cr
door crazydave Oct 20, 2003 om 20:18
Computers & telefonie

Intel of AMD

wat vinden jullie het beste op gebied van prijs&kwaliteit&prestaties ? AMD of toch Pentium?

2565 66 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

AMD is zeker voordeliger wat betreft processor snelheden tot 2,6 ghz. Zelf gebruik ik een AMD Athlon xp2000. Deze draait weliswaar op 1,66 ghz, maar is qua kracht en prestaties zeker te meten met P4-2.0 ghz. En bovendien stukken voordeliger. Nadeel is echter dat AMD strenger is met de garantie, bij overklokken vervalt onmiddelijk de garantie.
Er is echter zo'n groot prijsverschil van de processoren in het voordeel van AMD, zeker als je een zoekt die gelijk staat aan de kracht van P4-2 Ghz, dat de keuze voor mij niet moeilijk is geweest. Mocht u nog vragen hebben, stel deze gerust

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een groot nadeel van AMD processoren is ook dat er geen ingebouwde beveiliging is voor overschrijding van de temperatuur. Dit betekent in de praktijk dat dan wanneer de processorkoeler het laat afweten de processor in luttele seconden letterlijk in rook opgaat. Dat valt dus ook buiten de garantie. Een Intel Pentium heeft wel een beveiliging waardoor deze bij oververhitting gewoon uitschakelt.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het geheel is afhankelijk van wat er met je pc gedaan wordt, tekstverwerking of spellen, lichte of zware applicaties. Hoe hoger de grafische zwaarte hoe beter wordt het Pentium te kiezen.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

De reactie over de beveiliging in geval van kapotte koeler, is een beetje achterhaald. Heel veen mainboards hebben tegenwoordig CPU overheating protection, en beschermen dus het systeem bij uitvallen van de koeler! Asus en zijn goedkopere maar ook prima dochter Asrock hebben het allebei!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar AMD. De prijs/kwaliteitsverhouding is bij AMD nog steeds beter. Alleen als je serieus videobestanden wilt gaan bewerken, kan je voorkeur uitgaan naar een Pentium4.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Persoonlijk zou ik kiezen voor een AMD.
AMD is niet alleen voordeliger, hij is ook sneller.
Zeker als je ook nog eens gebruik gaat maken van een MSI mainboard, kan de snelheidswinst aanzienlijk zijn.
Een AMD moet echter wel goed gekoeld worden en kan problemen opleveren als je gaat 'overklokken'. Voor dat laatste kun je je afvragen of dat met de huidige snelheden nog wel nodig is.

Vergis je bij AMD overigens niet in de getallen die bij de processor aanduiding gebruikt wordt. Kijk goed naar de daadwerkelijke frequentie van de processor, deze wijkt namelijk af van het getal waarmee een processor wordt aangeduid.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook leuk om te weten; athlon werkt met andere instructies. Zo is een Athlon xp2000, hoewel deze op 1,67 Ghz. werkt, even snel als een Pentium 4-2 Ghz. Verkijk u niet op de Gigahertz, athlon verwerkt in geval van b.v. de xp2000 meer instructies, waardoor de Athlon xp2000+ met het juiste moederboard zeker niet onder doet voor P4-2 Ghz.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

AMD is zeker kwa prijs/kwaliteit zeker intressant, het is zoals Henk ook al vertelde belangrijk wat u van plan bent te gaan doen met uw pc, gaat u de grafische kant (Spelletjes/foto bewerking) op, dan zou ik voor Intel gaan.

Verder heeft Intel op dit moment de snelste processor voor 32bit platformen, maar daar hangt ook een prijskaartje aan.

Wel denk ik dat AMD met zijn 64bit processor een goede troef in handen heeft, voor als de 64bit markt straks wat verzadigd raakt.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar ik nog niemand over heb gehoord is de FSB snelheid. Die is voor de Athlons 266, 333, en 400 Mhz (vanaf de XP3200), maar ligt voor de pentiums al snel hoger. Ook moet je kijken naar de hoeveelheid L2 cache en hoe snel die cache met de processor meedraait. Kortom, het antwoord is niet altijd eenduidig lijkt me. Het gaat niet om de processor, maar om de combinatie van mobo en processor. Om van een snelle FSB gebruik te kunnen maken moet je ook een mobo met een snelle FSB hebben, of...?

