Incassobetaling
IK heb een ander pakket genomen van UPC. Nu krijg ik een brief dat ik vanaf nu verplicht bent mijn betalingen via automatische incasso te laten doen. Zo niet dan vervalt het recht op de pakketkorting. toen ik hun aan de telefoon had ben ik daar niet op gewezen. Is niet eens tersprake gebracht. Terwijl ik al jaren van UPC gebruik maak. Kunnen zij dit zomaar veranderen? Ben ik nu verplicht mijn rekening via een incasso te gaan betalen. Allen omdat ik een ander pakeet heb genomen?
Hallo jaspergrijs,
Uit de algemene voorwaarden:
Hoe kunt u betalen?
6.7 U dient uw factuur in principe te betalen door middel van automatische incasso of via Mijn Factuur Online.
6.8 Als u gebruik wilt maken van Mijn Factuur Online, stuurt u UPC hier een machtiging voor. De online facturen zijn alleen toegankelijk met uw persoonlijke toegangscode en zijn na plaatsing 6 maanden beschikbaar. Als u facturen uit het verleden wilt bekijken, kan UPC daarvoor kosten in rekening brengen. Voor meer informatie over Mijn Factuur Online kijkt u op upc.nl.
6.9 Maakt u gebruik van automatische incasso dan voert UPC de automatische incasso uit op of omstreeks de derde dag na factuurdatum. U zorgt voor een toereikend bank- of girosaldo zodat wij het gefactureerde bedrag kunnen incasseren. Indien betaling door u bij herhaling onmogelijk is gebleken, kunnen wij u vragen voortaan door middel van acceptgiro te betalen.
6.10 Als u anders dan door middel van automatische incasso en Mijn Factuur Online betaalt, kan UPC u aanvullende kosten in rekening brengen en geldt een betalingstermijn van veertien dagen na factuurdatum.
Over welk pakket gaat het? Misschien staan daar afwijkende voorwaarden bij?
Met vr.gr.
@jaspergrijs,
Op het wijzigingsformulier (voor betaling) staat de voorwaarde inderdaad:
Acceptgiro
Mijn Factuur Online met automatische incasso (verplicht voor pakketkorting)
Automatische incasso
Mijn Factuur Online met online accorderen (verplicht voor pakketkorting)
Met vr.gr.
edrick3 schreef op zaterdag 26 jun 2010, 17:27: Hallo jaspergrijs,
Uit de algemene voorwaarden:
Hoe kunt u betalen?
6.7 U dient uw factuur in principe te betalen door middel van automatische incasso of via Mijn Factuur Online.
6.8 Als u gebruik wilt maken van Mijn Factuur Online, stuurt u UPC hier een machtiging voor. De online facturen zijn alleen toegankelijk met uw persoonlijke toegangscode en zijn na plaatsing 6 maanden beschikbaar. Als u facturen uit het verleden wilt bekijken, kan UPC daarvoor kosten in rekening brengen. Voor meer informatie over Mijn Factuur Online kijkt u op upc.nl.
6.9 Maakt u gebruik van automatische incasso dan voert UPC de automatische incasso uit op of omstreeks de derde dag na factuurdatum. U zorgt voor een toereikend bank- of girosaldo zodat wij het gefactureerde bedrag kunnen incasseren. Indien betaling door u bij herhaling onmogelijk is gebleken, kunnen wij u vragen voortaan door middel van acceptgiro te betalen.
6.10 Als u anders dan door middel van automatische incasso en Mijn Factuur Online betaalt, kan UPC u aanvullende kosten in rekening brengen en geldt een betalingstermijn van veertien dagen na factuurdatum.
Over welk pakket gaat het? Misschien staan daar afwijkende voorwaarden bij?
Met vr.gr.
Hallo Edrick3,
Het gaat om een voordeelpakket.
Mijn vraag is dat zij mij nu wijzen op een van de voorwaarden om van dit pakket gebruik te kunnen maken. Daar is mij niet op gewezen.
Anders had ik dit al gelijk aangegeven. Wordt aangegeven dat ik dit heb ontvangen met een bevestigingsbrief, die ik nooit heb ontvangen.
Mijn pakket is telefonisch veranderd.
@jaspergijs,
(Hè. nu wel de naam goed..)
.......Nu krijg ik een brief dat ik vanaf nu verplicht bent mijn betalingen via automatische incasso te laten doen. Zo niet dan vervalt het recht op de pakketkorting.....
Denk dat dit de bedoelde bevestigingsbrief is.
Zou even contact opnemen met upc, de zaak uitleggen en de boel terugdraaien (als je dat tenminste wilt).
Suc6
edrick3 schreef op zaterdag 26 jun 2010, 17:45: @jaspergijs,
(Hè. nu wel de naam goed..)
.......Nu krijg ik een brief dat ik vanaf nu verplicht bent mijn betalingen via automatische incasso te laten doen. Zo niet dan vervalt het recht op de pakketkorting.....
Denk dat dit de bedoelde bevestigingsbrief is.
Zou even contact opnemen met upc, de zaak uitleggen en de boel terugdraaien (als je dat tenminste wilt).
Suc6
hallo Edrick3,
ja ga ik doen, is wel aangegeven dat ik een bevestigingsmail zou krijgen. dat is nooit gebeurt.
Alleen het vervelende is je moet erg lang wachten en de tikken gaan door.
bedankt
jaspergijs
jaspergijs
UPC moet (letterlijk) kunnen bewijzen dat je de bevestigingsbrief wél in ontvangst hebt genomen. Dat kunnen ze dus niet en daarom heb je het recht om de overeenkomst te vernietigen. De oude toestand dient dan hersteld te worden. Let op: hier dien je juridisch gezien het begrip "vernietigen" te gebruiken en NIET het begrip "ontbinden".
Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
read schreef op zaterdag 26 jun 2010, 19:11: jaspergijs
UPC moet (letterlijk) kunnen bewijzen dat je de bevestigingsbrief wél in ontvangst hebt genomen. Dat kunnen ze dus niet en daarom heb je het recht om de overeenkomst te vernietigen. De oude toestand dient dan hersteld te worden. Let op: hier dien je juridisch gezien het begrip "vernietigen" te gebruiken en NIET het begrip "ontbinden".
Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
Hallo read,
Zo sta ik er ook in.
Alleen ik wil niet terug naar de oude toestand.
Ik wil zelf beschikken over de betalingen.
Niet dat ik gedwongen wordt om per incasso te gaan betalen gezien een verandering van pakket. Met een soort van dreiging geen recht te hebben op de pakketkorting, wat dit al zo wezen mag. Het is meer een principekwestie worden.
Maar het sterkt mij wel naar hun toe wanneer ik contact op ga nemen.
Alsnog bedankt voor uw antwoord
vriendelijke groet
jaspergijs
jaspergijs
Het probleem is dus, dat wat jij wilt, zij niet willen en omdat zij het zijn die de dienst aanbieden, kunnen ze ook de voorwaarde waaronder bepalen. In feite trek je dus als klant altijd aan het kortste einde.
Met vriendelijke groet, ReadAC.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer