jo
door josefien5 Mar 10, 2018 om 23:43
Computers & telefonie

Is Torrent illegaal ?

Ik hoorde dat Torrent illegaal is en dat je dus niets daarvan moet downloaden.
Je zou er zelfs een boete voor kunnen krijgen.
Maar als je voor enkele euro's per maand een VPN programma koopt kan je "ongestraft" van Torrent downloaden.
Hoe zit dat nou precies ?

11746 9 Rapporteer

wi
door willem2sigaren - Mar 11, 2018 om 03:09
44 Antwoorden / Vragen

Met een VPN abonnement word je internetverbinding traag en gaat het downloaden heel langzaam. Neem een abonnement bij een payserver zoals Yabnews ± 10 euro per maand kun je zoveel downloaden als je wilt. Ook via een payserver downloaden is illegaal maar dat zou mij een worst wezen.

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 27, 2018 om 01:31
3449 Antwoorden / 25 Vragen

A een goede vpn is absoluut niet traag.
B Usenet wordt meegekeken door Brein met kans op enorme boetes.
Maar dat zal u een worst wezen.

marita5
door marita5 - Mar 11, 2018 om 08:13
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Josefien5 ,

Extra: Hoe weet je of een bestand legaal of illegaal is?

Lang niet alle downloads via torrentwebsites zijn illegaal, want er is ook veel legale content te vinden op dergelijke platformen. Maar hoe weet je nu of het downloaden van een bestand legaal of illegaal is? Om je hiermee wat op weg te helpen, hebben we een artikel gepubliceerd getiteld ‘veilig en anoniem downloaden met een VPN‘. Hierin wordt onder meer besproken wanneer het downloaden van bestanden legaal of illegaal is.

Voor verdere informatie, klik op de rode regel .

https://www.vpngids.nl/downloaden/boete-voor-downloaden/

con1
door con1 - Mar 11, 2018 om 08:15
29 Antwoorden / 28 Vragen

Heb me net een payserver cadeau gedaan voor €18 per jaar. Dus geen geld. Het is dan wel niet de snelste download maar tijd zat.

jo
door jorisw Jun 26, 2018 om 20:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dus je helpt mensen die over andermans rug flink geld verdienen????

ro
door ron503 - Mar 11, 2018 om 09:33
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De Nederlandse providers zijn door gerechtelijke uitspraken verplicht om een aantal torrentsites te blokkeren maar er zijn nog genoeg torrentsites op het net te vinden. Het aanbieden van illegale content in grote hoeveelheden mag niet maar als u in de privé sfeer iets van die content download zal er geen heksenjacht op u ontstaan want de provider hoeft uw IP adres met bijbehorende klantgegevens niet te verstrekken. Een VPN server maakt willekeurig een niet Nederlands IP adres aan en omzeilt zo de blokkade want uw VPN IP adres wordt niet meer herkend als zijnde Nederlands. Sec gezien is het illegaal downloaden te vergelijken met het gedoogbeleid van softdrugs, op telen staan hoge straffen maar de softdrugs mogen door legale koffieshops wel aan de gebruiker verkocht worden.

jo
door jorisw - Mar 11, 2018 om 10:17
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien moeten jullie werkgevers ook naar zulk soort constructies zoeken zodat ze niet meer voor jullie werk hoeven te betalen (terwijl je het wel uitvoert). Dat zou nog eens een innovatie zijn.

jo
door josefien5 - Mar 11, 2018 om 16:25
13 Antwoorden / 22 Vragen

Ik wil graag weten of er mensen zijn die een boete hebben gekregen voor het downloaden via Torrent.

tijger1
door tijger1 Mar 11, 2018 om 17:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En als er dan niemand reageert, gaat u het dan wel doen?

Cookies
door Cookies Mar 11, 2018 om 17:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dus illegaal geeft niet zolang je maar geen boete krijgt? Lekker hypocriet.

aurora1
door aurora1 Mar 11, 2018 om 17:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En u denkt dat die, om dat aan u te melden, hier gaan registreren en inloggen?
Kennelijk wilt u zelf ook niet voor uw werk betaald worden?

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 27, 2018 om 11:56
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik wil graag weten of er mensen zijn die een boete hebben gekregen voor het downloaden via Torrent.

Ja die zijn er.  En terecht !

costnix
door costnix - Mar 12, 2018 om 00:11
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De techniek zelf is niet illegaal, wel wat u er mee wilt doen.
Vergelijk het maar met een hamer. U mag er mee op een spijker slaan, slaat er mee op iemand hoofd, dan krijgt u grote problemen met de justitie

Br
door Bromblatter - Jun 26, 2018 om 14:02
3 Antwoorden / Vragen

Veel films worden inderdaad in de gaten gehouden door de Nederlandse Filmindustrie. Omzeilen is vrij makkelijk: https://vpnservice.nl/privacy/anoniem-downloaden-torrents-vpn/

Voorkomen is beter dan genezen, maar let wel goed op welke VPN je neemt. Zo moet je bijvoorbeeld altijd een VPN kiezen die geschikt is om torrents mee te downloaden. Dat mag niet bij elke VPN aanbieder.