fe
door feniksvogel May 4, 2010 om 12:18
Computers & telefonie

Interactieve televisie/internet KPN.

ik heb sinds 1 april interactieve tv van kpn,maar de ontvangst is slecht. Er is al een monteur geweest,maar nu blijkt volgens klantenservice dat ik te ver van de centrale af zit,en dat men mij dit product nooit had mogen verkopen, terwijl er door KPN een postcodecheck heeft plaatsgevonden.Het gaat hier om een combipakket internet /interactieve televisie.Nu kan ik volgens kpn alleen interactieve televisie opzeggen,omdat internet wel goed werkt. Klopt dit? Vraag 2 is: Is KPN verplicht om de evt kosten die ik kwijt ben voor een nieuwe provider te vergoeden?? Zij hebben mij uiteindelijk verkeerd voorgelicht, wat zij zelf ook toegeven.

7548 41 Rapporteer

al
door altink17 - May 4, 2010 om 18:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

hallo
mag ik vragen wat u woonplaats is
ik heb ook problemen met kpn
mijn itv signaal word niet doorgegeven
eers 3 mei gebeld werd 7 mei weer gebeld no ong 12 mei.
groet harry
ps ik woon in rijssen

fe
door feniksvogel - May 4, 2010 om 19:09
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Harrie,

Ik woon in Monster, Gemeente Westland. Je moet even via klantenservice vragen hoever je van de centrale af woont, omdat wanneer je buiten een straal van 3 kilometer van de centrale woont, is het signaal dus gewoonweg slecht.

Groet Ton .

edwardus
door edwardus - May 4, 2010 om 20:19
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het internet gedeelte van je abonnement werkt wel naar behoren naar ik aanneem, dan kun je dat dus niet opzeggen. Als je ADSL lijn niet snel genoeg is om interactieve tv van KPN te kunnen leveren, dan mag interactieve tv ontbonden worden.
De postcode check is slechts een schatting, een indicatie, het is geen hard getal dat van te voren gegarandeerd kan worden.

Aansluitkosten voor een nieuwe tv-provider kun je niet claimen, die moet je gewoon zelf betalen. Als er voor de interactieve tv van KPN aansluitkosten zijn betaald (niet met betrekking tot ADSL dus) dan moeten die m.i. gerestitueerd worden.

marcvhulst
door marcvhulst - May 5, 2010 om 10:19
23 Antwoorden / 2 Vragen

Normaal gesproken als het adsl gedeelte van KPN goed werkt dan moet ITV ook goed werken. Misschien dat ze eens moeten kijken bij u of ze wel genoeg bandbreedte hebben vrijgesteld voor ITV? Het komt soms voor dat dit niet het geval is.

Succes!

th
door thefuture - May 5, 2010 om 10:20
31 Antwoorden / 1 Vragen

In mijn ogen neem je een compleet pakket af (zo verkoopt KPN het volgens mij ook, als één pakket). Het zou erg vreemd zijn als je je wel in één keer voor alles kan aanmelden, maar niet in één keer voor alles kan afmelden. Gewoon voet bij stuk houden.
Daarnaast heeft alles ook nog eens een keer (eenmalig) een maximale contractsduur van 1 jaar, daarna verlenging per maand.

th
door thefuture - May 5, 2010 om 10:22
31 Antwoorden / 1 Vragen

En vervolgschade is altijd uitgesloten, dus kosten voor overstappen ook.

ha
door hanvdiemen - May 5, 2010 om 10:29
4 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt zoals gezegd een combipakket gekocht en dan kun je ook de combi opzeggen wegens het niet nakomen van de leveringsverplichtingen.
Je moet de vrijheid hebben om een andere combi aan te schaffen die wel werkt b.v. van Ziggo of UPC of een andere regionale aanbieder, die optie zou door de handelswijze van KPN geblokkeerd worden en dat lijkt mij niet kunnen.

Hele handel terug sturen en het geld retour, beetje drukken dan lukt dat wel.

