be
door bent97 Sep 6, 2019 om 23:20
Computers & telefonie

Internetbedrijf veranderd misinformatie na klacht van verkeerde levering

Pas geleden heb ik een computer besteld bij coolblue. Op de website stond dat er een 512gb ssd in zou zitten. Alleen toen ik hem ontving bleek er een 256gb ssd in te zitten. Toen ik hier een klacht over instuurde is de website op bijzondere wijze veranderd en doen ze alsof hun naam haas is. Als ik wat reviews teruglees zie ik dat ik niet de enige ben met dit probleem.

974 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ma
door malty - Sep 6, 2019 om 23:42
1112 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dat de informatie gecorrigeerd wordt als daar een fout instaat is niet verwonderlijk, maar reageren ze niet op uw klacht?

Th
door Thijs124 - Sep 6, 2019 om 23:47
289 Antwoorden / Vragen
0

Wat stond er op de rekening?

diumenge
door diumenge - Sep 6, 2019 om 23:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen
2

Dan stuur je 'm toch terug?

jo
door jorisw - Sep 7, 2019 om 00:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wat staat er in de opdrachtbevestigingsmail? En wat stond er precies in de beschrijving? was die 512 GB (hoofdletters!) niet een optie die je aan kon klikken?

aurora1
door aurora1 - Sep 7, 2019 om 03:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen
1

Waarom heeft u hem niet teruggestuurd?
Welke computer betreft het (merk, type etc.)?
Wat is uw vraag?

ne
door neodutchio - Sep 7, 2019 om 08:36
5148 Antwoorden / 12 Vragen
1

Als u bewijs hebt dat het met 512gb aangeboden is kunt u Coolblue aanschijven dat zij moeten leveren wat er overeengekomen is. De bewijslast in deze ligt bij u. Mochten zij dat niet kunnen leveren kunt u een korting bedingen of ontbinden. Herroepingsrecht heeft u sowieso.

Wel vreemd dat Coolblue zo reageert, niets voor hun.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 7, 2019 om 10:08
16827 Antwoorden / 202 Vragen
0

U had de computer zelfs zonder opgave van reden terug kunnen zenden na uw ontdekking en dat heeft u kennelijk niet gedaan.
Dan wordt het lastig om alsnog uw recht te krijgen. Het enige dat u kunt doen, is hiervoor ook al gemeldinin ietwat kortere bewoordingen (@NEODUTCHIO)   Coolblue aanschrijven, aangetekend verzenden met bericht van ontvangstbevestiging dat Coolblue in gebreke is gebleven om te voldoen aan de koopovereenkomst (zie http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html ) en als nog levering van het bestelde te vorderen.
Daarbij kan evenwel, als men blijft weigeren, de bewijslast een lastige zijn en het ook lastig zal zijn om ook het bedrag vast te stellen van de schade die u door dit verschil heeft gelopen. Maar mogelijk is een brief als genoemd al voldoende. Daarbij is het ook van belang dat u kunt bewijzen dat u de versie met de 512gb SSD heeft besteld en dat is hoe dan ook ook nog na te gaan of het type computer (tablet of laptop) dat u bij de bestelling aangaf inderdaad een geheugen van die omvang bevatte. De typeaanduiding voor een apparaat met 512gb of 256gb zal m.i. verschillend zijn.

Ka
door Kassagebruiker - Sep 7, 2019 om 11:32
683 Antwoorden / 5 Vragen
0

Er zal ook heel goed kunnen zijn geweest dat er verschillende configuraties leverbaar zijn, tegen verschillende prijzen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer