pkonings
door pkonings Mar 19, 2011 om 20:47
Computers & telefonie

Inkt van de Canon iP4850 snel op!

Ik heb pas geleden een Canon iP4850 printer gekocht. Ik vind dat de inkt wel heel erg snel op is.
Komt dit, omdat de inkt die meegeleverd is met de printer minder inkt bevat dan een nieuwe cartridge? Of is het normaal dat de inkt snel opgaat?

8180 23 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 19, 2011 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is snel? Hoeveel heb je geprint?

ve
door verwijderd - Mar 19, 2011 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gisteren op Keuringsdienst van waarde waar het over printerinkt ging.
Daar kwam o.a. ook in voor dat bij aankoop van een Canonprinter er cartridges werden bijgeleverd die wel slechts voor de helft gevuld waren.
Printerinkt duurde dan goud.
1 lter inkt zou zo'n 3000 euro's kosten (de orginele inkt dan).

De goedkoopste printer kon men al voor 49 euro kopen.
Een al uitgebreidere zou 79 euro kosten.
Het is duidelijk dat men geen winst maakt op de printers maar op de inkt.
Maar dat wisten we toch al? Ja toch?

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Mar 20, 2011 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb laatst een Canon printer onderzocht. De bodem van het apparaat is bijna geheel met absorptiemateriaal bedekt. Deze printer had enorm veel inkt verspild, wat allemaal opgevangen bleek te zijn is de absorptie kussens, onder in het apparaat.
Veel inkt wordt weggegooid bij het opstarten van de printer, tijdens het reinigen van de printkoppen.

ve
door verwijderd - Mar 20, 2011 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

grootvader schreef op zaterdag 19 mrt 2011, 22:46: Gisteren op Keuringsdienst van waarde waar het over printerinkt ging.

Over welke aflevering gaat het hier? Het ging 17 maart toch over toiletpapier?

ve
door verwijderd - Mar 20, 2011 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

gsm schreef op zondag 20 mrt 2011, 13:20: Ik heb laatst een Canon printer onderzocht. De bodem van het apparaat is bijna geheel met absorptiemateriaal bedekt. Deze printer had enorm veel inkt verspild, wat allemaal opgevangen bleek te zijn is de absorptie kussens, onder in het apparaat.
Veel inkt wordt weggegooid bij het opstarten van de printer, tijdens het reinigen van de printkoppen.

Dat is op zich niet echt verspilling. Als je de koppen niet goed doorspoelt, print de printer niet goed. Als je regelmatig print (dagelijks) dan is er veel minder inkt nodig om de koppen schoon te houden.

ve
door verwijderd - Mar 20, 2011 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het was niet de Keuringsdienst van waarde maar het programma de rekenkamer van 18 maart

Hans

ve
door verwijderd - Mar 20, 2011 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is niet ongewoon dat printers bij aflevering met beperkte inktvoorraad worden verzonden, dat was vroeger al bij de matrix-printers waarbij een extra kort lint werd afgeleverd, vergelijkbaar met het feit dat vroeger in een nieuwe auto voldoende brandstof zat om het tankstation te bereiken.
Dus meteen reserve cartridges bestellen, voor vervanging, maar ook weer niet teveel voorraad vanwege de houdbaarheid...
De winst van printers komt heden ten dage nu eenmaal van de cartridges, niet van de aanschaf.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Pkonings,
Heb een keer een HP printer gekocht.
Verkoper van Its vertelde bij de verkoop, dat er bij de meeste printers een soort demo-catridge zat, zo ook bij de mijne.
Bovendien zit er bij de originele cartridges minder inkt in dan bij merkloos., of eigen merk.
U moet ook eens kijken bij Trekplijster en Kruidvat, daar wordt altijd aangegeven, hoeveel ml. er in een cartridge zit.
Zelf heb ik ze altijd van Inkjet en die geven netjes aan, hoeveel inkt er in zit.
Koop deze op ''de markt'' en ben zeer tevreden, zowel met de prijs, inhoud en garantie. (niet goed, nieuwe)
Veel succes

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

@pkonings,

Het gebeurt inderdaad dat met nieuw geleverde printers er in de cartridges weinig inkt zit, dit om de consument te verleiden nieuwe cartridges aan te schaffen.
Zo ook Canon, heb dit zelf meegemaakt.
Kijk eens voor vollere catridges, t.w. niet originele, op officesavers.nl.
De inktkwaliteit van deze cartridges is minimaal gelijk aan die van Canon, maar stukken goedkoper.
Aangezien ik vrij veel foto's afdruk, is het voor mij een vereiste om goede inkt en goed papier te gebruiken.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Succes.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Koop op ebay een CISS )continu inkt systeem en je gaat echt een hoop geld besparen.

Je hoeft dan alleen nog maar inkt te kopen( Bij officesavers?).
Kijk maar hoe het werkt:

http://www.youtube.com/watch?v=SjhtS70GX4E

Maar de int patronen de IP4850 zijn nog steeds groter dan die van de MG5250 die bijna een kwart kleiner zijn.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://cgi.ebay.nl/D88-D68-DX3800-DX3850-DX4200-DX4250-DX4800-DX4850-CISS-/170552569069?pt=BI_Toner&hash=item27b5b9aced#ht_4651wt_1199

Deze link heb ik net binnen gekregen...

