Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 17, 2022 om 23:27
Computers & telefonie
Iphone 12 Pro Max 128 gigabyte  geeft steeds aan,dat het intern geheugen vol is.

Iphone 12 Pro Max 128 gigabyte geeft steeds aan,dat het intern geheugen vol is.

Geachte Forumleden,

Mijn Iphone 12 Pro Max, met 128 gigabyte intern geheugen geeft steeds aan ,dat het interne geheugen vol is.

Heeft iemand tips om het geheugen te legen of heeft niemand hetzelfde probleem?

Er staan niet veel filmpjes of foto's op het toestel.......

10194 20 Rapporteer

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Jul 18, 2022 om 00:51
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Hallo Groene Amsterdammer, kunt u een foto downloaden van het intern geheugen van uw Iphone 12 Pro Max? Mijn vraag was een geintje, hoor. Maar foto staat er nu. ☺☺

Topantwoord

atlas1302
door atlas1302 - Jul 18, 2022 om 00:55
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ga naar instellingen, en dan Druk op ‘Geheugen’.

2 Druk op ‘Opschonen’ om het cachegeheugen te wissen. Je toestel zal nu geheugen vrijmaken door onnodige data te verwijderen.

Zo doe ik het met mijn Samsung. Foto`s overzetten op externe schijf. Bij file manager kan je goed zien waar de ophoping zit, en daar kan je dan ook deleten.

gr
door gravin2 Jul 18, 2022 om 10:36
24 Antwoorden / Vragen

Vast een domme vraag, waar vind ik "file manager"?

androidfoon.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 18, 2022 om 11:38
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Atlas1302,

Dank voor uw tip maar helaas geen resultaat.

Coebel
door Coebel Jul 18, 2022 om 13:32
52 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een iphone 12 pro met 258 gig.  waar vind ik dit opschoonprogramma?

atlas1302
door atlas1302 Jul 18, 2022 om 18:45
341 Antwoorden / 13 Vragen

File manager is een app. dus even installeren.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jul 18, 2022 om 01:58
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo GA ,

Mijn Apple Iphone Pro Max geeft steeds de melding  dat het  geheugen vol is , hoe kan ik dit voorkomen ?

Het korte antwoord: verwijder apps, foto's en video's van je telefoon.

Het uitgebreide antwoord: Een telefoon heeft twee verschillende soorten geheugen: het opslaggeheugen en het werkgeheugen (ook wel RAM genoemd). In het opslaggeheugen worden bestanden, zoals foto's en apps, opgeslagen. In het werkgeheugen worden actieve processen tijdelijk opgeslagen. Het werkgeheugen zorgt er bijvoorbeeld voor dat je applicaties kunt draaien.

Als je een melding krijgt dat je geheugen vol is, gaat dit eigenlijk altijd om het opslaggeheugen. Dit komt dan doordat er teveel bestanden op je telefoon staan. Voorbeelden van grote bestanden zijn foto's, video's en apps. Als je opslaggeheugen vol is moet je bestanden van je telefoon verwijderen. Je kunt bestanden zoals foto's en video's ook overzetten naar een computer en daarna van je telefoon afhalen, zodat je ze niet kwijtraakt. Je kunt ook een SD-kaart in je toestel doen, als er een SD-kaart-slot in je telefoon zit. Zo kun je bestanden van je opslaggeheugen naar je SD-kaart verplaatsen voor extra ruimte op je telefoon.

Wanneer je geheugen elke keer snel vol raakt is het verstandig de camera-instellingen even te checken. Als HDR aanstaat betekent dit namelijk dat er van elke foto twee varianten worden opgeslagen. Hierdoor raakt het opslaggeheugen van je telefoon veel sneller vol. Als je deze instelling uitzet bespaar je dus een hoop ruimte! Je kunt ook de kwaliteit van de foto's en video's iets lager zetten, zodat ze minder ruimte innemen .

Lees ook hier ,

https://www.iculture.nl/gids/iphone-opslag-vol-geheugen-vrijmaken/

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 18, 2022 om 11:40
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Marita5,

Bedankt voor uw tips,helaas geen resultaat.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 18, 2022 om 03:13
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Geachte geboren Amsterdammer,

Een van de tips uit de link:

Sinds iOS 11 kun je apps automatisch laten verwijderen die je niet gebruikt. Je data blijft dan bewaard, maar de app zelf wordt automatisch van je iPhone of iPad gegooid. Heb je hem op een later moment toch weer nodig, dan kun je hem gewoon weer uit de App Store downloaden.

https://www.iphoned.nl/tips/iphone-geheugen-vol/

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 18, 2022 om 11:41
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Sjoppy,

Bedankt voor uw tips,maar helaas geen resultaat..

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 18, 2022 om 07:52
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Zie de al gegeven info m.b.t opschonen en kan gebruik van dit ook een optie zijn:  https://nl.aiseesoft.com/resource/ccleaner-for-iphone.html
Afgezien daravan zal m.i. de wijze van opschonen ook in de handleiding staan.

Indien er problemen blijven kan er een andere oorzaak zijn en dan adviseer ik om zich te wenden tot de verkoper/telefoonwinkel.

(Uiteraard op zich al een optie om snel geholpen te worden, in plaats van zelf doen)

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 18, 2022 om 11:45
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Heremietkreeft,

Bedankt voor uw tip,helaas zonder resultaat.

Ik hoop ,dat er iemand reageert met hetzelfde probleem .

rj
door rjw Jul 20, 2022 om 10:44
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Algemene tip: ga bij geen enkel modern OS cleaners gebruiken. Die zijn echt niet meer nodig en zorgen eerder voor meer problemen dan oplossingen.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Jul 18, 2022 om 08:23
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt je fotos en filmpjes op een usbstic zetten
https://www.iphoned.nl/tips/externe-opslag-ios-13/
V
eeg je wel eens een app aan de onderkant van het schem naar het midden van het scherm?
Dan krijg je alle apps te zien die je de laatste tijd gebruikt hebt.
Veeg ze allemaal naar boven weg en je ruimt je geheugen op.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 18, 2022 om 11:46
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Panter22 ,

Bedankt voor uw tips,helaas zonder resultaat.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 18, 2022 om 10:15
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte forumleden,

Ik krijg steeds bovenstaande melding te zien....

sjjoppy
door sjjoppy Jul 18, 2022 om 10:24
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Verwijdert u ook regelmatig de geschiedenis? Dat loopt ongemerkt op.

sjjoppy
door sjjoppy Jul 18, 2022 om 10:31
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Meer mogelijkheden voor extra opslagruimte

Zodra je de apps en cache hebt verwijdert kun je ook eens kijken hoeveel opslagruimte foto's en muziek verbruikt. Zo kun je misschien beter Apple Music gebruiken om je muziek te streamen in plaats van lokaal te bewaren. Hetzelfde geldt voor Foto's, het beste is dan iCloud-fotobibliotheek te gebruiken in plaats van alle foto's lokaal te bewaren.

sjjoppy
door sjjoppy Jul 18, 2022 om 10:52
7187 Antwoorden / 3 Vragen

De wijziging wordt zichtbaar als de iPhone opnieuw wordt opgestart. Whatsapp neemt ook ruimte in.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 18, 2022 om 11:48
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Sjoppy,

Bedankt voor uw tips, helaas zonder resultaat.

