el
door elianverbetert Sep 26, 2016 om 19:44
Computers & telefonie

In windows 7 ... ik ben de volledige verkenner kwijt .. ook mijn helpfunctie is

geen bijzondere acties zijn er geweest
toch mijn volledige verkenner kwijt . kan ook geen herstelpunt meer maken / gebruiken .
ook geen up-date meer uitvoeren .. ....

9234 20 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 26, 2016 om 20:00
7182 Antwoorden / 3 Vragen

Hebt u de toetscombinatie windowslogo en E al  geprobeerd?

marita5
door marita5 - Sep 26, 2016 om 21:17
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo ElianVerbetert ,

Om de Windows Verkenner te starten, houdt u de Windows-toets en de R tegelijk in:

nu verschijnt het menu Uitvoeren. Typ "explorer.exe" (zonder de aanhalingstekens).klik op oke.

Dit commando start de Windows Verkenner op.Als u een  foutmelding krijgt, dan is de Verkenner inderdaad weg.

bron : answers.microsoft.com

gerbera
door gerbera - Sep 26, 2016 om 22:14
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft u al gekeken onder start-alle programma's-bureau accessoires of daar de verkenner staat. Kijk ook onder configuratiescherm- probleem oplossing. Daar vindt u herstel om een systeemherstel uit te voeren. nb. Configuratiescherm instellen op kleine pictogrammen.

el
door elianverbetert - Sep 27, 2016 om 00:06
29 Antwoorden / 13 Vragen

elian
alle mogelijkheden geprobeerd ..
bij windows toets + E en R  krijg ik alleen de mogelijkheden :
afbeeldingen . documenten , muziek , + video ...  horizontaal !!
niet het bekende linker rijtje van  ....
systeemherstel is NIET mogelijk ..
de helpfunctie is er niet meer ...
die geeft alleen foutmeldingen in de spelling ...
wat nu ?????

marita5
door marita5 - Sep 27, 2016 om 00:24
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@ElianVerbetert ,

Laat eens een scan lopen van Malwarebytes , adwcleaner , en uw antivirus . klik op de rode regels .

Malwarebytes kies voor gratis versie ,

https://nl.malwarebytes.com/antimalware/

Adwcleaner scroll naar beneden en klik op download onder adwcleaner handleiding ,

http://www.gratisvirusscanner-downloaden.nl/gratis-malwarescanners/adwcleaner-handleiding/

aurora1
door aurora1 - Sep 27, 2016 om 00:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u de pc sindsdien al eens uitgezet en na enkele minuten weer opgestart?
Heeft u al opstarten in de veilige modus geprobeerd en bestaat het probleem dan nog steeds?
Probeer anders eens foutcontrole (met repair) en als dat niet lukt probeer het dan nog eens in veilige modus. Hoe foutcontrole te doen kunt u hier lezen met plaatjes erbij (rode regel aanklikken): https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/2641432
waarschijnlijk moet u na het instellen van foutcontrole de pc eerst afsluiten en dan opnieuw opstarten om het proces in werking te zetten. Het kan even duren maar u moet scannen beslist niet onderbreken.

Misschien eerst het volgende nog doorlezen, zoals zoeken naar bureau-accessoires etc. :: https://www.schoonepc.nl/windows7/windows-verkenner.html

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 27, 2016 om 09:15
7182 Antwoorden / 3 Vragen

Selecteer eens het geheel wat tevoorschijn komt na windowstoets+E, dan daarop rechtsklikken en kiezen voor eigenschappen, er moet dan systeemeigenschappen tussenstaan. Hopelijk kunt u daar iets mee.

ph
door philip36 - Sep 27, 2016 om 10:20
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Lees eens hoe u het commando  sfc /scannow  gebruikt om de systeembestanden van windows te controleren en eventueel te herstellen.
http://www.pcleek.com/tips/tips-voor-windows/225-systeembestanden-herstellen-met-opdrachtpromp

el
door elianverbetert - Sep 28, 2016 om 00:59
29 Antwoorden / 13 Vragen

heel aardig , al dat meedenken ...
doch er zit geen oplossing bij ...
systeemherstel is niet mogelijk
windows e - r - geeft geen resultaat
Ccleaner laten lopen ...
up-dates laten lopen ....
niets helpt .. wat nu ..???
NL

aurora1
door aurora1 - Sep 28, 2016 om 01:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u ook foutcontrole e.d. laten lopen enz.? Dus ook op de diverse rode regels in de reacties geklikt voor aanwijzingen, en dat alles geprobeerd? Gezocht bij bureau-accessoires e.d.? Veilige modus geprobeerd?
Ik lees daarover niets in uw reactie.

ph
door philip36 - Sep 28, 2016 om 07:22
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Download de AVG rescue disk en zet deze op een dvd of een usb stick.
Boot de computer van deze rescue disk en scan de computer.
http://www.avg.com/nl-nl/rescue-cd-business-edition

Dan eventueel
Met Ccleaner de registry cleaner laat lopen om het register te scannen op fouten of besmetting.

Als probleem niet verholpen is dan
op de Dos opdrachtregel sfc /scannow commando geven(zie antwoord van 27 sept.)
Hiermee worden de systeembestanden van windows gecontroleerd en eventueel gerepareerd.

Als probleem niet verholpen is kunt u altijd nog Windows 7 opnieuw installeren.

