mr
door mrlowlands Jan 29, 2013 om 18:17
Computers & telefonie

Is het doorgeven van een verhuizing via Verhuisservice van PostNL direct ook een bindend contract voor Tele2?

Op 9 januari 2013 heb ik via de verhuisservice van PostNL aangegeven dat ik op 1 maart 2013 ga verhuizen. Daarbij heb ik o.a. bij Tele2 aangegeven (waar ik nu mijn internet en telefonie van ontvang) dat ik ging verhuizen. Bij de tekst van dit verhuis bericht van Tele2 stond ook dat ik van plan was om mijn Tele2 aansluiting mee te nemen naar het nieuwe adres (=standaard tekst)

Dit is echter een "vergissing" van mij geweest aangezien ik niet van plan was om verder gebruik te maken van Tele2 op het nieuwe adres.

Op 19 januari heb ik vervolgens Tele2 een brief gestuurd waarin ik aangaf dat ik per 1 maart 2013 mijn contact bij Tele2 wil opzeggen. Dit is nog ruim voor de verhuisdatum van 1 maart 2013 (6 weken)

Vandaag, 29 januari, ben ik gebeld door een zeer brutale en lompe medewerker van Tele2 die mij er op wees dat dit niet zomaar kon en dat ik verplicht ben om door te betalen en dat het voor mij nu absoluut onmogelijk was voor mij om per 1 maart het contract op te zeggen. (Er waren namelijk al te veel kosten gemaakt ?!?!)

Verder werd mij ook medegedeeld dat de "opzegbrief" die er nu al ligt niet bewaard kon worden en verder genegeerd zou worden. Als ik wilde opzeggen dan kon ik dat pas vanaf 1 maart doen....

De toon en arrogantie van de medewerker zette er mij toe om dit gesprek te doen beeindigen.

Mijn vraag is nu...
1) is het invullen van een verhuis bericht via PostNL een legitieme contract verlenging? (Ik heb hier tot nu toe nog geen bevestiging van ontvangen van Tele2)
2) Waarom zou ik als nog niet per direct mijn contract mogen opzeggen?
3) kunnen ze mij verplichten om pas vanaf 1 maart de boel op te zeggen?

1859 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 29, 2013 om 19:00
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

1) is het invullen van een verhuis bericht via PostNL een legitieme contract verlenging? (Ik heb hier tot nu toe nog geen bevestiging van ontvangen van Tele2)
Ja u geft aan dat post nl dit door moet geven

2) Waarom zou ik als nog niet per direct mijn contract mogen opzeggen?
Voor deze zaak moet de algemen voorwaarden bekijken.

3) kunnen ze mij verplichten om pas vanaf 1 maart de boel op te zeggen?

Zie 2

diumenge
door diumenge - Jan 29, 2013 om 19:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

1. Uiteraard niet, en als het al wel zo zou zijn dan is dat met de nieuwe brief ongedaan gemaakt.
2. Dat hangt inderdaad van de voorwaarden af en of het een eerste contract voor bepaalde tijd is of dat het al in de stilzwijgende verlenging zit.
3. Nee, u hebt al een brief gestuurd en u weet dat deze ontvangen is (door het telefoontje).

tele2webcare
door tele2webcare - Jan 30, 2013 om 11:39
366 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste mrlowlands,

Ik vind het vervelend om te lezen dat je problemen ervaart met je diensten i.v.m. de verhuizing. Ik begrijp dat dit erg lastig is.

Wanneer je buiten je contract bent mag je opzeggen met één maand opzegtermijn. Als je een verhuizing doorgeeft wordt er geen nieuw contract aangegaan en mag je je “oude” contract datum aanhouden. Ik zou graag willen uitzoeken of ik iets voor je kan betekenen! Zou je mij in een e-mail aan danielle@tele2.com o.v.v. mrlowlands/Varakassa je postcode/huisnummer, klantnummer en contactgegevens kunnen sturen?

Ik hoop snel van je te horen!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

tele2webcare
door tele2webcare - Feb 1, 2013 om 11:46
366 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste mrlowlands,
Ik heb je bericht ontvangen, bedankt hiervoor. Ik heb je gegevens genoteerd en zodra ik meer weet zal ik je hierover berichten. Mocht je in de tussentijd nog vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik het graag van je.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2

tele2webcare
door tele2webcare - Mar 6, 2013 om 11:15
366 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste mrlowlands,

Mijn collega heeft je een aantal keer geprobeerd te bereiken de laatste tijd voor de volledige afhandeling van het probleem, maar krijgt je niet te pakken. Zou je me via danielle@tele2.com kunnen laten weten wanneer en op welk nummer je het beste bereikbaar bent?

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

tele2webcare
door tele2webcare - Mar 8, 2013 om 10:48
366 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste mrlowlands,

Ik begrijp dat er contact is geweest met mijn collega en dat de problemen i.v.m. je verhuizing zijn opgelost.

Mocht je nog vragen hebben in de toekomst, dan hoor ik natuurlijk graag van je!

Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2

mr
door mrlowlands - Mar 8, 2013 om 10:50
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=tele2webcare schreef op vrijdag 8 mrt 2013, 10:48]Beste mrlowlands,

Ik begrijp dat er contact is geweest met mijn collega en dat de problemen i.v.m. je verhuizing zijn opgelost.

Mocht je nog vragen hebben in de toekomst, dan hoor ik natuurlijk graag van je!

Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2

Hoi Danielle,

alles is prima opgelost. Mijn contract is per 1 maart gestopt en de modem is al onderweg naar Tele2. Dank voor je hulp.

Paul

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer