Al
door AlMaLe Feb 19, 2019 om 21:12
Computers & telefonie

Inbraakpogingen op facebook

De laatste week krijg ik een aantal keren een code toegestuurd om mijn wachtwoord voor facebook aan te passen. In een andere mail wordt gevraagd of ik het zelf ben geweest. Dat is niet zo, dus pas ik het beveiligingsprocesje toe om uiteindelijk een nieuw wachtwoord in te voeren. Dit gaat al een aantal keten zo door. Hoe kom ik van die 'inbrekers' af?

2869 10 Rapporteer

Grunnen.
door Grunnen. - Feb 19, 2019 om 21:16
509 Antwoorden / Vragen

Ga naar snelle hulp Deze knop met een ? zit rechtsboven  in het facebook scherm of ga na instellingen en wijzig daar je wachtwoord.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 19, 2019 om 21:17
16827 Antwoorden / 202 Vragen

@V1126, waarom snelle hulp, gewoon niets doen!

Grunnen.
door Grunnen. Feb 19, 2019 om 21:18
509 Antwoorden / Vragen

Vooral wel wat doen is mijn advies

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 19, 2019 om 21:16
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Feitelijk heel simpel/ nooit ingaan omp het verzoek om aan te passen en dat is ook de reden waarom wordt gevraagd of u het zelf bent geweest die een ander wachtwoord heeft gevraagd (als u dat niet zelf bent geweest). Dus nog een keer, als het weer gebeurt: NIETS doen om de eventuele inbreker mogelijk toch te plezieren, u bent het toch niet die dat heeft gevraagd maar kennelijk toch een ander. Het komt helaas vaker voor, ook bij facebook en ook herhaald, vandaar de veiligheidsvraag of u het was.

tijger1
door tijger1 - Feb 19, 2019 om 21:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga van Facebook af.

jo
door jorisw Feb 19, 2019 om 21:37
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een onzinreactie. Als ik jouw account op dit forum probeer te kraken zou je dan ook van dit forum af gaan?

tenormin
door tenormin Feb 20, 2019 om 00:04
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, we weten inmiddels wel dat je tegen Facebook bent. Laat ieder voor zich beslissen; zoals je weet: ik heb er plezier in en laat me niets aannaaien.

tenormin
door tenormin - Feb 19, 2019 om 21:22
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Helemaal met @heremietkreeft eens: vooral niets doen of, als ze je een uitweg bieden: niet nu. Waarom zou je je wachtwoord voor Facebook moeten aanpassen als alles normaal werkt.

Grunnen.
door Grunnen. Feb 19, 2019 om 21:32
509 Antwoorden / Vragen

Waarschijnlijk woon jij in het sprookjesbos , maar het is zeer verstandig om je facebook wachtwoord eens in de 3 maanden te wijzigen  zeker na een dergelijke melding

tenormin
door tenormin Feb 19, 2019 om 22:21
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@v1126, laat mij dan maar fijn in het sprookjesbos blijven. Tenzij jij je me nu gaat plagen op Facebook, ben er al jaren en nooit rare dingen meegemaakt. Zolang men nergens op reageert etc. Ook niet om telkens mijn 06 nummer te geven. Reageer alleen op mijn echte familie, vrienden. Zodra er iemand een vriendschapsverzoek stuurt (meestal zogenaamde Amerikanen die in de Armee werken) gaan gelijk in de NEE bak.

Grunnen.
door Grunnen. Feb 20, 2019 om 12:26
509 Antwoorden / Vragen

@tenormin
Maak je geen zorgen ik ga niet op opzoeken op facebook en zeker niet plagen,want je bent een aardige lady. Maar regelmatig je wachtwoorden resetten is een wel gemeend advies,die ik niet zelf bedacht heb . Ik weet de tekst niet van de e-mail van TS , maar waarschijnlijk komt de melding van Facebook  zelf.

tenormin
door tenormin Feb 20, 2019 om 12:42
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@v1126. O.T. Ik zal je een geheimpje verklappen: geen idee wat mijn wachtwoord is. Toen mijn echtgenoot overleed heeft mijn zoon me op FB aangemeld "om wat afleiding te hebben". Wat de TS stelt: Facebook vraagt altijd of je het zelf bent geweest en ja, als je het zelf bent geweest hoef je niet te reageren.

