la
door lambikske Jan 5, 2014 om 13:24
Computers & telefonie

Is de softwaretoepassing voor check.exe fouten wel betrouwbaar?

Graag verneem ik of er iemand onder u is die ervaring heeft met PC Health Advisor. Dit is een te downloaden software toepassing voor check.exe fouten.
Kortgeleden heb ik namelijk nieuwe software aangeschaft waarbij na het installeren de foutmelding: “Range check error” verschijnt. Via internet heb ik e.e.a. opgezocht en kwam ik op bovengenoemde site terecht. Uit de download die gratis was bleek dat er op mijn computer 204 (grotendeels register-) fouten zijn gevonden. Volgens PC Health Advisor kan dit allemaal hersteld worden en wordt geadviseerd om deze betrouwbare softwaretoepassing aan te schaffen.
Alles bij elkaar genomen is het toch weer een hoop geld zonder dat je weet of het werkelijk een betrouwbaar (of een schadelijk) programma is.

Met vriendelijke groet, Lambikske

12149 10 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 5, 2014 om 13:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt mij geen goede aanschaf. Ik ken het probleem met 'check.exe' niet, maar als ik er naar zoek dan zie ik dat het onderdeel is van ander software, zo te lezen van de eRecovery software van Acer. Betreft het een Acer computer?

la
door lambikske - Jan 5, 2014 om 14:13
11 Antwoorden / 7 Vragen

Nee, het is een Asus.

diumenge
door diumenge - Jan 5, 2014 om 14:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En welke software is er dan geïnstalleerd die de foutmelding veroorzaakt?

la
door lambikske - Jan 5, 2014 om 14:25
11 Antwoorden / 7 Vragen

Het is een spel.

diumenge
door diumenge - Jan 5, 2014 om 14:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nou, zo komen we ook niet veel verder. Maar ga er maar vanuit dat PC Health Advisor het probleem niet gaat oplossen. Het heeft iets met Delphi te maken, dus misschien zit er een fout het programma.

gsm
door gsm - Jan 5, 2014 om 16:07
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Paretologic heeft niet zo'n beste reputatie. Niet aan PC Health Advisor beginnen! De gratis CCleaner is een veiliger en beter alternatief.

Verwijder eerst de software die de fout veroorzaakte. Gebruik daarna eventueel CCleaner.
Na opnieuw opstarten kun je, indien nodig, de PC misschien nog met Systeemherstel herstellen naar een datum van voor de installatie van de foutieve software.

edrick3
door edrick3 - Jan 5, 2014 om 17:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lambikske,

Al die progjes die 'fouten' vinden die dan tegen betaling verwijderd kunnen worden is meestal geldklopperij.
Spelen in op de 'angst' van de computergebruiker.

Ik zou m'n computer eens laten scannen met MBAM (klik onder FREE).
En daarna het hierboven aangegeven CCleaner eens laten draaien.
Klik na opstarten op Register in de linker kolom en laat de gevonden fouten herstellen.

Suc6

jo
door jowi56 - Jan 5, 2014 om 18:07
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Lambikske

Dit zijn inderdaad manieren om je software (vaak tegen een jaarlijkse bijdrage) te verkopen en lossen bijna nooit het probleem op.
CCleaner is een goed en gratis programma (al eerder genoemd) en ook kunt anti Malware bites op je computer installeren en dit eens per week je computer laten scannen.
Je zult merken dat er altijd wel iets gevonden wordt, dit hoeft iet meteen het ergste te betekenen, maar als je het verwijderd, dan kan het sowieso geen kwaad meer doen.
Anti malware bite is ook een prima rogramma om eventuele virussen te verwijderen, waar je in de toekomst ongetwijfeld ook wel eens een slachtoffer van zult worden. Dus geen paniek, niks betalen en het gewoon zelf oplossen.

groet Jowi

edrick3
door edrick3 - Jan 5, 2014 om 18:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jowi56,

.....Anti malware bite is ook een prima programma om eventuele virussen te verwijderen, ....

Denk het toch niet! ;-)
MBAM helpt bij het verwijderen van spyware en malware.
Voor het tegengaan en eventueel verwijderen van virussen heb je toch echt een goede virusscanner nodig, zoals bv. het (eventueel gratis) Avast.
CCleaner is er voor het opschonen van je harde schijf en heeft niets met virussen en/of malware van doen.

Met vr.gr.

la
door lambikske - Jan 5, 2014 om 18:34
11 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo allemaal,

Uit jullie reacties blijkt wel dat je heel voorzichtig moet zijn om niet al te veel geloof te hechten aan al die mooie aanbiedingen - die bovendien nog veel geld kosten ook!
Om in te gaan op jullie aanraden ga ik mij eens verdiepen in CCleaner. Wellicht kan dit programma het probleem oplossen.
Bedankt voor de reacties.

Met vriendelijke groet, Lambikske