jm
door jmdl0203 Nov 10, 2016 om 22:44
Computers & telefonie

Iphone 7 plus waterschade door regen, valt niet onder de garantie.

Zo maand geleden haalde ik vol enthousiamse mijn Iphone 7 plus op.
De Iphone 7 zou iP67 gecertificeerd zijn, wat inhoudt dat die water- en stof dicht zou moeten zijn waarbij geldt voor de vocht; 30 minuten lang op 1 meter diepte.

In het mooie regenachtige landje dat wij wonen, liep ik vandaag door de regen gedurende 10/15 minuten.
Eenmaal thuis begon de Iphone donkere plekken te vertonen op het beeld, ik had ook geen bereik meer.
Ik besloot te bellen naar apple, die gaven mij het advies de Iphone te update omdat het mogelijk hier aan lag.
De Iphone gaf een systeem fout aan, hierop zei de medewerker van Apple dat ik het beste de telefoon kon resetten.
Mocht dit niet werken zou ik het beste naar de Apple store kunnen gaaf.
Natuurlijk luisterde ik als leek van Apple naar de alwetende Apple man die mij deze advies gaf.
Ik probeerde de Iphone te resetten, dit leek te werken tot dat we 20 seconden verder waren.
De Iphone zei dat ik hem moest aan sluiten op de computer, dit was die al.
Ik besloot de stekker er in en eruit te doen, nu recontecte de Iphone, op de computer kon ik kiezen tussen bijwerken en herstellen.
Ik probeerde eerst herstellen, hierna kreeg ik gelijk een foutmelding dat dit niet mogelijk was.
Dus probeerde ik maar bijwerken. BAMM!! Weer een foutmelding. Na meerdere malen te vergeefs proberen besloot ik naar de Apple store te gaan. Hier wouden ze eerst weer proberen om hem te herstellen, te vergeefs. Weer de foutmelding die kwam opdagen.

Nu werd ik door verwezen naar een andere medewerker, de medewerker noteerde mijn en vertelde mij dat ik plaats moest nemen en dat ik vanzelf geholpen zou worden. Na een fijne 1 1/2 uur wachten, werd ik dan eindelijk geholpen.
De genius van Apple zoals ze die daar noemen, nam de telefoon mee naar achter. Achter had hij de telefoon open gemaakt.
Hier zag de genius dat er waterschade is aan de telefoon en had hier ook een foto van gemaakt.
De genius kwam terug en vertelde mij dit en liet ook de foto zien.
Hij vertelde dit ook dat dit buiten de garantie valt. Ik snap dat waterschade buiten de garantie valt maar ben het hier niet mee eens onder de omstandigheden van hoe de waterschade zich heeft voor gedaan.
Als het apparaat 30 minuten lang op 1 meter diepte hoort te kunnen overleven (volgens de certificering) kan ik mij niet voorstellen dat ik de waterschade heb na een wandeling van 15 minuten door de regen, waarbij mijn telefoon ook nog wordt beschermd door een siliconen hoesje.

Ik vertelde de genius dat ik het er niet mee eens was, en dat mijn toestel tot alle waarschijnlijkheid dan een fabrieksfout of iets dergelijks zou moeten hebben. De medewerker ontekende dit meteen. Mijn onvreden richting Apple is nu erg groot, gelukkig is mijn toestel wel verzekerheid dus zou ik het eventueel hier mee verder kunnen afhandelen.
Echter blijf ik het de schuld vinden van Apple, daarom zou ik dus graag een klacht in willen dienen tegen Apple zelf.
Ik kan niet vinden waar dit moet, kan iemand mij vertellen waar dit moet?
En zijn er eventueel verdere stappen die ik kan ondernemen voor zover jullie weten?

Bijvoorbaatdank

9461 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 10, 2016 om 22:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik lees dit.

iPhone 7 is spat‑, water‑ en stofbestendig

Dit betekent dus niet automatisch dat je met de iPhone 7 actief kunt gaan zwemmen, omdat hij niet waterdicht is. De iPhone 7 kan tegen een flinke regenbui en moet ook een korte onderdompeling overleven. Hou er echter wel rekening mee dat eventuele vochtschade niet door Apple gedekt wordt. Bovendien kan de stof- en waterbestendigheid door normale slijtage op den duur afnemen. Apple meldt het volgende op haar website:

iPhone 7 en iPhone 7 Plus zijn spat‑, water‑ en stofbestendig en voldoen aan bestendigheidsnorm IP67 volgens IEC-standaard 60529 (getest onder gecontroleerde omstandigheden). Spat‑, water‑ en stofbestendigheid kunnen na verloop van tijd afnemen als gevolg van normale slijtage. Probeer een natte iPhone niet op te laden. Raadpleeg de handleiding voor instructies met betrekking tot reinigen en drogen. Vloeistofschade valt niet onder de garantie.