Leen

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je kijkt naar prijs is AMD goedkoper dan Intel, maar kijk je naar betrouwbaarheid, degelijkheid en snelheid zou ik uitgaan voor Intel. Zeker de nieuwe generatie processoren met Hyperthreading (mogelijkheid om sommige taken dubbel zo snel uit te voeren) laat de AMD's in het stof bijten. Het klopt dat AMD processoren geen goede hittebeveiliging hebben waardoor ze door het mainboard kunnen smelten. Hier hebben de high quality moederboard fabrikanten op ingespeeld middels hitte detectie op de mainboarden die erger voorkomen. Voor zeer low budged pc's kun je amd nemen, Intel celeron zou ik altijd bevoordelen. Kwaliteit heeft zijn prijs. Op de 3.2 ghz Intel pentium IV 800 mhz frontside bus heeft AMD geen antwoord. En de 64 bit procesoor van AMD is leuk voor misschien Linux, of een beta versie van WIndows XP Professional, maar heeft geen toegevoegde waarde voor de gewone gebruiker, is ook vaker langzamer wegens vertaling, code. Een van de weinige voordelen het addresseren van veel meer geheugen. Leuk voor clusters, of zo, niet voor je desktop of gaming. Een ander nadeel van AMD is dat er geen Intel chipset voor bestaat die zeer betrouwbaar, snel en robuust is. Alleen een Via, of Sis, of soms de AMD chipset o ja en de Nforce chipset. Conclusie ga je voor goedkoop ga je voor amd, ga je voor betrouwbaarheid (geen haantjes gril in je pc) zou ik altijd Intel nemen.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het allebei wel goede processors, maar intel schiet vooruit met de snelheid, en de prijs wordt ook minder, hoewel AMD ook goed is raad ik toch Intel aan.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

De intel cerelon is vooral aan te raden omdat die de snelheid die hij niet gebruikt uitzet, en hierdoor energie bespaart, terwijl hij toch altijd wel snel blijft!!!!!!!!!!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eeen celeron is nooit aan te raden om die reden alleen.
Een celeron moet je gewoon niet nemen tov een amd.
aangezien een amd athlon bijna evenduur is als een intel celeron cpu en vele malen beter presteert.
het besparen van energie is alleen handig om de cpu temp te verlagen.
aangezien de neiuwe athlons ook niet al teh warm meer worden is dat geen probleem.
de meeste klasse a mobos ondersteune trouwens q motion en dergelijke zaken.
Vanwege de temperatuur heof je het echt niet te laten.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Celero is half zo snel als zijn pentium broers en dut flut.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

De intel cerelon is vooral aan te raden omdat die de snelheid die hij niet gebruikt uitzet, en hierdoor energie bespaart, terwijl hij toch altijd wel snel blijft!!!!!!!!!!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

De intel cerelon is vooral aan te raden omdat die de snelheid die hij niet gebruikt uitzet, en hierdoor energie bespaart, terwijl hij toch altijd wel snel blijft!!!!!!!!!!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

De intel cerelon is vooral aan te raden omdat die de snelheid die hij niet gebruikt uitzet, en hierdoor energie bespaart, terwijl hij toch altijd wel snel blijft!!!!!!!!!!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cerelon is ook aan te raden omdat die veel energie bespaart: Voor meer informatie kun je me mail naar basdevries91@home.nl

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cerelon is ook aan te raden omdat die veel energie bespaart: Voor meer informatie kun je me mail naar basdevries91@home.nl

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cerelon is ook aan te raden omdat die veel energie bespaart: Voor meer informatie kun je me mail naar basdevries91@home.nl

