Magnum007
door Magnum007 Jun 21, 2020 om 18:56
Computers & telefonie
Is de Huawei smartphone kwaliteit?

Hallo Forumleden,

Heeft iemand persoonlijk ervaring met de smartphones van Huawei?

Wie gebruikt al jaren een smartphone van dit merk?

Het merk heeft de prijzen flink laten zakken.

De Huawei P 30 LITE DS 128 GB is komende week in de aanbieding.

Kortom : Is de Huawei smartphone kwaliteit?

3507 18 Rapporteer

Topantwoord

mi
door miennaamishaaz - Jun 21, 2020 om 19:29
725 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas zijn veel Nieuwere toestellen van Huawei zonder Google apps.
Dit is mede te danken aan TRUMP.

https://www.pocket-lint.com/phones/news/huawei/148102-what-does-huawei-s-google-ban-mean-for-your-huawei-or-honor-phone

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Jun 21, 2020 om 19:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De kwaliteit is prima, maar inderdaad zonder Google Play Store. Veel apps zijn alternatief te installeren, maar sommige werken niet zonder Play Services. Dus het hangt met name af van wat je er mee wil doen en hoe sterk je aan Google bent verbonden...

Google maps werkt (standaard) bijvoorbeeld niet, maar er zijn alternatieven voor.

aurora1
door aurora1 - Jun 21, 2020 om 19:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tik eens op Google in: review Huawei P30.... etc. Pagina's vol met reviews ziet u dan. Dus veel te lezen in antwoord op uw vraag.  Handiger dan hier vragen, waar maar mogelijk maar een enkeling dat merk heeft. Bovendien kunnen verschillend type zelfde merk ook nogal uiteenlopen.
Zou ik eentje kopen? Nee, geen haar op mijn hoofd etc.....

Magnum007
door Magnum007 Jun 21, 2020 om 20:02
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Aurora,

Natuurlijk heb ik al veel reviews gelezen over deze smartphone.

Leg eens uit waarom je niet een Huawei zou kopen?

€ 209,- voor een een smartphone met 128 GB intern geheugen lijkt een "koopje".....

aurora1
door aurora1 Jun 21, 2020 om 20:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

O, alleen al principieel koop ik niet bij en van communisten: uw club.
Met een beetje langer sparen heeft u ook heel wat beters en zonder restricties en risico's. Het nieuwste is niet nodig, bijv. 2 generaties ouder en voor een heel wat lager bedrag bent u beter bediend nmm.

tenormin
door tenormin Jun 21, 2020 om 21:10
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@aurora1, o boy je had het kennelijk gelezen voor ik het verwijderde. Had geen zin in een ban, vandaar weggehaald. ☺ ☼

Magnum007
door Magnum007 Jun 21, 2020 om 21:19
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Aurora,

Jij geeft een raar antwoord bij een serieuze vraag.....

Gr
door Grunn1 Jun 21, 2020 om 22:24
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@aurora, veel heel veel producten komen uit China en ook het merk wat je zelf waarschijnlijk bedoeld en hebt wordt geproduceerd in China met veel Chinese onderdelen (Apple of Samsung) alleen de merknaam is in Amerika geregistreerd. Dus als je principeel tegen Chinese spullen bent zit je ook met die merken niet goed.

pino123
door pino123 Jun 22, 2020 om 08:26
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@aurora dan heb je zeker niets van elektronica in huis. Geen laptop, ook geen I-pad, al deze onderdelen komen ook uit China.

mr
door mrmoto Jun 22, 2020 om 11:16
167 Antwoorden / 4 Vragen

wij hebben een HOOVER stofzuiger ,maarja daar kan je niet mee bellen .

tijger1
door tijger1 Jun 22, 2020 om 12:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wel mee sms-en? Lol.

aurora1
door aurora1 Jun 22, 2020 om 12:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat een opwinding weer en over mekaar struikelend..... Mijn reactie was - eenmalig - voor @magnum bestemd. Als iedereen - behalve 1 - nu eens gewoon antwoord op de gestelde vraag gaf?

pino123
door pino123 Jun 23, 2020 om 07:57
2763 Antwoorden / 14 Vragen

O, alleen al principieel koop ik niet bij en van communisten: uw club.

