mgvrkn
door mgvrkn Feb 22, 2014 om 18:35
Computers & telefonie

IP camera installeren

Hallo,

Ben nu ca.een halve dag bezig om camera van Elro type C903IP te installeren maar ik kom niet verder dan het venster met de melding dat Active X-besturingselement wordt geblokkeerd in IE.
Heb hiervan al div. opties in en uitgeschakeld maar dan is IE in de war en doet niets meer???
Heb ook al op IN gekeken maar dat wordt een beetje te technisch bij div. forums.
Heeft iemand misschien een oplossing voor een leek voordat ik er mee stop.

Gr.mgvrkn

17842 23 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Feb 22, 2014 om 19:41
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Kun je wel openen in een andere browser (Chrome Firefox Iron) en dan kiezen voor Server Push Mode.

In IE moet je wellicht de beveiliging in het menu Internetopties lager zetten.

mgvrkn
door mgvrkn - Feb 22, 2014 om 21:28
184 Antwoorden / 61 Vragen

Andere browser heb ik niet gedaan want daar heb ik helemaal geen ervaring mee.
Maar ik kan het wel proberen.
De beveiliging had ik al gewijzigd maar dan reageert internet niet meer.
Ik doe het misschien niet goed maar wel volgens gebruiksaanwijzing dacht ik?

aurora1
door aurora1 - Feb 22, 2014 om 22:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees de vragen en antwoorden bij klik hier eens door, misschien kom je er dan verder mee.
Als je veel in IE hebt veranderd dan zou ik die eerst resetten.

ro
door ron530 - Feb 23, 2014 om 09:42
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De laatste software is middels deze link te verkrijgen.
http://www.elro.eu/nl/producten/cat/beveiliging/ip-cameras/vaste-camera/plug-play-wifi-netwerkcamera1
Kopieer de link en plak de link is de adresbalk van uw browser. Wie weet is het probleem dan opgelost.

edrick3
door edrick3 - Feb 23, 2014 om 10:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Voor bovenstaande link, klik hier.

edrick3
door edrick3 - Feb 23, 2014 om 10:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=mgvrkn schreef op zaterdag 22 feb 2014, 21:28]Andere browser heb ik niet gedaan want daar heb ik helemaal geen ervaring mee.
Maar ik kan het wel proberen.
De beveiliging had ik al gewijzigd maar dan reageert internet niet meer.
Ik doe het misschien niet goed maar wel volgens gebruiksaanwijzing dacht ik?

Voor Firefox klik hier.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Feb 23, 2014 om 10:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mgvrkn,

.....het venster met de melding dat Active X-besturingselement wordt geblokkeerd in IE.......
Lees eens hier.

Suc6

mgvrkn
door mgvrkn - Feb 23, 2014 om 11:11
184 Antwoorden / 61 Vragen

Tot zover allen bedankt voor de reacties.
Daar ga ik vanmiddag of morgen mee aan de slag.
Kan ik ff mee vooruit ;-)

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 23, 2014 om 15:19
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Sowies standaard geen IE gebruiken (ook GC) maar beter FF.

mgvrkn
door mgvrkn - Feb 23, 2014 om 21:20
184 Antwoorden / 61 Vragen

Ik heb er een probleem bij.
Awesomehp
Dan weten de kenners wel wat dit is en ik ben nog wel even bezig vóór ik dit opgelost heb met mijn leken verstand van computers.
Is natuurlijk mijn eigen fout.

Gr.
mgvrkn

costnix
door costnix - Feb 24, 2014 om 01:17
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@lekkerisdat
Er zijn IP-camera's, die ALLEEN met IE werken!

aurora1
door aurora1 - Feb 24, 2014 om 01:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees voor het verwijderen eens klik hier door, dan lukt het vast.

edrick3
door edrick3 - Feb 24, 2014 om 10:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=mgvrkn schreef op zondag 23 feb 2014, 21:20]Ik heb er een probleem bij.
Awesomehp
Dan weten de kenners wel wat dit is en ik ben nog wel even bezig vóór ik dit opgelost heb met mijn leken verstand van computers.
Is natuurlijk mijn eigen fout.

Gr.
mgvrkn

Probeer Emsisoft. Daar is een 30 dagen proefversie gratis van te gebruiken.
Kun je hier downloaden.

Suc6

mgvrkn
door mgvrkn - Feb 24, 2014 om 20:50
184 Antwoorden / 61 Vragen

Ik geloof dat ik diep in de ellende zit want het lukt niet.
Ik kom helemaal niet op internet want de proxyserver weigert verbindingen
Weet niet wat proxyserver is?
Ik heb wel verschillende keren met Malwarebytes gescand en veel er uit gehaald.
Deze stond op bureaublad dus dat kon wel maar meer kan ik niet downloaden
Dus Emsisoft e.d.kan ik niet proberen.
Hoe nu verder?

mgvrkn
door mgvrkn - Feb 24, 2014 om 21:39
184 Antwoorden / 61 Vragen

Is gelukt.
Had even een helder ogenblik.
Systeemherstel gedaan naar een paar dagen terug.
Nu weer verder met camera maar daar probeer ik niet veel meer mee.
Als niet gauw lukt gaat hij terug.
Daar geef ik nog een melding van.

Tot zover allen bedankt voor de diverse tips

aurora1
door aurora1 - Feb 24, 2014 om 23:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Succes verder, wees voor de toekomst erop bedacht dat je bij gebruik van systeemherstel niet naar een verkeerd herstelpunt gaat waarin de problemen zitten die je nu gehad hebt, zij het dat je dat dan in de regel wel weer ongedaan kunt maken.

edrick3
door edrick3 - Feb 25, 2014 om 09:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mgvrkn,

Zou voor de zekerheid toch nog even met Emsisoft scannen!

Met vr.gr.

mgvrkn
door mgvrkn - Feb 26, 2014 om 21:20
184 Antwoorden / 61 Vragen

Ik heb het nog een keer geprobeerd maar helaas het blijft tobben en aangezien ik al genoeg problemen heb gehad heb ik het maar opgegeven.
Misschien een ander merk of wat duurder en dan misschien echt Plug en Play ;-)))
Allen bedankt voor de genomen moeite.

aurora1
door aurora1 - Feb 27, 2014 om 00:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Had u nog wel gekeken op de site die ik 22-2 gelinkt heb? Even scrollen en de vragen en antwoorden doorlezen (zelfde probleem met Active X).

mgvrkn
door mgvrkn - Feb 27, 2014 om 19:00
184 Antwoorden / 61 Vragen

@aurora1

Toch nog bedankt voor het extra aangeven van uw link maar dit heb ik in het begin al gedaan en ik kwam er niet mee verder.
Hierbij had ik ook de installatiehandleiding gedownload en nagelopen en volgens mij ging het hier fout en had ik er een probleem bij ;-)

m.v.g.
mgvrkn

aurora1
door aurora1 - Feb 28, 2014 om 01:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Jammer dat het alsmaar niet lukt met die camera installeren.
Een handleiding (pdf) van die site downloaden moet zonder problemen (veroorzaken) kunnen. Misschien dus voor de zekerheid toch nog scannen met de gratis Mbam (eventueel in veilige modus en zonder verbinding met internet), de AdwCleaner, of zoals @edrick3 voorstelt, emisoft? Of lees nog eens mijn link van 24-2 door die over verwijderen gaat.
En/of de anti-virus op de pc even laten draaien.
Ook kunt u nog foutcontrole laten lopen. Kan wat lang duren maar niet onderbreken. Als u dat aanvinkt dan moet de pc eerst worden afgesloten, want de foutcontrole wordt pas uitgevoerd na weer opstarten.

hutch
door hutch - Feb 28, 2014 om 02:16
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Om de camera draadloos te gebruiken:

- Sluit eerst de camera bedraad aan op uw router!
- Dubbelklik op het icoon “IP Camera Tool” op uw bureaublad. "
De software zoekt automatisch het netwerk af naar de camera
- Dubbelklik op de camera in de lijst. Het IP adres wordt automatisch in uw browser geopend. De standaard gebruikersnaam is ´admin´ zonder wachtwoord.
- Kies de gewenste login. ActiveX voor Internet Explorer, Server Push Mode voor andere browsers of Mobiele telefoon voor mobiele apparatuur.

Opmerking:
u beschikt alleen over de volledige functionaliteit als u Internet Explorer gebruikt.

DRAADLOZE CONFIGURATIE

- Klik op “Network” in de browser en kies “Wireless Network Connection”.
- Let erop dat de router een draadloze router is.
- Let erop dat u het wachtwoord weet, als deze nodig is
- Klik op de “Scan” toets, wacht tot het scannen voorbij is, en druk dan nogmaals op de “Scan”knop. Het programma toont alle beschikbare WLAN netwerken. Selecteer uw eigen netwerk.
- Als er geen encryptie is klikt u op “Submit”. Als er wel encryptie is, geef dan de sleutel in en klik dan op “Submit”
- Wacht ongeveer 30 seconden. De camera start opnieuw op.
- Sluit nu Internet Explorer en IP Camera Tool
- Trek dan de netwerk kabel eruit.
- Ga terug naar “IP Camera Tool” en vernieuw de lijst met IP-adressen
- De camera zal een nieuw draadloos IP adres hebben, voer deze in in de adresregel van uw browser, u zult nu draadloos verbinding krijgen.

- Wij raden aan om in uw router dit IP adres vast toe te kennen aan de camera. Raadpleeg hiervoor de handleiding van uw router

Mocht u nog vragen hebben, kunt u ons altijd een e-mail sturen. De ELRO klantenservice is ook telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8 tot 17.30 en op zaterdag 8 tot 12 op tel nummer 0900-2088888 (lokaal tarief).

mgvrkn
door mgvrkn - Feb 28, 2014 om 20:39
184 Antwoorden / 61 Vragen

@hutch

Helaas heb ik de camera gisteren al teruggebracht.
Toch bedankt voor uw reactie.
Ik had ook gebeld naar ElRO maar geen reactie hoor.
De laptop is voorzover ik het bekijk virus en/of malwarevrij ;-)

Gr.

mgvrkn