ca
door captain21 Jul 17, 2010 om 09:30
Computers & telefonie

Interne dvd writer werkt niet meer, kan geen stuurprogramma installeren

In Vista het de oem demoversie van Office 2007 verwijderd, hierdoor Office 2003 compleet beschadigd, kwam er toen achter dat de dvd/cd-writer niet meer werkte. Wordt niet herkend, systeemherstel kan het ook niet repareren, stuurprogramma's kunnen niet geinstalleerd worden, ook niet van externe cd/dvd writers.
Wie (her)kent dit?

4711 24 Rapporteer

freya
door freya - Jul 17, 2010 om 09:56
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo captain21,

Wat je Office probleem betreft lijkt het mij verstandig om gewoon alles (Office 2007 en Office 2003) te verwijderen en daarna Office 2003 opnieuw te installeren.

Wat je CD/DVD-brander betreft zou je kunnen proberen om dat te herstellen met het tooltje FixIt *[u]klik[/u]* van Microsoft.

m.vr.gr. Freya

ca
door captain21 - Jul 17, 2010 om 10:20
2 Antwoorden / 3 Vragen

helaas kan ik dus niets meer installeren omdat de computer de DVD/CD niet herkent (fout 19) en geen externe apparatuur accepteert. Ik heb nogmaals geprobeerd via fix-it, maar ook dit geeft geen oplossing. Ook geprobeerd met uitschakeling van Norton, geeft ook geen soelaas.

freya
door freya - Jul 17, 2010 om 10:45
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Probeer het dan eens in 'veilige modus'. Dus, computer opnieuw opstarten en bij het opstarten enkele malen op (F5) of (F8) drukken tot er een menu verschijnt. Kies voor 'veilige modus' en start verder op. Wellicht kun je nu wel het één en ander proberen.

Voer anders eens een controle uit van de systeembestanden. Ga naar Start > Uitvoeren en vul in '[u]sfc /scannow[/u]' en druk op de (Enter)-toets.

Freya

edrick3
door edrick3 - Jul 17, 2010 om 10:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo captain21,

Ik heb het volgende gevonden op een forum:

ik heb ook nog even wat verder gekeken op het net en dit was de uiteindelijke oplossing:
"Ga naar Start, Uitvoeren.
Type: regedit en klik OK.
Blader naar: HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/
Klik op de sleutel: {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
[Pas op: er staan een heleboel sleutels met bijna dezelfde naam!]
Verwijder daarvan de tekenreeksen met de namen: UpperFilters en
LowerFilters.
(Markeer een tekenreeks, kies uit het rolmenu Bewerken de optie
Verwijderen en
bevestig als daarom wordt gevraagd met Ja).
Sluit de register editor en start de computer opnieuw op."

Lees ook even hier

Suc6

freya
door freya - Jul 17, 2010 om 11:16
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@edrick3:

Dat is nu juist precies wat FixIt doet. Namelijk die 'upperfilters' en 'lowerfilters' in het register herstellen, zonder dat je zelf in het register hoeft te duiken.....

Freya

edrick3
door edrick3 - Jul 17, 2010 om 11:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@freya,

Hmmm, je hebt gelijk. Dan zal het in dit geval niet de benodigde oplossing bieden voor captain21. Had alleen op fora gezocht en de pagina van microsoft er ter info bijgezet. Even niet gezien dat dat dezelfde was als de FixIt die je al aangegeven had.

Goed weekend.

edrick3
door edrick3 - Jul 17, 2010 om 12:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo captain21,

Je zou het volgende eens kunnen proberen:

Ga via systeemeigenschappen naar Apparaatbeheer en verwijder de dvd-writer.
Je zou zelfs de dvd-writer even uit je compu kunnen loskoppelen (Voorzichtig met de stroom!!). Compu opstarten en weer uitschakelen. Dvd-writer aansluiten en opstarten. Dan zou die weer geïnstalleerd moeten worden (= nieuwe hardware gevonden).

Suc6

ca
door captain21 - Jul 18, 2010 om 08:06
2 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Edrick,

Ook dit is al op meerdere manieren geprobeerd. Het haalt allemaal niets uit, maar het ergste vind ik dat ik ook via usb geen externe cd/dvd kan aansluiten omdat de computer geen stuurprogramma's wil aannemen/installeren. Fout 19.
Op geen enkele manier kan ik dus weer het Officepakket van cd erop plaatsen.

di
door dirk2 - Jul 18, 2010 om 10:03
364 Antwoorden / 21 Vragen

En als je kiest voor startup repair ipv system repair? Dan zou je volgens deze site je dvd moeten kunnen verwijderen. link

Diverse sites geven de oplossing om het hulpprogramma Bootrec.exe te gebruiken, een duidelijke handleiding staat hier: link

birdies
door birdies - Jul 18, 2010 om 11:06
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Dirk, dat heeft niets te maken met het probleem van topicstarter. En welke dvd verwijderen?