Deze aanname is hetgeen anderen over vallen.

ne
door neodutchio - Jun 21, 2020 om 20:26
5148 Antwoorden / 12 Vragen

De prijs is ondergeschikt. Ook al is die zo goedkoop, als het niet werkt is het nog steeds te duur. Ervaringen van anderen zijn geen garantie voor u. Ik had altijd pech met mijn Peugeot en was blij dat ik er vanaf was. De overburen daarintegen zijn heel blij met hun Peugeot. Het zegt dus niets.

U weet wat u gaat doen met de telefoon en welke specificaties er nodig zijn. Zodra de keuze gevallen is op een bepaald merk/type gaat u kijken waar die het voordeligs te koop is. Dus niet de goedkoopste, maar daar waar het beste waar voor het geld gegeven wordt.

Magnum007
door Magnum007 Jun 21, 2020 om 21:28
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neotdutchio,

Dit is toch wel weer een vaag antwoord,met alle respect.....

justmeagain
door justmeagain Jun 21, 2020 om 23:19
623 Antwoorden / 8 Vragen

Niets vaags aan. Neodutchio geeft duidelijk aan dat je een toestel bij je wensen moet zoeken en niet een toestel moet kopen omdat het goedkoop is en niet doet war je wilt.
Kijk eens naar een Pocophone of een Xiaomi. Niet te duur, wel erg goed en gewoon net Google ondersteuning.

Magnum007
door Magnum007 Jun 22, 2020 om 00:06
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Justmeagain,

Jij gaat offtopic.

Als je geen ervaring hebt met Huawei reageer dan niet.

ne
door neodutchio Jun 22, 2020 om 06:59
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Euh Magnum, wat is er off-topic aan de reactie van @justmeagain? Het geeft prachtig weer wat ik gezegd heb.

Op dit moment zoek ik een leuk tweede auto'tje. Dan kan ik gaan voor een smart for two. Lekker goedkoop in aanschaf en om te rijden. Maar ja, we hebben 2 kinderen, waar laten wij die dan? Dan is die auto dus nog te duur omdat we hem niet kunnen gebruiken.

En dat is exact hetzelfde met een telefoon. Huawei heeft geen playservice en is daardoor niet te vergelijken met een ander Android toestel. Als u alleen maar gaat bellen en een ouderwets sms'je gaat sturen is er niets aan de hand. Maar dan zijn er wel andere apparaten te koop. Als u veel foto's gaat maken is een groot geheugen goed. Maar als u diverse apps wilt gaan installeren, dan zit u hier bij het verkeerde merk.

En daarom zeg ik, kijk eerst naar wat je wilt en zoek er daarna een toestel bij. Een flatje is ook goedkoper dan een eensgezinswoning. Maar als ik een tuin belangrijk vindt, dan maakt de prijs van een flat dus niet meer uit.

Magnum007
door Magnum007 Jun 23, 2020 om 02:31
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neotdutchio,

Wat voor een smartphone gebruik jij zelf?

ne
door neodutchio Jun 23, 2020 om 06:48
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Is dat relevant? Ik heb een zakelijk toestel die gekoppeld is aan bedrijfssystemen. Daar worden andere eisen aan gesteld dan een privé toestel (die ik niet heb). Mijn partner heeft een heel goedkoop budget merk omdat zij alleen maar af en toe een Whatsappje stuurt.

Magnum007
door Magnum007 Jun 23, 2020 om 12:02
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neotdutchio,

Heb jij alleen maar "bedrijfsartikelen" in gebuik,waarvan je de naam niet mag noemen?

