ze
door zeiksnor Feb 16, 2015 om 17:38
Computers & telefonie

"innametarief reparatie macrepair"

Een tijdje terug wilde ik mijn Macbook Pro retina laten maken omdat het display stuk was, dit had ik mij laten vertellen in de Applestore waar ik deze gekocht had. Om die daar te laten maken zou mij dit meer dan 1000 euro gaan kosten. Ik besloot om het ergens anders te proberen en kwam op de website van Macrepair in Amsterdam. Daar staat op de hoofdpagina
duidelijk "geen onderzoekskosten" en kon ik direct mijn reparatie kiezen en betalen, dit zou 615 euro kosten inclusief.
Ik besloot omdat ik toch in de stad zou zijn om het IPV via de website te regelen direct langs het reparatie punt te gaan om de Macbook meteen in te leveren bij de balie.
Bij de inname moest ik een bon ondertekenen en ik dacht dit is voor de reparatie en lette niet goed op.
Wat later werd ik gebeld met een verhaal dat dezelfde reparatie nu 715 euro zou kosten, 100 (!!) euro duurder. Ik ging niet akkoord maar de medewerker aan de telefoon had het over "onderzoeks kosten van 37,50 + 45 inname kosten ex btw allemaal.
Op de site kan ik NERGENS iets terug vinden over "inname kosten" en voel mij behoorlijk genaaid zeg maar.
In de winkel geprobeerd met de manager verhaal te halen en duidelijk wijzend op de site waar geadverteerd wordt met "geen onderzoek kosten"
Het was misschien dom en fout om te tekenen op de bon met die kosten maar er is mij nooit duidelijk verteld dat ik dat moest betalen, ik ging er eigenlijk van uit dat die kosten met de "eind af rekening" zou worden verrekend. Heb ik nog ergens een poot om op te staan om dit niet te hoeven betalen? Ze zijn met geen mogelijkheid tot andere gedachten te dwingen en dit is gewoon "beleid" om klanten aan de balie 100 euro extra voor te schotelen....

1108 10 Rapporteer

getty
door getty - Feb 16, 2015 om 17:51
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Nooit wat tekenen wat je niet doorleest. U hebt geen recht op een goedkoper bedrag als uw handtekening op de bon staat die € 100 duurder is.

zoekster
door zoekster - Feb 16, 2015 om 18:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U wordt natuurlijk op een ongelofelijke wijze genaaid. Innamekosten, pff, kan het erger? Maar helaas stikt het van de onduidelijke/malafide repair zaken. Kijk eens naar een uitzending van Rambam en huiver.

klik HIER

Als ik u was zou ik zo snel mogelijk mijn MacBook daar vandaan halen, want als het al zo onbetrouwbaar begint, hoe zal er dan straks met uw MacBook worden omgegaan? Je mag het ergste vrezen.

edrick3
door edrick3 - Feb 16, 2015 om 18:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo zeiksnor,

1. MR is op geen enkele wijze verbonden met Apple Computer©Inc.
2. MR is een onafhankelijk bedrijf en geen Apple authorized Service Provider.

Facturatiebasis
1. Alle offertes, opdrachten en reparaties zijn - tenzij uitdrukkelijk anders vermeld - op basis van een niet-bindende voorcalculatie. Facturering vindt altijd plaats op basis van nacalculatie.
2. Facturering van honorarium en goederen vindt altijd plaats op basis van bestede uren en/of materialen.

.....Bij de inname moest ik een bon ondertekenen en ik dacht dit is voor de reparatie en lette niet goed op.....
Afschrift gekregen? Wat staat daarop?

ze
door zeiksnor - Feb 16, 2015 om 18:55
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ik dacht dat Macrepair een net bedrijf was, en zette mijn paraaf op de bon om deze te laten maken met in gedachten de prijs die ik even daarvoor op de website had gezien.
Er wordt met geen woord gerept over Innamekosten en alleen maar met GEEN onderzoek kosten op de website.
Als je gaat zoeken op het woord "innamekosten macrepair" vindt je een oude pagina met 19% btw waarop het bedrag van 45 euro staat. Het is dus willekeur want bij welk bedrag, welke reparatie ga je dat aan de klant in rekening brengen?
Een barstje in het scherm van een oude Iphone 3GS? Software probleempje van je Ipod die niks meer waard is van je dochter?
Nogmaals ik had haast toen ik de Mac Pro inleverde, op de bon staat inderdaad een bedrag van 99,22 euro met mijn paraaf, maar kom op zeg, als ik mijn auto met een lekke band naar de garage breng dan betaal je toch de reparatie ??!!
Innamekosten hoe verzin je het??
De medewerker van Macrepair was ook heel warrig en sprak binnensmonds en hield opeens een briefje voor me, er had wel op kunnen staan, vanaf nu betaald u de huur van het pand voor ons...

ze
door zeiksnor - Feb 16, 2015 om 19:20
4 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 16 feb 2015, 17:53]Hallo zeiksnor,

1. MR is op geen enkele wijze verbonden met Apple Computer©Inc.
2. MR is een onafhankelijk bedrijf en geen Apple authorized Service Provider.

