do
door dobi Nov 11, 2010 om 14:21
Computers & telefonie

Ip adres reclame wehkamp link met de telegraaf

Klopt dit, ik keek net op de site van Wehkamp en een artikel aangeklikt en de informatie bekeken niks gekocht of zo.
Nu komt de vraag ik open de site van de Telegraaf en daar staan de artikelen in de site die ik net heb aangeklikt bij wehkamp.

met vriendelijke groet.
Chris

12666 30 Rapporteer

akkefiet
door akkefiet - Nov 11, 2010 om 15:05
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Chris

Dit heeft vermoedelijk niets met je ip-adres te maken maar met een cookie (klein bestandje) dat Wehkamp op je pc plaatst.
Kan op zich geen kwaad, maar als je het onwenselijk vind kan je via Internetopties je cookies opruimen.

Vrgr. AF

do
door dobi - Nov 11, 2010 om 15:05
5 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor je informatie.
dus als ik de site van Wehkamp heb bekeken moet ik eerst de cookie verwijderen.
kan Wehkamp en andere dat dan zo maar een programmaatje op mijn pc plaatsen en mijn surf gedrag bekijken.
groetjes
Chris

do
door dobi - Nov 11, 2010 om 15:20
5 Antwoorden / 3 Vragen

Ik snap het bedabkt.

akkefiet
door akkefiet - Nov 11, 2010 om 15:22
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Ja ,dat kan inderdaad. Mogelijk gaat de politiek hier iets aan doen maar voorlopig is dat niet verboden.
Overigens zijn de meeste cookies alleen maar handig, maar met die reclame-gerichte cookies kan je zo je bedenkingen hebben.
Ter geruststelling: Wehkamp kan je surfgedrag niet bekijken hoor.
Kom je met het "wehkamp-cookie" op je pc op een site die reclame maakt voor Wehkamp, dan wordt alleen het cookie gelezen om dan gericht reclame te maken.

sy
door sylli - Nov 12, 2010 om 00:07
250 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=akkefiet schreef op donderdag 11 nov 2010, 14:56]Hallo Chris

Dit heeft vermoedelijk niets met je ip-adres te maken maar met een cookie (klein bestandje) dat Wehkamp op je pc plaatst.
Kan op zich geen kwaad, maar als je het onwenselijk vind kan je via Internetopties je cookies opruimen.

Vrgr. AF

Ik heb dit "probleem" ook, maar waar in Internetopties kan ik (als digibeet) dan die cookies verwijderen?

dirck
door dirck - Nov 12, 2010 om 01:09
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=sylli schreef op vrijdag 12 nov 2010, 00:07]Ik heb dit "probleem" ook, maar waar in Internetopties kan ik (als digibeet) dan die cookies verwijderen?
@sylli,

Heb je al eens in de Internetopties gekeken? Daar zie het namelijk meteen al staan.
Je kunt ook Ctrl-Shift-Delete indrukken, dan krijg je meteen het venstertje Browsegeschiedenis verwijderen te zien.

Wil je als "digibeet" meer weten over je computer of hoe je iets moet doen in Windows, kijk dan ook eens in "Help en ondersteuning"
Help en ondersteuning kun je vinden via de Startknop van Windows of als je op F1 drukt.

Groet, Dirck

nb
door nbw - Nov 12, 2010 om 01:51
521 Antwoorden / 24 Vragen

Je kunt jezelf wel denken te verwijderen maar dat is zeer beperkt. Alles wat je ooit hebt ondernomen op het internet is terug te vinden ondanks dat cookies zijn verwijderd of de pc is opgeschoond. Wil je echt dat alles uit een pc verdwijnt moet je de harde schijf formatteren en alle originele software opnieuw installeren.Want anders blijft wat jij denkt dat verwijderd is achter. Immers systeemherstel zou dan nooit meer kunnen als de boel vastloopt. Een vorige status herstellen betekent ook herstellen van verwijderde gegevens.De pc werkt weer. Niet de cookies,niet je verleden worden heropgestart maar verbannen naar een niet beinvloedbare sector van het geheugen door de gebruiker. Ze zijn er wel maar ze zullen je niet lastig vallen.

di
door dirk2 - Nov 12, 2010 om 08:28
364 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo Chris,
Je kan indirecte en permanente cookies uitschakelen. Zie deze uitleg : link
Er zijn ook nog Flash cookies : link Om de laatste te verwijderen zal je even verder moeten lezen.
Succes.

birdies
door birdies - Nov 18, 2010 om 04:07
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Dus hoe kan ik die cookies en tijdelijke bestanden verwijderen zonder dat opgeslagen wachtwoorden verloren gaan?........

