mj
door mjurgen Dec 17, 2021 om 08:48
Computers & telefonie

Internationaal bellen

Ik moet deze weken vaker en telkens vrij lang naar Duitsland bellen (dierbare vriend ligt daar in een ziekenhuis).

Dat gaar aardig in de papieren lopen. Ik heb een mobiel abonnement en een vast telefoon. In beide gevallen kost het bellen naar EU-landen € 0,23 per minuut.
Mijn mobiel abonnement biedt geen mogelijkheid om vanuit Nl naar EU-landen goedkoper te bellen; behalve het kopen van 100 belminuten voor € 5,- per maand; dat heb ik natuurlijk gedaan, maar is - veel - te weinig. Dat reikt ongeveer voor 1 gesprek.
Mijn mobiel abonnement omzetten naar een duur abonnement om onbeperkt naar EU-landen te bellen vind ik geen optie, omdat ik dan voor minimaal 12 maanden zo'n duur abonnement moet afsluiten.

Nou zag ik op internet dat er aanbieders zijn die de mogelijkheid bieden om via 0900 nummers goedkoop  naar het buitenland te bellen.
Ik ben huiverig om dat te doen. Terecht?
Of kan ik nog iets anders doen?

8591 19 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 17, 2021 om 09:11
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Staat hier iets voor u tussen?
U zou er iets uit kunnen zoeken wat niet moeilijk opzegbaar is als het niet bevalt.

https://duckduckgo.com/?q=voordelig+Internationaal+bellen&t=h_&ia=web

mj
door mjurgen Dec 17, 2021 om 09:40
62 Antwoorden / 19 Vragen

Bedankt. Zo heb ik ook gezocht, maar vervolgens koud water vrees; ook i.v.m. mogelijke privacy inbreuken of iets dergelijks. En ik las ook dat soms zo'n verbinding niet stabiel is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 17, 2021 om 09:25
16768 Antwoorden / 202 Vragen

Zie ook deze info https://www.prepaidsimkaart.net/bellen-naar-duitsland. Ik wijs u ook op de mogelijkheid om via Whats app te bellen. Dat kost dan iets aan i-net datagebruik. Dat is dan ook afhankelijk wat de omvang is van uw abonnement daarvoor (aantal Gyg).

mj
door mjurgen Dec 17, 2021 om 09:41
62 Antwoorden / 19 Vragen

Bedankt. Meest interessante is voor mij de reactie van Prawe op die site. Hij beveelt VoIP aan en wijst ook op mogelijk gedoe met 0900-nummer.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 17, 2021 om 09:53
16768 Antwoorden / 202 Vragen

Bellen via 0900 nummers kan per saldo ook kostbaar zijn. Er zijn winkeliers in telefoonartuikelen die die mogelijkheid kennen en aanbieden.

Ja
door JannieBoe - Dec 17, 2021 om 09:28
124 Antwoorden / Vragen

U kunt ook gratis of heel goedkoop bellen via apps als Whattsapp, Facetime etc.
Misschien wel goed om even te checken hoe het per app zit met uw privacy.
Succes.

mj
door mjurgen Dec 17, 2021 om 09:44
62 Antwoorden / 19 Vragen

Bedankt. Ik gebruik geen Whatsapp. Signal en Facetime (en zeker nu Facetime ook op niet Apple toestellen zou werken) zouden mogelijkheid kunnen zijn, maar vriend in het ziekenhuis heeft geen mobieltje, maakt gebruik van een vaste lijn van het ziekenhuis.

Gr
door Grunn1 - Dec 17, 2021 om 09:52
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik heb er hier ook eens een vraag over gesteld want vertouwde het ook niet maar kreeg behulpzame antwoorden. Ik gebruik sindsdien altijd hallo buitenland om naar Amerika te bellen voor 4 cent per minuut. Gaat hartstikke goed en zonder rare voorwaarden of extra kosten.

mj
door mjurgen Dec 17, 2021 om 11:24
62 Antwoorden / 19 Vragen

Bedankt. Site genoteerd.

tenormin
door tenormin Dec 17, 2021 om 12:07
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@grunn1, dat moest vast van mij afgekomen zijn. In 2015 en bellen met Amerika: Hallo Amerika. Inmiddels zitten "Amerika en ik" daardoor op Facebook en bellen we gratis.

ci
door cieta Dec 17, 2021 om 14:04
14 Antwoorden / 0 Vragen

Via 0900-0812 is het maar 2 cent p.m. naar Amerika,Doe ik al jaren,vroeger was het 1 cent,nu 2 cent p.m.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 17, 2021 om 10:15
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Wat heeft Uw Dierbare vriend?

Een vaste telefoon in ziekenhuis,  dan is  via Lebare of  Lycamobile   voordelig mogelijk....