Hier ook weer, had je een image backup van de schijf of in ieder geval van de partitie waar windows opstaat gehad, was het probleem in een half uur verholpen geweest door het terugzetten van het image bestand.
Advies, als alles weer in orde is, een image backup maken.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 28, 2016 om 07:31
7182 Antwoorden / 3 Vragen

U schreef op 27-9 om 00,06:
bij windows toets + E en R  krijg ik alleen de mogelijkheden :
afbeeldingen . documenten , muziek , + video ...  horizontaal !!
                                                                                                        (De verkenner is dus niet weg)

Als u deze tekst selecteert (CTRL A) en erop rechtsklikt dan komt er een menuutje tevoorschijn waar systeembeveiliging tussen staat, daar moet systeemherstel uit te halen zijn. Rechtsklikken o,a.
Ik heb dat gisteren om 9.15u voorgesteld maar weet niet of u dat hebt gedaan.

sjjoppy
door sjjoppy Sep 28, 2016 om 09:43
7182 Antwoorden / 3 Vragen

Vergat dat  u na rechtsklikken op geselecteerde tekst eerst op eigenschappen moet klikken.

Si
door Simon A - Sep 28, 2016 om 09:38
1 Antwoorden / Vragen

Hallo een goede morgen

Misschien voor u een oplossing ( veiligmodus ) werkt meestal wel in deze modus

Als men niet in de herstelpunt omgeving kan komen , in systeemvak uitvoeren het woord msconfig typen

dan in "msconfig" het vakje  bij opstarten in veilige modeus aanvinken en PC opnieuw starten systeem herstel opzoeken .

als alles oke is   moet men de cyclus later het vinkje weer weg halen

hopend u hiermee geholpen te hebben  vr gr Simon

reflecs
door reflecs - Sep 28, 2016 om 11:19
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Op welke manier start u gewoonlijk de verkenner?
Krijgt u nu een foutmelding?

Overigens is er veel direct te bereiken via het rechterdeelvenster van het Startmenu. Als u op Alle programma's met rechts klikt > kopje Menu Start en dan onderaan op Hoe kan ik de vormgeving van het menu Start wijzigen?, staat uitgelegd hoe dat kan en ook hoe u de standaardinstellingen herstelt.

U schrijft dat u alleen de inhoud van Bibliotheken ziet.
(Als u op een leeg plekje op de adresbalk klikt, kunt het woord Blibliotheken vervangen door Computer)

Het linkerrijtje krijgt u te zien via Organiseren > Indeling > klikken op Navigatievenster;verandert in een vinkje.
De kwaliteit van de afbeelding is slecht, maar hopelijk wel duidelijk.

el
door elianverbetert - Sep 28, 2016 om 20:32
29 Antwoorden / 13 Vragen

dank voor het meedenken ..
onder bureauassesoires zit géén verkenner .
ik krijg alleen de bibliotheek ..
via opdrachtpromp systeemherstel uitgevoerd ..
Maritas , sfc / scannow uitgevoerd ..
geen resultaat ..
ook via F8  computer herstellen , geen resultaat
wat nu ????????

ph
door philip36 Sep 28, 2016 om 20:50
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Wat nu? Windows opnieuw installeren of is dat teveel moeite? Mogelijke oplossingen lijken niet aan u besteed.

gerbera
door gerbera Sep 28, 2016 om 22:29
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Als eens in het zoekveld "verkenner" of "systeemherstel" ingetikt. Laten die zich niet zien dan is er duidelijk iets behoorlijk mis gegeaan en is opnieuw installeren de enige optie. En F8 moet u ingedrukt houden tijdens het opstarten van de computer om in de veilige modes te komen.

ltmvz
door ltmvz - Sep 28, 2016 om 21:36
949 Antwoorden / 18 Vragen

Of de Verkenner al dan niet actief is kun je zien in het Taakbeheer: rechtsklikken op de Taakbalk om het Taakbeheer te openen. Onder Processen moet dan ergens 'explorer.exe' staan. Als 'explorer.exe' daar niet staat, ga dan naar Toepassingen en klik op Nieuwe taak. Vervolgens explorer.exe intypen om de Verkenner te starten.

Misschien is hij alleen verdwenen van de Taakbalk, want als u de Bibliotheken ziet betekent dit volgens mij dat de Verkenner actief is.

reflecs
door reflecs - Sep 29, 2016 om 15:29
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt op deze manier een snelkoppeling naar de verkenner maken:
Rechtsklikken op het bureaublad > Nieuw > Snelkoppeling

Vervolgens deze regel plakken:

%SystemRoot%\explorer.exe ::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}

Volgende > (Kies een makkelijke naam)  > Voltooien
De snelkoppeling kunt desgewenst naar het Startmenu of de Taakbalk slepen.

ra
door raw - Oct 1, 2016 om 21:08
23 Antwoorden / 13 Vragen

Beste Elianverbetert,

Als aangedragen oplossingen niet werken, kan je ook via Windows directory
zoeken naar prog. "explorer.exe" en die dan starten en ook via een snelkoppeling
installeren op het bureaublad.

met vriendelijke groeten,
Raw

he
door heinzel - Oct 2, 2016 om 18:18
1 Antwoorden / 3 Vragen

Goede middag, nieuwe laptop ccleaner geïnstalleerd krijg ik 580 mb en 101 registervermeldingen om te verwijderen.Net nieuw?Wie heeft een antwoord op deze vraag.   Mvg, Heinzel

aurora1
door aurora1 - Oct 2, 2016 om 22:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@heinzel, wilt u svp zelf een topic openen als u vragen heeft?
Inbreken op het topic van een ander brengt maar verwarring en is verre van netjes.