Noem gewoon de naam en type van het toestel want nu lijkt het alsof je er geen verstand van hebt.

ne
door neodutchio Jun 23, 2020 om 13:22
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Bedrijfsmatig iets gebruiken is heel anders dan prive. Het heeft dus geen nut om te zeggen wat ik zakelijk gebruik, tenzij u hetzelfde van een toestel verwacht of mee gaat doen.
U weet wat u gaat doen met een telefoon. Wat voor toegevoegde waarde heeft het dan om te zeggen wat ik gebruik?

U zoekt een telefoon. Dan is stap 1 kijken wat u wilt. Bepaald geheugen, gebruiksduur van de accu, besturingssysteem, enz. Daar komen dan een x aantal merken en types uit voort. Dan kunt u vragen naar gebruikservaringen. Als derde komt de prijs. Dan gaat u nogmaals kijken en nu naar wat je krijgt voor die prijs.

Wat u doet is 1 telefoon nemen omdat die lekker goedkoop is en vraagt u aan anderen welk merk zij hebben. U weet niet met welke reden iemand een bepaalde telefoon heeft. Wat heeft het voor u als meerwaarde dat mijn telefoon samenwerkt met een zakelijk netwerk? Gaat u die daarom dan ook kopen?

Je
door Jeff59761 Jun 23, 2020 om 13:42
43 Antwoorden / 1 Vragen

kijk maar eens op het forum van radar neodutchio is kampioen nietszeggende antwoorden

ne
door neodutchio Jun 23, 2020 om 14:41
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dan moet u eens leren lezen, er staat een hoop informatie in mijn reacties hoor. Maar wellicht kunt u het wel uitleggen J5976, zou u een bepaalde telefoon privé kopen omdat ik daarmee op zakelijke systemen kan inloggen? Of omdat u graag spelletjes speelt op een telefoon is het belangrijk om te weten of ik blij ben met een telefoon waar enkel appjes  mee verstuurd worden?

Ik kan niet voor Magnum bepalen wat hij moet doen zonder te weten hoe en waarom.

Net zo goed dat ik meteen de eerste de beste auto kan kopen en thuis erachter kom dat het maar 2 stoelen heeft en ik er 4 nodig heb. Maar verteld u eens, wat is uw toegevoegde waarde op het forum hier? U kraakt iedereen af en hebt overal commentaar op, maar qua inhoud zie ik niets van u. Trollen heeft geen nut.

Magnum007
door Magnum007 Jun 23, 2020 om 18:56
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neotdutchio,

Het is simpel : je kunt bepalen aan de prijs of een telefoon goed is.

Zie beneden voor mijn update....;-))

ne
door neodutchio Jun 23, 2020 om 20:23
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als u de keuze al gemaakt had, waarom dit topic dan?

Magnum007
door Magnum007 Jun 23, 2020 om 22:50
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neotdutchio,

Ik heb pas vandaag mijn keuze gemaakt.

Dit forum is/was een hulpmiddel.

Natuurlijk kende ik het merk al,maar ik wist niet hoe goed dit merk was omdat niemand in mijn kennissenkring een Huawei heeft.

Je
door Jeff59761 Jun 25, 2020 om 14:28
43 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb inhoudelijk antwoord gegeven kijk maar bij de reacties waar top antwoord bij staat het valt alleen op dat je op beide forums veel nikszeggende of ts verwijtende/aanvallende berichten plaatst

ne
door neodutchio Jun 25, 2020 om 17:39
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als ik naar uw reacties kijk is dat eerder lachwekkend en niets toevoegend te noemen:
"alweer net als bij radar lekker een ts verwijten maken echt het enige wat je kan blijkbaar"
"
kijk maar eens op het forum van radar neodutchio is kampioen nietszeggende antwoorden"
"
het forum van radar is kapot en alle zielepoten zitten gelijk hier weer betwetertje te spelen en mensen aan te vallen"
"
nog zo'n betweter die alleen op een forum zit om andere terecht te wijzen om nog ergens een gevoel van belangrijkheid te krijgen in je zielige waardeloze bestaan"
"
grappig hier word ook al iedereen aangevallen door hetzelfde clubje niksnutten als bij radar maar nu komen ze hier omdat radar niet meer werkt"

