Vo
door Voers Apr 22, 2021 om 06:57
Computers & telefonie

Ik ben opgelicht via internet, duur beeldscherm nooit geleverd, wat nu?

Goede morgen,

Op 15 maart j.l/ heb ik voor de oprichting van mijn bedrijfje via de webshop ti84shop een 2e hands 27 inch apple beeldscherm gekocht voor 624,-. Na betaling en ontvangst van de factuur ontving ik mail met de melding dat de levering zsm geleverd zou worden. Volgens de site zou dit maximaal 7 dagen kunnen duren. Op 22 maart nog steeds niets ontvangen, na geen telefonisch contact mogelijk, via mail gevraagd wat de status van mijn bestelling was. Daarop onving ik op 23 maart de melding dat er wegens ernstige privé omstandigheden voorlopig niet gelverd kon worden en men dit zsm zou oplossen. De dag erna geantwoord dat ik daar niet op kon wachten en mijn geld direct terug geëist. Daarna geen enkele reactie meer ook niet na herhaalde mail en bel pogingen. Website uit de lucht. Via klachten@thuiswinkel.org (dat logo stond op de site) melding gemaakt, ook melding gemaakt via AMC ConsuWijzer. Helaas nog steeds geen resultaat.

Ik ben mijn duurverdiende spaargeld kwijt maar wil graag dat deze lieden niet meer mensen oplichten.

Kassa, wat kunnen we hier aan doen?

23938 10 Rapporteer

marita5
door marita5 - Apr 22, 2021 om 07:30
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Voers ,

De melding die op de site staat : wegens prive omstandigheden niet kunnen leveren , staat ook op de site van Thuiswinkel.org , klik op de rode regels .

https://www.thuiswinkel.org/ledenlijst/waarschuwing/444/let-op-belangrijke-mededeling-over-ti-84shop

U bent niet de enige ,

https://nl.trustpilot.com/review/www.ti-84shop.nl

https://www.klacht.nl/ti-84shop-nl/

marita5
door marita5 - Apr 22, 2021 om 07:32
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Site is bekend bij de Politie ,

diumenge
door diumenge - Apr 22, 2021 om 08:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wij kunnen hier niets aan doen, je zou er zelf langs kunnen gaan: ti-84shop.nl/service/about/

AWYeah28
door AWYeah28 - Apr 22, 2021 om 09:00
355 Antwoorden / Vragen

Beste Voers,

Voor dit bedrag had u ongeveer drie jaar lang een rechtsbijstandverzekering kunnen betalen, die een dergelijk probleem eenvoudig voor u zou oppakken en u waarschijnlijk schadeloos zou hebben gesteld.

In dit geval zit er niets anders op dan de verkoper schriftelijk en aangetekend in gebreke te stellen, uw geld binnen twee weken terug te eisen en na verloop van die termijn naar de rechter te stappen.
Al vermoed ik dat er een faillissement aanstaande is als er plotseling geen bestellingen meer worden verwerkt, in dat geval bent u zeer waarschijnlijk uw geld kwijt.

Donuts
door Donuts - Apr 22, 2021 om 09:01
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Je bent niet opgelicht door deze shop, niet meteen van het slechtste uit gaan. Ze bestaan al sinds 2014 en blijkbaar zijn de problemen ontstaan sinds begin maart dit jaar. Er is dus iets anders aan de hand, zou bijv. ook ziekte kunnen zijn. Het lijkt er op dat ze wel de intentie hebben z.s.m. de problemen op te lossen en contact met de bestellers op te nemen.

Als je betaalt hebt met Paypal of een creditcard kun je je geld via die weg terug halen. Met een Ideal betaling kan dit niet.

Nog even geduld hebben totdat er meer duidelijkheid is over wat er gaande is. Zelfs als er sprake zou zijn van een aankomend faillissement, heeft dit ook niets te maken met oplichting. Bedrijven kunnen nu eenmaal failliet gaan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 22, 2021 om 09:46
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Zo u tot de mening zou komen dat u bent opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (aangepaste tekst - ik zie dat deze webshop al bekend is en U deed al een melding bij Consuwijzer).
Zie verder o.a.
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshophttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

Ik sluit niet uit dat er leveringsproblemen zijn vanuit China, al of niet door de Covid 19 problematiek of door de stremming die er was in het Suez Kanaal en dat zou dan toch betekenen dat u mogelijk nog geduld moet hebben.