Succes.

we
door wegbergje - May 5, 2010 om 10:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb hetzelfde gehad van KPN.
KPN is de enige schijnbaar die alles vanuit een totaal pakket mb doet....:
Ik woon wel vlak bij de kast die het doorgeef maar toch kreeg ik maar 14 mb binnen...volgens de monteur van KPN.!
dwz als mijn zoon en ik de computer aanhadden was tv kijken al moeilijk, bellen zelfs onmogelijk.
De tv hebben we eruitgegooid en nu gaat alles weer prima...maar ook met die 14 mb.totaal....
Ik heb bijna alle kosten die door de I-tv zijn gemaakt vergoed gekregen, behalve de 89 euro van bellen naar hun dure nr. niet....
Dat is ook een van de problemen die KPN heeft: als de telefoon het niet doet moet je maar mobiel bellen en dat kost je handen vol geld die ik nog NOOIT vergoed heb gekregen....ik heb wel eens gemaild voor een ander nr. of om gebeld te worden omdat de telefoon het niet doet, maar dat doen ze niet...

succes verder...

wa
door wallia - May 5, 2010 om 10:43
21 Antwoorden / 14 Vragen

Kijk eens op pcdb.bbned.nl en doe je postcode-check, kan je zien wat je mogelijkheden zijn en je afstand tot de centrale !

edwardus
door edwardus - May 5, 2010 om 10:48
6844 Antwoorden / 14 Vragen

OK feniksvogel, graag even exact vermelden welk(e) abonnement(en) je nu feitelijk hebt afgenomen. Graag ook even vermelden welke netto snelheid je overhoudt (dit kun je aflezen in het modem of anders ter indicatie een online speedtest doen).

@wegbergje: bij IPtv wordt de bandbreedte gedeeld met alle aangesloten apparaten. Voor IPtv heb je aardig wat bandbreedte nodig, ik weet niet hoeveel precies, maar uit wat ik heb gelezen toch zeker wel 4Mbps. Als je dan 2 pc's in huis hebt waar volop op wordt gedownload, dan is het op gegeven moment niet genoeg. Met QoS instellingen en/of het beperken van de bandbreedte voor downloaden (en uploaden) kun je een heel eind komen.

edwardus
door edwardus - May 5, 2010 om 10:52
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@wallia: waarom zou een KPN klant bij BBNed een postcode check moeten doen?
Daar heeft alleen een (toekomstige) BBNed klant wat aan.
De afstand is ook maar een grove schatting, koperdraden lopen nou eenmaal niet in een rechte lijn onder de grond naar je huis en zo rekent de postcode-check dus wel!

ev
door eversteegt - May 5, 2010 om 10:53
51 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt, afhankelijk van het aantal mbit wat je voor je internet wil overhouden, ongeveer 14-16 mbit nodig als totale lijnsnelheid. Daarvan zal gemiddeld 8 mbit worden onttrokken voor je tv (het modem zou die snelheid moeten garanderen en ITV Verkeer voor moeten gaan).

In de tijd dat ik ITV had icm. ADSL Extra had m'n modem een lijnsnelheid van 16 mbit en gemiddeld kon ik met 10 mbit internetten. Het lukte me nooit om de lijn zodanig dicht te trekken dat TV ging storen.

Wanneer dit wel gebeurt is:
* inderdaad de afstand tot je centrale te groot
* OF kpn heeft je op een ADSL1 kaart aangesloten (die maximaal 8 mbit lijnsnelheid kan geven, hoe dicht je ook op de centrale zit).

r.
door r.voormeeren - May 5, 2010 om 10:58
2 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf heb ik in januari van dit jaar het pakket Internet/PlusBellen Extra en Interactieve TV aangeschaft.(8Mb/s)
De eerste week was het niet te doen, zo slecht, storingsdienst gebeld en er kwam een monteur in de avond mee kijken die het zelf heeft gezien, die heeft de volgende acties ondernomen: alle kabels in huis vervangen, resultaat was nog niet optimaal, na weer gebeld te hebben is mijn oude Experia Box vervangen met het gevolg een 50% beter beeld, voor de zekerheid ook de TV-ontvanger vervangen dat scheelde weer 25% maar bleef ik nog kleine storingen houden, de monteur gaf het niet op en belde mij 14 dagen later om als laatste idee om de scart kabel er af te gooien en door en HDMI kabel te vervangen en dat bleek het ei van Colubus te zijn, ik heb nu een prachtig beeld en als cadeau kan ik voor de rest van het huis mijn Digitenne gratis behouden.
Het hele verhaal heeft wel 2 maanden in beslag genomen maar het team van KPN heeft alles gedaan om het geheel naar mijn zin te maken en daarvoor HULDE.!!!

