ze
door zeevis Sep 23, 2013 om 12:56
Computers & telefonie

Is dit betrowbaar?

Als ik wil inloggen op mijn Hotmailaccountant krijg ik sinds gisteren van Microsoft-account de vraag: "Help ons je account te beschermen" Ik moet dan beveiligingsgegevens toevoegen, een telefoonnummer of een alternatief emailadres. Na opgeven daarvan zou ik dan een code krijgen via sms of alternatief emailadres die ik in moet voeren om toegang te krijgen tot mijn Hotmail anders kan ik niet inloggen. Heeft iemand hier eerder van gehoord en is dit betrouwbaar?

12794 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2013 om 13:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Daar is al een vraag over. Lees hier

donna
door donna - Sep 23, 2013 om 13:03
207 Antwoorden / 43 Vragen

Heb ik een tijdje geleden ook gehad. Ik heb erover gemaild, volgens Microsoft krijg je deze melding als geprobeerd is je account te hacken. Of dat klopt kun je niet achterhalen. Feit is wel dat je niet kunt inloggen als je niet doet wat ze willen.
Ik heb het uiteindelijk maar gedaan en geen nare gevolgen gemerkt.

jantje7
door jantje7 - Sep 23, 2013 om 13:42
1459 Antwoorden / 23 Vragen

@tijger1
Waar u naar verwijst gaat over facebook, niet over Hotmail.

Ook ik heb deze vraag van Microsoft gekregen.
Waardeloze beveiliging, je kunt elk willekeurig mailadres opgeven waar de code naar toe gestuurd moet worden, dus een onwillig persoon kan zo aan de code komen.

Maar je moet het wel doen binnen de 7 dagen, anders wordt je geblokkeerd.
Geen ander hotmail-adres gebruiken, je kun daar niet naartoe zolang je de code niet ingeeft.

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2013 om 13:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jantje7

Sorry, niet opgelet.

valerius-2
door valerius-2 - Sep 23, 2013 om 14:27
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Al dit soort vragen om u gevens via internet nooit en dan ook nooit geven. Maar bij de betreffende genoemde z.g.afzender is bij de werklijke controleren.

ge
door gerboe - Sep 23, 2013 om 14:41
806 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is wel degelijk een reguliere beveiligingsactie van Microsoft. Mocht je account gehackt worden dan kan MS via het opgegeven telefoonnummer of alternatieve mailadres contact zoeken om veiligheidsproblemen te checken.

gsm
door gsm - Sep 23, 2013 om 15:19
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Lijkt inderdaad afkomstig van Microsoft en is bedoeld om misbruik van je account te voorkomen of misbruik makkelijker terug te draaien.

Als iemand jouw account gehackt heeft, dan kun je via een alternatief e-mail adres of SMS via de telefoon je eigen account makkelijker terug krijgen.

zoekster
door zoekster - Sep 23, 2013 om 16:40
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heb ik ook gehad, en de beveiligingscode via een ander email adres opgevraagd. Heb er geen behoefte aan dat Hotmail een telefoonnummer van me krijgt. Het is wel een gedoe, want eerst ontving ik op het andere email adres de beveiligingscode niet, uiteindelijk weer wel. En toen ik de code had, herkende hij hem niet. Dus ook dat moest dubbel.
Overigens heb ik het wel via een ander hotmailadres gedaan, maar dat had ik nog, dus ik hoefde geen nieuw aan te maken. Mijn emailadres voor mensen die ik vertrouw bij mijn provider gaat ze geen klap aan.

Zelf ben ik enorm wantrouwig wat betreft telefoonnummers opgeven aan wildvreemde instanties zoals Facebook en hotmail. Heb je problemen blijken het onneembare vestingen.