U kunt ook nog en melding doen bij www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond. En nog een laatste tip: er zijn mogelijkheden om eerst te betalen na levering via bijv. PayPall.

Donuts
door Donuts Apr 22, 2021 om 09:53
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dit is geen dropshipper.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 22, 2021 om 10:01
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Re: N.a.v. de reactie van @SPRIETJE: ik had die opmerkingen mogelijk weg moeten laten. Edoch, 2e hands (refurbished) kan ook uit China komen. En er kan dus ook bij deze webwinkel best aan de orde zijn dat men zaken aanbiedt/verkoopt die zij zelf in bestelling hebben en nog niet hebben ontvangen. En dus niet kunnen leveren.
Drop shipping (vlgs. WIKEPEDIA)

Drop shipping (of met Nederlandse spelling dropshipping, ook bekend als doorverkoop of direct shipment) is een techniek voor integraal ketenbeheer. Bij deze constructie ontvangt een handelaar/retailer een bestelling van een eindklant. De handelaar plaatst de bestelling door naar een producent of groothandel. De producent, of groothandelaar, levert het product rechtstreeks aan de koper/eindklant. De factuur van de producent gaat naar de (tussen)handelaar. De factuur van de handelaar gaat naar de eindklant.

Dropshipping is een relatief kapitaalextensieve vorm van ondernemen, doordat de ondernemer niet hoeft te investeren in voorraden. Meestal gaat dit ook direct gepaard met kostenbesparing op het gebied van inventaris, personeel en logistiek. Dit resulteert meestal wel in slechtere marges bij de leverancier.[1] Een andere risicofactor die blijft, is de mate waarin klanten gebruik maken van hun retourrecht. De verzendkosten is de ondernemer dan kwijt en of de goederen probleemloos aan producent/groothandel kunnen worden teruggegeven zal per geval verschillen.

tijger1
door tijger1 Apr 22, 2021 om 16:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een tweedehands scherm uit China? Niet alles komt uit China.

rj
door rjw Apr 24, 2021 om 21:04
3237 Antwoorden / 5 Vragen

"Edoch, 2e hands (refurbished) kan ook uit China komen. "

@HK: dit is gewoon zeuren om je gelijk te halen. Met 2 hersencellen kan iedereen bedenken dat het niet lonend is om dit soort producten uit China te laten komen, local refurbished is veel en veel goedkoper dan zo'n ding uit China te halen. En die quote van wikipedia is volstrekt zinloos in dit geval.

tijger1
door tijger1 Apr 24, 2021 om 23:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Apr 22, 2021 om 10:25
1389 Antwoorden / 10 Vragen

€624,- voor een gebruikt product?

Deze 27"Apple moet  eerst nagekeken zijn voor ze deze afleveren en bij ziekte....
Covid 19 kan maanden duren en  ik lees niet hoeveel er daar werken!

Bij afhalen €15,- korting, maar je kunt  gelijk testen of het wel werkte en geen afgetrapte oude zooi is.
Vooral als je gelijk wilde gebruiken en een week is dan al lang....

Ophalen koste tijd en  brandstof maar dan heb je zekerheid.
Mijn eigen website ook offline gehaald, heb nog  1½ werk  klaar staan dat eerst afgehandeld moet worden.
Ja, iedereen wil een perfecte woning maar de gestegen hout prijzen en  ik weiger duur personeel aan te nemen die risico vormt van slordig  in elkaar rammen in plaats van foutloze oplevering...        maar een griepje?  Als je enkele weken later  achter komt dat het Covid19 is en zwaarder...   sterkte vermoedens maar  elke ziekte kan  langer duren....
Wel netjes dat ze het  zo melden  en  zolang zij niets weten  is  er ook geen info mogelijk.