Let wel op,

Het kan tot 30dagen duren voor de post het bezorgt

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk ook eens op de site van 123inkt.
Goedkoop, zeer snelle levering (meestal 1 dag), verzending boven ca. € 47,-- gratis. Ze hebben veelal eigen merk inktcartridges. Eenmalig een chip erbij kopen, met de chipresetter de chip weer op 0 zetten, deze chip op de cartridge zetten en je kunt weer printen. De cartridges hebben meestal eens zoveel inhoud als de originele.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Veel inktcassettes zijn er in twee maten, wellicht voor jou printer ook. Waarschijnlijk heb je de kleinere cassette meegeleverd gekregen en dan is de inkt idd snel(ler) op.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn echtgenoot, print de ene keer veel en dan stond de printer weer een paar weken ongebruikt, en dan moest er weer geprint worden , was of de inkt op of opgedroogt!!! GRRR....
Dan maar zelf navullen...... Kan, moet je wel engelen-geduld hebben, want de meeste zelf navul inkten drogen heel langzaam, en als je dan een keer 20 pagina's achter elkaar uit moest printen, zaten er allemaal lelijke vlekken en/of strepen op, nog meer GRRR.
Er over gesproken met colega's, en 1 gaf hem de tip, koop een "LAZER" printer, geen gedonder meer met lege inkt potjes, en als je veel print, (zo'n 1000 pagina's) doe je er bijna 2 jaar mee!
Begint de Toner leeg te raken, ff er uit halen, ff heen en weer schudden, en weer terug plaatsen.
Print die nog een jaartje.
Toner bij voorkeur NIET laten vallen, dan is je hele kamer zwart..:-). De toner kun je na laten vullen tot 3 keer toe....
Ben je dus 9jaar verder en heb je een heleboel euro´s bespaard ....
Ik wil niets anders meer... Voor mijn hobby, moet ik nog al eens patronen uit printen, nu mag ik er zoveel printen als ik wil :-))
Wij hebben ntegenwoordig een kleuren Lazer printer, en er helemaal HAPPY mee...

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat ook helpt is de betreffende nktcassette er uithalen, dan even mee schudden,en vervolgens kan je weer een stuk of 4/5 A4 mee printen.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt bij het printen ook instellen wat de kwaliteit van de print moet zijn. Ik heb een HP en laat altijd 'klad snel' printen. Prima printjes en het scheelt inkt.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een Canonprinter, feit is dat deze printers NIET met volle cartridges afgeleverd worden zoals trouwens praktisch alle printers en daarbij ook nog eens met de kleine cartridges terwijl er dubbel zo grote bestaan. Ik koop mijn cartridges altijd bij de Handyman, waar je de keuze hebt tussen de merk-cartridges en de goedkopere, maar kwalitatief net zo goed presterende, zogenaamde compatible cartridges.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 23:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@pkonings

Ik heb ook niet zo heel lang geleden een all-in-one-printer gekocht en bij mij was de cartridge ook vrij snel leeg.
Mij is vertelt dat dat komt omdat bij een nieuwe printer de printerkop volgespoten wordt met inkt (dat kost al bijna je halve cartridge) maar dat bij het verwissellen van de cartridge het lang niet zoveel inkt meer kost, dus met je tweede cartridge doe je langer.

Succes. Wilma.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 07:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik koop altijd Sigma cartridges bij de Makro, die zijn veel voordeliger en toch speciaal voor Canon. Ze beginnen wel snel te gillen dat de cassette verwisseld moet worden, maar dat moet je negeren, want je kunt er nog minstens evenveel mee afdrukken als je dan al gedaan hebt.
Voor het afdrukken: ga naar "Eigenschappen" of "Voorkeursinstellingen", stel je printer in op "snel" en "afdrukken in grijstinten", dat scheelt je ook enorm veel inkt.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 08:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zit steeds minder inkt in de cartridges.
In de kleuren cartridges van de Pixma 3000/4300/4500 zit 13 ml
In de kleuren cartridges van de Pixma 4600 en hoger zit 9 ml
Hoeveel inkt in de Canon CLI-526C zit kan ik niet zo snel vinden, de winkel waar ik regelmatig bestel heeft het over pagina`s i.p.v. mililiter. Een site zegt 6 ml en een andere 9.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 08:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de Sigma cartridges zit 12 ml !

In Canon catridges kan zelfs 16 ml zitten.

Toch print ik meer met de Sigma cartridges.

Zoals ik al eerder aangaf, er zijn kleinere en grotere cartridges.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 23:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb sinds 3 maanden een Epson printer/kopieër machine, die ik normaal gebruik, d.w.z. zo weinig mogelijk. Na 15 printpagina's kwam er al het Epson bericht: Let op: uw inktlevel is laag. Ik dacht dank je de koekoek, dit kan niet. Maar het kan dus wél want dat kreng is nu dus gewoon leeg. Vind het hier veel te duur dus dochter in Engeland stuurt ze op: ik hoop ze eind van deze week te ontvangen, dat worden er 10 voor € 15. (Zij betaalt verzendkosten!). Zelf vullen? Ik ben dat geklieder meer dan zat!

ve
door verwijderd - Mar 23, 2011 om 21:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijheer Konings. Ik heb o.a. een CanonPixma IP 4500.

Het lijkt dat de inkt snel op/ leeg is als je op de gegevens van het display afgaat .

Met een "leeg" patroon kan ik nog 4 maand regelmatig printen.
Zorg wel voor een reserve. Als ie echt leeg is pas vervangen.

Succes. H

P.s., Met vulpatroon zwart had ik slechte ervaring. Kleur niet getest.