Ma
door Marcbruin Aug 13, 2018 om 08:56
Computers & telefonie

Ik heb een iPhone x en zit bij t-mobil en heb problemen met het netwerk

Ik heb een simkaart/abonnement bij t-mobile en een iPhone x gekocht bij Apple maar kan bijna niet bellen of gebeld worden.
Ben hier over al bijna een jaar met Apple en t-mobile aan het vechten om het probleem op te lossen.
Apple zegt dat het probleem bij t-mobile zit en t-mobile wil mijn niet helpen om dat ik de tel bij Apple heb gekocht.
Ik ben radeloos kunt u mijn helpen????

2943 9 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Aug 13, 2018 om 09:02
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Probeer eens een simkaart van een andere provider (van een kennis bv). Werkt dat goed dan zit het probleem niet in de telefoon en moet T-mobil het probleem oplossen. In dat geval kunt u ze binnen een bepaalde tijd de kans het op te lossen. Zo niet stap dan over naar een andere provider.

gw
door gwp Aug 13, 2018 om 21:21
17 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Gerbera
Lees de reactie van Poussan even hieronder; je trekt nét iets te snel en te gemakkelijk de conclusie dat het aan de provider ligt.... Hier is toch echt Apple de boosdoener....
Je advies zou, om consequent te blijven moeten luiden, stap over naar een ander merk telefoon.

gerbera
door gerbera Aug 13, 2018 om 22:26
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Beste GWP, u heeft het niet helemaal begrepen wat ik schrijf. Als een andere simkaart wel werkt is de telefoon prima en zit het probleem bij de provider.  Lees dan ook even de tip van @tijger1. En lees ook nog even de vraag van de TS die ook niet weet of het probleem bij de telefoon of provider zit. En wat Poussan schrijft is a) een uur later en B) heeft dat ergens gelezen en C) als de TS de telefoon via T-Mobil had aangeschaft had deze hetzelfde probleem gehad..Ik trek dus geen conclusie, dat maakt u er van.

gw
door gwp Aug 14, 2018 om 11:07
17 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Gerbera
Ik heb je juist erg goed begrepen. Je zegt dat als het goed werkt met dat toestel bij een andere provider dat dan het toestel OK is en dat het aan T-Mobile ligt en dat zij het probleem moeten oplossen. a) die gevolgtrekking is te gemakkelijk genomen omdat het nog altijd aan het toestel kan liggen en b) het toestel is aangeschaft bij Apple en de overgrote meerderheid van iPhone-X gebruuikers ervaart geen problemen. Als het niet goed werkt is het dus aan Apple om dit op te lossen. Als Apple vindt dat T-Mobile een probleem heeft, dan moet Apple daarop T-Mobile aanspreken en dat samen oplossen, maar ze moeten dat niet hun klant in de schoenen schuiven. De klant kan met zijn probleem niet bij T-Mobile aankloppen omdat het toestel daar niet is gekocht en omdat de overgrote meerderheid van die toestellen van hetzelfde type en dezelfde software gewoon goed werkt op hun netwerk  Je advies om van provider te wisselen is dan ook te snel gegeven.
Voor de goede orde, ik ben niet speciaal fan van T-Mobile of anti-Apple, maar ik vind dat hier Apple fout is en dat T-Mobile niets te verwijten valt. Een stukje rechtvaardigheid in mijn ogen.

panter22
door panter22 - Aug 13, 2018 om 09:03
6599 Antwoorden / Vragen

Er zal toch een reden genoemd zijn waarom T-mobile naar Apple verwijst en andersom.
Hoe zit het met de dekking van T-mobile op jouw adres.
https://www.t-mobile.nl/dekking

tijger1
door tijger1 - Aug 13, 2018 om 09:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Schijnt een welbekend probleem te zijn. Internet staat er vol mee.

ik zou maar overstappen naar ern andere provider.

gw
door gwp Aug 13, 2018 om 21:22
17 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Tijger1
Lees de reactie van Poussan even hieronder; je trekt nét iets te snel en te gemakkelijk de conclusie dat het aan de provider ligt.... Hier is toch echt Apple de boosdoener....
Je advies zou, om consequent te blijven moeten luiden, ik zou maar overstappen naar een ander merk telefoon.

marita5
door marita5 - Aug 13, 2018 om 09:22
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo MarcBruin ,

U bent niet de enige met dit probleem ,  klik op de rode regels .

