lieston
door lieston Aug 5, 2019 om 11:35
Computers & telefonie

IPhone 5s maakt zelfstandig contact met een Engels telefoonnummer.

Op 28 juni j.l. heeft mijn IPhone 5s 3 keer achter elkaar 4 minuten "contact" gemaakt met een Engels telefoonnummer (+447845039136); ikzelf heb dat nummer nooit gebeld. Mijn provider SIMPEL kan niet achterhalen wie of wat er achter dat Engelse telefoonnummer zit; misschien een app suggereren ze.
Een kennis in Engeland heeft dat nummer gebeld: niet bekend. Ik heb het nummer zelf nog eens via Skype gebeld: nummer onbekend. Is er iemand die enig idee heeft wat hier is gebeurd?

5713 13 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Aug 5, 2019 om 12:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw telefoon belt zelf iemand op? Aparte telefoon. En staat dat ook in uw lijst van de gevoerde gesprekken? En had u die telefoon op die momenten zelf in uw bezit?

lieston
door lieston - Aug 5, 2019 om 17:03
50 Antwoorden / 27 Vragen

Ja, de 3 gesprekjes staan op de lijst van gevoerde gesprekken (zie bijlage) eniemand vroeg of ik in Spanje ben geweeest en dat is niet het geval.

Th
door Thijs124 - Aug 5, 2019 om 18:45
289 Antwoorden / Vragen

Ga nooit meer een jou onbekend telefoon nummer bellen. Maakt niet uit in welk land.

diumenge
door diumenge - Aug 5, 2019 om 18:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Is je iPhone ge-jailbreaked? En zo ja, heb wellicht een een app op je iPhone staan van buiten de App Store die dit mogelijk heeft gedaan?

Of is je Apple ID wellicht op meerdere apparaten ingesteld?

jo
door jorisw - Aug 6, 2019 om 09:23
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Apple gebruikt voor sommige verificatie functies een nummer in de UK. Als het goed is wordt deze communicatie niet in rekening gebracht. Is Simpel een officiele Apple provider? Dan zou het allemaal geen probleem moeten zijn, want dan zit dit verwerkt in de provider specifieke carrier bundle.

lieston
door lieston - Aug 6, 2019 om 10:41
50 Antwoorden / 27 Vragen

Mijn IPhone 5s is een refurbished exemplaar. Wellicht stond er nog iets "vreemds" dus van een vorige eigenaaar op. Ik gebruik [bijna] geen apps buiten de apstore om. Apple ID zowel voor mijn IPhone als MAC, meer niet. Enfin, telefoonrekening voor juli is nu ook binnen en niets meer buiten het abonnement om. Zal het natuurlijk in de gaten blijven houden. Iedereen bedankt voor het meedenken.

Ka
door Kassagebruiker - Aug 6, 2019 om 12:38
683 Antwoorden / 5 Vragen

Gisteren gebeld (op mobiel) door +44 7770734993, hoorde veel geroezemoes en slecht engels sprekend manspersoon die in de 20 sec die het gesprek duurde werd gevraag of ik hem nog kende, na "wrong number" gezegd te hebben verbinding verbroken. Even later door + 44 748720903, geweigerd. Leek mij een "gefaked" nummer uit een zuid africaans land.

an
door anneje - Aug 7, 2019 om 11:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Uw probleem is helemaal te verklaren: uw provider berekent kosten voor aansluiting via FaceTime en iMessage
hetzelfde probleem had ik ook
nu gebruik ik FaceTime en iMessage niet meer. Ik heb een Spaanse nieuwe provider.

lieston
door lieston - Aug 7, 2019 om 11:52
50 Antwoorden / 27 Vragen

Anneje merkt vanochtend op dat mijn provider SIMPEL wellicht aansluitingskosten in rekening brengt voor aansluiting op Face Time en iMessage. Zowel Face Time als iMessage heb ik NIET geactiveerd [staan dus uit]. Ik zag bij de berichten-app wel 3 stuks mij zéér vreemd voorkomende 'berichten' staan verwijzende naar Engels telefoonnummers. Ik heb deze 3 berichten NIET geopend. Ra-ra wat is hier allemaal aan de hand?

diumenge
door diumenge Aug 7, 2019 om 18:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien kan je het raadsel oplossen door zo'n bericht te openen... een bericht openen kan geen kwaad.

danielle1960
door danielle1960 - Aug 7, 2019 om 11:52
19 Antwoorden / 1 Vragen

Dat zijn de oplichters van Microsoft
niet beantwoorden en als het kan die nummers blokkeren op je telefoon

diumenge
door diumenge Aug 7, 2019 om 18:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Onzin.