to
door tommy100 Mar 25, 2011 om 11:38
Computers & telefonie

IPad 2

Dag,

Ik las dat vandaag de iPad 2 te koop is.

Kan je daar het zelfde mee doen als met een pc of laptop , vind het namelijk wel makkelijk als de iPad licht is en niet te groot.
We hebben kabelaansluiting van ziggo en kunnen we die ook gebruiken voor iPad 2?

3523 20 Rapporteer

freya
door freya - Mar 25, 2011 om 13:07
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo tommy100,

Een iPad (lees: tablet) is geen vervanging van een laptop of desktop computer, maar je kunt er natuurlijk wel 'veel' dingen doen, die je ook op een laptop/computer kunt. Internetten, e-mailen, muziek afspelen, filmpje kijken, het kan allemaal. Of het ook voldoende is voor jou, hangt er vanaf wat je er allemaal van verwacht.
En als je in huis een draadloos netwerk hebt, dan kan die iPad (2) daar gewoon verbinding mee maken en langs die weg dus het internet op.

m.vr.gr. Freya

perenboom
door perenboom - Mar 28, 2011 om 13:31
26 Antwoorden / 16 Vragen

Met een iPad 2 kun je niet veel meer dan met de eerste iPad ook kan.

Het kan tot kleine hoogte een computer vervangen, ik vind internet op een iPad vele malen fijner dan op m'n Mac bijvoorbeeld. Maar het kan niet alle functies van de pc vervangen, zo is een goede tekstverwerker niet beschikbaar (alhoewel Pages voor de iPad aardig in de buurt komt).

Getypt vanaf m'n iPad 1 64GB + 3G.

traporgel
door traporgel - Mar 28, 2011 om 14:15
191 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft een rondje op het internet niet opgeleverd wat er met een iPad zo ongeveer allemaal kan?

to
door tommy100 - Mar 28, 2011 om 14:48
17 Antwoorden / 12 Vragen

Dag traporgel,

Op je vraag of het niets heeft opgeleverd op internet moet ik zeggen jawel hoor , maar hier is het altijd wat duidelijker uitgelegt.
Alleen ik heb ziggo kabelaansluiting en wilde graag weten of het daarmee ook draadloos kan.
Toch dank voor U reactie .

Groet Tommy

perenboom
door perenboom - Mar 28, 2011 om 14:59
26 Antwoorden / 16 Vragen

Draadloos kan in theorie altijd, maar je moet wel een zogeheten router hebben of je moet een modem hebben gekregen van Ziggo waar al een routerfunctie ingebouwd zit.

Mocht dat laatste niet het geval zijn, kijk dan eens naar een router van bijvoorbeeld Linksys of Sitecom.

audb
door audb - Mar 28, 2011 om 15:46
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Mogelijk komt in September al een nieuwere versie van de IPad.
Op internet is genoeg te lezen over problemen met de IPad 2.

Een IPad is niet helemaal te vergelijken met een laptop of notebook maar de functie is bijna het zelfde.

Maar voor betere informatie kan u naar www.hardware.info of www.http://tweakers.net/ gaan.

pr
door progressive - Mar 28, 2011 om 16:24
4 Antwoorden / 0 Vragen

Realiseer je je wel dat september nog een halfjaar duurt en je, als je het zo bekijkt, nooit iets kan kopen omdat het altijd wel binnen een halfjaar verouderd?

Als je nu een pc koopt, dan is de techniek erin volgende maand alweer verouderd en moet je dan maar weer een nieuwe kopen?

Verder neem ik het niet zo nauw met problemen die op internet worden gezet, als een product goed is dan is een mens vaak veel te lui om er een review over te schrijven. Maar als iets niet bevalt, dan is een mens vaak geneigd dit op internet te zetten.

Internet is een geweldige uitlaatklep om je frustraties te uiten over hoe waardeloos iets werkt, maar een review schrijven over iets wat (zo goed als) foutloos werkt zijn we massaal te lui voor. Of het moet geld of een andere prijs opleveren, dan doen we het weer wel.

freya
door freya - Mar 28, 2011 om 16:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@audb:

Waarom zou er in september een nieuwe versie van de iPad moeten komen? De iPad 2 is net gelanceerd en Apple voert het beleid om één keer per jaar met nieuwe modellen te komen, dus een nieuwe versie zit er voorlopig echt niet in.

