door heremietkreeft Jan 20, 2020 om 12:04
Computers & telefonie

IMAP bewerken

Ik heb op mijn Samsung telefoon Outlook van Microsoft geïnstalleerd. Dat vraagt éénmaal per week om het wachtwoord opnieuw op te geven. Nu doet zich evenwel het merkwaardige fenomeen voor dat de IMAP gegevens worden gevraagd. Mijn internetprovider (tele2) geeft te kennen dat zij IMAP niet ondersteunen en dus kan ik daar niets mee.
Hebben jullie mogelijk een oplossing of is het beter om naar de telefoonprovider te gaan (is niet Tele2 maar KPN)) of eerst de app te verwijderen en dan opnieuw te installeren en kijken wat er dan gebeurt?

3211 7 Rapporteer

Magnum007
door Magnum007 - Jan 20, 2020 om 12:12
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Heremiet,

Waarom gebruik je niet gewoon Chrome op je telefoon om te internetten?;-))

simon55
door simon55 Jan 20, 2020 om 12:21
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Gaat over outlook,  e mail dus hě

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 20, 2020 om 12:37
16830 Antwoorden / 202 Vragen

@MAGNUM007? Ik benut chrome  op mijn telefoon om te internetten waaronder ook gmail. Ik benut de outlook app verbinding naar de webmail van mijn provider. Op mijn laptop benut ik naast g-mail ook MS outlook om e-mail van mijn privider op te halen en ook om op te slaan. De reden daarvan is dat de webmail box van mijn provider (die ik ook rechtstreeks kan benaderen) erg snel vol is.
@SIMON55, ja, doorgeven van webmail. Inmiddels is door android app ondersteuning ook een eerste reactie met vraag om nadere toelichting ontvangen en is het dus ook daar even afwachten.

aurora1
door aurora1 - Jan 20, 2020 om 13:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een datum instellen bij het bewaren op de server opdat regelmatig mails verwijderd worden om vollopen te voorkomen? Kijk ook eens hier:

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 20, 2020 om 13:55
16830 Antwoorden / 202 Vragen

@AURORA1, dit is helaas geen antwoord op mijn vraag resp. niet het probleem. Het probleem betreft de outlook app van android. Niet MS Outlook waarmee ik al zolang ik dat benut geen opslag problemen heb en nog e-mails van enkele jaren terug via archgivering kan terugvinden op mijn laptop resp. externe harde schijf. Aan het gegeven dat de webmail box bij mijn internet provider snel volloopt is uitsluitend en dan ook nog slechts deels op te lossen door meer te betalen voor uitbreiding daar. Maar dat is helemaal niet nodig, omdat ik al als gemeld die box heb gekoppeld met MS Outlook en de opslag na binnenhalen daar dus feitelijk onbeperkt is (middels archivering).

aurora1
door aurora1 Jan 20, 2020 om 14:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik begreep dat uw probleem is het vollopen van de mail bij de server. Dat zegt u immers in uw reactie hierboven. Maar ik heb de indruk dat u met uw mailprogramma’s het zo ingewikkeld mogelijk doet. Op een telefoon kunt u volstaan met het mailprogramma van het besturingssysteem en Gmail.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 20, 2020 om 13:58
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Update: van de android helpdesk kwam inmiddels het advies om de app te verwijderen en opnieuw te installeren met de POP gegevens. Men gaf nog nniet aan waarom er nu om IMAP info werd gevraagd hoewel bij de eerdere installatie de goede POP gegevens zijn ingegeven.

ma
door malty - Jan 20, 2020 om 14:15
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Welke mail servers heeft u ingesteld op uw pc/laptop en telefoon, die van tele2 of kpn?

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 20, 2020 om 17:45
16830 Antwoorden / 202 Vragen

@MALTY, bij de KPN winkel wordt gesteld dat KPN niets kan betekekenen aangezien de mailserver van tele2 voor het benutten van de android versie van outlook ingesteld moet zijn. Ik gaf vanmiddag al aan dat de android helpdesk te kennen gaf de app te verwijderen en opnieuw te installeren met de tele2 POP gegevens. Dat ga ik morgen uitvoeren.

tdmduc
door tdmduc - Jan 21, 2020 om 15:04
703 Antwoorden / 2 Vragen

Een mailadres hebben van een internetprovider is altijd een slecht idee.

Ben zelf na 3 verschillende providers klaar met het POP en IMAP verhaal en de restricties van volle postvakken en dergelijke.

Gewoon Gmail en een Hotmail account, lekker provider-onafhankelijk en werkt naadloos op je telefoon.

https://www.seniorweb.nl/onderwerp/gmail

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 21, 2020 om 15:17
16830 Antwoorden / 202 Vragen

@TDMDUC, ik werk al jaren met e-mail mogelijkheden van providers zonder enig probleem naast ook hotmail, gmail. Tot gisteren had ik ook geen probleem met outlook op mijn GSM en ga nog aan de slag met herinstalleren. Als aangegeven haal (haalde) ik de e-mails van web boxen van die providers binnen via MS Outlook en houd die van de provider in de gaten. Niet erg belangrijke zaken zoals bijv. meldingen van leveranciers met electronische folders en nieuws bladen zoals bijv. 'shippingclippings' van Maasmond Maritiem met veel Kb's haal ik binnen via gmail. En dat verwijder ik ook na gegeven moment.

tdmduc
door tdmduc Jan 21, 2020 om 16:35
703 Antwoorden / 2 Vragen

@Heremietkreeft: too much personal info.(zoals bijv. 'shippingclippings' van Maasmond Maritiem)

;-)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 21, 2020 om 15:35
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Laatste update: outlook is hergeïnstalleerd en werkt weer zoals het met. Weer een bewijs dar de moderne ict techniek soms voor verassingen zorgt. Dank voor de reacties.

gsm
door gsm - Jan 21, 2020 om 17:02
5940 Antwoorden / 47 Vragen

POP (e-mail op je eigen apparaat bewaren) is wel achterhaald.
IMAP is tegenwoordig veel meer gebruikt. De berichten blijven op de IMAP server van de provider.

Je moet je Tele2 account op de juiste manier opnieuw toevoegen (vul je complete Tele2 e-mailadres in) en daarbij dus (zodra dat gevraagd wordt) een POP3 server configureren en geen IMAP server.
Zie ook deze link: https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/tele2-e-mail-instellen-op-tablet-of-mobiel/

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 21, 2020 om 17:33
16830 Antwoorden / 202 Vragen

@GSM, dat heb ik gedaan. Tele2 ondersteunt IMAP niet en als ook gemeld: ik bewaar niets op mijn telefoon. (wel op harde en externe harde schijf).
En met groet, het is al lang geleden dat we elkaar voor het laatst hebben ontmoet bij een Roodshow.

sjjoppy
door sjjoppy Jan 21, 2020 om 18:31
7181 Antwoorden / 3 Vragen
gsm
door gsm Jan 21, 2020 om 23:05
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Opmerking:
Bij tele2 moet voor de pop3 en de smtp servers, in tegenstelling tot andere providers, alleen het gedeelte voor het @ (apestaartje) als gebruikersnaam worden opgegeven.