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

De reaktie van mladvies staat helaas vol met onjuistheden. AMD processoren hebben een interne temperatuursdiode, die de processor kan redden in het geval dat de koelingsfan ermee stopt. Het moederbord moet deze oververhittingsbescherming wel ondersteunen. De Athlon 64 van AMD heeft inderdaad 64-bits instructies, maar ook op een 32-bit OS zoals Windows XP is deze processor gemiddeld sneller dan de op dit moment snelst verkrijgbare Intel: de Northwood 3.2GHz. Dit komt o.a. door SSE2 instructies, verhoogde general purpose registers, een HyperTransport 800MHz bus en het feit dat de geheugencontroller op de processor is gebouwd, en zodoende de geheugenlatencies verminderd kunnen worden.

SiS chipsets zijn mijn favoriet, ze zijn goedkoop, zeer stabiel en geven een redelijke performance. SiS748 is maar 4% langzamer dan de nForce 2 chipset, maar de moederborden zijn daarintegen maar €40 ipv €85.

AMD Duron 1.6GHz is met nog geen €40 ook een betere keus dan welke Celeron dan ook.

Mijn advies: ga naar reviewsites zoals www.anandtech.org en beoordeel zelf. Indien je geïnteresseerd bent in de Athlon 64 moet je deze link eens bezoeken: http://www.tweakers.net/nieuws/28882/

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cerelon is ook aan te raden omdat die veel energie bespaart: Voor meer informatie kun je me mail naar basdevries91@home.nl

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cerelon is ook aan te raden omdat die veel energie bespaart: Voor meer informatie kun je me mail naar basdevries91@home.nl

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cerelon is ook aan te raden omdat die veel energie bespaart: Voor meer informatie kun je me mail naar basdevries91@home.nl

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cerelon is ook aan te raden omdat die veel energie bespaart: Voor meer informatie kun je me mail naar basdevries91@home.nl

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cerelon is ook aan te raden omdat die veel energie bespaart: Voor meer informatie kun je me mail naar basdevries91@home.nl

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cerelon is ook aan te raden omdat die veel energie bespaart: Voor meer informatie kun je me mail naar basdevries91@home.nl

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Intel Celeron is ook aan te raden omdat deze veel energie bespaart door alleen de nodige energie te laten draaien!!!!!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Intel Celeron is ook aan te raden omdat deze veel energie bespaart door alleen de nodige energie te laten draaien!!!!!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Intel Celeron is ook aan te raden omdat deze veel energie bespaart door alleen de nodige energie te laten draaien!!!!!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het ligt helemaal aan het feit waar je je pc voor gebruikt. Kwaliteit is geen punt meer, tegenwoordig zijn (bijna) alle processoren van goed kwaliteit.
even een lijstje voor welk doeleinde welke processor:
-GAMES: INTEL PENTIUM of AMD ATHLON boven de xp 2600+
-OFFICE: AMD
-ZAKELIJK: AMD of bij zware grafische of office doeleinde een INTEL PEntium
-THUIS: INTEL of AMD boven xp 2600+
-VIDEOBEWERKING: INTEL PENTIUM
Intel heeft de pentium 4 maar in verschillende klasse, GHz FSB CACHE.
Het betse is gewoon advies in de winkel te vragen

