be
door bent97 Sep 6, 2019 om 23:20
Computers & telefonie

Internetbedrijf veranderd misinformatie na klacht van verkeerde levering

Pas geleden heb ik een computer besteld bij coolblue. Op de website stond dat er een 512gb ssd in zou zitten. Alleen toen ik hem ontving bleek er een 256gb ssd in te zitten. Toen ik hier een klacht over instuurde is de website op bijzondere wijze veranderd en doen ze alsof hun naam haas is. Als ik wat reviews teruglees zie ik dat ik niet de enige ben met dit probleem.

966 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ma
door malty - Sep 6, 2019 om 23:42
1112 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dat de informatie gecorrigeerd wordt als daar een fout instaat is niet verwonderlijk, maar reageren ze niet op uw klacht?

Th
door Thijs124 - Sep 6, 2019 om 23:47
289 Antwoorden / Vragen
0

Wat stond er op de rekening?

diumenge
door diumenge - Sep 6, 2019 om 23:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen
2

Dan stuur je 'm toch terug?

jo
door jorisw - Sep 7, 2019 om 00:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wat staat er in de opdrachtbevestigingsmail? En wat stond er precies in de beschrijving? was die 512 GB (hoofdletters!) niet een optie die je aan kon klikken?

aurora1
door aurora1 - Sep 7, 2019 om 03:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen
1

Waarom heeft u hem niet teruggestuurd?
Welke computer betreft het (merk, type etc.)?
Wat is uw vraag?

ne
door neodutchio - Sep 7, 2019 om 08:36
5128 Antwoorden / 12 Vragen
1

Als u bewijs hebt dat het met 512gb aangeboden is kunt u Coolblue aanschijven dat zij moeten leveren wat er overeengekomen is. De bewijslast in deze ligt bij u. Mochten zij dat niet kunnen leveren kunt u een korting bedingen of ontbinden. Herroepingsrecht heeft u sowieso.

Wel vreemd dat Coolblue zo reageert, niets voor hun.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 7, 2019 om 10:08
16767 Antwoorden / 202 Vragen
0

U had de computer zelfs zonder opgave van reden terug kunnen zenden na uw ontdekking en dat heeft u kennelijk niet gedaan.
Dan wordt het lastig om alsnog uw recht te krijgen. Het enige dat u kunt doen, is hiervoor ook al gemeldinin ietwat kortere bewoordingen (@NEODUTCHIO)   Coolblue aanschrijven, aangetekend verzenden met bericht van ontvangstbevestiging dat Coolblue in gebreke is gebleven om te voldoen aan de koopovereenkomst (zie http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html ) en als nog levering van het bestelde te vorderen.
Daarbij kan evenwel, als men blijft weigeren, de bewijslast een lastige zijn en het ook lastig zal zijn om ook het bedrag vast te stellen van de schade die u door dit verschil heeft gelopen. Maar mogelijk is een brief als genoemd al voldoende. Daarbij is het ook van belang dat u kunt bewijzen dat u de versie met de 512gb SSD heeft besteld en dat is hoe dan ook ook nog na te gaan of het type computer (tablet of laptop) dat u bij de bestelling aangaf inderdaad een geheugen van die omvang bevatte. De typeaanduiding voor een apparaat met 512gb of 256gb zal m.i. verschillend zijn.

Ka
door Kassagebruiker - Sep 7, 2019 om 11:32
683 Antwoorden / 5 Vragen
0

Er zal ook heel goed kunnen zijn geweest dat er verschillende configuraties leverbaar zijn, tegen verschillende prijzen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

Wa
Walter Spangenberg - Mar 26, 2024 om 16:53
Huishouden & energie
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)   Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer

ha
hans zweekhorst - Mar 25, 2024 om 12:15
Vakantie & reizen

Waarom betaalt Supersaver mijn geld niet terug nadat Covid alle vluchten deed st

Gegroet,

Covid veroorzaakte vluchtannuleringen. Men zou het geld terug moeten krijgen. Supersaver doet dat niet, terwijl de vliegmaatschappij (Lufthansa) dat al wel aan Supersaver heeft terugbetaald.
Veel brieven, mailtjes en telefoontjes ten spijt. Na drie jaar nog geen geld.

mvg,
hans zweekhorst
delfgauw

Lees meer