pa
door patdes Aug 20, 2011 om 15:04
Computers & telefonie

Ineens zeer lage snelheid

Beste mensen,

Ik gebruik Windows7 met een Ziggo alles in een pakket met 40Mb/s. Ik ben reeds in het bezit van het nieuwe draadloze modem.

Het gebeurt mij regelmatig dat mijn verbindingssnelheid tot bijna 0 terugvalt. Het signaal tussen mijn PC en het Wifimodem is dan nog steeds uitstekend (maximaal signaal). Op de laptop heb ik dan op hetzelfde moment nog steeds de 40Mb. Als ik mijn PC verbindt met een UTP kabel dan zit ik weer gewoon op de 40Mb. Alles uitzetten en weer aanzetten biedt ook geen verbetering.

Ik heb mijn oude Wifi-router aangesloten en kreeg hierbij eveneens geen snelheid.

Mijn snelheid is ook weer vanzelf goed als ik weer eens een keer besluit om mijn PC op te starten.

Het probleem zit volgens mij in mijn PC en niet het modem.

De UTP kabel aan mijn PC laten zitten is geen optie aangezien ik deze niet kan wegwerken en deze dwars door mijn huis loopt.
Wie heeft er sugesties?

Alvast bedankt

Patrick

712 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

rj
door rjw - Aug 20, 2011 om 15:21
3261 Antwoorden / 5 Vragen
0

Dus samenvattend:

- verbinding met utp kabel direct op de modem: snelheid ok
- wifi verbinding naar modem: datasnelheid naar 0 maar werkt soms wel goed
- wifi verbinding via oude router die (neem ik aan) via een utp kabel op de nieuwe modem zelfde probleem als mt ingebouwd wifi acces point.

Dan blijft volgens mij de wifi-netwerkkaart in de pc over als mogelijke foutbron.

Heeft het ooit wel goed gewerkt?

gsm
door gsm - Aug 20, 2011 om 21:36
5940 Antwoorden / 47 Vragen
0

Het stuurprogramma kan de oorzaak zijn:
Het stuurprogramma van de draadloze adapter verwijderen uit apparaatbeheer.
Het nieuwste stuurprogramma gebruiken bij het opnieuw installeren van de draadloze adapter.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob Vera - Mar 9, 2024 om 18:14
Computers & telefonie

Kan ISP Tweak het contract ontbinden met berekening in eigen voordeel?

Beste Kassa,

nu al een aantal jaar heb ik een internet glasvezel abonnement bij Tweak.  Nu Tweak is overgenomen door Odido kreeg ik een email dat Tweak mijn abonnementscontract wil ontbinden en mezelf bij Odido moet aanmelden. 
Het betreft een abonnementsvorm welke ik per jaar betaal (gezien het voordeel van 10 euro per maand).  In de afwikkeling wil Tweak mij nu met terugwe ... Lees meer

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer