pl
door pleuntje13 Mar 26, 2023 om 11:04
Computers & telefonie

Internet van Delta

Sinds kort hebben wij glasvezel van Delta - maar t is ene doffe ellende.

De monteur krijgt de tv niet aangesloten - dat ligt bij Delta zegt men als hij ze belt -  wordt binnen een dag geregeld!
proberen we het de volgende dag maar helaas - weer lukt het niet - we bellen weer en er blijkt van het vorige telefoongesprek geen notitie gemaakt te zijn : maar: ze gaan aan de slag - als het vandaag niet lukt dan toch binnen 3 werkdagen. Dus we sluiten de andere provider nog maar weer even aan en proberen het nog 3 keer, maar helaas.

De telefoon: daar krijgen we zomaar een ander nummer voor toegekend en als we ons eigen nummer willen behouden moeten we inloggen op onze MijnDelta account - maar dat lukt dus ook niet - we hebben geen recht tot toegang tot die pagina.

Ik krijg een e mail adres toegekend maar kan dus niet inloggen want ik moet MijnDelta wachtwoord gebruiken en helaas: dat lukt dus niet. Terwijl ik daar nog nooit op ingelogd heb/ben! Ik zou dan toch zelf een nieuw wachtwoord aan moeten maken maar dat lukt ook niet.

Internet valt regelmatig uit - dan moeten we alles weer opstarten.

Ik krijg bericht op mn oude e mail adres dat binnenkort de rekening afgeschreven gaat worden want we hebben verbinding.......ja - met de klachtendienst - dus maar weer een klacht ingediend want ik ga natuurlijk niet betalen voor iets wat niet werkt.

Maken we weer een nieuwe afspraak met de monteur - kan pas 10 of 16 april. Dus al die tijd met deze storingen verder gaan......gelukkig zijn we nog niet afgesloten bij onze oude vertrouwde provider.

Vraagje: wat zijn mijn verplichtingen m.b.t. dit contract?

5463 7 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Mar 26, 2023 om 11:46
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Niet voor u maar voor Delta is de verplichting een goed product te leveren. U kunt hen in gebrekestellen en eisen binnen een bepaalde tijd de boel in orde te maken, zie hiervoor een voorbeeld van de brief klik hier

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Mar 26, 2023 om 12:01
1762 Antwoorden / 31 Vragen
marita5
door marita5 - Mar 26, 2023 om 12:21
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Pleuntje13 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel ( lees ook benedenaan onder : Los het nu op : vooorbeeldbrieven )

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/klacht-over-telecomaanbieder/kan-geen-gebruik-maken-van-telefoon-internet-televisie

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 26, 2023 om 17:35
2048 Antwoorden / Vragen

Volgens mij maakt u gebruik van de overstapregeling tussen providers en zolang u niet aangeeft dat eea werkend is opgeleverd blijft u effectief bij uw oude provider en betaalt u Delta niets. Ik heb me nooit in die regeling verdiept maar dat zou ik als ik u was nu zeker wel gaan doen. Als u niet tekent zal dat de druk bij Delta waarschijnlijk stevig verhogen waarmee de activiteit waarschijnlijk ook enorm gaat toenemen. Gezien de historie zou ik niet tekenen voordat u ook ziet dat het werkelijk functioneert.

pl
door pleuntje13 - Apr 17, 2023 om 12:07
3 Antwoorden / 12 Vragen

29 maart j.l. kreeg ik bericht zwart op wit dat men een Delta monteur zou sturen en dat men proberen dat voor 10 april te doen. Ik ging akkoord want je moet ze immers de kans geven het in orde te maken. Tot mijn verbazing kreeg ik een sms dat er weer een Guigion monteur zou komen op 10-4. Deze afspraak werd door henzelf verzet naar 12-4 i.v.m. 2de paasdag.
De monteur kwam en sloot zowaar onze televisie aan. De telefoon kon hij niet doen - ondanks dat in mijn contract stond dat ik mn nummer wilde behouden, hadden ze me een ander nummer toegekend.
Daarna ging hij de televisie bij mijn dochter trachten aan te sluiten maar dat lukte niet.
Er zijn 3 versterkers in dit huis, dus hij gebood me de versterker uit de slaapkamer te halen opdat hij die kon gebruiken voor de tv van mn dochter en ja het werkte.
Dus..............hij had zn. werk gedaan, ging weg en maakte in zijn auto een werkbon waar hij voor mij een krabbel onder zette (ik heb dat dus niet gedaan).
Ik loop naar onze ruimte en zie dat het beeld van de tv vast staat en er geen geluid is en probeer van alles.....helaas.
Ik gelijk weer bellen met Delta. Aan de telefoon krijg ik instructies om de instellingen van de deco's/versterkers op de Ipad te herstellen maar helaas: dat werkt niet-het lichtje wordt niet groen.
Er wordt opnieuw een Guidion monteur gestuurd op 14-4 en er worden nogmaals 2 nieuwe extra versterkers besteld.
Deze komen helaas te laat voor de monteur - welke onverrichter zake vertrekt.
Dan belt men ook op vrijdag van Delta hoe mijn nieuwe abonnement werkt dus ik leg uit dat het voor geen meter werkt en wat er al allemaal gedaan is om dit te verhelpen. Die meneer I(ik noem zijn naam maar even niet) heeft het over ontbinden contract of herstellen verbinding en zal me later op de dag (nadat de monteur geweest is) nogmaals bellen in de hoop dat het nu goed is. NEE DUS! Hij zal mijn klachten doorspelen naar een leidinggevende welke mij maandag terug zal bellen of mailen. Maar ik berl hem zelf en vertel dat mij 29-3 al een Delta monteur is beloofd en dat ik van deze ellende afwil. Hij heeft inmiddels al ontdekt dat ik te laat ben voor het opzeggen van het contract- HEEL VALS, want Delta heeft ervoor gezorgd dat die termijn verlopen is door die afspraak zo ver te zetten! Nu ben ik nog verplicht om een Delta monteur te laten komen om te kijken of die het in orde kan maken maar vooralsnog zit ik dus een jaar vast aan deze ellende door HUN TOEDOEN! Wie kan mij nog helpen!?

va
door vanlotjegetikt - Apr 17, 2023 om 13:48
809 Antwoorden / Vragen

Tendens is tegenwoordig overmorgen aanvragen eergisteren moet het af zijn. Het gaat niet altijd zoals men het graag wil.
Oorzaak is dat niemand zijn kind naar het technisch onderwijs wilde sturen met als gevolg eeen chronisch tekort aan technische mensen, tja en dan duurt wachten erg lang.
En in gebrekestellen zorgt alleen maar voor nog langere wachttijden voor anderen.
Dat heet oorzaak en gevolg.
Verder zaken als Ipad aansluiten oid is iets wat u zelf  of een handig familielid dient te doen.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 17, 2023 om 14:31
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Het advies van @gerbera opvolgen en wilt u weten waar u op klikt dan ziet u hieronder de gedeelde link volledig.

https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/