Vinkje weghalen bij wachtwoorden.

do
door dobi - Nov 18, 2010 om 13:28
5 Antwoorden / 3 Vragen

dit antwoord isvan wehkamp zelf.na klact van me.
Hartelijk dank voor uw e-mail.

U heeft aangegeven bezwaar te hebben tegen het tonen van door u bekeken wehkamp.nl artikelen op andere websites. Wij vinden het erg vervelend dat u dit als inbreuk op uw privacy ervaart. Dit is uiteraard nooit onze bedoeling geweest.

Criteo is een advertentieservice die ons helpt u relevante producten te tonen wanneer u andere sites bezoekt. Als u dit niet op prijs stelt, kunt u zich uiteraard ook afmelden voor deze vorm van adverteren. Hieronder leest u hoe. Stap 1. Klik op de “i” van informatie links onderin (soms rechts onderin) de banner. Stap 2. Klik voor meer informatie of om deze service te stoppen op “klik hier”. Stap 3. U komt op een pagina met informatie en uitleg. Onder het kopje “Wilt u dat deze vorm van reclame niet meer vertoond wordt?” leest u hoe u deze banners geheel kunt uitschakelen.

Voor meer informatie verwijzen we u naar onze privacy policy.

Met vriendelijke groet,

Ellen Boone

Klantenservice wehkamp.nl

sy
door sylli - Nov 18, 2010 om 13:38
250 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=dirck schreef op vrijdag 12 nov 2010, 01:09]@sylli,
Heb je al eens in de Internetopties gekeken? Daar zie het namelijk meteen al staan.
Je kunt ook Ctrl-Shift-Delete indrukken, dan krijg je meteen het venstertje Browsegeschiedenis verwijderen te zien.
(...)
Groet, Dirck

Ik heb het venster wel gezien, maar daar staat behalve "cookies" "opgeslagen informatie in webformulieren" en "tijdelijke bestanden" ook "opgeslagen wachtwoorden" erbij en die wil ik juist houden.
Dus hoe kan ik die cookies en tijdelijke bestanden verwijderen zonder dat opgeslagen wachtwoorden verloren gaan?

nu
door nurd - Nov 24, 2010 om 10:35
5 Antwoorden / 0 Vragen

om dit uit te schakelen , de advertentie's van wehkamp
ga naar de website waar de zoek opdrachten worden getoond , maakt niet uit welke nu.nl BV ,
klik op de advertentie op de i en volgt de rest , en de avertentie's waar je bij wehkamp op hebt gezocht zijn weg !
GR

ta
door tar - Nov 24, 2010 om 12:28
522 Antwoorden / 9 Vragen

Hey Dobi,

Met met het gratis, makkelijk en goed werkende Nederlandse CCleaner kunt u alle Cookies eenvoudig verwijderen.

CCleaner

Succes!

vr1944
door vr1944 - Nov 24, 2010 om 12:34
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Het zijn artikelen die beken hebt op de WehkampsiteVerwijder je de cookies,dan komt er andere reclame voor in de plaats.[quote=akkefiet schreef op donderdag

nu
door nurd - Nov 24, 2010 om 12:45
5 Antwoorden / 0 Vragen

waarom zou je cookies willen verwijderen , is helemaal niet nodig , je moet je niet bang laten maken , en zeker niet door je cookies te verwijderen , daar word je internet alleen maar slower van , laat je niets wijs maken , oppassen voor site en mensen die je gratis of betaalde programma;s proberen aan te bieden , wees altijd op je hoede

ta
door tar - Nov 24, 2010 om 13:00
522 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=nurd schreef op woensdag 24 nov 2010, 12:45]waarom zou je cookies willen verwijderen , is helemaal niet nodig , je moet je niet bang laten maken , en zeker niet door je cookies te verwijderen , daar word je internet alleen maar slower van , laat je niets wijs maken , oppassen voor site en mensen die je gratis of betaalde programma;s proberen aan te bieden , wees altijd op je hoede

CCleaner is gewoon een betrouwbaar programma!

Cookies kunnen nuttig zijn, maar cookies kunnen ook ONGEVRAAGD! privé-informatie doorgeven aan derden!

(Verouderde) cookies kun je ook gewoon, zonder problemen verwijderen en/of blokkeren

nu
door nurd - Nov 24, 2010 om 13:07
5 Antwoorden / 0 Vragen

dan heb jij je computer niet up to date , geen enkele cookie bestand geeft hier op mijn computer info door , dat kan niet als jij de zaakjes goed op een rij hebt , . dit is me laatste reaxtie gr \nurd

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 24, 2010 om 13:08
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=nurd schreef op woensdag 24 nov 2010, 12:45]waarom zou je cookies willen verwijderen , is helemaal niet nodig , je moet je niet bang laten maken , en zeker niet door je cookies te verwijderen , daar word je internet alleen maar slower van , laat je niets wijs maken , oppassen voor site en mensen die je gratis of betaalde programma;s proberen aan te bieden , wees altijd op je hoede

