ja
door jaspergijs Jun 26, 2010 om 17:18
Computers & telefonie

Incassobetaling

IK heb een ander pakket genomen van UPC. Nu krijg ik een brief dat ik vanaf nu verplicht bent mijn betalingen via automatische incasso te laten doen. Zo niet dan vervalt het recht op de pakketkorting. toen ik hun aan de telefoon had ben ik daar niet op gewezen. Is niet eens tersprake gebracht. Terwijl ik al jaren van UPC gebruik maak. Kunnen zij dit zomaar veranderen? Ben ik nu verplicht mijn rekening via een incasso te gaan betalen. Allen omdat ik een ander pakeet heb genomen?

891 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 26, 2010 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo jaspergrijs,

Uit de algemene voorwaarden:

Hoe kunt u betalen?
6.7 U dient uw factuur in principe te betalen door middel van automatische incasso of via Mijn Factuur Online.
6.8 Als u gebruik wilt maken van Mijn Factuur Online, stuurt u UPC hier een machtiging voor. De online facturen zijn alleen toegankelijk met uw persoonlijke toegangscode en zijn na plaatsing 6 maanden beschikbaar. Als u facturen uit het verleden wilt bekijken, kan UPC daarvoor kosten in rekening brengen. Voor meer informatie over Mijn Factuur Online kijkt u op upc.nl.
6.9 Maakt u gebruik van automatische incasso dan voert UPC de automatische incasso uit op of omstreeks de derde dag na factuurdatum. U zorgt voor een toereikend bank- of girosaldo zodat wij het gefactureerde bedrag kunnen incasseren. Indien betaling door u bij herhaling onmogelijk is gebleken, kunnen wij u vragen voortaan door middel van acceptgiro te betalen.
6.10 Als u anders dan door middel van automatische incasso en Mijn Factuur Online betaalt, kan UPC u aanvullende kosten in rekening brengen en geldt een betalingstermijn van veertien dagen na factuurdatum.

Over welk pakket gaat het? Misschien staan daar afwijkende voorwaarden bij?

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2010 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jaspergrijs,

Op het wijzigingsformulier (voor betaling) staat de voorwaarde inderdaad:

Acceptgiro
Mijn Factuur Online met automatische incasso (verplicht voor pakketkorting)
Automatische incasso
Mijn Factuur Online met online accorderen (verplicht voor pakketkorting)

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2010 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zaterdag 26 jun 2010, 17:27: Hallo jaspergrijs,

Uit de algemene voorwaarden:

Hoe kunt u betalen?
6.7 U dient uw factuur in principe te betalen door middel van automatische incasso of via Mijn Factuur Online.
6.8 Als u gebruik wilt maken van Mijn Factuur Online, stuurt u UPC hier een machtiging voor. De online facturen zijn alleen toegankelijk met uw persoonlijke toegangscode en zijn na plaatsing 6 maanden beschikbaar. Als u facturen uit het verleden wilt bekijken, kan UPC daarvoor kosten in rekening brengen. Voor meer informatie over Mijn Factuur Online kijkt u op upc.nl.
6.9 Maakt u gebruik van automatische incasso dan voert UPC de automatische incasso uit op of omstreeks de derde dag na factuurdatum. U zorgt voor een toereikend bank- of girosaldo zodat wij het gefactureerde bedrag kunnen incasseren. Indien betaling door u bij herhaling onmogelijk is gebleken, kunnen wij u vragen voortaan door middel van acceptgiro te betalen.
6.10 Als u anders dan door middel van automatische incasso en Mijn Factuur Online betaalt, kan UPC u aanvullende kosten in rekening brengen en geldt een betalingstermijn van veertien dagen na factuurdatum.

Over welk pakket gaat het? Misschien staan daar afwijkende voorwaarden bij?

Met vr.gr.

Hallo Edrick3,

Het gaat om een voordeelpakket.
Mijn vraag is dat zij mij nu wijzen op een van de voorwaarden om van dit pakket gebruik te kunnen maken. Daar is mij niet op gewezen.
Anders had ik dit al gelijk aangegeven. Wordt aangegeven dat ik dit heb ontvangen met een bevestigingsbrief, die ik nooit heb ontvangen.
Mijn pakket is telefonisch veranderd.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2010 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jaspergijs,

(Hè. nu wel de naam goed..)
.......Nu krijg ik een brief dat ik vanaf nu verplicht bent mijn betalingen via automatische incasso te laten doen. Zo niet dan vervalt het recht op de pakketkorting.....
Denk dat dit de bedoelde bevestigingsbrief is.
Zou even contact opnemen met upc, de zaak uitleggen en de boel terugdraaien (als je dat tenminste wilt).

Suc6

ve
door verwijderd - Jun 26, 2010 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zaterdag 26 jun 2010, 17:45: @jaspergijs,

(Hè. nu wel de naam goed..)
.......Nu krijg ik een brief dat ik vanaf nu verplicht bent mijn betalingen via automatische incasso te laten doen. Zo niet dan vervalt het recht op de pakketkorting.....
Denk dat dit de bedoelde bevestigingsbrief is.
Zou even contact opnemen met upc, de zaak uitleggen en de boel terugdraaien (als je dat tenminste wilt).

Suc6

hallo Edrick3,
ja ga ik doen, is wel aangegeven dat ik een bevestigingsmail zou krijgen. dat is nooit gebeurt.
Alleen het vervelende is je moet erg lang wachten en de tikken gaan door.

bedankt
jaspergijs

ve
door verwijderd - Jun 26, 2010 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

jaspergijs

UPC moet (letterlijk) kunnen bewijzen dat je de bevestigingsbrief wél in ontvangst hebt genomen. Dat kunnen ze dus niet en daarom heb je het recht om de overeenkomst te vernietigen. De oude toestand dient dan hersteld te worden. Let op: hier dien je juridisch gezien het begrip "vernietigen" te gebruiken en NIET het begrip "ontbinden".

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2010 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op zaterdag 26 jun 2010, 19:11: jaspergijs

UPC moet (letterlijk) kunnen bewijzen dat je de bevestigingsbrief wél in ontvangst hebt genomen. Dat kunnen ze dus niet en daarom heb je het recht om de overeenkomst te vernietigen. De oude toestand dient dan hersteld te worden. Let op: hier dien je juridisch gezien het begrip "vernietigen" te gebruiken en NIET het begrip "ontbinden".

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

Hallo read,
Zo sta ik er ook in.
Alleen ik wil niet terug naar de oude toestand.
Ik wil zelf beschikken over de betalingen.
Niet dat ik gedwongen wordt om per incasso te gaan betalen gezien een verandering van pakket. Met een soort van dreiging geen recht te hebben op de pakketkorting, wat dit al zo wezen mag. Het is meer een principekwestie worden.
Maar het sterkt mij wel naar hun toe wanneer ik contact op ga nemen.
Alsnog bedankt voor uw antwoord

vriendelijke groet
jaspergijs

ve
door verwijderd - Jun 26, 2010 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

jaspergijs

Het probleem is dus, dat wat jij wilt, zij niet willen en omdat zij het zijn die de dienst aanbieden, kunnen ze ook de voorwaarde waaronder bepalen. In feite trek je dus als klant altijd aan het kortste einde.

Met vriendelijke groet, ReadAC.