Ge
door Georgie.good Nov 11, 2022 om 04:53
Computers & telefonie

Ik word al 4 dagen geblokkeerd door Facebook omdat ik in buitenland ben?

Hallo beste luitjes van Kassa,
Ik ben eindelijk na drie jaar van corona ellende op vakantie bij mijn gezinnetje op Bali. Ik deel mijn ervaringen op Bali altijd graag met mijn vrienden in Nederland en de rest van de wereld via Facebook. Helaas sinds een dag of vier word ik al geblokkeerd? Men wil maar niet geloven dat ik het ben die actief is? De eerste week van mijn verblijf moest ik steeds bevestigen via een inlogcode die ik via mijn e-mail ontving, maar opeens werd de zaak geblokt omdat men het schijnbaar vreemd vind dat mijn acoount opeens vanuit Bali actief is en niet vanuit Nedeland? Ik heb geprobeerd met neiuwe inlogcode, maar NJET! Kreeg bericht dat vrienden van mij via hun account mijn account opnieuw konden activeren , dus dat hebben zij dan ook geprobeerd, maar nog steeds NJET??? Ik heb na twee dagen geprobeerd of ze misschien reageren op Klacht.nl en Klachtencompas, maar men reageerd niet eens op hun verzoeken om contact op te nemen met hun of mij, het account te activeren? Men kan zo contact opnemen met mij want men heeft mijn tel. nummer, via internet zijn ze niet bereikbaar? Schijnbaar heeft men het niet nodig om service te verlenen aan klanten ? Ik HOOP dan dat de VAL NA DE HOOGMOED zal geschieden! Wie weet wat ik nog meer zou kunnen doen of misschien dat Kassa eens een knuppel in dat hoenderhok wil gooien zodat ik de resterende tijd en ervaringen met mijn vrienden kan delen? Alvast vriendelijk bedankt!!

1878 14 Rapporteer

Be
door Bewaklu - Nov 11, 2022 om 06:35
132 Antwoorden / 1 Vragen

[edit bijdrage, redactie - graag ingaan op het aan de orde gestelde, of je onthouden van commentaar]

Mabelle
door Mabelle Nov 11, 2022 om 09:53
422 Antwoorden / 1 Vragen

OMG, wat kinderachtig om zijn reactie te verwijderen.

ne
door neodutchio - Nov 11, 2022 om 08:05
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Kassa is een televisieprogramma, geen helpdesk voor consumenten. De redactie zal echt niet alles gaan oppakken en speciaal voor u Facebook gaan bellen om uw account weer te activeren. En al helemaal niet direct omdat u nu uw vakantiefoto's wilt delen.
Gewoon even afwachten tot u weer thuis bent en dan alles zelf gaan regelen. Foto's kunnen ook via whatsapp verstuurd worden. In pre Facebook tijd moest je eerst je fotorolletje volschieten en thuis laten ontwikkelen. Dat waren nog eens barre tijden. Nu klaagt men al als men een paar dagen niet kan inloggen op Facebook.

Geniet nog lekker van de vakantie daar.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 11, 2022 om 09:43
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Van een forumld was eens te lezen dat TrosRadar zelfs in Nederland aan het blokkeren slaat als er via een andere IP contact gezocht wordt
Kunt u niet tijdelijk een nieuw account aanmaken zodat u weer kunt communiceren met het thuisfront?

Mabelle
door Mabelle - Nov 11, 2022 om 09:51
422 Antwoorden / 1 Vragen

Haha, klachtenkompas.nl en klacht.nl? Daar zou FB op klachten moeten reageren? Je bent geen klant van FB, maar slechts een gebruiker.

En Kassa is geen kosteloze helpdesk voor ieder individu die niet een paar weken zonder FB kan. Bovendien is het een dwerg tegenover een reus.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 11, 2022 om 10:23
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Indien uw vraag bedoeld is voor de redactie dan is het adres: kassa@bnnvara.nl   En m..b.t. klachten: het is en blijft een VSA bedrijf.

rj
door rjw - Nov 12, 2022 om 08:17
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Weet je zeker dat er geen misbruik is gemaakt van je account? Eavesdropping via een onveilige WiFi verbinding in Bali misschien?

ne
door neodutchio - Nov 12, 2022 om 08:28
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Zie hier de klacht op klacht.nl.