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil toch even reageren op fluffels, Celeron is het hoor geen Cerelon.
Het klopt da de nieuwere amd processoren een diode hebben alleen is in de meeste gevallen de core al defect voordat de diode heeft kunnen ingrijpen! En de hypertransportbus is ook waar bij amd alleen lopen de geheugens nog niet op de volle bandbreedte zoals bij INtel, wegens de ingebouwde eerste generatie geheugen controller. De Duron 1.6 ghz noem ik geen betere keuze, als je naar de prijs kijkt ok, maar kwaliteit is ook een issue, Het gaat om het hele plaatje, als je in dezelfde kwaliteit er ook een Kast met het Merk Deer voeding bij geleverd krijgt kun je met de pc de barbeque aanmaken. Als goede spullen neemt, is er voor AMD en Intel iets te zeggen, En een moederboard van 40 euro, zowel voor Intel als AMD noem ik geen kwaliteit!!! Dit zijn typisch vergelijkingen van low budged vergelijken met kwaliteit, ze gaan allebei even snel, alleen de een is ook sneller kapot!! alleen merk je dat pas achteraf.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Reaktie op mladvies. Je zegt "Ik wil toch even reageren op fluffels, Celeron is het hoor geen Cerelon." Mijn nickname is FluffleS, niet fluffels. En ik typte Celeron, geen Cerelon: "AMD Duron 1.6GHz is met nog geen €40 ook een betere keus dan welke Celeron dan ook." Over de overhittingsbeveiliging: Alle Palomino, Thoroughbred A, Thoroughbred B, Barton en Thorton cores, evenals de Duron cores, hebben een interne diode. Alleen de verouderde Thunderbird/Spitfire core, bekend als de Athlon Thunderbird, heeft geen interne diode. Deze diode grijpt zelf niet in, het geeft enkel de temperatuur van de core door aan het moederbord. Indien deze een temperatuurbeveiliging heeft, zal het moederbord het systeem afsluiten. Dit werkt prima in het geval van een kapotte fan, waardoor de heatsink zijn warmte niet kwijt kan en de processor langzaam warmer zal worden. De Athlon XP zal het echter niet overleven indien de processor heatsink totaal verwijderd wordt. Reden is dat de interne diode de temperatuurstijging niet snel genoeg kan bijhouden, waardoor de beveiliging te laat in werking treedt. De Northwood heeft wel een afdoende beveiliging, evenals de nieuwe Athlon 64. Beide kunnen het werken zonder heatsink overleven. Daarbij wil ik wel opmerken dat dit nauwelijks voorkomt, ik kan me alleen een verkeerd gemonteerde koeler voorstellen, iets wat naar mijn mening enkel van onkunde getuigt.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je stelt ook dat de Athlon 64 een geheugencontroler heeft waarvan het geheugen nog niet op de volle bandbreedte loopt. Wat bedoel je hiermee? Er is gewoon DDR/400 support. Dit geheugen loopt op 200MHz, maal 4 voor de quad pumped bus, kom je op 800MHz HyperTransport-bus (FSB zeg maar). De Duron 1.6GHz is zeker een goede keus, aangezien hij supergoedkoop is en sneller dan een Celeron. Ook jouw generalisatie dat een moederbord van €40 nooit iets goeds kan zijn, berust helaas op onwetendheid. Verdiep je eens in de ECS K7S5A, die voor €31 verkrijgbaar is, en het meest succesvolle SocketA moederbord ooit is. Dat ECS daarnaast ook de grootste moederbordenfabrikant is, is een feit dat ook niet veel mensen weten. Low budget is iets anders dan Value. Value betekent veel krijgen voor een goede prijs. Prijs/prestatie dus. En wat dat betreft scoren AMD, SiS en ECS hoge ogen. Voor benchmarks van de Duron 1.6GHz zie http://www.tweakers.net/nieuws/28485. Uit eigen ervaring weet ik ook dat de Duron 1.6GHz (Applebred) uitstekend overclockt. Ook de claim dat goedkope processors snel stuk gaan is onjuist. Processors en geheugen gaan langer dan 10 jaar mee, mits er geen oververhitting optreedt.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

op prijs kwaliteit gebied is AMD de beste over het algemeen zijn de prestaties van de procesoren hetzelfde bij games is pentium toch net iets beter. Bij AMD staat er dat de kloksnelheid minder is maar in de praktijk merk je er niets van en is hij in de tests evensnel of zelfs sneller de pentium.
dus als het aan mij licht neem dan een AMD

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

op prijs kwaliteit gebied is AMD de beste over het algemeen zijn de prestaties van de procesoren hetzelfde bij games is pentium toch net iets beter. Bij AMD staat er dat de kloksnelheid minder is maar in de praktijk merk je er niets van en is hij in de tests evensnel of zelfs sneller de pentium.
dus als het aan mij licht neem dan een AMD

