empee
door empee Mar 5, 2016 om 22:02
Computers & telefonie

IPad is langzaam geworden

Ik heb eens gehoord, dat de iPad af en toe moet worden leeggemaakt (iets met cache). Vooral facebook zou veel data opslaan. Zou daarom de iPad langzamer zijn geworden en wat is eraan te doen?

7014 6 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Mar 5, 2016 om 22:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zoek een cleaner in de app store.

jo
door jorisw Mar 7, 2016 om 09:24
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Een cleaner zorgt in bijna alle gevallen voor meer ellende dan de zaken die je wilt oplossen.

marita567
door marita567 - Mar 5, 2016 om 22:07
1576 Antwoorden / 17 Vragen
empee
door empee Mar 6, 2016 om 21:37
177 Antwoorden / 138 Vragen

Ik zie idd apps, die ik nooit gebruik. Maar hoe krijg ik ze weg van mijn iPad?

marita567
door marita567 Mar 6, 2016 om 23:00
1576 Antwoorden / 17 Vragen

marita567
door marita567 Mar 6, 2016 om 23:06
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@empee , hier kunt u lezen hoe u apps kunt verwijderen :
https://www.seniorweb.nl/tip/tip-app-verwijderen-van-ipad-en-iphone

marita567
door marita567 Mar 6, 2016 om 23:10
1576 Antwoorden / 17 Vragen

en een snellere manier via instellingen ziet u hier , scroll naar beneden :
https://www.tabletsmagazine.nl/2014/06/apps-beheren-verplaatsen-en-verwijderen-op-je-ipad/

gsm
door gsm - Mar 5, 2016 om 22:15
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Met behulp van iTunes op de PC een back-up of synchronisatie maken van alle documenten, foto's. Vervolgens de iPad terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
Alleen de apps die je echt gebruikt weer terug op de iPad zetten. Zie hier voor nadere informatie: http://www.gratissoftwaresite.nl/trage-ipad-2-3-4-sneller-maken-ios-herstellen-wissen-fabrieksinstellingen

costnix
door costnix - Mar 7, 2016 om 08:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat gebeurt wanneer u veel te veel apps nog ingesckeld heeft. Sluit alle apps af, die u niet gebruikt.

freya
door freya - Mar 7, 2016 om 11:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Het is nog maar de vraag of dát de reden is van het langzamer worden.......

Om welke iPad gaat het? (1, 2, 3, Air 1, 2) En welke iOS-versie staat er nu op?
Als je b.v. een iPad 3 hebt (oorspronkelijk iOS 5 of 6) en er staat nu iOS 8 of 9 op, dan is dát de oorzaak van het langzamer worden en dan doe je daar helemaal niets meer aan....

gsm
door gsm Mar 7, 2016 om 15:17
5939 Antwoorden / 47 Vragen

@Freya
Mijn iPad 3 met de nieuwste IOS 9 werkt redelijk vlot en is volgens mij dus wel langzamer, maar zeker niet veel langzamer dan met de oorspronkelijke IOS 5. Ik zorg wel dat er voldoende opslaggeheugen vrij is en vrij blijft.

freya
door freya Mar 7, 2016 om 15:29
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@GSM: 'Opgeruimd' houden, scheelt wellicht iets, maar is m.i. niet zaligmakend. Ik heb hier twee iPads 3, één met iOS 6.3 en één met iOS 8.4 en het verschil in snelheid is toch aanmerkelijk.....

gsm
door gsm Mar 7, 2016 om 16:26
5939 Antwoorden / 47 Vragen

@Freya,
Ik kan het natuurlijk niet zo goed vergelijken als jij, omdat ik er maar eentje bezit en het dus meer op mijn gevoel moet beoordelen.
Ik zou nog eens terug kunnen gaan naar IOS5 (van back-up), maar ik vrees dat veel apps dan niet meer goed zullen werken.
Voor mij voldoet de iPad 3 zoals het nu is prima.

freya
door freya Mar 7, 2016 om 16:37
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Je krijgt iOS 5 ook niet meer op die iPad hoor. Apple 'activeert' alleen nog maar iOS 9. Oudere versies blijven wel gewoon werken, maar eenmaal 'geupgraded' naar versie 9, kun je niet meer terug.....