Dat het enige antwoord dat u gegeven hebt als "top" aangemerkt staat zegt niets. Elke reactie die in het straatje van Magnum past heeft die titel gekregen. Het is ook geen wedstrijdje wie er een topantwoord krijgt, het gaat er om dat een vragensteller geholpen wordt. En dat kan op verschillende manieren. Je kan tips geven waar iemand om vraagt, waar iemand niet om vraagt of je kan uitleg geven waarom een antwoord soms niet mogelijk is. Ik kan enkel nergens de indruk hebben dat u een van die 3 antwoorden geeft gezien bovenstaande reacties.

Ik begin een vaag vermoeden te krijgen wie u bent. U moet maar lekker doen wat u wilt, maar ik zit hier om actief te reageren op vragenstellers. En niet om andere forumleden af te kraken. Overigens heb ik uw account hier ook gemeld, zo lang u niets kan toevoegen aan het forum is het aan de moderatie om daar een oordeel over te gaan vellen.

rj
door rjw - Jun 21, 2020 om 20:35
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Ja hoor, prima toestellen. Dat ze de prijzen flink hebben laten zakken is het gevolg van de geo-politieke situatie. Wellicht geholpen door de Chinese overheid om Trump een lesje te leren.

Magnum007
door Magnum007 Jun 21, 2020 om 21:29
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo RJW,

Heb je zelf een Huawei (gehad)?

Zo ja,hoe lang?

me
door mein33 - Jun 21, 2020 om 21:06
5658 Antwoorden / 28 Vragen

HONOR, zelfde producent en meer voor minder geld.

Magnum007
door Magnum007 Jun 21, 2020 om 21:35
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Mein,

Welk type Honor smartphone gebruik je zelf?

Topantwoord

Gr
door Grunn1 - Jun 21, 2020 om 22:22
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Huawei is een uitstekend merk van zeer goede kwaliteit. Eigenlijk is alles van Huawei goed maar alleen omdat Trump het als grote concurent van Amerikaanse producten ziet beschuldigd hij ze zonder dat er enig vorm van bewijs is van spionage en is het merk op de zwarte lijst geplaatst. Anderssom is wel bewezen dat Amerika zelf wel overal spioneert.

De p30 is een uitstekende telefoon met specificaties waarbij je bij een ander merk veel meer moet betalen en wordt gewoon geleverd met Android en volledig ondersteund met alle Android apps zonder restricties.
Alleen enkele nieuwe toestellen zijn uitgesloten maar zo langzamerhand begint ook Amerika Huawei weer beperkt toe te laten aangezien zij ver voorop lopen met hun techniek.

diumenge
door diumenge Jun 22, 2020 om 08:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Alle Huawei / Honor toestellen zijn voorzien van Android, alleen niet alle toestellen hebben de Google diensten (zoals de belangrijke Google Play Store en Google Play Services). Als die P30 nog wel de Google diensten heeft, dan lijkt het een prima koop. Het is bij aanschaf van nieuwere toestellen wel even opletten of het toestel wel of niet de Google diensten heeft én om te bepalen hoe groot dat gemis is...