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

op prijs kwaliteit gebied is AMD de beste over het algemeen zijn de prestaties van de procesoren hetzelfde bij games is pentium toch net iets beter. Bij AMD staat er dat de kloksnelheid minder is maar in de praktijk merk je er niets van en is hij in de tests evensnel of zelfs sneller de pentium.
dus als het aan mij licht neem dan een AMD

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

op prijs kwaliteit gebied is AMD de beste over het algemeen zijn de prestaties van de procesoren hetzelfde bij games is pentium toch net iets beter. Bij AMD staat er dat de kloksnelheid minder is maar in de praktijk merk je er niets van en is hij in de tests evensnel of zelfs sneller de pentium.
dus als het aan mij licht neem dan een AMD

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

op prijs kwaliteit gebied is AMD de beste over het algemeen zijn de prestaties van de procesoren hetzelfde bij games is pentium toch net iets beter. Bij AMD staat er dat de kloksnelheid minder is maar in de praktijk merk je er niets van en is hij in de tests evensnel of zelfs sneller de pentium.
dus als het aan mij licht neem dan een AMD

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

op prijs kwaliteit gebied is AMD de beste over het algemeen zijn de prestaties van de procesoren hetzelfde bij games is pentium toch net iets beter. Bij AMD staat er dat de kloksnelheid minder is maar in de praktijk merk je er niets van en is hij in de tests evensnel of zelfs sneller de pentium.
dus als het aan mij licht neem dan een AMD

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

op prijs kwaliteit gebied is AMD de beste over het algemeen zijn de prestaties van de procesoren hetzelfde bij games is pentium toch net iets beter. Bij AMD staat er dat de kloksnelheid minder is maar in de praktijk merk je er niets van en is hij in de tests evensnel of zelfs sneller de pentium.
dus als het aan mij licht neem dan een AMD

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

op prijs kwaliteit gebied is AMD de beste over het algemeen zijn de prestaties van de procesoren hetzelfde bij games is pentium toch net iets beter. Bij AMD staat er dat de kloksnelheid minder is maar in de praktijk merk je er niets van en is hij in de tests evensnel of zelfs sneller de pentium.
dus als het aan mij licht neem dan een AMD

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

op prijs kwaliteit gebied is AMD de beste over het algemeen zijn de prestaties van de procesoren hetzelfde bij games is pentium toch net iets beter. Bij AMD staat er dat de kloksnelheid minder is maar in de praktijk merk je er niets van en is hij in de tests evensnel of zelfs sneller de pentium.
dus als het aan mij licht neem dan een AMD

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

op prijs kwaliteit gebied is AMD de beste over het algemeen zijn de prestaties van de procesoren hetzelfde bij games is pentium toch net iets beter. Bij AMD staat er dat de kloksnelheid minder is maar in de praktijk merk je er niets van en is hij in de tests evensnel of zelfs sneller de pentium.
dus als het aan mij licht neem dan een AMD

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

op prijs kwaliteit gebied is AMD de beste over het algemeen zijn de prestaties van de procesoren hetzelfde bij games is pentium toch net iets beter. Bij AMD staat er dat de kloksnelheid minder is maar in de praktijk merk je er niets van en is hij in de tests evensnel of zelfs sneller de pentium.
dus als het aan mij licht neem dan een AMD

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

op prijs kwaliteit gebied is AMD de beste over het algemeen zijn de prestaties van de procesoren hetzelfde bij games is pentium toch net iets beter. Bij AMD staat er dat de kloksnelheid minder is maar in de praktijk merk je er niets van en is hij in de tests evensnel of zelfs sneller de pentium.
dus als het aan mij licht neem dan een AMD

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

op prijs kwaliteit gebied is AMD de beste over het algemeen zijn de prestaties van de procesoren hetzelfde bij games is pentium toch net iets beter. Bij AMD staat er dat de kloksnelheid minder is maar in de praktijk merk je er niets van en is hij in de tests evensnel of zelfs sneller de pentium.
dus als het aan mij licht neem dan een AMD

