pa
door parakist May 30, 2011 om 09:49
Computers & telefonie

Is het mogelijk in een functie te programmeren?

Omdat de “Voorwaardelijke opmaak” voor mij onvoldoende is probeer ik nu om in een functie onder een voorwaarde in die functie de achtergrond kleur van de betreffende cel mee in te kleuren. Nu heb al wat uren zitten zoeken en programmeren maar het is mij tot op dit moment niet gelukt. Functies lijken wel dichtgetimmerd. Alleen het resultaat komt naar buiten. Als het bijv. mogelijk zou zijn om middels bijvoorbeeld de opdracht “Call” een sub te bereiken dan zou dit ongekende mogelijkheden bieden.
Is er iemand die weet of dit mogelijk is en een methode weet?

1193 9 Rapporteer

freya
door freya - May 30, 2011 om 10:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo parakist,

Ik neem aan dat je het over Excel hebt? Je kunt best wel veel voor elkaar krijgen in Excel maar er zullen ongetwijfeld dingen zijn die niet mogelijk zijn. Het is dan ook een kant-en-klaar programma en geen vrije programmeertaal waarbij je alles naar je eigen hand kunt zetten.

Wat wil je dan precies bereiken?

m.vr.gr. Freya

jos-euro
door jos-euro - May 30, 2011 om 14:36
244 Antwoorden / 91 Vragen

Hallo Parakist, dergelijke vragen stel ik altijd op het forum van Worksheet.nl. Dit forum wordt door zeer deskundige excelgebruikers bezocht. Succes, Jos

pa
door parakist - May 30, 2011 om 17:17
22 Antwoorden / 11 Vragen

Stom maar het gaat inderdaad over Excel VBA

Wat wil ik?

Function Resultaat(test)

Resultaat=3
If Resultaat=3 then Selectoin.Interior.Colorindex=7 'direct in de cel
'of bijvoorbeeld
If Resultaat =3 then Call.Achtergrondkleur (7,0) 'via een sub kleuren

End function

Zoiets waar bij de achtergrond van de betreffende cel een de kleur 7 krijgt.

freya
door freya - May 30, 2011 om 17:37
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Maarre... als ik het goed begrijp wil je de achtergrondkleur aanpassen, afhankelijk van het resultaat in de cel? Dat is toch precies wat de 'voorwaardelijke opmaak' in Excel doet? Je kunt desnoods meerdere voorwaarden in één cel opnemen. Dus, achtergrond rood als de waarde kleiner dan 0 is, geel als de waarde 0 is en groen als de waarde groter dan 0 is.
Of bedoel je toch nog iets anders?

Freya

pa
door parakist - May 30, 2011 om 17:50
22 Antwoorden / 11 Vragen

Ik ben kennelijk veeleisend.
'Voorwaardelijke opmaak' kent slechts 3 kleuren en niets anders dan dat en is lastig te verwijderen.
Ik zoek naar meer mogelijkheden om de celeigenschappen van de cel te besturen.

pa
door parakist - May 30, 2011 om 17:55
22 Antwoorden / 11 Vragen

jos-euro
Ik ben onmiddelijk naar worksheet.nl gaan en ingelogd.
Maar de puzzel waar ik mijn vraag kwijt kan heb ik nog niet op kunnen lossen
Overigens bedankt voor de tip

freya
door freya - May 30, 2011 om 18:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=parakist schreef op maandag 30 mei 2011, 17:50]Ik ben kennelijk veeleisend.
'Voorwaardelijke opmaak' kent slechts 3 kleuren en niets anders dan dat en is lastig te verwijderen.
Ik zoek naar meer mogelijkheden om de celeigenschappen van de cel te besturen.
Hoezo 'maar 3 kleuren'? Als je een cel kiest en naar Opmaak > Voorwaardelijke opmaak gaat en daar je voorwaarde invult en vervolgens op de knop (Opmaak) klikt en op het tabblad 'Patronen' kijkt, dan heb je daar toch al een aardige keuze uit verschillende (méér dan 3) kleuren?
Of zie ik iets over het hoofd?

Freya

diumenge
door diumenge - May 30, 2011 om 19:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Parakist zal bedoelen dat je maar drie voorwaarden kan meegeven, dus bijvoorbeeld 1 = rood, 2 = wit, 3 = blauw, maar 4 = oranje kan dan niet meer.

pa
door parakist - May 31, 2011 om 09:20
22 Antwoorden / 11 Vragen

diumenge begrijpt het.
Ik wil veel meer dan 3 voorwaarden kunnen stellen. Als er een procedure bestaat om vanuit een Functie naar buiten te treden en daarmee een aantal zaken te kunnen regelen dan geeft dit ongekende mogelijkheden. Niet alleen de kleur van de betreffende cel maar ook gebeurtenissen in welke andere cellen danook zijn te activeren. Het gaat mij niet zozeer om een kant en klare module,zou wel prettig zijn, maar meer of het mogelijk is en hoe dit aangepakt moet worden.
Voor alle duidelijkheid: "Hoe kom ik bij een Functie zijdelings even naar buiten naar een Sub bijvoorbeeld".