Bron I culture

http://www.apple.com/nl/contact/

jm
door jmdl0203 Nov 10, 2016 om 23:10
Antwoorden / 1 Vragen

Ik snap dat het niet onder garantie valt, maar ze adverteren het als waterdicht dit vind ik dan aardig misleidend als het defect gaat door regen waarbij er nog bescherming is van een siliconen hoesje. Hier zou ik dan toch nog eventuele vervolg stappen op kunnen nemen?

tijger1
door tijger1 Nov 11, 2016 om 00:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat u de garantievoorwaarden hebt gelezen. Advertenties zeggen mij niets, ik heb ook een I-phone, maar zou daar zeker niet mee in de regen gaan lopen bellen.

jm
door jmdl0203 Nov 11, 2016 om 00:04
Antwoorden / 1 Vragen

Aangezien het feit dat ze zeggen dat die waterdicht (spat) ging ik er van uit dat dit kon, bedankt voor de reactie iedergeval gelukkig is het toestel wel hier tegen verzekerd dus kan ik het daar nog mee oplossen.

eclipse
door eclipse - Nov 10, 2016 om 23:19
1561 Antwoorden / 370 Vragen

jmdl0203 , hoop revieuws  op google, iphone in potjes  water , in zee , , onder de douce, het blijft  electronica,
De grootste boosdoener is opladen als de ingang  vochtig  is. voorwaarden van apple zijn duidelijk. dus dikke pech...

jm
door jmdl0203 Nov 11, 2016 om 00:05
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie, gelukkig nog wel hier tegen verzekerd dan maar daar mee oplossen.

eclipse
door eclipse Nov 11, 2016 om 08:45
1561 Antwoorden / 370 Vragen

jmdl0203 ik hoop dat je inboedel het dan maar dekt, zeg dan wel dat  deze in je tuin is nat gworden, sccs  iig  .

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 11, 2016 om 00:51
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Zo dit is weer eens een ander gevalletje. Normaliter is waterschade aan je telefoon een Dynafix uitspraak /diagnose/ conclusie. Heeft de Apple medewerker wel echt uw telefoon gefotografeerd???
Diewilik

eclipse
door eclipse Nov 11, 2016 om 09:02
1561 Antwoorden / 370 Vragen

diewilik, aangezien ik toch aan d drank ben en aan potten pillen en paranoide, ik vertrouw  die gasten nooit  als ze "" fff  naar achter gaan " , bj dynafix  is dat zo `n beetje standaard antwoord, apple  duidelijk in de voorwaarden, en een foto ag, ze weten excact waar de puntjes  zitten die verkleuren als ze zijn nat geworden, wat kost een verz. tegenwoordig  12, 50 ?
nou ik vertrouw op de fabrieksgarantie van samsung  bij  vodafone, en een keer de edge 6 moeten inleveren, was de batterij stuk, netjes vervangen..gratis voor noppes op de fabrieksgarantie  dynafix  ken jeugtpuisten krijgen, oplichtertjes daar gezien alle klachten op radar durfden ze afgelopen maandag ook niet te komen, zat er naar uit te kijken, dacht wat op t steken maar niet dus. en wie niet komt  die vertrouw ik niet ( p.s  batterij was niet echt stuk maar er zat een contactpuntje niet goed op de plaats, gelukkig van de baterij...ze moeten de mensen erop wijzen dat ze fabrieksgarantie hebben dan nemen ze niet zo `n achterlijke  verzekering, a: je hebt  er meestal niks aan en B  de verkoper krijgt een bonus.. en jij betaald  12,50 p/m voor jan met de rare achternaam

diumenge
door diumenge - Nov 11, 2016 om 08:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat een prachtig bedrijf is dat Apple toch. Functionaliteiten beloven waar je vervolgens geen aanspraak op kunt maken. En ze kunnen het zich veroorloven, men koopt de nieuwe modellen toch wel braaf.

tijger1
door tijger1 Nov 11, 2016 om 10:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ik die link van Philip36 lees is dat ook bij Samsung het geval. En gaat die 7 van het nummer over onderdompeling, niet bestendig tegen sproeien.

ph
door philip36 - Nov 11, 2016 om 09:02
2275 Antwoorden / 4 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 11, 2016 om 10:50
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Maar dat kan dan toch alleen maar als de smartfone niet in een jaszak zat of dergelijke? Ik kan mij niet voorstellen dat u het apparaat als regenmeter heeft gebruikt dus is de argumentatie van 'apple' vreemd of er is meer aan de hand.

aurora1
door aurora1 - Nov 12, 2016 om 01:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zo'n siliconenhoesje laat alle openingen van de telefoon open, dus dat helpt natuurlijk geen zier bij lopen in de regen.
Een "spatwaterdichte" radio of spatwaterdicht speakerboxje kun je ook niet in stromende regen  gebruiken, gaan dan ook stuk.
Ik heb een Galaxy en loop daar niet mee te bellen in de stromende regen, ondanks hoesjes etc.

Ma
door Mat Matheij - Nov 12, 2016 om 14:14
986 Antwoorden / 3 Vragen

Apple en Samsung geven met hun certificering aan dat het toestel spatwaterdicht is en stofdicht. Dat wil zeggen dat bij normaal gebruik -ook in regenachtige omstandigheden- van waterschade geen sprake kan zijn aangezien het toestel hiertegen bestand zou moeten zijn. (IP67) Anders is het gesteld met het opladen terwijl het toestel nog niet droog zou zijn.
Door het verbinden van uw Apple met de pc stelt u ook de oplaadfunktie in werking.
U had beter met uw nieuwe toestel onmiddellijk naar het uitgiftepunt kunnen gaan. De technische support is bereikbaar onder nummer 0800 0201 581. Daar kunt u uw probleem voorleggen. Op uw telefoon zit het eerste jaar fabrieksgarantie. Overleg het geheel met Apple Support.

tijger1
door tijger1 Nov 12, 2016 om 14:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die certificering geeft niet aan dat het toestel spatwaterdicht is. De 7 staat voor onderdompeling.

Ma
door Mat Matheij Nov 12, 2016 om 16:15
986 Antwoorden / 3 Vragen

Onderdompeling is een hogere certificering dan IP 65 hetgeen afdoende is voor buitenarmaturen die ook in de stromende regen mits goed aangesloten kunnen funktioneren. Het ging er hierbij om of een toestel met een dergelijke kwalificering bestand zou moeten zijn tegen een regenbui. Ja dus.