Gr
door Grunn1 Jun 22, 2020 om 10:21
1427 Antwoorden / 18 Vragen

De P30 is en wordt zoals ik al schreef volledig ondersteund door en met google apps. Toestel is ook al een jaar oud en van voor de restricties. Ook enkele nieuwe toestellen vallen hier niet onder maar alleen een paar nieuwe top uitvoeringen. Huawei is 1 van de beste merken momenteel en vooral de prijs is een stuk beter dan vergelijkbare concurrenten. Huawei loopt technisch ver voorop en niet alleen met telefoons en dat is tegen het zere been van Amerika, toestellen zijn ook veiliger en daar zit ook het probleem want ja Amerika moet en wil overal controlle over hebben ook wat jij en ik doen en ja achterdeurtjes moeten er zijn ook al doen ze voorkomen dat het niet zo is.
Heb vorig jaar zelf een nieuwe Samsung gekocht maar had liever een Huawei gehad maar omdat ik nogal eens in Amerika kom en er toen ook gedreigd werd dat toeristen hun Huawei telefoon niet mee mochten nemen het land in heb ik helaas de keuze moeten maken voor Samsung

Magnum007
door Magnum007 Jun 23, 2020 om 02:36
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Epcot,

Ik ben toch wel nieuwsgierig : Welk type Samsung smartphone gebruik je?

Gr
door Grunn1 Jun 23, 2020 om 16:47
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Een hele dure want die goedkope is toch maar rotzooi dus ff doorsparen voor een s30, in je eigen bewoording te spreken.

Maar als he een serieus antwoord wil dat kan ook. Ik heb een A7 en die bevalt me erg goed alleen wat groot maarja alle telefoons vind ik tegenwoordig te groot voor wat ik ermee doe. Als ik nu een nieuwe zou kopen dan kocht ik de A51, is al weer een stuk beter dan mijn huidige en nog steeds meer dan ik nodig heb. Ja ik gebruik een telefoon als telefoon en niet als computer of tv of navigatie. Dus nee ik kijk geen films of series op zo'n klein k*t schermpje en internetten doe ik meestal op mn tablet en nee in de auto heb ik een fijne ingebouwde navigatie dus ook daar gebruik ik mijn telefoon niet voor.

Topantwoord

mo
door moetdat - Jun 22, 2020 om 06:45
104 Antwoorden / 19 Vragen

Ik zelf heb zelf een P30lite sinds een half jaar en ondervind geen problemen. Prima toestel met alles erop en aan.
Playstore zit gewoon op en alle Google fucties, Gmail Google maps e.d en alles werkt gewoon.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 22, 2020 om 09:51
16830 Antwoorden / 202 Vragen

N.a.v. 1 reactie: er zijn veel mensen in veel landen die vragen stellen m.b.t. de invloed van de Chinese overheid op dit bedrijf (inzake mogelijkheid van bedrijfsspionage). Dus niet alleen TRUMP.

diumenge
door diumenge Jun 22, 2020 om 09:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat heeft volgens mij meer te maken met de netwerkcomponenten (t.b.v. van bijvoorbeeld 5G) te maken, dan met die telefoons. In de simpele burger zullen ze niet veel interesse hebben, maar waar angst is voor spionage is het wellicht niet handig om een Huawei toestel te gebruiken.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 22, 2020 om 10:08
16830 Antwoorden / 202 Vragen

@DIUMENGE: uiteraard hoewel er door degenen die anti Huaweiook rekening wordt gehouden met ook in smartfone ingebouwde applicaties of zoals nota bene nu op dit moment in het nieuws - opmerking van ambassadeur Hoekstra (Die dan hoe dan ook TRUMP 'nakwekt'). Echter als gezegd, er zijn meer 'krititikasters' van door Chinese bedrijven aante leggen infrastructuur en apparaten die in die structuur worden benut zoals met name de 5G structuur. Edoch, normaliter doen wij hier niet aan politiek.

Gr
door Grunn1 Jun 23, 2020 om 09:40
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Heremietkreeft, landen die twijfels hebben doen dat op aandringen van Trump en omdat als landen wel in zee gaan met Huawei dan dreigt Trump met sancties. Tot op heden is er nog nooit enig bewijs geweest dat er met Huawei apparatuur gespioneerd wordt of kan worden wel is er veel bewijs dat het kan met apparatuur van het Amerikaanse merk sisco en dat Amerika bij bondgenoten spioneert en heeft gespioneerd. Huawei heeft zijn beveiliging zo goed op orde dat het voor de Amerikanen onmogelijk is om te spioneren en daar zit het probleem maar dat willen andere landen niet toegeven.

Gr
door Grunn1 - Jun 22, 2020 om 10:26
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Maar Magnum eerder schreef je regelmatig als reactie naar andere vraagstellers dat het beter was om door te sparen voor een goed toestel zoals de s10 van Samsung en wil je zelf zo'n goedkoop Chinees dingetje?

epcot
DOOR  MAGNUM007 28 MEI 2020 OM 11:56
533 ANTWOORDEN / 2 VRAGEN

Hallo Haaz,

De goedkopere smartphones zijn een "verdienmodel" (lees : rotzooi).

Het zijn "wegwerpproducten".

Als je een goede smartphone wilt,gaat je dat geld kosten : minimaal Samsung S 10.

???

Magnum007
door Magnum007 Jun 22, 2020 om 11:09
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Epcot,

Die S10+ heb ik in "bruikleen" van mijn partner.

Zij wisselt jaarlijks van telefoon met een abonnement.

Die Samsung S10+ is natuurlijk een geweldige telefoon,maar ook erg duur.

Ik heb zelf geen abonnement,maar een prepaid kaart.

Ik gebruik nu een "Gigaset GS 270 plus" sinds een jaar en de accu begint zwakker te worden.

Ik zoek dus een betaalbaar alternatief ter vervanging.

Donuts
door Donuts Jun 22, 2020 om 11:48
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@Epcot: sterker nog, meneer adviseerde zelfs minimaal een Galaxy S10! En dan zelf een goedkoop prutding gebruiken. Lachwekkend.

ne
door neodutchio Jun 22, 2020 om 12:05
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Elk jaar een nieuwe telefoon kopen? En dan zelf op de centen gaan zitten? Ik snap die logica niet. Neem dan het "afdankertje" van uw partner .

Magnum007
door Magnum007 Jun 22, 2020 om 12:10
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Graspollen en Neotdutchio,

Mijn partner is dol op IPhones,maar die vind ik niet handig bij het overzetten van MP3 muziek via Bluetooth. (dus van de ene naar de andere smartphone,dat kan niet met een Iphone).

Ik gebuik mijn oude smartphones als MP3 spelers.

Topantwoord

sira
door sira - Jun 22, 2020 om 11:53
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Prima toestellen. In 2014 mijn 1e Huawei gekocht (Ascend Y300) en in 2016 mijn 2e (Y6II Compact) i.v.m. meer geheugen. Deze laatste gebruik ik nog steeds naar tevredenheid.

De kwaliteit is zonder meer goed.

Topantwoord

maffy1948
door maffy1948 - Jun 22, 2020 om 12:10
45 Antwoorden / 0 Vragen

Aurora1 betaald liever meer om die zelfde communisten een toestel waar een ander plakkertje op zit.

Topantwoord

1paul
door 1paul - Jun 23, 2020 om 06:22
3135 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb er een en hiervoor ook 1 en die dingen gaan, bij normaal gebruik echt lang mee, ook de batterijduur is prima te noemen....

Topantwoord

Je
door Jeff59761 - Jun 23, 2020 om 13:40
43 Antwoorden / 1 Vragen

huawei zijn zeer goede smartphones en in de huawei app gallery kan je bijna alle apps die je kan bedenken downloaden dus de playstore mis je echt niet tenzij je echt apps van google zelf wil gebruiken

Magnum007
door Magnum007 - Jun 23, 2020 om 19:14
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Forumleden,

Een update.

Vandaag de Huawei P30 lite gekocht bij Mediamarkt.

De koop was een gedoe : de verkoper bleef maar zeuren waarom ik geen abonnement wilde....

De telefoon is zo mooi,dat mijn partner er ook 1 wilde....

Dus ik vroeg of ik geen extra korting kon krijgen,helaas.....