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

op prijs kwaliteit gebied is AMD de beste over het algemeen zijn de prestaties van de procesoren hetzelfde bij games is pentium toch net iets beter. Bij AMD staat er dat de kloksnelheid minder is maar in de praktijk merk je er niets van en is hij in de tests evensnel of zelfs sneller de pentium.
dus als het aan mij licht neem dan een AMD

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik reageerde alleen maar op de spelfouten van celeron, maar goed. Zoals je weet ondersteund de athlon 64 welliswaar 400 mhz geheugen alleen Single channel!! en in alle 32 bits testsen zijn de intel processoren sneller dan de amd 64 bit processors, zie tweakers.net/nieuws/28845 En ECS is een van de mainboard fabrikanten in het low budged bereik. Hun site lag er deze week compleet uit voor als je drivers nodig hebt perfect!!. Crap, in mijn ogen. Asus, Gigabyte, MSI, Abit zijn beduidend betere keuzes als het gaat om garantie, drivers support. En aangezien we hier met een low budged amd fan te maken hebben, is er toch niets goed wat geld kost.
Ik reageer hier ook niet meer op, is een beetje flauwe discussie. Mijn mening blijft ga je voor stabiliteit zowel met AMD als Intel, kost het geld, voor een goede voeding, mainboard, en kwaliteits geheugens zoals b.v. Infinion. En ECS, Biostar, Chaintech, is low-budged, geen Value!!, Kijk je kunt ook b.v. een Asus 533 PE mainboard kopen voor rond de 50 euro, beduidend betere kwaliteit dan een ECS bordje.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas, maar dat is niet waar. :) Kijk eens op http://www.tweakers.net/nieuws/28882/ dat is de enige goede Athlon 64 - P4 3.2GHz benchmark, waaruit duidelijk op te maken valt dat Intel beter scoort in workstation-applicaties, maar AMD veruit met 10% beter scoort in Games. Gemiddeld gezien is de Athlon 64 3½% sneller dan zijn Intel tegenhanger. De Athlon 64 is inderdaad single channel, de FX-versie is wel dual channel. In de toekomst zal ook de gewone Athlon 64 dualchannel geheugen krijgen, waardoor de prestaties nog beter worden. Ook de HyperTransport-bus zal opgekrikt worden naar 1000MHz; nog meer geheugenbandbreedte dus. Ik verwacht ook dat volgend jaar er veel 64-bits software en -optimalisaties zullen verschijnen; hetgeen zeer leuke winsten kan betekenen voor de Athlon 64. ECS is de grootste moederbordenfabrikant ter wereld, en heeft een zeer goede reputatie als het gaat om stabiliteit en degelijkheid. Prijsvechters zijn het, duidelijk in het value-bereik. Maar ECS heeft ook high-end moederborden. Ik ben erg fan van het Asrock K7S8XE bordje. Voor 41 euro heb je daarmee een bordje dat slechts 2% onder de performance van een nForce2-moederbord zit. SiS 748 is de ultieme single-channel oplossing. SiS maakt sowieso uitstekende chipsets. ECS K7S5A was tijden lang erg populair geweest, voor €30 heeft men een goed presterend bord; vergelijkbaar met de KT400. Nu is het bord reeds gedateerd; maar ECS is geen budgetmerk.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

De snelheid scheelt niet zoveel, maar als ik jou was zou ik een pentium nemen aangezien deze minder warm word en makkelijker is te overklokken, waardoor je snelheid weer omhoog gaat. Je zou nog kunnen kiezen voor de goedkopere Pentium Celeron, maar deze word net zo als de AMD vrij snel heet.
Ik zou kiezen voor een Pentium 4 3.20Ghz met HT (Hyper Treading) omdat deze zeer snel is en 800 FSB heeft.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik raad altijd af het snelste van het snelste te nemen. Maar als we dan toch het snelste willen kun je beter een Athlon 64 nemen. Ook nog eens koeler dan die Northwood 3.2GHz.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik zou moeten kiezen zou ik gaan voor een AMD athlon 64, en als je wat extra wil uitgeven zeker de het FX51 model, met daarop aangepast moederbord en geheugen.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Persoonlijk denk ik dat het niet veel uit maakt.

