Is het gebruik van GSM Repeaters toegestaan?
In juli 2017 kocht ik via GSm Repeater Shop een repeater wegens slecht bereik voor de GSM in ons nieuwbouwhuis.
Ik krijg nu van Agentschap Telecom eenbrief dat hiervoor een vergunning ndig is van het agentschap en dat die niet verleend worden.
Als ik de repeater niet demonteer riskeer ik een boete van 500 - 2000 euro.
28 maart met de leverancier gebeld. Zij kennen dit standpunt en geven aan dat dit in de 'vraag en antwoord' staat op hun site. Bij de koop hebben zij daar geen melding van gemaakt. Ze zijn ook niet bereid de repeater terug te nemen. Zij bieden deze repeaters nog steeds aan op hun site zonder waarschuwing. Zij hebben wel de adresgegevens moeten afstaan aan het agentschap. Wij zijn daar niet van op de hoogte gesteld. Wat kan hieraan gedaan worden? Zou deze verkoop niet verboden moeten worden. Het gaat hier om een aakoop van €626,78 waar ik dus niets aan heb. Heeft het nemen van juridische stappen zin?
Hallo Huub Bosch ,
Lees ook hier , klik op de rode regels .
https://tweakers.net/nieuws/126449/agentschap-telecom-verscherpt-controle-op-illegaal-gebruik-netwerkrepeaters.html
https://www.agentschaptelecom.nl/onderwerpen/repeaters
Staat inderdaad op de site van Gsm Repeater Shop , bij veelgestelde vragen :
Is het gebruik van GSM repeaters binnen de EU toegestaan?
- Binnen de Europese Unie (Richtlijn 2014/53/EU van het Europees Parlement en de Raad) is de handel in GSM repeaters vrij toegestaan. In veel landen, waaronder Nederland, België en Duitsland dient de gebruiker voor ingebruikneming eerst officieel schriftelijk toestemming te vragen aan de provider De reden hiervoor is dat de providers deze GSM frequenties hebben aangekocht en willen voorkomen dat er storing (door inferieure apparatuur of door incorrecte installatie) wordt veroorzaakt op hun netwerk. Toestemming word in de praktijk zelden tot nooit gegeven ongeacht het merk apparatuur of de instantie of particulier die het aanvraagt. De mobiele providers voelen zich niet verantwoordelijk voor de dekking binnenshuis. Dit kunnen zij logischerwijs ook niet zijn, gezien de vele verschillende bouwconstructies.De repeaters die wij aanbieden zijn uitsluitend voor gebruik binnenshuis en veroorzaken, mits correct geïnstalleerd, geen storing of ruis op het netwerk van de providers of in uw directe omgeving. Ons bestaansrecht is goed werkende apparatuur leveren voor een betaalbare prijs. Wij hebben inmiddels vele tevreden klanten die onze GSM repeaters met veel plezier en probleemloos gebruiken.
Voor verdere informatie ,
https://www.gsm-repeater-shop.nl/faq/#answer7
Ik weet niet tegen wie u juridische stappen zou willen nemen.
Maar als voorbeeld, je kunt overal marifoons kopen, maar je mag die aan de wal niet gebruiken en je moet daar voor aan boord een vergunning hebben en zelfs een bedieningscertificaat.
Maar dat hoeft een verkoper van zo’n apparaat u natuurlijk niet te vertellen,
Ik denk niet dat dit veel zin heeft.
Maar bij een 'bedrijfje' dat dergelijk apparatuur verkoopt zonder dat hiervoor duidelijk en vooraf (!) wordt gewaarschuwd (dus al van meet af aan) zouden ze mij nooit meer weer zien. En hiervoor waarschuwen bij de FAQ is zoiets als: ik moet het mededelen, maar ik verstop die mededeling zo goed mogelijk. Dan trapt er altijd wel iemand in en dat is dan weer mooi (financieel gezien) meegenomen.
Dit 'bedrijfje' weet dondersgoed dat er velen intrappen en dan achteraf met een simpele verklaring komen dat de klant dit had kunnen weten door de hele website door te ploegen, vind ik achterbaks en oneerlijk handel drijven.
Ik zou voor dit 'bedrijfje' extra waarschuwen op social media.
Ik denk dat als je dat spul in een winkel gaat kopen, dat nog wel gezegd wordt. De Ts bestelt het per internet. Hij moet daar toch ook naar gezocht hebben ivm zijn probleem.
Dit 'bedrijfje' kan die waarschuwing ook duidelijk bij het artikel zelf plaatsen. Zelfs bij het artikel onder het kopje 'extra informatie' staat geen waarschuwing, terwijl deze juist onder dat kopje had kunnen staan. Dan weet men waaraan men begint. Maar dan verkopen zij bijna niets meer. Ik vind dit een oneerlijke handelspraktijk. De klant zolang mogelijk in het ongewisse laten. Voor een dergelijk 'bedrijfje' dient veel gewaarschuwd te worden.
'Uiteraard'is daar een vergunning voor verplicht.
Omdat een en ander klaarblijkelijk wel op de website wordt vermeld heeft een actie uwerzijds geen enkele zin en kan alleen maar kosten met zich meebregen.
Vraag uw provider of die geen oplossing voor u heeft.
Ik vind het eerste logootje op die site wel grappig: een duimpje omhoog met "Professionele kwaliteit. CE certified". Mooi dat het het CE certified is, maar dat heeft totaal niets met professioneel te maken. Ieder elektronisch apparaat moet CE certified zijn. Het zegt dus wel genoeg over zo'n bedrijf....
Heb een linkje waarin hierop wordt ingegaan.
https://tweakers.net/nieuws/126449/agentschap-telecom-verscherpt-controle-op-illegaal-gebruik-netwerkrepeaters.html
@wilhelmina59 , het linkje staat er al .
Goedemorgen Huub,
Ik zit in dezelfde situatie, alsmede een collega.
Neem even contact met me op via mailadres jeroenv1990[at]gmail.com
Wellicht staan we samen sterker.
Bedankt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Fabrieksnieuwe auto na 6 maanden kapot: welke rechten heb ik als consument?
Ik heb bij een officiele dealer Carway Amsterdam (sinds 25 jaar gespecialiseerd in de Import van dure Amerikanse autos) een fabrieksnieuwe Chrysler Pinnacle Pacifica Hybride gekocht met 2 jaar garantie. Na 6 maanden ging de aandrijfslijn kapot (begin Februari). Sinds 2.5 maanden zitten wij zonder gezinsauto, zonder vervangend vervoer en zonder uitzicht wanneer wij onze nieuwe wagen gerepareerd ter ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer