na
door naj Jun 6, 2012 om 21:01
Computers & telefonie

Inktpatronen

Hallo,
Ik wil een all in one printer van Canon (de Pixma MG 3150) aanschaffen. In mijn huidige printer zitten 4 inktpatronen. Ik zie nu dat de Pixma MG 3150 van 2 inktpatronen gebruik maakt.
Kan iemand mij vertellen wat voordeliger is in het gebruik: 2 of 4 inktpatronen.

4532 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 6, 2012 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een 2-patronen printer heeft 1 zwarte-inktpatroon en 1 kleuren-patroon. Een 4-patronen printer heeft 1 zwarte-inktpatroon, 1 rode-inktpatroon, 1 gele-inktpatroon en 1 blauw-inktpatrooon. Of je voordeliger uit bent hangt dus volledig af van de prijzen van de inktpatronen. Vaak zijn de inktpatronen zo geprijsd dat het niet zoveel uitmaakt.... Zoek anders eens op prijzen van betreffende inktpatronen om meer informatie te krijgen...

ve
door verwijderd - Jun 6, 2012 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo naj,

Persoonlijk vind ik een printer met gescheiden inktpatronen prettiger.
Als er één kleur op is hoef je die alleen maar te vervangen.
Prijsindicatie is inderdaad ook een gegeven.
Bij aanschaf van een printer kijk ik altijd eerst of er ook (goedkope(re)) vervangende patronen voor te krijgen zijn. Scheelt een hoop geld.

Suc6 met je keuze.

ve
door verwijderd - Jun 6, 2012 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn advies; koop geen Canon printer die zuipt inkt!!!
Koop de HP Deskjet 3070A, die verbruikt veel minder inkt en kun je ook draadloos gebruiken!
Wil je echt kwaliteit printen koop dan de HP Photosmart 5510, deze werkt perfect! Ook draadloos en gebruikt weinig inkt en ik koop de huismerkt inktcartridges van 123inkt.nl, zit veel meer in en zijn ook nog veel goedkoper!

ve
door verwijderd - Jun 7, 2012 om 09:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou er ook een met 4 of 5 kleuren kopen. Maar neem niet teveel inkt op voorraad want een printer kan er onverwacht mee ophouden.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2012 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is heel makkelijk;
Dure printer = goedkopere inkt
Goedkope printer = je scheel betalen aan inkt

Het is maar net wat op je van toepassing is. Je ziet het ook in het voorbeeld van hereistom goedkope printers en dure inkt.

Ik betaal hier zelf 3 euro per cartridge, alleen heb er wel 8 van nodig.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 00:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op woensdag 6 jun 2012, 21:27: Mijn advies; koop geen Canon printer die zuipt inkt!!!
Koop de HP Deskjet 3070A, die verbruikt veel minder inkt en kun je ook draadloos gebruiken!
Wil je echt kwaliteit printen koop dan de HP Photosmart 5510, deze werkt perfect! Ook draadloos en gebruikt weinig inkt en ik koop de huismerkt inktcartridges van 123inkt.nl, zit veel meer in en zijn ook nog veel goedkoper!

Slaat helemaal nergens op. Canon printers zuipen geen inkt, de cartridges zijn goedkoper dan die van HP en ook Canon heeft printers die je draadloos kan gbruiken.

Huismerk cartridges zijn leuk, maar als je nog garantie op je printer hebt verspeel je je garantie daar mee.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 00:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vanwege aanhoudende problemen met mijn Canon-printer (ken iemand die hetzelfde type heeft en geen ernstige problemen ondervindt) heb ik recent een HP Photosmart 6510 gekocht.
Extra motivatie voor mij om voor dit merk/type te kiezen was: gescheiden inkttanks, draadloos gebruik, HP-geld terugactie.

Of het voor alle printers geldt, weet ik niet, maar voor mijn keus was het de moeite waard om wat rond te shoppen. Goedkoopste en duurste betrouwbare winkels scheelden ruim 20 euro.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2012 om 09:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben er echter nog niet helemaal uit.
Groetjes, Jan

ve
door verwijderd - Jun 11, 2012 om 10:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Jan, kijk eens goed rond. Er zijn diverse aanbiedingen omdat windows 8 eraan komt.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2012 om 10:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

naj schreef op woensdag 6 jun 2012, 21:01: Kan iemand mij vertellen wat voordeliger is in het gebruik: 2 of 4 inktpatronen.

De belangrijkste vraag: hoeveel print je en hoevaak print je?

Als je weinig print en helemaal niet zo vaak, dan kun je beter een twee patronen printer kopen. Als de spuitmondjes verstopt zitten is het namelijk veel goedkoper om de patronen te vervangen dan de gehele module bij een printer met meer dan twee patronen.

Print je echt heel weinig, dan kun je beter een laserprinter kopen. Die heeft namelijk geen last van verstopte spuitmondjes en opgedroogde inkt.

Kort samengevat:

een zeer enkele keer printen:
laserprinter

af ten toe printen:
laser
inktjet printer met twee patronen

vaak printen:
laser
inktjet printer met meer dan twee patronen

ve
door verwijderd - Jun 11, 2012 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op vrijdag 8 jun 2012, 00:31:
hereistom schreef op woensdag 6 jun 2012, 21:27: Mijn advies; koop geen Canon printer die zuipt inkt!!!
Koop de HP Deskjet 3070A, die verbruikt veel minder inkt en kun je ook draadloos gebruiken!
Wil je echt kwaliteit printen koop dan de HP Photosmart 5510, deze werkt perfect! Ook draadloos en gebruikt weinig inkt en ik koop de huismerkt inktcartridges van 123inkt.nl, zit veel meer in en zijn ook nog veel goedkoper!

Slaat helemaal nergens op. Canon printers zuipen geen inkt, de cartridges zijn goedkoper dan die van HP en ook Canon heeft printers die je draadloos kan gbruiken.

Huismerk cartridges zijn leuk, maar als je nog garantie op je printer hebt verspeel je je garantie daar mee.

Gek dan dat mijn Canon wel inkt zoop en dat ik dat van verschillende mensen met een Canon ook heb gehoord en dat sinds ik de HP heb en net zoveel print, maar veel langer met dezelfde hoeveelheid inkt doe.
De cartridges van Canon zit ook nog minder in en zijn daarom iets goedkoper, maar je doet er dan nog veel minder langs mee!

En dat je garantie verloopt met huismerk cartridges is onzin en je kan ze er gewoon uithalen!
Voor mij nooit geen Canon meer, de service van HP is ook nog eens veel beter!