Facturatiebasis
1. Alle offertes, opdrachten en reparaties zijn - tenzij uitdrukkelijk anders vermeld - op basis van een niet-bindende voorcalculatie. Facturering vindt altijd plaats op basis van nacalculatie.
2. Facturering van honorarium en goederen vindt altijd plaats op basis van bestede uren en/of materialen.

.....Bij de inname moest ik een bon ondertekenen en ik dacht dit is voor de reparatie en lette niet goed op.....
Afschrift gekregen? Wat staat daarop?

werkt u soms voor dit louche bedrijf? Macrepair... Macfuckyouover beter gezegd

tenormin
door tenormin - Feb 16, 2015 om 21:26
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=zeiksnor schreef op maandag 16 feb 2015, 19:20][quote=edrick3 schreef op maandag 16 feb 2015, 17:53]

werkt u soms voor dit louche bedrijf? Macrepair... Macfuckyouover beter gezegd

Heeft u nog tijd voor de andere 50 bedrijven waar u werkt? ;-))

holpen
door holpen - Feb 17, 2015 om 03:30
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja, gelikte site, komt vertrouwenwekkend over, natuurlijk. De verdere handelwijze lijkt er echter vooral op gericht om jou als klant zo veel mogelijk centen afhandig te maken. Innamekosten? Pfffff... wat een flauwekul!

De tekst op de site is overigens ook tamelijk misleidend. U spreekt over "geen onderzoekskosten". De site zegt echter: een gratis "vooronderzoek". Dan kijken ze alleen maar even vluchtig naar het apparaat. De rest van de tekst spreekt boekdelen: ze nemen daarna contact op over "verder onderzoek" en eventueel reparatie. En reken maar dat ze dat verdere onderzoek heftig in rekening gaan brengen.

Op mij komt het verhaal over als een zaakje dat met slimme formuleringen volkomen verkeerde verwachtingen weet te wekken.

Vanaf nu, voor je iets ondertekent, altijd eerst goed doorlezen. Heb je te veel haast, dan niet tekenen. Ik snap trouwens wel dat je dat gedaan hebt; had iedereen kunnen overkomen. Kwestie van vertrouwen geven... helaas blijken sommige lieden dat vertrouwen niet waard.

r.kemperman
door r.kemperman - Feb 17, 2015 om 07:14
423 Antwoorden / 4 Vragen

Ik probeer de kosten te vinden op hun site, maar hebdanmeer gegevens nodig
Je spreekt over een MacBook Pro Retina, maar ik kan alleen een MacBook Unibody Retina vinden
Is dit hetzelfde?

Welk formaat scherm?
Hoeeel tijd voor de reparatie (Wachten, week, 14 dagen, maand)?
Hoelang garantie op de reparatie?

Allemaal dingen die meespelen in de kosten

ze
door zeiksnor - Feb 17, 2015 om 07:24
4 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=r.kemperman schreef op dinsdag 17 feb 2015, 07:14]Ik probeer de kosten te vinden op hun site, maar hebdanmeer gegevens nodig
Je spreekt over een MacBook Pro Retina, maar ik kan alleen een MacBook Unibody Retina vinden
Is dit hetzelfde?

Welk formaat scherm?
Hoeeel tijd voor de reparatie (Wachten, week, 14 dagen, maand)?
Hoelang garantie op de reparatie?

Allemaal dingen die meespelen in de kosten

Gekozen producten
Compleet beeldscherm vervangen MacBook Unibody Retina 13" alle modellen € 627.99
Garantie: 3 maanden ? € 6.05
Snelheid: 10 werkdagen € 0.00
Transport: Zelf afleveren en ophalen bij onze technische dienst € 0.00
Betaling: iDeal ? € 6.05
TOTAAL € 615.89

r.kemperman
door r.kemperman - Feb 17, 2015 om 12:52
423 Antwoorden / 4 Vragen

U had toch niet een bestelling gedaan via internet?
U was er toch zo naar toe gegaan?
Hoe kunt u dan betaald hebben met iDeal?

Als u een reparatie boekt via Internet, dan moet u ook een datum opgeven in verband met de planning.
Nu loopt u zonder afspraak naar binnen. Dit zijn waarschijnlijk die aanname kosten.
Kosten voor een reparatie due niet gepland stond.

Zou inderdaad netjes zijn als dat ook op de dite stond
Dit had u echter zelf kunnen vragen bij de afgifte voor het tekenen.
De onderzoekskosten kan ik niet verklaren