Begrijp ik het goed dat ook na het loskoppelen en weer aansluiten van de dvd writer, deze nog steeds niet herkend wordt?

di
door dirk2 - Jul 18, 2010 om 11:17
364 Antwoorden / 21 Vragen

Ik bedoelde dvd verwijderen bij apparaatbeheer.
Het heeft wel met de vraag van captain te maken, google maar eens op error 19.
Ik heb trouwens 2 keer een pc tot leven gewekt door software te verwijderen, na het verwijderen van software ( wat je het laatste geinstalleerd hebt het eerst ) werkte ook weer systeemherstel.

gsm
door gsm - Jul 18, 2010 om 11:35
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Kijk in het register bij:
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\IDE"

Hier staan meerdere regels met voor IDE drives.
Controleer de regel onder de CD-ROM/DVD drives en verwijder daar de Upper- en LowerFilter waarden.

birdies
door birdies - Jul 18, 2010 om 11:48
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Al geprobeerd de BIOS terug te zetten naar factory default level (reset to default of woorden van dergelijke strekking).

Je kunt ook de kast open maken (stroom er af natuurlijk) de moederbord batterij er een half uurtje uit laten, daarna weer terug zetten. Grote kans dat dan het probleem is opgelost.

geer56
door geer56 - Jul 19, 2010 om 13:58
100 Antwoorden / 9 Vragen

Dat din g is gewoon stuk koop een nieuwe zo duur zijn die dingen niet meer.
En systeem hertel is alleen voor software dat kan nooit kapotte hardware maken.

simon55
door simon55 - Jul 19, 2010 om 14:21
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb dit probleem gezien bij de laptop van m n buurvrouw..........ga naar systeemherstel installeer de brander op nieuw en alles werkt weer perfect

ro
door ron530 - Jul 19, 2010 om 14:26
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Misschien raar maar als je de bios induikt, bij aanzetten de delete toets moet je kunnen zien dat de brander aanwezig is toch? is die daar ook niet kun hem toevoegen. Vreemd dat usb poorten ook niet werken, zou de biosbatterij niet aan zijn eind is want dat verklaard veel. Je kunt de bios op failsave instellen en dan wordt alle aanwezige hardware geïnstalleerd.

edrick3
door edrick3 - Jul 19, 2010 om 14:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=geer56 schreef op maandag 19 jul 2010, 13:58]Dat ding is gewoon stuk koop een nieuwe zo duur zijn die dingen niet meer.
En systeem herstel is alleen voor software dat kan nooit kapotte hardware maken.

Lees de vraag eens goed!
Ook externe cd-speler(s) werken niet.
Het is dus iets softwarematig!

edrick3
door edrick3 - Jul 19, 2010 om 14:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=simon55 schreef op maandag 19 jul 2010, 14:21]Ik heb dit probleem gezien bij de laptop van m n buurvrouw..........ga naar systeemherstel installeer de brander op nieuw en alles werkt weer perfect

Lees de vraag eens goed!
Systeemherstel werkte niet.
Zie andere antwoorden: opnieuw installeren bood geen oplossing!

ro
door ron530 - Jul 19, 2010 om 14:52
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@Edrick wat als de bios roet in het eten gooit, wat er in de bios niet is kan door windows ook niet herkend worden toch? Als een intern apparaat niet herkend wordt zul je toch is de bios moeten duiken. Daar niet aanwezig in windows ook niet. Zelfde ook voor de usb poorten. In windows kun je bij apparaatbeheer e.e.a na gaan, staan daar de dvd en usb poorten niet bij zijn ze er niet, staan ze er wel bij met de gele ballonnetjes is er met het apparaat wat mis.

edrick3
door edrick3 - Jul 19, 2010 om 14:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ron530,

Dat ben ik met je eens.
Had dan ook niet op jóuw antwoord - negatief -gereageerd!

ro
door ron530 - Jul 19, 2010 om 15:10
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@Edrick, als ik het probleem zou hebben trok ik xp uit de kast mits de dvd in de bios aanwezig is en maakte een schone installatie waarbij ik alle partities op de systeemschijf verving en een volededige schijf overhield. De software die bij een merk pc geleverd wordt is 9 van de 10 keer trailware en enkel door kunst en vliegwerk te verwijderen.
Een echte windows is toch anders dan de uitgeklede versie's die op merk pc's gepleurd worden.

audb
door audb - Jul 19, 2010 om 15:57
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ik wil bijna gaan roppen lang leve Linux maar dat zal ik maar achterwegen laten.
Als systeem herstel het niet doet is het misschien nog mogelijk om met de opdracht sfc /scannow eens te proberen.
start de computer opnieuw op in veilige modus dan start > uitvoeren sfc /scannow en als alles goed zit vraag hij om de instalatie cd/dvd van vista
Na een paar uur zal deze klaar zijn en moet dan vista hersteld zijn,

ta
door tar - Jul 19, 2010 om 19:42
522 Antwoorden / 9 Vragen

P.S.

Ja, ik weet dat het nu te laat is, maar voor de volgende keer:

Voordat je je systeem (ingrijpend) wijzigt/verandert is het misschien raadzaam om even een Image te maken van je harddisk...

Met een Image ben je niet van Windows afhankelijk en kun je altijd kinderlijk eenvoudig en snel een goed werkend, compleet besturingssysteem "terugzetten".

Met b.v. het gratis Todo-Backup kun je Images maken.

http://www.todo-backup.com/

Todo-backup

edwardus
door edwardus - Jul 19, 2010 om 22:24
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Zoals ik het lees zouden zowel de genoemde Fixit als de Upperlimit methode het probleem moeten verhelpen, ja zelfs systeemherstel naar een datum vóór de Office installatie zou moeten werken.

Waarom wil het niet lukken?