Freya

pr
door progressive - Mar 28, 2011 om 16:46
4 Antwoorden / 0 Vragen

@freya: Er gaan geruchten dat Apple haar iPad al in september wil vernieuwen omdat deze anders niet meer mee kan gaan met de concurrentie. Dingen als een retinadisplay e.d. zouden in die nieuwe iPad zitten.

Desalniettemin blijf ik het raar vinden dat mensen nu al worden gewaarschuwd om dan maar deze over te slaan en 6 maanden te wachten tot een nieuwe uitkomt. Nu de iPad 2 uit is, vervang ik mijn eerste iPad ook zeer zeker niet.

freya
door freya - Mar 28, 2011 om 17:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@progressive,

Als het om Apple producten gaat, ontstaan er al gauw 'geruchten'. Het gebeurde al eerder dat bij de introductie van een nieuw Appleproduct er 'problemen' waren en dat er geruchten ontstonden dat er wel snel een nieuwere versie op de markt zou komen. Denk maar even aan de iPhone 4. Toen die uitkwam en er 'ontvangstproblemen' waren (problemen die erg werden overdreven), ontsonden er ook 'geruchten' dat er wel snel een nieuwere versie uit zou komen. Nou, ik heb die nog steeds niet gezien en Apple heeft nog nooit 'vervroegd' een nieuwe versie uitgebracht, dus ik verwacht niet dat dit nu wel gaat gebeuren.

Bedenk ook even. Als een bedrijf een strategie heeft van één keer per jaar een nieuwe versie uitbrengen en na introductie zou het roer om moeten, om binnen een half jaar al met een nieuwe versie te komen, wat voor gevolgen heeft dat dan wel niet voor de planning, ontwikkeling, productie, marketing enz. van het nieuwe product? Moet dat allemaal maar 'even' een half jaar naar voren worden geschoven? Nee, dat gaat echt niet gebeuren.

Freya

richard83
door richard83 - Mar 28, 2011 om 18:44
386 Antwoorden / 28 Vragen

Wat ik me nou afvraag! Is een Ipad nou met of zonder mobiel aboment?

freya
door freya - Mar 28, 2011 om 19:04
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=richard83 schreef op maandag 28 mrt 2011, 18:44]Wat ik me nou afvraag! Is een Ipad nou met of zonder mobiel aboment?
In principe, zonder. Je kunt namelijk modellen kopen die alléén wifi hebben. Daar heb je dus alleen thuis wat aan of via openbare hotspots. Daarnaast zijn er modellen met wifi én 3G. Daar kan dus een simkaart in en heb je een extra 'mobiel' internetabonnement nodig. Maar die kun je dus overal mobiel gebruiken.
Het is maar net waar je de iPad voor wil gebruiken.

Freya

richard83
door richard83 - Mar 28, 2011 om 19:37
386 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=freya schreef op maandag 28 mrt 2011, 19:04][quote=richard83 schreef op maandag 28 mrt 2011, 18:44]Wat ik me nou afvraag! Is een Ipad nou met of zonder mobiel aboment?
In principe, zonder. Je kunt namelijk modellen kopen die alléén wifi hebben. Daar heb je dus alleen thuis wat aan of via openbare hotspots. Daarnaast zijn er modellen met wifi én 3G. Daar kan dus een simkaart in en heb je een extra 'mobiel' internetabonnement nodig. Maar die kun je dus overal mobiel gebruiken.
Het is maar net waar je de iPad voor wil gebruiken.

Freya

Zit er dus over na te denken om er een aanschaffen. Niet meteen hoor. Dan alleen met Wifi.

pr
door progressive - Mar 28, 2011 om 19:55
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hoeft niet met abonnement, ik heb net als perenboom een iPad 1 met 64GB en 3G. Ik heb er een prepaid datasimkaartje in zitten van AH. Was toen in de bonus voor 2,95 en kun je opwaarderen via internet door te betalen met iDeal.

