door 316 Sep 2, 2017 om 10:04
Computers & telefonie

Ik kan geen links meer openen in mijn email

Ik heb mijn Firefox browser van mijn computer verwijderd omdat het icoontje op de werkbalk ging verschuiven. Daarna heb ik het opnieuw geinstaleerd.Normaal gesproken is het probleem dan opgelost. Maar nu kan ik de links in mijn emails niet meer openen. Ik krijg nu een pop up van Firefox dat zegt "Couldn't load XPCOM". Ik heb zowel Outlook als Firefox al mijn standaard programa's gemaakt, maar kan nog steeds geen links openen. Ik heb Firefox toen nogmaals verwijderd en daarna weer geinstalleerd en nu zijn al mijn favorieten verdwenen. Ik had al herstel systeem gedaan naar een eerdere herstelpunt, maar dat hielp niet. Weet iemand een oplossing voor deze 2 problemen?

8804 10 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Sep 2, 2017 om 11:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Had u de pc al eens uitgezet en opnieuw opgestart na een paar minuten? Soms werkt dat.
Ik zou dat herstelpunt ongedaan maken als het niet helpt.
Foutcontrole met repair zou u nog kunnrn proberen, eventueel in veilige modus.
Anders de foutregel even op internet intikken, dan vindt u meerdere aanwijzingen waaronder met een instructiefilmpje.

marita5
door marita5 - Sep 2, 2017 om 12:14
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo 316 ,

Laat een scan lopen , met CCleaner , daarna Malwarebytes , en Adware Cleaner .

Ge
door Genee - Sep 2, 2017 om 13:56
1509 Antwoorden / 1 Vragen
door 316 - Sep 5, 2017 om 21:47
35 Antwoorden / 22 Vragen

Dank jullie wel voor de suggesties. Ik heb inmiddels de suggesties van Toonder uitgevoerd maar het probleem bestaat nog steeds. Ook heb ik een cleaner laten draaien. Firefox weer op standaard browser gezet, helpt ook niet. Ik heb ook al gezocht op Couldn't load PXCOM. Ik zal daar nog verder zoeken.

marita5
door marita5 - Sep 6, 2017 om 07:27
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@316 ,

U moet Firefox volledig verwijderen , als Firefox niet volledig is verwijderd blijven er beschadigde bestanden achter , die dit probleem veroorzaken .
Verwijder Firefox met Revo , klik met rechts op deïnstalleren , Wanneer u een melding krijgt opnieuw opstarten klikt u op nee , vink alle zwart gedrukte regels aan , en klik op verwijderen.
Vink dan aan grondig , klik op doorzoeken en verwijder alle bestanden ., start uw laptop opnieuw op .
Open verkenner , klik op Boot (C) typ rechtsboven in de zoekbalk Firefox , krijgt u nog mappen te zien verwijder deze , hopelijk helpt dit .

Installeren Revo , klik op de rode regel .

https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/revo-uninstaller-freeware-werktuigen-de-installatie-software-verwijderen

ru
door ruitenboer - Sep 6, 2017 om 11:59
64 Antwoorden / 1 Vragen

Met het verwijderen van Firefox, ik neem aan je standaard browser, weet Windows niet meer wat het standaard programma voor html link is. Dus even bij instellingen standaard programma's vertellen welke broeder je standaar broeder moet worden. Daar voor hoef je zelfs Windows niet te verwijderen.
Probeer eerst dus even Edge of een andere browser standaard te maken.
Dat lost je outlook probleem waarschijnlijk op.

aurora1
door aurora1 - Sep 6, 2017 om 14:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al foutcontrole met repair geprobeerd, eventueel in veilige modus?
Tussen de wijzigingen door de pc al eens helemaal uitgezet en na een tijdje opnieuw opgestart?
Kan het aan uw virusprogramma liggen?
Kan het aan de add-ons/extensions liggen?
Kijk eens hier (klik op rode regel) of er iets bij zit waarmee u het probleem kunt oplossen: https://support.mozilla.org/nl/products/firefox?utm_source=mozilla.org&utm_medium=referral&utm_campaign=need-help-link

door 316 - Sep 6, 2017 om 22:40
35 Antwoorden / 22 Vragen

Dank jullie wel. Ik zal jullie adviezen in de loop van de week proberen. Ik ben geen computer held, dus het zal niet gemakkelijk zijn.

marita5
door marita5 Sep 7, 2017 om 08:22
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@316 , in mei 2016 had u hetzelfde probleem , dat het icoontje op de taakbalk verschoof . Bij verwijderen van Firefox was het probleem opgelost . Nmm heeft u Firefox niet goed verwijderd , probeer Firefox volledig te verwijderen , zodat er geen bestanden achter blijven .

door 316 - Sep 14, 2017 om 19:16
35 Antwoorden / 22 Vragen

Op dit moment staat microsoft Edge als standaard browser. Dat is met moeite gelukt. Nu worden de links in de emails wel geopend in Edge. Ik heb het nog niet terug durven zetten naar Firefox. Ben toch wat huiverig dat het weer mis gaat. Voorlopig maar even zo. Bedankt allemaal voor jullie hulp.