Geen van mijn betaalapps opende automatisch op mijn Android. Ik heb het opgelost door de betaalapps handmatig te openen. Dan werkt de 'doorlink' van Ideal naar de betreffende bankapp wel.