Maar een  NL nummer in buitenland,  moet hij dat bijbetalen?

Via  een site als  bellen.com   kun je de tarieven van 2e prepaidkaart in je mobiel en met €10,- beltegoed en 12 cent starttarief voordelig bellen...

Als dat ziekenhuis  Wifi heeft en jij ook thuis?  Dan is  Whats App of Telegram prima  om  bellen of video bellen en nog iets te laten zien!

mj
door mjurgen Dec 17, 2021 om 11:25
62 Antwoorden / 19 Vragen

Bedankt. Vaste telefoon in ziekenhuis.
Site genoteerd.

we
door weethet - Dec 17, 2021 om 11:20
107 Antwoorden / 2 Vragen

http://www.televergelijk.nl/  1 ct p min. van vast naar Dld

mj
door mjurgen Dec 17, 2021 om 11:28
62 Antwoorden / 19 Vragen

Bedankt. Site genoteerd.

reivi20
door reivi20 - Dec 17, 2021 om 11:40
15 Antwoorden / Vragen

Heel simpel lijkt mij via WhatsApp bellen ,gewoon via uw eigen netwerk thuis.
Uw vriend moet dan ook op zijn mobiel  uiteraard WhatsApp  hebben.
Dan kunt u gratis bellen  naar uw vriend.
Ik bel regelmatig  met familie  in Zuid-Afrika en dat werkt goed.

rj
door rjw Dec 18, 2021 om 10:33
3236 Antwoorden / 5 Vragen

TS heeft al aangegeven dat die vriend een vaste lijn heeft van het ziekenhuis. Whatsapp (en ook de andere varianten zoals Signal) gaan dan niet werken.

mj
door mjurgen - Dec 17, 2021 om 11:42
62 Antwoorden / 19 Vragen

Aanvulling op vraag:
Vriend in ziekenhuis heeft geen mobieltje. Hij kan slechts gebeld worden via een vaste telefoon van het ziekenhuis.

Xe
door Xenomania007 - Dec 17, 2021 om 11:44
1 Antwoorden / Vragen

Zet de MobileVoip app op je mobiele telefoon. Maak een account aan bij freevoipdeal, daarvoor betaal je 12,50 euro.
Dan kun je gratis naar elke landlijn in Duitsland bellen. Succes.

Jo
door Joris45 - Dec 17, 2021 om 11:47
1 Antwoorden / Vragen

Via Skype , ik bel via mijn mobiel naar australievoor 2 eurocent naar mijn broer in australie.
op waarderen gaat makkelijk

ci
door cieta - Dec 17, 2021 om 12:13
14 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bel al jaren,met mijn vaste telefoon naar het buitenland via het goedkope nummer 0900-0812 dat kost 2 cent per minuut.

Di
door DinahE - Dec 17, 2021 om 12:44
1 Antwoorden / Vragen

0900 prima, 2 cent per minuut

mj
door mjurgen - Dec 17, 2021 om 12:50
62 Antwoorden / 19 Vragen

Voor degenen die me wezen op het bellen via een 0900 nummer.

Ik maak gebruik via mijn vaste telefoon van Ziggo volop bellen en krijg de indruk dat je dan voor het bellen naar 0900 nummers moet betalen, zodat het uiteindelijk maar de vraag is of dat goedkoper is.

Zou ik met mijn mobieltje bellen dan is dat via een Vodafone abonnement.

ag
door agnesd Dec 17, 2021 om 15:45
10 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb ook Ziggo volop bellen en alleen de eigen regio, 06 en oo8 nummers vallen hier onder
De 0900 en buitenlandse nummer daar moet je voor betalen
De 088 nummers is wisselend, degene die je belt geeft aan het begin bij het opnemen van het gesprek de kosten door
Dit kan gratis zijn, gewone kosten, gewone kosten + moebiel gebruik beller of zoveel kosten per minuut (evt. met max per gesprek)
@gnes

mj
door mjurgen Dec 17, 2021 om 16:25
62 Antwoorden / 19 Vragen

Dus wat ik dacht.

Janzegt
door Janzegt Dec 17, 2021 om 22:02
122 Antwoorden / Vragen

Met 0900 nummers naar buitenland gaat prima. Soms kan gespreks kwaliteit iets minder zijn, maar dan nog goed hoorbaar. Je belt het 0900 nummer en dan krijg je te horen wat het nummer kost en daarna moet je buitenlandse telefoonnummer ingeven. De kosten betaal je dus achteraf via de rekening van de volgende maand. De kosten gaan niet af van een eventueel beltegoed

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Dec 17, 2021 om 16:58
98 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn apps waarmee u kunt bellen. De bekendste zijn: Skype, what'sapp. Hiermee kunt u videobellen zonder abonnement.

