mu
door muppet Oct 15, 2006 om 21:04
Computers & telefonie

Internet

wij hebben internet van speedlinq al ruim een jaar.Toen wij ons aanmelden zouden wij de actie korting op onze rekening gestort krijgen.Dit is een bedrag van 218euro dus best hoog.Nu zijn wj al in de 10de maand van dit jaar en nog krijgen wij ons geld niet.Elke keer hebben ze wat anders te melde.OOk zouden wij 15euro per maaand betalen en toen wij eenmaal waren aangesloten krijgen wij te horen dat we 20euro moesten betalen en aan het einde van het jaar terug zouden krijgen.Hier waren wij niet van op de hoogte.Nu zeggen ze dat we pas eind feb.2007 van hun af kunnen.dat dan pas ons contract is afgelopen.Als wij vragen als het contract willen opsturen zo dat wij dat ook kunnen zien.Kan dit niet.Nu gaan wij verhuizen dus wilde ik een verhuizing door geven krijg ik te horen dat wij dan automatisch weer aan een jaar contract vast zitten.

Dus er zijn zoveel vragen ik hoop dat iemand mij hier bij kan helpen.Zelf wor ik er een beetje moedeloos ervan....

alvast bedankt maris

578 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 15, 2006 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het niet ontvangen van geld kan ik weinig over zeggen. Het beste is om op te zoeken in de (actie)voorwaarden die toen golden voor dat product wat de wederzijdse afspraken/termijnen/verplichtingen zijn.

Misschien heeft u niet goed gelezen of was er iets niet duidelijk vemeld en krijgt u gewoon uw geld terug februari aan staande. Blijkt dat niet afgesproken is het dus onjuist wat u wordt verteld. Hetzelfde geldt voor de 218 euro van het begin hier, welke termijn is genoemd hiervoor.

Als ze niet betalen kunt u ze in gebreke stellen wegens het niet nakomen van de afspraken. Stuur aangetekend een schriftelijke brief waarin u ze in gebreke stelt. Schrijf daarin waarom en geef een 'redelijke' termijn om het alsnog op te lossen. Zeg 2 a 4 weken de tijd bijvoorbeeld. U kunt dan aangeven dat als het niet is opgelost binnen die termijn u het contract als ontbonden beschouwd vanaf dan.

Het is een weg die u wel in moet willen slaan natuurlijk, je komt niet vriendelijk tegenover elkaar te staan immers ;)

Over de verhuizing kan ik kort zijn, zoek in de voorwaarden of op hun webpagina. Bij veel providers is het zo dat je weer een nieuw jaar aan gaat. Dit komt voort uit een technische reden dat bij verhuizen van een ADSL aansluiting voor de ISP ook kosten worden gemaakt naast die u gefactureerd krijgt nog.

Eigenlijk moeten ze letterlijk op uw oude adres het DSL signaal los maken van de telefoonlijn van dat huis/pand. En op het nieuwe adres moet hij weer gekoppeld worden door een monteur in de centrale.

ve
door verwijderd - Oct 15, 2006 om 23:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals U in de voorwaarden kunt lezen, U mag het lopende jaar afkopen, of een nieuwe jaartermijn nemen, want verhuizen kost meer dan de berekende E25,- en willen ze dus dat U langer blijft..

Meestal is het terug te betalen na enkele maanden, maar ze hebben diverse actie's en tarieven, en dus die bepalen wanneer U geld krijgt, en U moet wel aan alle eisen voldoen, dus een foutje en weg geld..!

Alles goed lezen, en gelukkig is deze verbinding wel goed geworden.!

ve
door verwijderd - Oct 16, 2006 om 01:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hebt u destijds de voucher van de geldterugactie ingevuld en (aangetekend) opgestuurd naar Speedlinq?

Deze voucher is terug te vinden op de website van speedlinq in het linkerkolom, meen klantenservice o.i.d.

Het staat in hun (ondoorzichtige) voorwaarden, dat als u gaat verhuizen u weer voor een minimale termijn van 1 jaar verbonden blijft bij Speedlinq. Naar welke plaats gaat u verhuizen, doe de postcodecheck? Is het Baarle Nassau, dan heeft u grote kans dat Speedlinq (en velen anderen providers) daar geen internet levert.

Het beste lijkt mijn inziens - wanneer gaat u verhuizen? - dat u Speedlinq opzegt, tegen finale kwijting de restant maandtermijnen, met eventuale andere componenten, aan Speedlinq voldoet. Zodat u op uw nieuwe adres met een andere provider (o.a. Tiscali) een overeenkomst kunt afsluiten.

ve
door verwijderd - Oct 16, 2006 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

De eerste vlieger gaat niet meer op, aangezien Speedlinq al een hele lange tijd via het KPN-netwerk levert (naast BaByXL en BBNed). Ze kunnen de facto dus gewoon altijd leveren.

ve
door verwijderd - Oct 16, 2006 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gelet op de voorwaarden bij Speedlinq...

Ikzelf heb deze stappen toen wel gevolgd (ik heb ook een Speedlinq abonnement) gevolgt en mijn geld teruggekregen.
Nu heb ik wel eerder klachten gelezen dus het zou goed kunnen dat als u aan een van die stappen niet voldaan heeft er mogelijk gebruik van die situatie is gemaakt.

Wat dus echt gebeurd moet zijn;
-Aktievoucher aangetekend versturen
-Kopie telefoonrekening dus ook
-Ontvangstbewijs aanvragen
Als er aan die voorwaarden is voldaan en ook de rekening altijd netjes is betaald dan kunt u inderdaad gewoon aktie ondernemen.
Zoals al gewaarschuwd is; dit is geen prettig traject! Houd hier rekening mee, maar houd er dan ook rekening mee dat u op dat moment volledig in uw recht staat.