Werkt erg goed en het bereik is erg goed (KPN netwerk).

richard83
door richard83 - Mar 28, 2011 om 20:38
386 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=progressive schreef op maandag 28 mrt 2011, 19:55]Hoeft niet met abonnement, ik heb net als perenboom een iPad 1 met 64GB en 3G. Ik heb er een prepaid datasimkaartje in zitten van AH. Was toen in de bonus voor 2,95 en kun je opwaarderen via internet door te betalen met iDeal.

Werkt erg goed en het bereik is erg goed (KPN netwerk).

Een nadeel met Prepaid met Ipad is dat geld sneller op is he.

pr
door progressive - Mar 28, 2011 om 21:01
4 Antwoorden / 0 Vragen

Dat valt reuze mee, vanaf 8 cent per MB. Dat is dus ongeveer 4 webpagina's met veel tekst, weinig afbeeldingen voor 8 cent. Mails? Ongeveer 10 mails ontvangen/versturen voor 8 cent.

Ik vind het niet duur.

f.weele
door f.weele - Mar 29, 2011 om 06:31
1085 Antwoorden / 27 Vragen

ga eens naar de site van: www.hanvon.com
die hebben ook tablets (type B10)met windows 7 home premium. Misschien een alternatief voor de iPad. Als je googled naar hanvon dan zijn er ook wat youtube-filmjes over dit type tablet.
m.vr.gr.

richard83
door richard83 - Mar 29, 2011 om 18:57
386 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=progressive schreef op maandag 28 mrt 2011, 21:01]Dat valt reuze mee, vanaf 8 cent per MB. Dat is dus ongeveer 4 webpagina's met veel tekst, weinig afbeeldingen voor 8 cent. Mails? Ongeveer 10 mails ontvangen/versturen voor 8 cent.

Ik vind het niet duur.

Lijkt niet duur nee? Ik twijfel nog dus.

freya
door freya - Mar 29, 2011 om 19:18
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Bedenk wel dat 'prepaid' alleen te doen is als je de discipline op kunt brengen om géén multimedia achtige dingen op je iPad te doen. Dus géén YouTube filmpjes gaan kijken. Niet even met de 'Journaal App' het laatste nieuws bekijken. Met de 'CNN App' niet het laatste wereldnieuws bijhouden. Streaming radio kun je ook wel vergeten. Ben je een fanatiek twitteraar (of wil je het worden)? Vergeet dat dan maar.
En laten die multimediazaken nu net de dingen zijn die het zo leuk maken om met een iPad te 'spelen'.....

Kortom, gebruik je de iPad alléén thuis (en heb je al een draadloos netwerk), dan heb je aan wifi genoeg. Wil je ook onderweg (of elders buiten de deur), dan is een (goedkoop) data-abonnement wel aan te bevelen.
En als je thuis verder helemaal geen computer hebt (en dus ook geen internet) en je wil alleen een iPad aanschaffen, dan zou ik sowieso een 3G-model iPad aanschaffen met een (al dan niet goedkoop) data-abonnement i.p.v. prepaid.

Freya

richard83
door richard83 - Mar 29, 2011 om 19:44
386 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=freya schreef op dinsdag 29 mrt 2011, 19:18]
Bedenk wel dat 'prepaid' alleen te doen is als je de discipline op kunt brengen om géén multimedia achtige dingen op je iPad te doen. Dus géén YouTube filmpjes gaan kijken. Niet even met de 'Journaal App' het laatste nieuws bekijken. Met de 'CNN App' niet het laatste wereldnieuws bijhouden. Streaming radio kun je ook wel vergeten. Ben je een fanatiek twitteraar (of wil je het worden)? Vergeet dat dan maar.
En laten die multimediazaken nu net de dingen zijn die het zo leuk maken om met een iPad te 'spelen'.....

Kortom, gebruik je de iPad alléén thuis (en heb je al een draadloos netwerk), dan heb je aan wifi genoeg. Wil je ook onderweg (of elders buiten de deur), dan is een (goedkoop) data-abonnement wel aan te bevelen.
En als je thuis verder helemaal geen computer hebt (en dus ook geen internet) en je wil alleen een iPad aanschaffen, dan zou ik sowieso een 3G-model iPad aanschaffen met een (al dan niet goedkoop) data-abonnement i.p.v. prepaid.

Freya

Youtube filmpjes kijk ik liever op de gewone pc. Twitteren doe ik niet extreem veel.