Grunnen.
door Grunnen. Feb 20, 2019 om 16:49
509 Antwoorden / Vragen

@tenormin

 Door je wachtwoord te wijzigen en je nieuwe wactwoord te noteren is dat probleem ook opgelost. Klik op het driehoekje naast het vraagteken rechtboven in de facebookpagina > klik op beveiliging en aanmelden> klik op wachtwoord wijzigen en vul 2x het door jou gekozen wachtwoord .in.Succes.

diumenge
door diumenge Feb 20, 2019 om 20:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Tenormin, inderdaad nergens voor nodig om je Facebook WW om de drie maanden te wijzigen. Paniekzaaierij om niets.

tenormin
door tenormin Feb 20, 2019 om 20:48
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@diumenge, ben ik ook niet van plan, maar nogmaals, als ik lees van mensen die klachten hebben over Facebook (of dingen bestellen via advertenties etc.): ik doe nergens aan mee. Zoals gezegd: ik heb niet eens mijn mobiele nummer ingevuld en toch kan ik via Messenger bellen. Ze vragen mij er wel telkens om, maar dat zal de "robot" wel zijn.
@v1126. heel aardig van uw uitleg en waardeer dat ook, maar nogmaals (al heb ik uw tip wel opgeschreven): ik laat alles zoals het is. Mocht het ooit zover komen zal ik uw uitleg ter harte nemen. Fijne avond allebei.

diumenge
door diumenge - Feb 19, 2019 om 21:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Daar doe je weinig aan, kennelijk probeert iemand je account over te nemen. Je kan naar deze link gaan om het te melden: www.facebook.com/hacked

jo
door jorisw - Feb 19, 2019 om 21:38
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Grote kans dat het een bekende is die probeert in te breken. Dus probeer eens na te gaan wie in jouw omgeving dit zou willen of kunnen doen.

xq
door xqcnbthz - Feb 19, 2019 om 22:01
9 Antwoorden / 4 Vragen

Kom je niet vanaf want als ze je in de smiezen hebben blijven ze dat proberen.
http://politie.nl http://meld.nl http://meldmisdaadanoniem.nl
Die zijn daar voor opgelijd die sporen de hackers wel op.
Zelfs als u geen hacker bent staan ze voor je deur.
Dat er een hacker een aanval op uw ip of accounts doet dat doet er niet toe.
De vraag wat gaat er fout waar gaat het fout. om te herlijden wat de reden is.
Is het antwoord de centrale licht plat waar zit die dan amersfoort.
Is dan weer niet van belang.

tenormin
door tenormin Feb 19, 2019 om 22:22
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, ik ga er niet om lijden hoor.

xq
door xqcnbthz Feb 19, 2019 om 22:56
9 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ook niet dat leed is namelijk al geleden.
En voor de rest dikke vette pech.
Want wat mijn en uw probleem niet is is dat namelijk van een ander wel.

th
door thieu - Feb 20, 2019 om 15:22
147 Antwoorden / 0 Vragen

Het is hier al meer gezegd, die veiligheidsvraag is er niet voor niets.
In echte criminelen geloof ik niet zo. Iedereen weet dat die vraag volgt en als je niets doet dan blijft jouw account in principe veilig.
Het is natuurlijk wél belangrijk een goed wachtwoord te gebruiken. Dus voldoende lang en met hoofd- en kleine letters, alsmede wat vreemde tekens.(@ # $ & etc.)

Grunnen.
door Grunnen. - Feb 20, 2019 om 16:50
509 Antwoorden / Vragen

 Door je wachtwoord te wijzigen en je nieuwe wactwoord te noteren is dat probleem  opgelost. Klik op het driehoekje naast het vraagteken rechtboven in de facebookpagina > klik op beveiliging en aanmelden> klik op wachtwoord wijzigen en vul 2x het door jou gekozen wachtwoord .in.

diumenge
door diumenge Feb 20, 2019 om 20:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoezo lost dat het probleem op? TS weet zijn/haar WW gewoon, echter iemand anders probeert dat WW te resetten. WW veranderen helpt daar niet tegen.

Grunnen.
door Grunnen. Feb 20, 2019 om 22:50
509 Antwoorden / Vragen

.

tenormin
door tenormin - Feb 20, 2019 om 23:53
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Heel vreemde situatie is ontstaan. V1126 antwoorden zijn ineens veranderd in johvr. Mag ik vragen waarom dit is? Snap er nu geen bal meer van. Nou ja, vind het gewoon jammer dat iemand het nodig acht naam te veranderen; jammer.