@nurd

Ik verwijder toch wel regelmatig mijn cookies, lijkt mij dat je internet daar niet slower van wordt.
Het lijkt me eerder het geval als je je cookies niet regelmatig verwijderd, dat dan je internet slower wordt.
En ccleaner is er een prima programma voor.

nu
door nurd - Nov 24, 2010 om 13:14
5 Antwoorden / 0 Vragen

cookies zijn gemaakt om sneller gegevens terug te kunnen vinden , dus word je snelheid op internet alleen maar sneller , en niet langzamer , maar goed een ieder zijn mening , ik zeg gewoon dat je op moet passen voor site's en mensen die zomaar gratis dingen als software aan bieden zie maar de uitzending radar dinsdag avond , gewoon door een simple email is je bank rekening leeg . verder wens ik iedereen een leuk en veilig internet , gr \nurd

ta
door tar - Nov 24, 2010 om 13:17
522 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=nurd schreef op woensdag 24 nov 2010, 13:07] geen enkele cookie bestand geeft hier op mijn computer info door , dat kan niet als jij de zaakjes goed op een rij hebt , . dit is me laatste reaxtie gr
urd

Als een cookie geen informatie doorgeeft dan kan er ook NIET in je browser een advertentie voorbijkomen met het artikel wat je zojuist hebt bekeken.

Google eens op cookies en wat cookies kunnen!

st
door stampede - Nov 24, 2010 om 13:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt, dit doen o.a. neckermann en diverse reisaanbieders ook. Ik heb dit meegemaakt van o.a. weekendjeweg. Let wel Google linkt je zoekgegevens hier ook nog eens aan. Dus ook op je zoekwoorden via Google kan je specifieke aanbiedingen ontvangen. Bedrijven kunnen zich hier op inschrijven en doen dit vaak via Google Analytics. Ze kunnen dan zelfs nagaan hoe lang je de site bezocht hebt en welke pagina's je hebt bekeken. Deze gegevens worden gebruikt !!!! Daarbij speelt je IP-adres wél een belangrijke rol. Het bedrijf waar ik voor werk heeft hiervoor zelfs een aparte afdeling!

nu
door nurd - Nov 24, 2010 om 13:22
5 Antwoorden / 0 Vragen

cookie is voor mij ingesteld voor mijn computer zodat ik snel , de site's terug kan vinden , en dus mijn internet sneller werkt , niet dat een cookie info naar derden verzend , goed lezen , bril nodig ?

ro
door robm - Nov 24, 2010 om 13:29
17 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb dezelfde ervaring gehad met Heine (collega van Wehkamp).
Op een volledig andere website kreeg ik reclame voor de artikelen die ik bekeken had bij Heine. Onderaan de banner stond een kleine i. Als je hierop klikt kom je bij de website van Criteo , hier kun je deze ongevraagde opdringerige reclame uitschakelen.
Ik kom dus niet meer bij Heine en Heine komt dus niet meer bij mij!

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 24, 2010 om 13:53
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=nurd schreef op woensdag 24 nov 2010, 13:22]cookie is voor mij ingesteld voor mijn computer zodat ik snel , de site's terug kan vinden , en dus mijn internet sneller werkt , niet dat een cookie info naar derden verzend , goed lezen , bril nodig ?

@nurd

Op zich is dat ook wel handig als je regelmatig dezelfde websites wil bekijken, maar er zitten ook wel cookies tussen die ik verder niet meer gebruik.
Als ik regelmatig op een bepaalde website kijk, zet ik hem meestal onder mijn Favorieten, dan heb ik m ook snel te pakken.

tenormin
door tenormin - Nov 24, 2010 om 14:08
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Wehkamp is toch niet de enige adverteerder op pagina Telegraaf. Volgens mij kan die firma echt je berichten niet lezen, hoor. Vindt die energie-reclames veel erger op de krant waar je eerst goed moet zoeken om X te vinden en ervan verlost te worden.

hendrikbos
door hendrikbos - Nov 24, 2010 om 14:08
113 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=nurd schreef op woensdag 24 nov 2010, 13:14]...je op moet passen voor site's ...die zomaar gratis dingen als software aan bieden zie maar de uitzending radar dinsdagavond, gewoon door een simple email is je bank rekening leeg . verder wens ik iedereen een leuk en veilig internet , gr \nurd
Je kunt inderdaad niet voorzichtig genoeg zijn Nurd.

Beste Dobi,
De raad van "tar" om "CCleaner" te installeren is een zeer goede.
Dit is gratis software, geheel afgestemd op Windows, en absoluut veilig; d.w.z: geen verborgen bedoelingen ingebakken in de software.
Indien je het (nog) niet vertrouwd, Google dan eerst even "CCleaner".

