pa
door patdes 20 aug. 2011 om 15:04
Computers & telefonie

Ineens zeer lage snelheid

Beste mensen,

Ik gebruik Windows7 met een Ziggo alles in een pakket met 40Mb/s. Ik ben reeds in het bezit van het nieuwe draadloze modem.

Het gebeurt mij regelmatig dat mijn verbindingssnelheid tot bijna 0 terugvalt. Het signaal tussen mijn PC en het Wifimodem is dan nog steeds uitstekend (maximaal signaal). Op de laptop heb ik dan op hetzelfde moment nog steeds de 40Mb. Als ik mijn PC verbindt met een UTP kabel dan zit ik weer gewoon op de 40Mb. Alles uitzetten en weer aanzetten biedt ook geen verbetering.

Ik heb mijn oude Wifi-router aangesloten en kreeg hierbij eveneens geen snelheid.

Mijn snelheid is ook weer vanzelf goed als ik weer eens een keer besluit om mijn PC op te starten.

Het probleem zit volgens mij in mijn PC en niet het modem.

De UTP kabel aan mijn PC laten zitten is geen optie aangezien ik deze niet kan wegwerken en deze dwars door mijn huis loopt.
Wie heeft er sugesties?

Alvast bedankt

Patrick

547 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

rj
door rjw - 20 aug. 2011 om 15:21
1198 Antwoorden / 5 Vragen
0

Dus samenvattend:

- verbinding met utp kabel direct op de modem: snelheid ok
- wifi verbinding naar modem: datasnelheid naar 0 maar werkt soms wel goed
- wifi verbinding via oude router die (neem ik aan) via een utp kabel op de nieuwe modem zelfde probleem als mt ingebouwd wifi acces point.

Dan blijft volgens mij de wifi-netwerkkaart in de pc over als mogelijke foutbron.

Heeft het ooit wel goed gewerkt?

door gsm - 20 aug. 2011 om 21:36
5883 Antwoorden / 46 Vragen
0

Het stuurprogramma kan de oorzaak zijn:
Het stuurprogramma van de draadloze adapter verwijderen uit apparaatbeheer.
Het nieuwste stuurprogramma gebruiken bij het opnieuw installeren van de draadloze adapter.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ha
hannahboem - 20 sep. 2019 om 14:26
Computers & telefonie

Verantwoordelijkheid werkend internetsignaal

Mijn vriend en ik zijn reeds gaan samenwonen in een nieuwe woning. Het betreft een herenhuis dat is opgedeeld in 4 appartementen, ons appartement zit helemaal boven. Wij proberen al ruim een maand internet te krijgen in onze woning, maar wij kregen telkens van meerdere providers te horen dat ze geen aansluiting op ons adres te zien kregen etc. Uiteindelijk contact gehad met Ziggo, die opperde dat ... Lees meer

Jo
Jochieficm - 20 sep. 2019 om 15:18
Garantie & verzekeringen

Annulering

We hadden bij een gerenomeerde reis organizatie een reis met de camper naar iran gepland daar voor een bedrag aan betaald zodat we voor de reis  waren ingeschreven 
Mijn camper heeft een electronisch probleem dat al verschillende maanden speelt waar door de Fiat garage al verschillende punten hebben vervangen en door gemeten maar het probleem niet hebben gevonden tot nu toe
Nu doet het ... Lees meer

Ch
Chris - 20 sep. 2019 om 15:29
Auto & vervoer

Ik kan mijn geld niet terug krijgen

Ik ben onlangs bij Hekkert Automobilegroup een OPEL onderdeel nodig gehad.
Ik gaf de kenteken van de auto en de baliemedewerker ging kijken en had voor een tekening laten zien , ik zei dat het niet de juiste is.Hij vroeg of de
auto een trommel of schijf remmen heeft. Ik zei dat de achteras een trommel remmen heeft.
Hij gij ging verder kijken, gegeven moment zei hij dat die gevonden ... Lees meer