br
door brambo47 - May 5, 2010 om 11:17
14 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb zoiets bij tele 2 meegemaakt, maar dat betrof een internet verbinding die niet werkte met en langere kabel naar het modem. Ik heb hun gemeld dat het modem niet goed was maar dat werd steeds met een vaag verhaal afgewimpeld en gezegd dat verkeerd aangesloten is of het pc utp interface niet goed was. Uiteindelijk nieuwe kabels ontvangen, wat ik allang met een kwaliteitslabel getest had, en uiteraard niet werken. Uiteindelijk hebben we met veel kabaal via telefoon, en het opzeggen van de verbinding wegens wanprestatie, een nieuw modem gekregen waarna het probleem opgelost was. Mogelijk dat hier hetzelfde probleem voor itv geld.

vr1944
door vr1944 - May 5, 2010 om 11:42
1210 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=brambo47 schreef op woensdag 5 mei 2010, 11:17]Ik heb zoiets bij tele 2 meegemaakt, maar dat betrof een internet verbinding die niet werkte met en langere kabel naar het modem. Ik heb hun gemeld dat het modem niet goed was maar dat werd steeds met een vaag verhaal afgewimpeld en gezegd dat verkeerd aangesloten is of het pc utp interface niet goed was. Uiteindelijk nieuwe kabels ontvangen, wat ik allang met een kwaliteitslabel getest had, en uiteraard niet werken. Uiteindelijk hebben we met veel kabaal via telefoon, en het opzeggen van de verbinding wegens wanprestatie, een nieuw modem gekregen waarna het probleem opgelost was. Mogelijk dat hier hetzelfde probleem voor itv geld.

Tip van Tele 2 voor alle Tele2 klanten met hetzelfde probleem:Haal de splitter er tussen uit dat scheelt een stuk.

wa
door waalber2 - May 5, 2010 om 11:46
4 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben het zelfde gehad met kpn tv. Heb alles aangetekend teruggestuurd.

Voor het bellen heb ik een compensatie gekregen.Maar alles zat wat rekeningen beterft nog niet goed heb hiervoor iedere keer een klacht ingediend via mail om geen onkosten te maken.Hoe lang zit U al bij kpn wanneer dit langer is dan een jaar kunt U zo over stappen zonder boete

birdies
door birdies - May 5, 2010 om 11:54
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........Hoe lang zit U al bij kpn.......... Even lezen misschien???

zu
door zusterclivia - May 5, 2010 om 13:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo
Ik heb al sinds 2006 kpn en sinds het begin interactieve tv nooit problemen en als er geen ontvangst is dan even uit zetten dan weer opstarten. Ik woon in limburg grensstreek en 12 hoog in een flat .
Gr zuster clivia.

fe
door feniksvogel - May 5, 2010 om 13:58
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zit pas 1 maand bij KPN, en heb nog geen avond zonder problemen gekeken.
En oh ja, Ik heb de decoder al vele malen aan en uit gezet. KPN geeft ook wel toe dat het aan hun ligt, maar zegt er niets meer aan te kunnen doen. Ik kan mijn televisie gedeelte stopzetten cq opzeggen, maar het internet gedeelte niet. En dat is toch op zijn minst vreemd te noemen, want ik heb toch één abonnement afgesloten, en niet twee losse abonnementen. Maar ik ga dit geval voorleggen bij de geschillencommissie Telecommunicatie.

birdies
door birdies - May 5, 2010 om 14:07
6104 Antwoorden / 31 Vragen

............want ik heb toch één abonnement afgesloten, en niet twee losse abonnementen...........

Staat er ook maar 1 prijs op de factuur of in je contract? Of is het totaalbedrag een optelsom van internet + t.v.?