Ik gebruik "CCleaner" zelf al heel lang, èn dagelijks. Het is raadzaam om nadat je op Internet gesurfd hebt, m.b.v. "CCleaner" je computer te reinigen (dat neemt slecht een aantal seconden in beslag) voordat je de computer uit zet.
Het is maar een klein programmaatje, maar het bezit echter veel mogelijkheden ter onderhoud van je computer. Daarnaast wordt "CCleaner" regelmatig verbeterd (geupdate) - het is namelijk een visitekaartje van een groot softwarehuis.

Met vriendelijke groet,
Hendrik

bo
door boosje - Nov 24, 2010 om 14:48
80 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=hendrikbos schreef op woensdag 24 nov 2010, 14:08][quote=nurd schreef op woensdag 24 nov 2010, 13:14]...je op moet passen voor site's ...die zomaar gratis dingen als software aan bieden zie maar de uitzending radar dinsdagavond, gewoon door een simple email is je bank rekening leeg . verder wens ik iedereen een leuk en veilig internet , gr \nurd
Je kunt inderdaad niet voorzichtig genoeg zijn Nurd.

Beste Dobi,
De raad van "tar" om "CCleaner" te installeren is een zeer goede.
Dit is gratis software, geheel afgestemd op Windows, en absoluut veilig; d.w.z: geen verborgen bedoelingen ingebakken in de software.
Indien je het (nog) niet vertrouwd, Google dan eerst even "CCleaner".

Ik gebruik "CCleaner" zelf al heel lang, èn dagelijks. Het is raadzaam om nadat je op Internet gesurfd hebt, m.b.v. "CCleaner" je computer te reinigen (dat neemt slecht een aantal seconden in beslag) voordat je de computer uit zet.
Het is maar een klein programmaatje, maar het bezit echter veel mogelijkheden ter onderhoud van je computer. Daarnaast wordt "CCleaner" regelmatig verbeterd (geupdate) - het is namelijk een visitekaartje van een groot softwarehuis.

Met vriendelijke groet,
Hendrik

Klinkt goed! Moet er eens naar kijken, want al dat gevis naar je gedrag is toch eigenlijk maar niks!

BTW: als je niet helemaal door Google op de snijbank gelegd wilt worden, dan kun je nog zoeken via Scroogle. Die zoekt dan voor jou in Google waardoor jouw zoekgedrag wordt verborgen. Dat scheelt ook een hele hoop, en zo'n initiatief verdient steun, al was het maar om de almacht van Google te relativeren! http://scroogle.org

ro
door ron530 - Nov 24, 2010 om 15:29
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Hoi, ik heb niet alle berichten doorgespit maar een paar wel. Het volgende is mij een paar uur geleden overkomen, was opzoek naar een nieuwe cinemaset en voor de grap ook bij neckermann gekeken toen begon het. Elke site die ik open bijv. de stentor of een community site vliegen de sets me om de oren. Als browser gebruik ik firefox en heb een paar tips uit vorige antwoorden toegepast, de cookies verwijdert en de geschiedenis gewist, zelfs google wist niet meer wat ik ingeklopt had maar neckermann nog steeds wel en die andere sites ook. Ik vermoed dus dat het probleem niet in de cookies zit, maar het koppelen van ip adressen tussen netwerken, dat kun je niet uitbannen.

jantje
door jantje - Nov 25, 2010 om 07:57
123 Antwoorden / 12 Vragen

Het gebeurd niet alleen met de advertenties van Wehkamp is dat zo maar ook als je b.v. een site van een camping of van een reisbureau aanklikt en bekijkt, heb je kans dat je tijdens het bezoek van een totaal andere site, je dezelfde bekeken camping weer terug ziet.
Heel spookachtig zoiets. Moin.

marsha
door marsha - Dec 6, 2010 om 20:58
36 Antwoorden / 11 Vragen

Als je geen zin hebt om er extra progamma's voor te gaan downloaden of dit eng vind laat je het windows onderhoud het even oplossen

ga naar deze computer
klik op eigenschappen van de schijf waarop je windows is geinstalleerd
het 1e tabblad, algemeen daar kan je schijfopruiming selecteren.

als je dat hebt gedaan krijg je te zien waarin er allemaal opruiming kan worden gehouden

degene die je moet hebben staat automatisch aL aangevinkt, dat is de eerste namelijk: tijdelijke internetbestanden.
je kan ook nog bekijken welke cookies je dan allemaal verwijdert.
soms is het lastig omdat je dan opgeslagen logins opnieuw moet invullen maar het is sowieso goed om dit proces regelmatig uit te voeren.
je pc word uiteindelijk van alle cookies ook traag.
en als je het eng vind, een herstelpunt van te voren aanmaken...
succes ermee