door tijger1 Oct 9, 2018 om 13:27
Computers & telefonie

Inloggen site

Om op deze site te kunnen reageren, moet ik op een dag herhaaldelijk inloggen. Ik heb mijn probleem voorgelegd aan de redactie en hun advies opgevolgd. Safari opgeschoond en dergelijke, maar zonder blijvend effect.

Ook kom ik soms als ik inlog op mijn profielpagina terecht.

Volgens de redactie zou het inlogprobleem een maand geleden definitief verholpen moeten zijn.

Ik vraag mij af of ik de nog de enige ben met dit probleem.

Ik weet dat ik mij met klachten over de site tot de redactie moet wenden, maar helaas heft dat het probleem niet op.

2846 23 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 9, 2018 om 13:35
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Op de laptop blijf ik ingelogd, ook als ik deze geruime tijd niet gebruik maar op het iPad moet ik diverse malen opnieuw inloggen.
Ook ik kom soms op mijn profielpagina terecht.
Misschien  FireFox eens installeren, wie weet?.
Ps: op de laptop gebruik ik als browser Edge.

tenormin
door tenormin Oct 9, 2018 om 13:38
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ik heb FF, mij lukt het niet, niet IE, Chroom (of hoe het heet).

sjjoppy
door sjjoppy Oct 9, 2018 om 13:40
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Zou het dan aan Apple kunnen liggen?

tenormin
door tenormin Oct 9, 2018 om 13:48
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Geen idee, sjoppie : op tablet blijf ik ingelogd. Ook, vreemd genoeg, op PC, op de nieuwsbrief.

sjjoppy
door sjjoppy Oct 9, 2018 om 13:51
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Tenormin,
Op de nieuwsbrief hoeft niemand toch in te loggen?

tijger1
door tijger1 Oct 9, 2018 om 14:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, daar kan men wel op inloggen, om een reactie onder een nieuwsitem te plaatsen.

sjjoppy
door sjjoppy Oct 9, 2018 om 14:14
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is juist, dacht ik even niet aan. Maar als men is ingelogd op de site dan automatisch ook op de nieuwsbriefpagina

tijger1
door tijger1 Oct 9, 2018 om 14:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@sjoppie

Dat is ook niet altijd het geval helaas.

tenormin
door tenormin - Oct 9, 2018 om 13:36
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Dag tijger1, nee, niet de enige. Ook ik moet constant inloggen. Heb dit ook uitvoerig met redactie besproken, hun what to do opgevolgd, zonder resultaat. Ik beantwoord dit alleen (weet dat het niet mag) om je te laten weten je hier niet alleen in staat.

tijger1
door tijger1 - Oct 9, 2018 om 13:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@sjoppie

Bedankt voor uw antwoord.

Het verwondert mij dat ik dat alleen met de Kassa site heb. Op andere sites blijf ik namelijk ingelogd, als ik dat wil.

Maar ik ben al blij dat ik niet de enige ben en ook dat het dus niet aan mij of mijn I-pad ligt.

marita5
door marita5 - Oct 9, 2018 om 13:39
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 ,

U bent niet de enige , ik kom ook op mijn profielpagina terecht bij inloggen , Opera > Google Chrome > FF .
Als ik te lang wacht met plaatsen van een antwoord ( ben nog aan het zoeken op Google ) , word ik automatisch uitgelogd / of pagina niet gevonden ..

tijger1
door tijger1 - Oct 9, 2018 om 13:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Plezierig, nou ja, te weten, dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Ik heb ook aan de redactie gemeld dat ik hierover een topic heb geopend, want heel soms (:-))) gaat een mens aan zichzelf twijfelen, maar dat is dus overbodig.

Bedankt voor jullie reacties.

marita5
door marita5 Oct 9, 2018 om 13:51
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 , u kunt aan uzelf gaan twijfelen als u lachgas gebruikt ;-))

tijger1
door tijger1 Oct 9, 2018 om 14:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, hij heeft er genoeg op voorraad. :-)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 9, 2018 om 14:06
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Probeer ctrl F5 om pagina te verversen. Hielp recent om bij mij hetzelde probleem op te lossen. Mogelijk Ctrl F5 niet helmaal correct. Kan dat nu niet nagaan maar ongetwijld zal dan een collega expert reageren.

r.kemperman
door r.kemperman - Oct 9, 2018 om 14:19
423 Antwoorden / 4 Vragen

Zelfde probleem bij mij
Na het aanklikken van mijn Kassa-bladwijzer krijg ik keurig de juiste pagin welke meteen daarna vervangen wordt door mijn profielpagina.
Met pagina terug krijg ik dan weer de gewenste pagina

ma
door marnix1 Oct 9, 2018 om 14:25
256 Antwoorden / 22 Vragen

hier exact hetzelfde!

tijger1
door tijger1 Oct 9, 2018 om 14:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus ook nog andere problemen. Bah.

tijger1
door tijger1 - Oct 9, 2018 om 14:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerrit

Ik heb de geschiedenis gewist en de cookies en alles weer opnieuw ingesteld.

Aan allen.

Als ik zo jullie reacties lees, ligt het dus, nog steeds, gewoon aan de site.

edrick3
door edrick3 - Oct 9, 2018 om 15:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ook kom ik soms als ik inlog op mijn profielpagina terecht.
Dat gebeurt mij regelmatig als ik naar de site van Vraag & Beantwoord ga.
Hoef dan niet in te loggen, maar kan dan op 'Stel jouw vraag' klikken om  naar de vragen te gaan.
Beetje raar allemaal. Blijkbaar blijf je nu dus wél ingelogd, maar kom je niet direct op de pagina met vragen.

Volgens de redactie zou het inlogprobleem een maand geleden definitief verholpen moeten zijn.
Tja, er zou wel meer al verholpen moeten zijn .... ;-(

Maar het is en blijft (helaas) een gammele site. Er zijn nog wel meer 'problemen' te melden...

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 9, 2018 om 15:22
16775 Antwoorden / 202 Vragen

N.a.v. diverse reacties:
Als ik opende zowel op smartfone als pc als laptop had ik hertzelfde probleem met een aantal browsers.
Na melden aan Kassa-techniek kreeg ik de tip: Ctrl F5 (pagina verversen). Ik deed dat via de laptop en daarna en daarna waren alle problemen over.
Als ik nu wil openen krijg ik eerst wel de inlogpagina maar die gaat dan snel over in de profielpagina. Dan klik ik op het envelopje en ben ingelogd.

Alleen ben ik vergeten of ik na het verwijderen van cookies niet weer opnieuw 1 keer moest inloggen, naast het dan opnieuw aanvingen van de 'NOS'vragen.

ro
door roelfien 65 - Oct 9, 2018 om 15:31
29 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij precies hetzelfde probleem.

pino123
door pino123 - Oct 9, 2018 om 15:38
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Inderdaad, hier ook, na inloggen kom ik op mijn profielpagina.

wi
door wilhelmina59 - Oct 9, 2018 om 17:01
507 Antwoorden / 0 Vragen

Hahaha, nog steeds hetzelfde probleem als meer dan een jaar geleden. Alleen met IE in te loggen. Na inloggen eerst profielpagina. Ontzettend  langzame website, veelvuldige opmerkingen van IE dat website niet reageert en meer van dit soort grappen.
Gebruikersvriendelijk is het nog steeds niet.
Verder zal ook dit topic weer verwijderd worden.

aurora1
door aurora1 - Oct 9, 2018 om 18:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer eens de Brave browser (brave.com) (en zoekmachine duckduckgo). Die geeft bij mij de minste problemen en heb ik als een vesting ingericht.

diumenge
door diumenge - Oct 9, 2018 om 18:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Herkenbaar. Inloggen gaat tegenwoordig wel weer 'automatisch', echter ik ga dan ook direct naar de profiel pagina. Het is een verslechtering ten opzichte van het gewoon ingelogd blijven, maar een verbetering ten opzichte van het niet meer kunnen inloggen wat ook een tijd het geval was. Ik heb dit nu zowel met Brave als Chrome.

Het is kennelijk erg moeilijk een normaal werkende site te ontwerpen. Hoewel... er was een tijd dat het allemaal gewoon werkte.

Cookies
door Cookies Oct 9, 2018 om 19:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

....... er was een tijd dat het allemaal gewoon werkte...... Dat moet dan in de jaren '50 geweest zijn.

diumenge
door diumenge Oct 9, 2018 om 19:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Klopt ja, toen het forum nog via briefkaarten werkte ;-)

me
door mein33 Oct 9, 2018 om 21:31
5658 Antwoorden / 28 Vragen

En de briefkaarten nog tweemaal daags door de PTT werden bezorgd. ;-))

tenormin
door tenormin Oct 10, 2018 om 00:19
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, voor April 2016! werkte de site perfect. Nou ja, voor zover mogelijk. Nu, sinds die tijd men vraag in vraag kan beantwoorden: is er geen vooruitgang geboekt. Dat "soms werkt het wel soms niet" inloggen is niet goed genoeg. Alles wat ik wil is ingelogd blijven. Wat hier niet lukt en wel op de Nieuwsbrief. Daar begrijp ik dan niets van. Als er al een nieuwe "vraag" komt, ook al zoiets - waar Kassa niets aan kan doen- krijg zo'n vraag veel later op PC te zien dan op tablet. Bij iedere nieuwe vraag: inloggen, wachten op profiel en dan pas envelopje met 1, 2 of meerdere vragen/antwoorden. Zie wel dat forum KASSA minder 'populair' is geworden. Vroeger was er geen dag dat, bij wakker worden, er geen nieuwe vragen waren:nu meestal niets meer.Zou achter de oor krabben probleem moeten zijn voor deze site.

gsm
door gsm - Oct 9, 2018 om 21:29
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Ik log sinds een flink aantal weken zonder enig probleem altijd automatisch in.
Via een snelkoppeling die ik gebruik kom ik dan meteen terecht op:
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/recent

tijger1
door tijger1 - Oct 9, 2018 om 21:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik geloof niet dat een snelkoppeling mogelijk is op een I-pad, maar heb daar geen verstand van.

