Mo
door Monshi Apr 2, 2017 om 17:15
Computers & telefonie

IPad verkeerd gerepareerd

Mijn iPad heb ik laten vallen. Scherm stuk maar iPad werkte prima. Ik heb de iPad ter reparatie aangeboden bij een gsm shop die aangaf dat hij het scherm zou vervangen, origineel iPad glas. Na reparatie werkte de iPad niet meer na behoren, touch screen deed het niet goed. Retour naar reparateur. Deze heeft opnieuw scherm vervangen. Helaas nu nog meer problemen oa programma's die spontaan aan of uitgingen. Voor een derde x terug en weer een nieuw scherm. Nu gaat de iPad na een paar seconden uit. Vandaag Nasr de Apple store, glas is niet goed geplaatst en het moederboard is hierdoor beschadigd. Niet meer te repareren. Enige optie nieuwe iPad. Deze hebben we vandaag gekocht kosten 409 euro. Apple stelt een rapport op waarin staat dat de iPad ondeugdelijk is gerepareerd. Ik wil van de eerste reparateur de kosten voor de aanschaf van nieuwe iPad en mag hij de oude iPad houden. Volgens hen is de oude iPad goed. Wat zijn nu mijn rechten??

2728 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 2, 2017 om 17:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik wil van de eerste reparateur de kosten voor de aanschaf van nieuwe iPad en mag hij de oude iPad houden.
Veel suc6 daarmee.
Het was beter geweest om eerst contact met die 'reparateur' op te nemen voordat je meteen een nieuwe aanschafte. Maar ja, mostgerd na .....
Zou ze een brief schrijven waarin je ze aansprakelijk stelt voor de schade aan het toestel en de rapportage van Apple bijvoegen.

AWYeah28
door AWYeah28 - Apr 2, 2017 om 17:59
355 Antwoorden / Vragen

Beste,

Een gloednieuwe iPad gaat u natuurlijk niet vergoed krijgen, u hebt tenslotte ook geen gloednieuwe iPad ingeleverd ter reparatie. In het beste geval krijgt u de dagwaarde van de iPad die u hebt ingeleverd, met een defect scherm, en hoeft u niet te betalen voor de diverse reparaties. Op dat moment bent u voor hen schadeloos gesteld.

Indien u een rechtsbijstandverzekering hebt, schakel die dan in. Zo niet, informeer bij uw plaatselijk juridisch loket. Schriftelijk aansprakelijk stellen, zoals Edrick3 voorstelt, lijkt me een prima eerste stap. Doe dit altijd aangetekend.

U zou ook eens kunnen kijken of de reparateur is aangesloten bij de Geschillencommissie Elektro, dan kunt u zich hier melden.

Succes!

gsm
door gsm - Apr 2, 2017 om 21:38
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Niet door Apple gerepareerd vindt men bij Apple natuurlijk altijd ondeugdelijk.
Belachelijke eis om een nieuwe te willen. Wie heeft het ding nu eigenlijk laten vallen?
Na een val is het altijd de vraag of een reparatie nog gaat lukken, of dat er nog meer verborgen schade is.
In de meeste gevallen is een nieuw exemplaar de beste oplossing, maar hoeft uiteraard niet door een reparateur bekostigd te worden.
Bij reparaties loop je ook altijd een risico, aangezien het heel kwetsbare apparaten betreft. Ik neem aan dat de reparateur zich hiervoor ingedekt heeft.

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 2, 2017 om 22:25
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Uw oude iPad is misschien nog € 50 - € 100 waard, dan kunt u niet verwachten een nieuwe vergoed te krijgen.

Stel u voor u rijdt schade met uw 4 jaar oude Dacia, en de reparatie bij de lokale dealer is al 2 x misgegaan.
Daarna gaat u naar Dacia en die roept wat een prutser die lokale monteur!
U besluit een nieuwe Dacia te kopen en wil de factuur hiervan laten betalen door de lokale dealer....... Klinkt niet eerlijk toch.

wa
door wallytax57 - Apr 3, 2017 om 01:41
3 Antwoorden / Vragen

U gaat toch geen zaken doen met een GSM shop voor reparatie van uw iPad. Dat is hetzelfde als u met een Bentley naar een Dacia dealer gaat. Trouwens proficiat met de aanschaf van je nieuwe iPad.

pe
door pebk - Apr 3, 2017 om 13:27
581 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft de keuze gemaakt de iPad te laten repareren bij een andere partij dan Apple, waarschijnlijk omdat het veel goedkoper was. U was zich bewust dat GSM shop niet een door Apple erkende partij is. GSM shop heeft het werk niet goed gedaan (waarschijnlijk alleen het glas vervangen). Er kan meer schade zijn ontstaan door de val.

U kunt nu hooguit van GSM shop verwachten dat zij de oude iPad repareren. Dit kan betekenen dat de kosten omhoog gaan wanneer er meer onderdelen vervangen moeten worden. Met de nieuwe iPad heeft GSM shop helemaal niets te maken.

audb
door audb - Apr 3, 2017 om 14:21
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Op de reparateur weet niet waar hij mee bezig was en heeft de Ipad verkeerd open gemaakt of het moederbord was al door de val beschadigt geraakt maar het glas niet goed geplaast is niet de reden voor de uitval.
https://nl.ifixit.com/Guide/iPad+4+CDMA+Front+Panel+Replacement/17204 hier staat precies aangegeven hoe je een scherm moet vervangen.
(in dit geval een Ipad 4)

vr1944
door vr1944 - Apr 3, 2017 om 17:09
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Dat wordt een lastig ververhaal om te bewijzen dat de Ipad nog goed werkte na de val. Vaak is dat ook wel even zo ,maar dat neemt niet weg dat er later nog gevolgschade ontstaat bv omdat er een scheur in het moederbord zit etc. Het simpel vervangen van het scherm kan de schade alleen maar verergeren en het is onzin dat daardoor je moederbord  beschadig is. Electronica is niet geschikt om het te laten en de gevolgen zijn vaak later merkbaar.  Al je bv een Galaxy S7 laat vallen kan het zijn dat je weken later paarse strepen op je scherm krijgt .Dat Apple beweert dat de Ipad nog goed was na de val zuig je uit duim ,want dat is onmogelijk. Al met al een kansloze missie.