Als u het abonnement bent aangegaan op basis van 15 Euro per maand, en dit uiteraard weer schriftelijk bevestigd heeft liggen, dan bent u gerechtigd ook het verschil hiervoor (nu dus 10x5 Euro, dus 50 Euro) terug te vorderen, op basis van het niet nakomen van een schriftelijke overeenkomst (e-mail telt hier wettelijk niet!)

U heeft duidelijk zoveel problemen dat u inderdaad beter een andere provider kunt kiezen dan een verhuisbericht door te geven, ze mogen hier een jaarcontract aan verbinden, hoewel er hard wordt gewerkt om dit in de toekomst weer te corrigeren heeft u er op dit moment niets aan.

Controleer dus in eerste instantie eerst uw papierwerk, als u aan alles heeft voldaan schrijf dan een nette (aangetekende, we kunnen het niet vaak genoeg roepen) brief waarin u kort en bondig de actie korting opeist. Mocht u volgens de bevestiging 15 Euro per maand betalen dan kunt u ook dat verschil van 5 Euro hier nog eens bovenop doen.
Verlang spoedig (2-4 weken) een antwoord en mogelijke oplossing, geef ook deze partij een kans een aanbod te doen. Vermeld wel dat u bij het uitblijven van een reaktie verdere stappen zult ondernemen.

Een tip voor in ieder geval het volgende abonnement; neem de tijd om de voorwaarden door te nemen, alhoewel dit denk ik wel zal gebeuren.

Ik wens u veel sterkte, en laat ons allen weten wat er uit is gekomen!

ve
door verwijderd - Jan 12, 2007 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

via een andere side bencom ... heb ik een speedlinq abonement afgesloten voor een lager bedrag. speedlinq rekent ineens meer voor een abonement zie ik bij de eerste brief.ik weiger dus alles maak ook geen gebruik van het abonement ik wil een eerlijke overeenkomst met een juist bedrag. een brief met de juiste overeenkomst heb ik niet gehad ook niets ondertekent....speedlinq eist toch geld al heb ik geen modem en ook geen gebruik gemaakt van het abonement en ook niets getekent .er valt ook niet met ze te praten ze sturen een incasso buro die het bedrag met 500 euro verhoogt en je moet betalen en dreigen met de rechtbank.. een schande dat je zo behandelt wordt  .zonder ook een hantekening gezet te hebben ben je dus de klos

10 brieven gestuurd en gebeld ze reageren gewoon niet en sturen het incasso buro

bellen gaat zo je krijgt een bandje 0.70 cent x30minuten bij zeker 5000/10000 klanten [snel rijk dus]

Zo wordt een nieuw internet [2006 bedrijf ]dus snel rijk snap je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ve
door verwijderd - Jan 12, 2007 om 19:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

via een andere side bencom ... heb ik een speedlinq abonement afgesloten voor een lager bedrag. speedlinq rekent ineens meer voor een abonement zie ik bij de eerste brief.ik weiger dus alles maak ook geen gebruik van het abonement ik wil een eerlijke overeenkomst met een juist bedrag. een brief met de juiste overeenkomst heb ik niet gehad ook niets ondertekent....speedlinq eist toch geld al heb ik geen modem en ook geen gebruik gemaakt van het abonement en ook niets getekent .er valt ook niet met ze te praten ze sturen een incasso buro die het bedrag met 500 euro verhoogt en je moet betalen en dreigen met de rechtbank.. een schande dat je zo behandelt wordt  .zonder ook een hantekening gezet te hebben ben je dus de klos

10 brieven gestuurd en gebeld ze reageren gewoon niet en sturen het incasso buro

bellen gaat zo je krijgt een bandje 0.70 cent x30minuten bij zeker 5000/10000 klanten [snel rijk dus]

Zo wordt een nieuw internet [2006 bedrijf ]dus snel rijk snap je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ve
door verwijderd - Jan 12, 2007 om 19:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

via een andere side bencom ... heb ik een speedlinq abonement afgesloten voor een lager bedrag. speedlinq rekent ineens meer voor een abonement zie ik bij de eerste brief.ik weiger dus alles maak ook geen gebruik van het abonement ik wil een eerlijke overeenkomst met een juist bedrag. een brief met de juiste overeenkomst heb ik niet gehad ook niets ondertekent....speedlinq eist toch geld al heb ik geen modem en ook geen gebruik gemaakt van het abonement en ook niets getekent .er valt ook niet met ze te praten ze sturen een incasso buro die het bedrag met 500 euro verhoogt en je moet betalen en dreigen met de rechtbank.. een schande dat je zo behandelt wordt  .zonder ook een hantekening gezet te hebben ben je dus de klos

10 brieven gestuurd en gebeld ze reageren gewoon niet en sturen het incasso buro

bellen gaat zo je krijgt een bandje 0.70 cent x30minuten bij zeker 5000/10000 klanten [snel rijk dus]

Zo wordt een nieuw internet [2006 bedrijf ]dus snel rijk snap je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ve
door verwijderd - Jan 12, 2007 om 20:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

volg advies.................................................

10 brieven gestuurd en gebeld ze reageren gewoon niet en sturen het incasso buro

bellen gaat zo je krijgt een bandje 0.70 cent x30minuten bij zeker 5000/10000 klanten [snel rijk dus]

Zo wordt een nieuw internet [2006 bedrijf ]dus snel rijk snap je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

schrijf copier alles en     stuur naar  naar consuwijzer postbus 21021 3001 aa rotterdam  dit is de opta  consumentenautoriteit die behandelt de klachten heb ik ook gedaan hoe meer hoe liever snapje dan grijpen ze in!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!