rj
door rjw Dec 18, 2021 om 10:33
3236 Antwoorden / 5 Vragen

De vriend van TS heeft slechts een "ouderwetse" vaste telefoonlijn in het ziekenhuis.

mahadma
door mahadma - Dec 17, 2021 om 17:24
11519 Antwoorden / 51 Vragen

Als de persoon in Duitsland nu eens een mobieltje met FB of Wat's app heeft kan je tegen NUL kosten via wifi beeldbellen.

rj
door rjw Dec 18, 2021 om 10:35
3236 Antwoorden / 5 Vragen

Grote kans dat dat niet mag in een Duits ziekenhuis. Qua digitalisering lopen ze daar jaren achter. En als er geen WIFI in het ziekenhuis is, is de vriend van TS afhankelijk van een goede 4G verbinding en de kans daarop is ook niet zo groot in Duitsland.

ju
door juliomariner Dec 20, 2021 om 08:39
1310 Antwoorden / 2 Vragen

in de meeste Duitse ziekenhuizen mag je op de meeste afdelingen gewoin met je mobiel bellen.

1paul
door 1paul - Dec 18, 2021 om 09:11
3101 Antwoorden / 0 Vragen

bel via whats-app of msm of eender welk berichten venster....

rj
door rjw Dec 18, 2021 om 10:35
3236 Antwoorden / 5 Vragen

Heb je bovenstaande berichten en reacties van TS wel gelezen? De vriend van TS heeft alleen een vaste telefoon van het ziekenhuis.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 18, 2021 om 18:50
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik lees nu;

Vaste telefoon in ziekenhuis daar.....

Via Lebara  One en   Lycosmobile  met  aanmelden vooraf kun je voor 1 cent per minuut naar  alle Duitse vaste nummer bellen vanuit mobiele telefoon, alleen start tarief is  hoger,  12 cent of zo....

Neem dan niet  10 = 20 dus gratis dubbel beltegoed van 23 cent per minuut valkuil maar  Lebara One simkaart werkte hiervoor prima.

Meestal kan in een telefoon  een 2e simkaart zonder te wisselen en dan wel via de juiste  Lebare One gaan bellen ....!

Dave lubeck
door Dave lubeck - Dec 19, 2021 om 12:30
88 Antwoorden / 2 Vragen

heb je een PC of laptop ??? Download dan Skype ! kan je met beeld ook bellen maar4 dan moet de andere kant ook op Skype zitten ! Maar er zijn ook andere mogelijkheden met Skype .

pe
door pebk Jan 3, 2022 om 16:00
579 Antwoorden / 0 Vragen

Skype werkt ook prima op mijn iPhone (werk) en op mijn Android (Prive). Met skype-tegoed kun je voor 2,4 c/m naar vaste nummers in Duitsland bellen. Heb zo jaren met mijn oma gebeld vanuit Canada.

mj
door mjurgen - Dec 20, 2021 om 08:21
62 Antwoorden / 19 Vragen

Bedankt iedereen.
Mijn oplossing: Mijn mobieltje kan slechts 1 sim kaart aan, maar ik heb een ipad met cellulaar gedeelte. Dan kan ik met de ipad met een abo of prepaid (even kijken wat handiger is voor mij; denk aan Lebara) naar Duitsland bellen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Dec 20, 2021 om 10:14
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Jammer, vele hebben Duo Sim  en   die even wisselen is ook mogelijk.

Het is maar voor korte tijd nodig.

Of een oud toestel, alleen dit vaste nummer erin en de Lebara Sim kaart na het omzetten naar  Lebare One....

Niet die 10 voor 20 of 20 voor 40 euro kiezen,  dat is instinker!

Vaste lijn 1 ct minuut   Mobiel  9 cent per minuut   +  12 cent start tarief..maar je schreef vaste telefoon in ziekenhuis.

Kaarten per post  of  in Turkse of Marokaanse winkels vaak verkrijgbaar  zonder kosten....

Wel eerst naar Lebare One omzetten voor je er €10,- beltegoed op gaat zetten!

Daar is SMS voor nodig.

mj
door mjurgen Dec 20, 2021 om 13:35
62 Antwoorden / 19 Vragen

Heb geen oud toestel; dus dan maar ipad.
Dan moet ik dus een Lebare sim kaart kopen en een prepaid tegoed.

Wat ik niet begrijp is het verhaal over het omzetten naar Lebare One en dan pas een beltegoed op zetten.

mj
door mjurgen Jan 3, 2022 om 15:36
62 Antwoorden / 19 Vragen

Voor wie hier ooit 's nog terecht komt een kleine aanvulling.
Met een ipad kun je niet zelfstandig bellen. Het cellulaar gedeelte (met simkaart) kan gebruikt worden om te internetten, maar niet om te bellen.
Dus: voor mij moest er toch een tweede telefoon komen.