Als er maar 1 prijs op staat, heb je volgens mij inderdaad het recht om zowel internet als t.v. te beëindigen. In dat geval zou ik zeker een klacht indienen bij genoemde commissie.

fe
door feniksvogel - May 5, 2010 om 14:16
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo @ Edwardus

Ik heb je berichtje gelezen, en ik kan je vertellen dat mijn abonnement welke ik heb afgesloten een internetbasis/interactieve televisie is voor 35 euri per mnd. Ook heb ik de snelheid gemeten met speedtest.nl, en de downloadsnelheid is 378.9 kbps, Upload is 11.9kbps, en voor connection geeft hij 349.0 kbps aan. Ik hoop dat dit voldoende info is voor je, want ik heb er de ballen verstand van. Alvast bedankt.

tr
door trudypm - May 5, 2010 om 15:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo .de kosten van de telefoon ,
krijg je wel vergoed .
als dat bij het begin van het gesprek
doorgeef hoeveel keer je al gebeld heeft .en de minuten . gr trudy

edwardus
door edwardus - May 5, 2010 om 15:29
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ziet er naar uit dat het inderdaad toch 1 pakket is dat je dan in 1 keer kunt ontbinden.
Echter, voordat je die stap doet, graag eerst even dit.

Door je reactie (bedankt daarvoor) zie ik wel dat er iets helemaal mis is met de bekabeling. De uploadsnelheid moet, hoe ver je ook van de centrale zit, uitkomen op ca. 1Mbps (1024kbps) en als je dat laat berekenen door een speedtest site zul je dan typisch zo rond de 850kbps upload moeten kunnen uitkomen. Bij jou is dat veel en veel te laag, dat is het teken dat ófwel de aansluiting van het modem op het KPN netwerk niet goed is, ofwel je interne netwerk (LAN heet dat). Het kan binnenshuis zijn (bijv. een slecht of veel te lang snoer of een fout in ISRA punt) maar ook buitenshuis (verkeerde las in de straatkast / wijkcentrale of een fout in de bedrading).

Heb je deze speedtest gedaan vanaf een met netwerkkabel verbonden pc, of deed je dat via het draadloze netwerk? Dat maakt nogal een enorm verschil namelijk.

Heb je al eens geprobeerd om het modem (de Experiabox) heel dicht bij de KPN aansluiting (ISRA punt) te zetten en met een kort (ander) snoertje te verbinden?

Als je evt. bij KPN wilt blijven, geef dan een storing door en geef ze even de tijd om het te verhelpen.

ev
door eversteegt - May 5, 2010 om 15:45
51 Antwoorden / 0 Vragen

kpn KAN het op zich ook best, @rvoormeeren :).

Voor de prijs die je ervoor betaalt was ik best tevreden, zeker gezien de beeldkwaliteit. Alleen BBC mist en de ontvanger is bij tijd en wijle BLOEDJE TRAAG.

Trouwens, dat gratis digitenne voor de 2e t/m 4e tv is standaard ;)

ka
door kam - May 5, 2010 om 16:17
20 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb in het verleden ook veel problemen gehad met ziggo,maar nu werkt alles naar tevredenheid.

Theo432
door Theo432 - May 5, 2010 om 17:12
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo meelezers of lezeressen,

In het hele verhaal over ITV kwam ik tegen dat er voor € 89,- was getelefoneerd met KPN.

Er is een site www.vraagalex.nl waar je de gewone telefoonnummers achter de dure 0900 nummers kan vinden.

Doe er je voordeel mee !!

edwardus
door edwardus - May 5, 2010 om 17:17
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De meeste van die vraagalex nummers werken niet, het zijn vaak nummers die voor iets anders bedoeld zijn en die bedrijven weten heus wel hoe ze dat moeten afpoeieren.
Als het je lukt, prima, maar verwacht er maar niks van, dan valt het altijd mee.

fe
door feniksvogel - May 5, 2010 om 17:44
5 Antwoorden / 1 Vragen

Wel mannen en of dames,

Ik krijg binnen 5 dagen een telefoontje van KPN Klachtenbehandeling, en zal dan voorstellen om de uploadsnelheid te laten meten door een monteur. In ieder geval allemaal bedankt voor jullie reacties,en ik zal jullie in elk geval laten weten hoe het afgelopen is.

THANKS!!!