Ik krijg een mailtje als er een topic geplaatst is, en ook een mailtje als er een reactie in mijn reactie staat.

Maar moet het hier dan maar mee doen, zeker gezien de bewering van de redactie dat de problemen al een maand geleden verholpen waren. Blijkbaar zitten er op de ICT afdeling maar beginnelingen, dat ze niet zelf iets testen.

Gr
door Grunn1 Oct 10, 2018 om 00:51
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik heb een snelkoppeling op mijn IPad via Safari maar moet wel steeds opnieuw inloggen.

gsm
door gsm - Oct 9, 2018 om 22:27
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Ik denk dat je wel een bladwijzer in Safari moet kunnen maken, voor de webpagina die je wenst.
Die bladwijzer is dan ook een soort van snelkoppeling.

Op mijn i-pad 2 gaat dat (in Safari) via het symbool: Vierkantje, waaruit een pijltje omhoog wijst (bovenaan in de Safari werkbalk).
Je kunt een pagina ook in Favorieten zetten.
Als derde kon ik gewoon met een + teken de pagina als snelkoppeling op het beginscherm van de i-pad plaatsen.

Ik kan nu met de snelkoppeling hetzelfde op mijn i-pad 2, als op mijn Windows 10 pc.
Alles bij elkaar 5 minuten werk geweest denk ik.

Belangrijk is dat je initieel op de website alle drie de opties voor cookies goedkeurt met een vinkje en dat opslaat.
Bij het inloggen het hokje aanvinken.
Na een reboot van de i-pad moest er wel opnieuw ingelogd worden.
Oorzaak: Instellingen, Safari, Blokkeer cookies. Hier dien je cookies niet te blokkeren.

Mijn conclusie: De website werkt redelijk probleemloos, ook op mijn i-pad 2.

tijger1
door tijger1 Oct 9, 2018 om 23:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ik heb cookies niet geblokkeerd.

Maar ik zal morgen eens naar uw tip kijken.

Gr
door Grunn1 - Oct 10, 2018 om 00:49
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Hiero hetzelfde probleem. iPad met Chrome browser, elke keer opnieuw inloggen. Was een half jaar geleden niet zo.

juffrouwKarla
door juffrouwKarla Oct 10, 2018 om 01:32
51 Antwoorden / Vragen

Gebruik safari op je iPad. Sleutelhanger werk alleen met safari. Dan kunt u met één vingertik inloggen en hoeft u niet alles in te tikken.

Gr
door Grunn1 Oct 10, 2018 om 11:03
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik gebruik Safari ook maar het probleem is hetzelfde, je blijft niet ingelogd. En nee het is niet 1 vingertik om in te loggen maar meerdere terwijl je aangeeft ingelogd te willen blijven.

juffrouwKarla
door juffrouwKarla - Oct 10, 2018 om 01:28
51 Antwoorden / Vragen

TIJGER1 Gebruikt u een iPad of iPhone ? Voor zover ik weet heeft Windows geen Safari. Schakel op je iPad of iPhone sleutelhanger in en u kunt met één vingertik inloggen.

pe
door pebk Oct 10, 2018 om 08:24
579 Antwoorden / 0 Vragen

Kan ook op een Mac zijn. En zelfs onder Windows (mocht je dat willen) https://support.apple.com/en_SG/downloads/safari-for-windows

tijger1
door tijger1 Oct 10, 2018 om 09:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@juffrouwcarla

In gebruik een I-pad.

Ja, het inloggen is zo gedaan, maar men zou ingelogd moeten kunnen blijven. .

pe
door pebk - Oct 10, 2018 om 08:22
579 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij lukt het op mijn laptop niet met firefox (missing parameter), wel met chrome. Op mijn PC is het precies andersom. Het zal aan de computer/tablet liggen.

tijger1
door tijger1 Oct 10, 2018 om 09:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een enkele keer verschijnt die term ook bij mij in het inlogscherm en als ik het dan opnieuw doe, lukt het inloggen wel.

snrwo1
door snrwo1 - Oct 10, 2018 om 12:50
33 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb daar ook problemen mee, maar dan alleen op mijn windows pc. Daar gebruik ik een adblocker die inloggen onmogelijk maakt. Op de tablet lukt het wel, maar daar kan je dan ook niet zelf configuratie settings wijzigen buiten de standaard opties om (ipad). Ik kan dus ook alleen maar reageren via mijn tablet.

Redacteur
door Redacteur - Oct 10, 2018 om 13:25
1053 Antwoorden / 62 Vragen

We zullen de opmerkingen in dit topic doornemen met onze technische mensen. Ondervind je problemen, of heb je een vraag over het forum? Mail ons via de contactpagina.