Wat belangrijker is, is dat je een kwalitatief goed moederbord aanschaft, samen met merk geheugen. Dus geen Jetway moederbord, maar bijvoorbeeld een Asus, of Abit. Msi is ook een goed betrouwbaar merk.

Qua snelheid en stabiliteit zijn beide merken zeer aan elkaar gewaagd.

Succes met je aankoop!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

ben groot fan van amd ,goede prestatie's,als je een moederbord met socket A hebt en je wilt een snellere processor dan hoef je alleen de processor te vervangen want alle moederborden met dit socket draaien duron,athlon , en athlon XP processoren zonder probleem (p.s ik bouw mijn computers zelf)

ve
door verwijderd - Nov 9, 2009 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@ quadro post @@

ve
door verwijderd - Nov 9, 2009 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@ quadro post @@

ve
door verwijderd - Nov 9, 2009 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

?? gaat lekker met die nieuwe site .....

hoi ik heb een E6750 ( intel) fsb 1333 ik speel vaak games : video kaart ati 4780 512 mb
nu wil ik een snellere processor en heb de Intel® Core™ 2 Duo E8500 CPU op het oog ... is dit een goede keus ?? ik zie door de bomen het bos niet meer ..klokt 3133 fsb 1333 slot 775 komt in asus moederboard , nieuwe kaart is even nog geen optie , eerst maar de prijsjes laten zakken gr Han

ve
door verwijderd - Jan 8, 2010 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

er is een test met cpu`s te vinden op www.hardwware.info
Intel is altijd sneller dan een AMD maar de kosten van een Intel liggen dan ook beduidend veel hoger en worden ook warmer dan een AMD.
Tel daar de energie verbuik bij op dan is AMD wel beter.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2010 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

@audb
Crazydrive zal de keuze na ruim 6 jaar al wel gemaakt hebben

ve
door verwijderd - Jan 8, 2010 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

audb schreef op vrijdag 8 jan 2010, 16:31: er is een test met cpu`s te vinden op www.hardwware.info
Intel is altijd sneller dan een AMD maar de kosten van een Intel liggen dan ook beduidend veel hoger en worden ook warmer dan een AMD.
Tel daar de energie verbuik bij op dan is AMD wel beter.

Beste audb,

Intel is niet altijd sneller dan een AMD.
Voor kantoorapplicaties was Intel een betere keus, maar voor foto en videobewerking kon je weer beter een AMD kopen.
Zo was het tenminste vroeger, tegenwoordig maakt het niet zoveel meer uit wat je koopt.

En volgens mij werden de AMD CPU's juist een stuk warmer dan de Pentium CPU's.
Tenminste, dat is mijn ervaring.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2010 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste audb en dirck

Waarschijnlijk heeft crazydave na ruim 6 jaar al wel een keuze gemaakt.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2010 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,
Hoe zit het tegenwoordig met die rotherrie die die onlosmakelijk verbonden is/was met de AMD's?

ve
door verwijderd - Jan 8, 2010 om 18:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tjonge, weer iemand (eclypse) die oude koeien uit de sloot haalt in nov.

Beste mensen, LAAT DAT!
Kijk ook eens hier

@ruiterwr: open desnoods een NIEUWE vraag.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2010 om 00:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

bloedkoraal schreef op vrijdag 8 jan 2010, 17:10: Beste audb en dirck

Waarschijnlijk heeft crazydave na ruim 6 jaar al wel een keuze gemaakt.

Beste bloedkoraal,

Zoals je ziet gaf ik een reactie terug aan audb en gaf ik geen antwoord op de vraag van crazydave, die ondertussen zijn keuze inderdaad al wel gemaakt zal hebben.

Prettig weekend, Dirck

ve
door verwijderd - Jan 9, 2010 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

@dirck
Sorry dirck, mijn fout. Was teveel gefixeerd op de datum.
Wens jou ook een prettig weekend.
Mia