Ka
door Kassagebruiker Aug 3, 2020 om 13:40
Computers & telefonie

Is het verstandig om microsoft team op je pc/tablet te instaleren?

Ik heb ervaring met Teamviewer en Radmin. Maar van Microsoft Team heb ik èn geen kaas èn geen worst gegeten.  Google geeft wel een idee maar er staat nergens wat "de tegenpartij" kan zien en doen op jouw pc. (Bij teamviewer ben je als gast "de baas" op de bezoekende pc). Wie geeft mij advies en of heeft ervaring hiermee? Dank alvast.

5312 10 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 3, 2020 om 15:16
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb goede ervaring met zowel TEAMS en SKYPE voor 'video overleg'. Met teams zijn de mogelijkheden groter (meer deelnemers).

Na installatie en u wilt niet dat deze programma's zich ook steeds openen kunt u ze via taakbeheer uitzetten.

U kunt op ieder gewnest moment de microfoon uitschakelen (soms ook beter om 'rondzingen' te voorkomen) als u niet aan jhet woord bent en u kun ook het beeld op ieder gewenst moment aan of uit schakelen. Het beeld dat andere deelnemers van u zien is hetgeen u zelf ook ziet bij inschakelen.

Donuts
door Donuts - Aug 3, 2020 om 16:00
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Waarvoor denkt u Microsoft Teams nodig te hebben?

rj
door rjw - Aug 3, 2020 om 19:01
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Teams is iets totaal anders dan waar je het over hebt. Waar wil je Teams voor gaan gebruiken?

Ka
door Kassagebruiker - Aug 3, 2020 om 21:08
683 Antwoorden / 5 Vragen

Iemand wil mij met team benaderen en ik wil weten wat de risico's zijn. Je geeft toch je pc open voor een vreemde.

rj
door rjw Aug 4, 2020 om 09:24
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Nee, dan heb je niet goed begrepen wat Teams is. Teams is een collaboration app waarmee je kunt bellen (spraak en video), chatten, bestanden kunt delen, etc. Die ander heeft geen toegang tot jouw PC. Net zoals ik door dit bericht te schrijven geen toegang heb tot jouw PC.

tdmduc
door tdmduc Aug 4, 2020 om 11:47
703 Antwoorden / 2 Vragen

U bent in de war met TEAMVIEWER

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 4, 2020 om 06:59
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Volgens mij kunt uzelf bepalen wat de "ander" kan zien:
https://www.microsoft.com/nl-nl/microsoft-365/microsoft-teams/free

Onderaan staan veelgestelde vragen.

mo
door mof - Aug 5, 2020 om 10:29
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb onlangs voor een sollicitatie gesprek MS Teams geinstalleerd, maar dat mocht maar voor twee weken als ik geen verdere persoonsgegevens wilde doorsturen.
Nee, het is niet verstandig, deze technologie bedrijven, Microsoft, Apple, FAcebook en noem ze maar op, zijn uiteindelijk maar in 1 ding geinteresseerd: uw persoonsgegevens.
Facebook heeft 18 miljard dollar winst gedraaid vorig jaar .... dat is 3 dollar per aardbewoner! Dat is wat verdiend wordt aan uw persoonsgegevens.

diumenge
door diumenge Aug 5, 2020 om 10:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan zelf maar even een videoconference app bouwen...

koekeloer
door koekeloer - Aug 5, 2020 om 11:58
562 Antwoorden / 18 Vragen

Ik kan me niet voorstellen dat de gast de baas is bij deze programmas's, ik denk de gastheer.

pe
door pebk - Aug 5, 2020 om 14:12
579 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik alleen de webclient. Werkt bij mij niet in Firefox, wel in Chrome. Men kan niet zomaar uw systeem overnemen.

Ik zou het niet installeren, want dat is helemaal niet nodig. Als u privé wilt teamen, is jitsi aan te raden. https://meet.jit.si

Gratis, veilig en gemakkelijk.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 5, 2020 om 15:41
7156 Antwoorden / 3 Vragen

De gedeelde link van @perk:
https://meet.jit.si/