U heeft risico genomen door online te bestellen en niet af te halen.

justmeagain
door justmeagain Apr 23, 2021 om 00:07
623 Antwoorden / 8 Vragen

U heeft gewoon een, laat ik het netjes uitdrukken, zeer levendige fantasie. U kraamt gewoon totale onsamenhangende onzin uit.

diumenge
door diumenge Apr 23, 2021 om 00:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inderdaad, maar de redactie heeft daar geen enkel probleem mee.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Apr 24, 2021 om 20:39
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Onzin?
Nee,  ik weet  dat niet elke ondernemer  zomaar  vervangers  in kan zetten als er zieken komen

Een normale webshop  kan wel  afleveren met uitzendkrachten maar voor   gebruikte apparaten die eerst nagekeken moeten worden, dan is dat totaal ander verhaal.

En bij ziekte, waar vind je goed en betrouwbaar personeel?
Vooral kleine bedrijven lopen  wel vaker tegen dit probleem aan....
Ik weet hoe ik het zelf regelde en  heb ervaring dat er soms met uitzendkrachten,
goed bedoelde maar  ook vele fouten doordat ze eerst moeten leren  hoe ik het wilde.

Deze ondernemer lijkt me geen oplichter maar  nu in problemen met langdurige zelf ziek of veel personeel.
Een garage had zelfde,  van  4 naar 1 persoon en  dan kun je ook niet veel meer doen.

tijger1
door tijger1 Apr 24, 2021 om 23:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja, het forum moet toch ergens mee gevuld worden en daarom mag die kul van @soms blijven staan. Dan lijkt het nog wat.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 22, 2021 om 11:13
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Ik kom nog even terug en zie o.a. dit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/54090153#54090153 en ook deze: https://webshopchecker.nl/shop/ti-84shop-nl/  en ook deze https://www.klacht.nl/ti-84shop-nl/klacht/opgelicht-1487/ en ik vrees dus: 'fluiten naar uw geld' Ik zie geen adres maar het kan wel zinvol zijn indien dat toch bekend is om een in gebreke stelling te proberen gelet op het door u genoemde bedrag en u kunt dan dezevoorbeeldbrief-ingebrekestelling/ benutten. (Achergrondinfo: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/. Het aangetekend verzenden kost u ca. € 9,00
Het motto is dan wel: 'niet geschoten, altijd mis'. Maar als er geen of een negatieve reactie komt zou het verder procederen moeten betekenen en dan is ook de vraag of dat niet veel meer gaat kosten 'als er van een kale kip niets te plukken valt', zeer pessimistisch uitgedrukt. Heedt u een rechtsbijstandsverzekering? Zo, ja, schakel die dan in..

aurora1
door aurora1 - Apr 22, 2021 om 15:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

"We"? Ik doe niet mee.
Zie ook de andere reacties w.b. al dan niet oplichten.
Maar u stelt hier een vraag als ondernemer, u kunt daarvoor beter terecht bij higherlevel, website voor ondernemers. U zit nu op een consumentensite.

https://www.higherlevel.nl/

Dat is veel geld voor een tweedehandsje en dan ook nog via internet?
Hoeveel tijd zit tussen het annuleren van uw bestelling, geld terug vragen en uw vraag hier plaatsen?
Wat staat in de voorwaarden van die site, en waarom heeft u niet vooraf een onderzoekje naar het bedrijf gedaan?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Apr 24, 2021 om 20:43
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Apple 27" ?

Ik weet van stevige nieuwprijzen en  een gebruikte  is vaak pure noodzaak voor starters  met beperkt budget.
Zonder aanvullende info van leeftijd en zo  kan ik niet zeggen of  €625,- duur of voordelig is....
Verder zijn er diverse apparaten niet nieuw meer in voorraad en moet je soms wel voor gebruikte gaan.

Het zijn vreemde tijden.
Het was sinds 2014 een redelijk bedrijf en  alleen de laatste weken erg veel klachten gekomen.

ma
door malhy2 - Apr 25, 2021 om 20:35
309 Antwoorden / 13 Vragen

Contact

Barbizonlaan 104
2908 ME
Capelle ad IJssel
Nederland