Topantwoord

sa
door sariah - Jul 18, 2022 om 12:55
34 Antwoorden / 3 Vragen

Als je naar je iphone opslag gaat kan je zien waar het groots euvel zit.
als je items verwijderd blijven ze nog wel actief in je verwijderde items. Je dient ze dus dubbel te verwijderen.
via de Iphone opslag kan je ook per sectie bekijken waar het grootste verbruik zit en wat je nog meer kan verwijderen.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Jul 18, 2022 om 13:53
6599 Antwoorden / Vragen

Is er dit misschien aan de hand:
https://www.appletips.nl/iphone-melding-opslag-bijna-vol/
H
eb je al even gechat met apple support?
https://getsupport.apple.com/products

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Jul 18, 2022 om 14:18
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien een overbodige vraag, maar heeft u al eens op de (blauwe) linken bij de melding geklikt. Daar staat mogelijk de oplossing.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 18, 2022 om 16:37
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Gerbera,

Uiteraard heb ik dat gedaan,helaas zonder resultaat...

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 18, 2022 om 15:04
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Herhaald, als u er niet uitkomt, ga na de verkoper of een in iphone'gespecialiseerde winkel of de winkel van de provider.

Topantwoord

re
door red1 - Jul 18, 2022 om 17:08
329 Antwoorden / 1 Vragen

Begin een met minder rotzooi te downloaden

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 18, 2022 om 19:06
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte forumleden,

Ik dank iedereen voor de aandacht aan dit topic.

Het is mij gelukt om mijn Iphone op te schonen.

Kan het zijn ,dat een Iphone muziek en filmpjes minder efficiënt opslaat dan een Android toestel?

rj
door rjw Jul 20, 2022 om 10:45
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Het kan zijn dat android meer comprimeert (en dus meer informatie weggooit).

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 18, 2022 om 20:35
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Dank voor de terugkoppeling. Of opslag bij een i-phone anders is weet ik niet maar ik neem aan dat er bij de i-phone ook een mogelijkheid is voor opslag op een sd schijf, te plaatsen in de telefoon..

En ik zie inmiddels o.a. dit: https://www.iculture.nl/tips/iphone-opslag-uitbreiden/

Gr
door Grunn1 Jul 19, 2022 om 10:10
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Is niet mogelijk in de telefoon wel een externe opslag

rj
door rjw Jul 20, 2022 om 10:46
3261 Antwoorden / 5 Vragen

SD kaartjes in een telefoon stoppen is iets van vroeger. Steeds minder merken gebruiken dat. Is ook niet meer nodig met de hoeveelheid intern geheugen en cloud integratie.

Topantwoord

Gr
door Grunn1 - Jul 19, 2022 om 10:08
1427 Antwoorden / 18 Vragen

GA ik zou een Android telefoon kopen want dan kan je je geheugen voor een paar euro uitbreiden met een geheugenkaartje iets wat bij een Iphone niet wil.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 19, 2022 om 10:17
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Het kan inderdaad niet intern, er is geen intern slot zoals bij android telefoons. Het kan wel wel met een flashdrive. Maar hoe dan ook, @GBA heeft een i-phone en het lijkt mij dat die nog niet aan vervanging toe is.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 19, 2022 om 10:37
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Grunn1,

Ik heb de Iphone gekregen van mijn partner.

Ik moet er aan wennen.

Wat ik het grootste nadeel van een Iphone vind, is dat je niet zo maar een muzieknummer kunt sturen naar een andere smartphone via Bluetooth.

panter22
door panter22 Jul 19, 2022 om 11:19
6599 Antwoorden / Vragen

Een iphone werkt veel gemakkelijker van een android telefoon.

Gr
door Grunn1 Jul 20, 2022 om 10:08
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@panter22, daar zijn de meningen gelukkig over verdeeld. En ja ik heb beide en ja Android is heel wat gebruikersvriendelijker.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Jul 19, 2022 om 11:17
6599 Antwoorden / Vragen

Je kun muziek wel met een android telefoon delen. Info
https://nl.fonelab.com/resource/share-music-on-iphone.html
H
eb je spotify? Kun je ook samen delen

Redacteur
door Redacteur - Jul 20, 2022 om 13:47
1054 Antwoorden / 62 Vragen

Vraag is beantwoord, dit topic kan dicht. Groeten! Redactie Kassa