TON.

edwardus
door edwardus - May 5, 2010 om 22:14
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als je intussen alvast even mijn vragen van 15:29 zou willen proberen te beantwoorden, dan zou dat ook al kunnen helpen.

be
door bemudi - May 5, 2010 om 23:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een bekend probleem dat interactieve t.v. een heel ander systeem is dan digitale kabel tv, wat in alle gevallen veel beter is dan interactieve tv van KPN of wie dan ook. op de eerste plaats is het belangrijk om te weten hoe het werkt bij KPN enz. gaat alles via internet dus de ruimte die het tv-signaal nodig heeft gaat af van je internetsnelheid, daarbij komt ook nog dat bij adsl je maar ongeveer 60% van je snelheid haalt.
Hetgeen dus betekent dat er uiteindelijk bijna geen capaciteit over is om je telefoon en internet fatsoenlijk te laten werken, en HD-TV kun je wel helemaal vergeten.
Ik zelf zou er nog geen seconde over denken om maar wat dan ook van KPN af te nemen, op de eerste plaats zijn ze veel te duur, hun produkten kunnen zeker technisch gezien niet in de schaduw staan van kabel-internet en tv enz.
wij betalen hier in het oosten 53 euro voor 25mb internet + digtaletv + onbeperkt bellen + Standaarabb.

edwardus
door edwardus - May 6, 2010 om 00:33
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@bemudi: ik ga niet met je in discussie over de vraag kabel / adsl, maar dat je met adsl maar 60% van je snelheid haalt klopt niet. Misschien gold dat voor jouw specifieke aansluiting. Er zijn mensen die de volle 20Mbit binnenkrijgen en er zijn mensen die maar enkele Mb's overhouden en alles daar tussenin. Het hangt van zoveel factoren af dat je niet kunt zeggen dat je maar 60% overhoudt.

er
door eriksound - May 6, 2010 om 10:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb sinds 14 dagen TV van Tele 2,het beeld bevriest steeds en het geluid piept,al 2 keer een mail gestuurd en als antwoord,de fout is bekend,ze zijn ermee bezig,kan iemand mij vertellen ,wat te doen ? alvast bedankt

fe
door feniksvogel - May 6, 2010 om 14:41
5 Antwoorden / 1 Vragen

@eduwardus,

Je vroeg nog om een reactie over je vraag van 15.29 uur, welnu ik heb het modem op een afstand van 15 cm van het ISRA punt gemonteerd zitten. Mooier kan toch niet dacht ik zo. De speedtestresultaten had ik al vermeld,en inderdaad ik zit draadloos te internetten. Maar dan is het verlies in mijn ogen nog te groot. Toch???

Groeten Ton.

edwardus
door edwardus - May 6, 2010 om 15:05
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Snelheidstest graag niet draadloos doch via een netwerkkabel uitvoeren.

Waar het bij de telefoonaansluiting om gaat is vooral of er een goed snoer is gebruikt en hoe lang dat snoer is (je zou 'm tenslotte op 15cm afstand van het ISRA punt kunnen hebben staan met 10m opgerold snoer ertussen).

Daarnaast kan het zijn dat je een DECT basisstation te dichtbij het modem hebt staan, deze kan de draadloze ontvangst nog extra verstoren.

ha
door hans mentink - May 6, 2010 om 19:16
4 Antwoorden / 2 Vragen

Wij wonen in Heerlen en sinds 2 maanden hebben wij ook ITV van kpn, ontvangst is prima. Alleen had ik een stoorsignaal op TCM zender, dat was na een dag later helemaal weg. Wel hadden ze mijn internet abonnement verhoogd, waar ik niet om gevraagd had, maar na een (duur ) telefoontje had ik weer het basis abonnement.
Nadeel vind ik wel dat het ITV kastje traag reageerd op de afstandbediening. hebben andere gebruikers dit ook? (We hebben de zwarte kast)Voorheen hadden we digitenne, gekoppeld aan een personal (Samsung) recorder, met het voordeel dat deze veel sneller reageert en 2 programma's tegelijk op kunt nemen. Met ITV kan er maar 1 programma opgenomen worden. Het enige voordeel van ITV, je hebt meer zenders,voor gebruikers gemak kies ik voor digitenne GEKOPPELD AAN DE PERSONAL RECORDER, hiermee kun je ook het programma pauzeren en terugspoelen

jo
door joycew - Aug 7, 2010 om 09:21
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hieronder mijn ervaringen met KPN. Nooit meer!

Twee maanden geleden ging ik verhuizen.
Als je verhuist moet je ook internet en televisie hebben.
Dat lijkt me logisch toch?
Precies!