Heb je je toestel niet bij T-Mobile maar bij een telecomwinkel gekocht, dan zul je daar moeten langsgaan voor een vervangend toestel of een andere oplossing.

https://www.iculture.nl/nieuws/nog-steeds-problemen-met-iphone-8-en-x-op-t-mobile-netwerk/

https://www.google.nl/search?q=Ik+heb+een+iPhone+x+en+zit+bij+t-mobil+en+heb+problemen+met+het+netwerk&oq=Ik+heb+een+iPhone+x+en+zit+bij+t-mobil+en+heb+problemen+met+het+netwerk&aqs=chrome..69i57j69i60&sourceid=chrome&ie=UTF-8

https://tweakers.net/nieuws/134641/t-mobile-heeft-nog-geen-oplossing-voor-wegvallende-verbinding-op-nieuwe-iphones.html.

Neem eens contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/contact/#

Ge
door Genee - Aug 13, 2018 om 09:26
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Aan wie het ligt?
Het probleem zit in ieder geval niet alleen bij t-mobile
https://www.tabletsmagazine.nl/2018/02/gebruikers-iphone-x-melden-problemen-met-belfunctie/

U zou eens een prepaidkaartje van de Hema €1 of kruidvat €5 kunnen proberen, niet geschoten is altijd mis.

Po
door Poussan - Aug 13, 2018 om 10:17
2 Antwoorden / Vragen

Ik heb ergens gelezen dat het probleem voortkomt uit het niet ondersteunen door de iPhone van bepaalde radiofrequenties die in Nederland alleen door T-Mobile worden gebruikt. Het betreft  een frequentieband die gebruikelijk is en door de telecomstandaarden wordt voorgeschreven als te gebruiken in de GSM telefonie. Slechts een klein deel van de iPhones ondersteunt de frequenties niet (ligt meen ik aan de gebruikte processor) waardoor omruilen van het toestel vaak helpt (je krijgt er een met een ander type processor). De fout zit daarmee in de iPhone en T-Mobile kan hier niets aan veranderen. Ze kunnen de gebruikte frequentie (die door de Nederlandse overheid voor gigabedragen zijn geveild aan de providers) niet uitzetten en ze kunnen een toestel dat een heel normale frequentie niet ondersteunt niet dwingen dat wel te doen). Dus ondanks dat het probleem met een toestel op andere netwerken (in Nederland) niet voorkomt, het toestel is wel degelijk niet goed en moet worden omgeruild (want ik neem aan dat op de doos staat dat de bewuste frequenties ondersteund worden, maar dat is dus niet zo). Apple is hiermee de boosdoener, maar zoals zo vaak laat Apple het gewoon op zijn beloop en geeft niet thuis. Overigens moeten gebruikers van de betreffende iPhones op andere Nederlandse netwerken zich ervan bewust zijn dat het probleem toch ook bij hun kan optreden als ze naar het buitenland gaan en daar op een netwerk komen dat ook de bewuste frequenties gebruikt. Heb je het toestel bij T-Mobile gekocht, dan moeten zij er voor zorgen dat u een ander toestel krijgt dat wel OK is, maar is het toestel elders aangeschaft zoals in uw geval, dan moet dat bedrijf zorgen dat u een goed toestel krijgt. Aankloppen bij T-Mobile heeft in dezen geen zin want ze kunnen er niets mee. Andere modellen iPhones en Android telefoons (voor zover ik weet) kennen het probleem niet want ze houden zch keurig aan de standaard en ondersteunen gewoon alle frequentiebanden die zijn voorgeschreven.

Ma
door Marcbruin - Aug 13, 2018 om 11:16
2 Antwoorden / 2 Vragen

Heb inmiddels een telefoons geruild met mijn vriendin en heb nu een iPhone 7 en ondervind daar totaal geen problemen mee.
Alles werkt juist en coreckt

Ge
door Genee Aug 13, 2018 om 13:35
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft uw vriendin nu dat probleem van u of heeft ze een andere provider en daar werkt alles prima?

Ma
door Marcbruin - Aug 13, 2018 om 11:17
2 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voorjullie ondersteuning!

gerbera
door gerbera Aug 13, 2018 om 13:33
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Fijn dat het is opgelost en bedankt voor de terugkoppeling.

tdmduc
door tdmduc - Aug 13, 2018 om 13:15
703 Antwoorden / 2 Vragen

Het zelfde type klacht had ik bij Telfort met een "chinese" One Plus one.(Apple komt ook uit China toch?)

Anyway, de frequentie banden van de One Plus One waren niet geschikt voor Telfort en KPN. Ze wilden me daar ook absoluut niet in verder helpen.

A.D.H.V. tip van het forum van One Plus ben ik juist naar T-mobile overgestapt en heb nooit meer problemen. (inmiddels 2 telefoons verder)

Ik heb dus nooit klachten over T-mobile.