hans515
door hans515 Jan 8, 2014 om 21:08
Computers & telefonie

Is ...MyPC Backup wel veilig?

Op mijn nieuwe Sony laptop met Windows 8 krijg ik steeds de vraag om een back up te maken op een engelstalige site ....url.mypcbackup.com
in het begin kostte het, ik meen 10 euro, afgelopen weekend 1 euro en nu komt het bericht gratis voor 1 GB. Ik heb steeds nergens wat op uit gedaan. Moet ik dat maar blijven doen? Of is het toch wel verstandig om het te doen??

1900 9 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jan 8, 2014 om 21:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Van wat ik zo op internet erover zie staan zou ik maar niets anders ermee doen dan het verwijderen.
Kijk eens naar dit filmpje en anders nog eens Mbam en/of de AdwCleaner laten scannen?

valerius-2
door valerius-2 - Jan 8, 2014 om 23:31
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik heb het gelijk verwijderd , ten eerste vertrouw ik niet op veiligheid, en ten tweede alles wat k vis internet terug moet halen moet mijn computer wel in orde zijn om op internet te komen. Dus ik zet het liever op een externe schijf lijk mij wel de beste manier.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 8, 2014 om 23:48
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Dit zal wellicht al geïnstalleerd hebben gestaan op de laptop (daarom ook het advies om na aankoop een schone installatie te doen van Windows).

Uit privacy overwegingen kun je dit beter niet gebruiken. Nog afgezien dat 1 GB net iets te weinig is om de PC op te back-uppen..

pi
door pieterwolters - Jan 9, 2014 om 09:17
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Handig zo'n schone installatie bij een Windows PC. Om maar weer eens met een auto te vergelijken: je koopt een nieuwe auto en gaat eerst alle vloeistoffen vervangen voordat je er in kan gaan rijden...

edrick3
door edrick3 - Jan 9, 2014 om 14:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hans515,

Niet aan beginnen.
Commercie.
Lees info hier.
Verwijderen:

Verwijderen uit Windows Vista of Windows 7:

Open het menu Start (links van de taakbalk) en klik op Configuratiescherm.
Kreeg te verwijderen een programma, met de rechtermuisknop op degene die u wilt verwijderen en selecteer Uninstall.

Verwijderen uit Windows 8:

Klik met de rechtermuisknop op de achtergrond van de Metro UI startvenster en selecteer alle apps om een menu te openen.
Selecteer Het Configuratiescherm en klik vervolgens op een programma verwijderen.
Met de rechtermuisknop op de toepassing die u wilt verwijderen en selecteer Uninstall.

Scan dan nog even met MBAM

Suc6

hans515
door hans515 - Jan 9, 2014 om 14:19
250 Antwoorden / 117 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 9 jan 2014, 11:30]Hallo hans515,

Niet aan beginnen.
Commercie.
Lees info hier.
Verwijderen:

Verwijderen uit Windows Vista of Windows 7:

Open het menu Start (links van de taakbalk) en klik op Configuratiescherm.
Kreeg te verwijderen een programma, met de rechtermuisknop op degene die u wilt verwijderen en selecteer Uninstall.

Verwijderen uit Windows 8:

Klik met de rechtermuisknop op de achtergrond van de Metro UI startvenster en selecteer alle apps om een menu te openen.
Selecteer Het Configuratiescherm en klik vervolgens op een programma verwijderen.
Met de rechtermuisknop op de toepassing die u wilt verwijderen en selecteer Uninstall.

Scan dan nog even met MBAM

Suc6

Bedankt, ik heb de adviezen opgevolgd en heb het verwijderd!
Groeten, Hans.

edrick3
door edrick3 - Jan 9, 2014 om 14:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hans515,

Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 9, 2014 om 18:15
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op donderdag 9 jan 2014, 09:17]Handig zo'n schone installatie bij een Windows PC. Om maar weer eens met een auto te vergelijken: je koopt een nieuwe auto en gaat eerst alle vloeistoffen vervangen voordat je er in kan gaan rijden...
Niet nodig aangezien deze nog niet vervuild zijn, Windows wel..

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 9, 2014 om 18:17
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Overigens TS had beter 'n zogenaamde 'uninstaller' kunnen gebruiken, nu blijven er een hoop resten achter in o.a. het register..