Dan ga je zoeken op internet.
Zoeken op al die verschillende sites met meningen, vergelijkingen enz enz

Uiteindelijk viel de keuze op KPN Interactieve TV en Internet.
Dit was tenslotte maar 35 euro per maand en je had alles.
En het mooiste was dat je zomaar Beau op pauze kan zetten!
Wie wil dat nu niet?
Precies!

Toen kwam er een telefoontje van de helpdesk.
Mevrouw er zit een technische storing op uw adres.
U kan niet tegelijk opnemen en afspelen.
Goh, nou jah, storingen worden opgelost toch.
Dus geen probleem!

Drie weken later werkte alles en ik was blij!
Ik had Beau nog niet op pauze gezet, maar voor de rest was ik blij.

Alleen toen ging het regenen en had ik ineens geen internet en tv meer.
Ineens niet meer zo blij.
Maar toen ging de zon weer schijnen en alles was terug.
Hoewel terug?
Terug met haperingen en storingen.
Niet zo blij!

Gebeld met de helpdesk.
Had ik al verteld dat dit 10 cent per minuut kost?
Dit kost dus 10 cent per minuut.
Er moet iemand langs komen voor een doormeting,
want het bleek dat ik toch wel erg ver van de verdeelkast zat.

Toen kwam er een monteur.
Die ging alles meten.
Ik zat te ver van de verdeelkast en dat ging niet beter worden.
Een aantal vruchteloze belletjes naar de helpdesk later.
Wist je dat dat 10 cent per minuut kost?
Dat kost dus 10 cent per minuut.
Nou ja, na die belletjes heb ik het dus maar geaccepteerd.
Ik begon te wennen aan de haperingen en dat pauze zetten was toch wel makkelijk.
Ik heb namelijk honden en die moeten weleens plassen.

Alleen toen was het woensdag slecht weer.
En ik had geen televisie en internet meer.
Ineens kwam het doembeeld van de herfst en de winter.
Heel veel slecht weer en dan?

Dus ik heb gebeld met de helpdesk.
Die van 10 cent per minuut inderdaad.
Nou mevrouw, u mag het per direct opzeggen.
Dat is heel fijn!
Maar niet meteen mijn signaal stopzetten he, want ik heb nog niks nieuws!
Nee hoor mevrouw, dat duurt wel een paar dagen.

Maar je raadt het misschien al?
‘s Avonds geen televisie, gelukkig nog wel internet.
Dus ik bel met de helpdesk (10 cpm).
Een alleraardigst meisje legt uit dat ik alleen mag verlengen met een
maand opzegtermijn.
Maar ik wil geen maand opzegtermijn!
Ik wil nog een paar dagen tv en internet zodat ik na het weekend alles kan regelen.

Het meisje is onvermurwbaar en ik krijg haar teamleider ervoor.
Ondertussen ben ik vrij goed in het kort samenvatten van het verhaal,
het kost tenslotte 10 cent per minuut.
Deze meneer geeft excuses en gaat met spoed mijn opzegging annuleren
Ik kan dan opzeggen nadat ik alles geregeld heb.
Die avond val ik in slaap met warme gevoelens van begrip en geluk.

De volgende dag gaat de televisie aan.
Nou ja, radio, maar dat zit op hetzelfde kastje.
Owow, ik moet allemaal dingen invullen.
Ik vul dingen in en het werkt niet.
Wat doe je in zo’n geval?
Precies!
De helpdesk bellen.
Ik check gelijk mijn bundel even op overige kosten en ik ben niet blij.

Hmm, mevrouw, ik zie dat per vandaag alles stopgezet is.
Ik kan u niet verder helpen.
Ik verbind u even door met de afdeling opzeggingen.
Oke..
Pompiedom…
Tja, alles is stopgezet en de persoon die u noemt werkt hier niet hoor.
Nee, ik kan niks voor u doen en mijn teamleider wil u niet spreken.
Ja maar
Uw internet zal er zo ook wel mee ophouden.
Ja maar
Fijne dag nog mevrouw
Klik

Die klik was niet alleen de telefoon, maar ook mijn hoofd.
Ik kan slecht tegen het gevoel van machteloosheid.
Tranen staan in mijn ogen.
Gelukkig heb ik dit blog om van me af te schrijven.
En nu moet ik op zoek naar iemand die in het weekend
internet en televisie voor me kan regelen.

Daarna ga ik met dramatische muziek de zonsondergang tegemoet op mijn paard.
Strijdend tegen KPN
En iedereen die ik ken en niet ken adviserend om vooral niet KPN te nemen!

edwardus
door edwardus - Aug 7, 2010 om 10:43
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Leuk verhaal, joycew, maar niet iedereen woont zo ver van de centrale, dus niet iedereen heeft zoveel pech. Net als dat er vroeger helemaal geen breedband mogelijk was in buitengebieden, gaat ook dit nog wel veranderen, want KPN is bezig om de aansluitingen tot aan de straatkasten i.p.v. de centrales te brengen, waardoor veel hogere snelheden mogelijk worden. Op termijn zul jij ook normaal snel kunnen internetten en tv kijken, daar ben ik van overtuigd.

Overigens, als de uitval alleen optrad bij regen, dan betekent dat dat er is mankeert aan de koperdraad tussen je huis en de centrale, dat zou best eens verholpen kunnen worden, als je maar de juiste persoon spreekt.

jo
door joycew - Aug 7, 2010 om 10:57
4 Antwoorden / 0 Vragen

Edwardus, het gaat niet om het feit dat ik te ver van de centrale zit. Als mij dat van tevoren was verteld had ik natuurlijk nooit Interactieve TV genomen.

Wat mij voornamelijk dwars zit is dat ik het gewoon op mijn adres kon bestellen. Dat je dan gebeld wordt met de mededeling dat door een technische storing niet tegelijk opgenomen en afgespeeld kan worden. Daarna heb ik heel veel telefoontjes gepleegd, waarbij je elke keer het verhaal opnieuw moet doen. Uiteindelijk komt er dan een monteur langs en dan blijkt dat het gewoon niet werkt omdat het technisch niet haalbaar is, wat iets heel anders is dan een storing.

Ik heb het toen geprobeerd op te zeggen waarop de reactie kwam dat er niks in het systeem stond. Uiteindelijk via het webcare team (waar ik wel tevreden over ben) de toezegging gekregen dat ik kosteloos op kon zeggen met excuses.

Daarna wordt toegezegd dat ik een aantal dagen heb om iets nieuws te regelen en een paar uur later is alles weg. Daarna opnieuw een toezegging dat de opzegging met spoed geannuleerd wordt zodat ik tijd krijg om wat nieuws te regelen. Waarvan dus ook blijkt dat ook dat niet waar is.

Het gaat om de beloftes die niet nagekomen worden, het verkeerd informeren en vooral de machteloosheid die je voelt als je het tegen zo'n groot bedrijf op probeert te nemen.

Gelukkig heeft Ziggo binnen 5 minuten mijn kabelsignaal herstelt en kijk ik nu gewoon weer tv op de ouderwetse manier, waarbij de kwaliteit eigenlijk gelijkwaardig is aan wat ik bij KPN had.

edwardus
door edwardus - Aug 7, 2010 om 11:24
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ja ook bij KPN zijn verschillende mensen in dienst, de een is nou eenmaal minder capabel dan de ander. Dat je een teleurstellende ervaring hebt gehad geloof ik graag, maar als je 's om je heen gaat kijken, dan zul je zien dat ook Ziggo meer dan genoeg gefrustreerde klanten of ex-klanten heeft. Bij ELKE provider komen soortgelijke verhalen voor. Dat je nu zonder probleem door Ziggo geholpen bent, uitstekend, maar het zegt zo weinig.

jo
door joycew - Aug 7, 2010 om 11:37
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het gevoel dat jij bij KPN werkt :)

Het heeft niks te maken met hoe capabel de medewerkers zijn of niet. Het draait om organisatie, communicatie en instructie. Ik ben van beroep bedrijfskundige en de manier waarop KPN haar organisatie heeft ingericht is niet klantvriendelijk.

Daarnaast vermoed ik dat KPN bij mensen die te ver van de centrale wonen gewoon een abonnement verkoopt en dan hopen dat ze niet klagen. Het zou KPN sieren om hier eerlijk over te zijn en desnoods een goedkoper abonnement aan te bieden omdat er een verminderde functionaliteit is.

edwardus
door edwardus - Aug 7, 2010 om 11:45
6844 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=joycew schreef op zaterdag 7 aug 2010, 11:37]Ik heb het gevoel dat jij bij KPN werkt :)

Je gevoel zit er helemaal naast, ik werk niet eens in de telecom branche.