Ik heb gekozen voor de mooie "peacock" kleur : blauw spiegelachtig.

De verkoper begon vervolgens te zeuren over mijn energieleverancier....

Ik zei,dat ik er geen behoefte aan had....

Uit frustratie begon de verkoper de telefoondozen te smijten bij het uitzoeken in de bak......

Terug naar de smartphone:

Het 1ste wat opvalt: de lader heeft een "ronde" ingang bij de de aansluiting met de telefoon, net als de Samsung S10+.

Er zat helaas geen hoesje bij,dus meteen een paar mooie besteld bij Alieexpress.

Het installeren van de simkaarten (duo sim) was wel weer een "priegelwerkje": wat opvalt is dat de simkaarthouder van dun plastic is,dus oppassen met terugzetten.

Bij het installeren valt het besturingssysteem op : Huawei noemt dit "EMUI".

Je moet veel toestemmingen aanklikken.

Google Play Store zit erop : dus meteen de navigatie app "Here we go" erop gezet.

Omdat ik geen mobiel internet heb,meteen de kaarten van Nederland,België en Frankrijk gedownload (wat overigens razend snel gaat).

Ik gebruik Here we go offline en ik heb nu zat intern geheugen.

Samengevat : deze smartphone was € 204,- maar ziet er veel duurder uit en is snel.

Er zit een 48 mp triple camera op.......

Zordra ik meer ervaring met deze Huawei P30 lite heb,plaats ik weer een update.

Gr
door Grunn1 Jun 23, 2020 om 19:37
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Emui is de schil van Huawei, elk merk maakt zijn eigen schil behalve de pixell telefoons die worden met een kale android geleverd. Door die schil ziet elk merk er net iets anders uit en daardoor duurt het ook altijd langer voordat er een nieuwe android update komt.
Er zit geen 48 mp trilpe camera op maar er zitten 3 cameras op waarvan 1 met 48mp, 1 met groothoek van 8 mp en een camera met diepte sensor van 2 mp.
De ronde ingang van de lader is usb-c inplaats van micro usb en ondersteund sneller laden en data overdracht.
Hoesjes worden nagenoeg nooit bij een nieuwe telefoon meegeleverd.

succes ermee met die chinese troep. (Geintje)

Magnum007
door Magnum007 Jun 23, 2020 om 20:09
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Epcot,

Bedankt voor je aanvullende reactie.

Deze Huawei lijkt wel erg op een Samsung....

Zou het misschien toch alleen om de naam gaan? PS : bij mijn Gigaset GS 270 plus zat een gratis hoesje. Eigenlijk zouden alle merken dit erbij moeten doen,scheelt zoeken.

gerbera
door gerbera Jun 25, 2020 om 15:07
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Zal wel een domme vraag zijn maar............kun je er ook mee telefoneren?☺

Gr
door Grunn1 Jun 25, 2020 om 19:21
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nou Gerbera dat denk ik soms ook wel eens maar dom nee. Volgens zijn er heel veel gebruikers die de "telefoon" meer voor andere dingen gebruiken dan om te bellen want bellen is zoooooo ouderwets. Enige manier van contact met elkaar is dmv smileys en afkortingen.

Magnum007
door Magnum007 Jun 25, 2020 om 21:46
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Gerbera,

Uiteraard kun je er ook mee bellen.

Ik vind het overigens geen "senioren smartphone" : de gebruiksaanwijzing is erg kort;je moet dus ervaring hebben met een smartphone om alles te installeren.

Wat ik verder heb ontdekt, is dat de luidspreker niet zoveel bas heeft als bij de Samsung S10+.

Inmiddels kwam mijn partner erachter, dat op de Huawei P30 lite de series op Disney+ soms "haperen".

Daarom wilde zij haar Samsung S10 + weer terug.....

Ik heb nu dus 2 Huaweis P30 lite...... :-))))

Ik vind het prima want die accu van die Samsung S10+ begon al minder te worden...... ;-))))