I
k vraag mij wel af wat de schade is van TS die hij graag vergoed wil hebben. Financiele schade kan er niet zijn, zou er dan psychische schade zijn omdat je niet op Facebook kan inloggen?
Ik denk eerlijk gezegd dat er meer aan de hand is. Gezien de tekst:
"Sorry maar ik ben pissed dit flikken ze al al jaren of als je krietisch bent of een bepaalde voorkeur hebt die niet in hun straatje past word je gewoon de mond gesnoerd! Als ze werkelijk vinden dat een opmerking niet kan bv. dan moeten ze eimand voor de rechter klagen als zij zo zeker zijn van hun recht!"

atlas1302
door atlas1302 Nov 12, 2022 om 11:20
341 Antwoorden / 13 Vragen

"Sorry maar ik ben pissed dit flikken ze al al jaren of als je krietisch bent of een bepaalde voorkeur hebt die niet in hun straatje past word je gewoon de mond gesnoerd! Als ze werkelijk vinden dat een opmerking niet kan bv. dan moeten ze eimand voor de rechter klagen als zij zo zeker zijn van hun recht!"

Waar lees jij deze tekst? ben je op internet een beetje aan het pluizen of zo.

ne
door neodutchio Nov 12, 2022 om 19:15
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Via mijn link kom je bij de klacht van TS uit op klacht.nl

va
door vanlotjegetikt - Nov 12, 2022 om 09:14
809 Antwoorden / Vragen

Vakantiekiekjes delen via FB en dan ook nog kinderen op deze kiekjes.
Dat levert een blokkade op(iets met kinderporno).
Het gaat er niet om wat wij denken maar hoe FB met deze materie omgaat.
Gewoon geen kiekjes met kids de volgende keer(of anders uitermate kuis).

atlas1302
door atlas1302 - Nov 12, 2022 om 09:57
341 Antwoorden / 13 Vragen

Gewoon een nieuw account aanmaken, op Kaapverdië werkt facebook gewoon zowel privé als zakelijk.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 12, 2022 om 20:11
2053 Antwoorden / Vragen

Lekker belangrijk. Facebook doet raar, so what? Enkel Tokkies en Boomers maken zich daar druk over, de rest is namelijk al lang vertrokken.

justmeagain
door justmeagain - Nov 13, 2022 om 01:02
623 Antwoorden / 8 Vragen

Gaat het wel goed met u? U zit op het prachtige Bali en maakt zich druk dat uw Facebook 4 dagen niet werkt. U vindt uw volgers pleasen belangrijker als uw reisgezelschap.
Iedere keer als ik dit soort onzin lees wordt ik weer positief bevestigd in mijn keuze om geen socialmedia te nemen.

Uw ervaring delen kan prima als u terug bent. Gezellig op zondagmiddag met uw vrienden foto's kijken op een grote tv met een lekker hapje en drankje erbij.

Ge
door Georgie.good - Nov 13, 2022 om 01:44
13 Antwoorden / 6 Vragen

Jammer van de negatieve reacties en dank voor de positieve? Was eigenlijk wel benieuwd of er meer mensen klachten hadden/hebben over Facebook? En al is iets gratis, (door mijn,jouw lidmaatschap en dat van anderen, innen zij veel inkomsten door reclame), er bestaat toch zoiets als fatsoen en als je mensen via jouw site de mogenlijkheid geeft om life ervaringen te delen en diverse mogenlijkheden heeft om te controleren of een persoon wel het lid is van een site alsnog blijft blokkeren omdat men niet gelooft word. Men zou vanaf eergisteren drie vrienden van mij een bericht sturen met het verzoek mijn facebookpagina en mijn identiteit te bevestigen. Helaas hebben de drie vrienden die door Facebook aangewezen werden om mij te bevestigen tot op heden niet gecontracteerd door facebook, (had ze graag willen laten weten dat ik de zoveelste keer positief getest ben voor Corona en nu in quarantaine zit op het mooie Bali)?!?!? Arrogantie, slechte service?? Ik hoop ondertussen hoogmoed voor de val.O en voor diegenen die vinden dat ik maar weer met fotorolletjes en met mijn ervaringen moet delen bij thuiskomst: Schaf dan het hele internet af, dan heeft ook een internetsite van Kassa geen zin en moet er maar weer via tv en geschreven post gecommuniceerd worden? Dank voor reactie: contact opnemen met redactie Kassa, en de link, goed idee! Vriendelijke groet, fijne zondag nog allemaal!

ne
door neodutchio Nov 13, 2022 om 07:55
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Er bestaat geen lidmaatschap bij Facebook. Daarbij hebt u op Klacht.nl laten blijken dat er meer speelt.
Succes met het contact opnemen met de redactie, deze zullen echt niet voor u Facebook gaan benaderen hoor.

rj
door rjw Nov 13, 2022 om 08:19
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Als je het echt zo belangrijk vindt om het thuisfront continu op de hoogte te houden kan je beter zelf een website maken zodat je volledig onafhankelijk van anderen dat kan doen. Dan kan je ook alle foto's die je wilt plaatsen neer zetten zonder dat Facebook of anderen zich er mee bemoeien. Na de vreselijke ervaringen die je nu hebt gehad (Facebook zou eigenlijk verplicht moeten worden geestelijke ondersteuning te bieden voor het leed dat je is aangedaan) wil je niks meer met Meta te maken hebben lijkt me.