ISRA punt en Tele 2
Tele2 heeft mij een goedkoper abonnement aangeboden dan dat ik nu heb bij Ziggo. Vervolgens hebben ze gecheckt via hun administratie of het mogelijk was voor mij om deze aan te sluiten en zij hebben mij verteld het kon en dat het eenvoudig was om aan te sluiten; dat zou ik zelf wel kunnen, ook al heb ik geen technische kennis.
Na ongeveer twee weken ontving ik de doos met modum om het pakket aan te sluiten. Toen kwam ik tot de ontdekking dat ik helemaal geen ISRA-punt heb in mijn huis. Er zat wel een kastje, maar die was niet aangesloten. Ik ben een vrouw, heb geen verstand van electriciteit of telefonie en ben dus gaan bellen met de helpdeks van Tele2.Tele2 meerdere malen gebeld, gemaild en met hun klantenservice gechat, maar er werd geen goede oplossing geboden.
Hij zit niet op de gebruikelijke plaatsen (voorkant pand/meterkast), ik heb plinten van de muur en vloer getrokken, alle snoeren laten doorgemeten door een technische vriend, bij buren gekeken waar de telefoonkabel bij hun binnenkomt, de oud bewoner erbij gehaald die een leeg gapend gat aanwees (die ikzelf ook al had gezien), gevraagd om een monteur bij Tele2, KPN en bij Aansluitingen.nl en allemaal kunnen/willen ze me niet naar tevredenheid helpen. Of ik moet een nieuwe aansluiting nemen en dat kost 300 euro. Terwijl mijn motivatie om dit pakket aan te schaffen bezuiniging in mijn eigen portemonne was. En zelf naar de kabel gaan graven, mag niet van KPN.
De modem zit nog steeds in de doos. Tele2 heeft blijkbaar in hun administratie ingevuld dat ik hun modem heb aangesloten op de telefoonlijn DIE IK NIET HEB... KPN vertelt mij vervolgens dat er al een modem aangesloten zit, op de telefoonlijn DIE IK NIET HEB...
Tele2 wil geen monteur sturen, KPN wil geen monteur sturen want volgens hun administratie is de kabel gewoon binnen mijn huis en werkt hij ook (ook al zou ik ervoor betalen!!!), aansluitingen.nl vindt het belachelijk, heeft KPN en TELE2 gevraagd mij te bellen (wat nu een week later nog steeds niet gebeurd is) en ik heb geen idee wat ik moet doen. De doos terugsturen en niet betalen? Het er op aan laten komen? Of heeft iemand een andere, betere tip?
Ik voel me letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd en ik wil het verhaal graag op tv doen, als Kassa daar behoefte aan heeft. Geen enkel probleem.
Vriendelijke groeten,
Jauke Boerdam
Schrijf een brief naar Tele2, stel ze in gebreken en geef ze een redelijke termijn (4 weken) om het op te lossen, hierna zou ik het contract ontbinden, verder zou ik niets betalen aan Tele2
Blijf gewoon klant bij Ziggo, aangezien (in de meeste gevallen) alleen het eerste jaar goedkoper is bij Tele2 afgezien van het feit dat adsl veel beperkingen heeft
Verder is Tele2 een 'bedrijf' waar iedereen ver van uit de buurt moet blijven.
Als dit telefonisch aangeboden is lijkt het mij verstandig om - indien nog mogelijk - binnen de bedenktijd te annuleren.
U heeft 7 werkdagen de tijd om te annuleren. liefst zowel brief aangetekend versturen als modem met verzendbewijs retourneren. Even bellen hoe retourneren gaat bij tele2.
Als het kort dag is dan bellen en alsnog de brief sturen waarin u zet dat u b.v. op 4 maart de overeenkomst geannuleerd heeft waarbij u gesproken heeft met ..... + dat u deze brief schrijft om nog eens schriftelijk aangetekend annuleert omdat niet meegewerkt wordt door zowel KPN als Tele2 aan het tot stand komen van een isra punt.
trek meteen per direct uw toestemming tot automatische incasso in! En houdt uw afschriften in de gaten of er incasso's plaats vinden.
Verzendbewijzen en copie brief bewaren.
Aanvulling:
Aansluitingen kunt u aanvragen per provincie op
aansluitingen.nl: klik als u daar nog zin in zou hebben na dit gebrek aan service.
@tdehond,
Het is al langer dan een week geleden TS heeft alleen al een week gewacht om teruggebeld te worden.
Het stopzetten van incasso's is nu niet meteen het slimste wat je kunt doen.
Dan kom je in een administratieve molen waar de honden geen brood van lusten en wordt het niet werkend abonnement stopgezet en pas aangesloten tot er betaald is.
Dan is het enige wat gezien wordt:
U heeft geen verbinding omdat u een achterstand heeft
Probleem is wel dat er een israpunt is geweest, het kastje is aanwezig maar de kabel is er uit gesloopt of afgeknipt en in de buis gezakt. Zowel kpn als tele2 melden dat er een werkende lijn is dus is aan die voorwaarden voldaan. Wat te doen de boel terugsturen en het contract opzeggen is geen optie zoeken naar de kabel wel. Als het een laagbouwwoning betreft kan een trekveer uitkomst bieden, je kunt de leiding volgen en zo de kabel terugvinden.
Normaal gesproken werd door KPN in elke woning een telefoonaansluiting aangelegd, of ergens in de huiskamer via de kruipruimte, of in de meterkast.
Sinds niet meer iedereen een vaste telefoonaansluiting van KPN gebruikt wordt dat ISRA punt bij verbouwingen etc vaak ergens weggewerkt als een "ongebruikte" kabel.
Ook bij splitsingen in meerdere woningen gaat de aansluiting vaak verloren, maar dat zal bij u niet aan de orde zijn.
Als er geen kruipruimte is, zit er niets anders op dan buiten de kabel op te gaan zoeken, KPN is hier natuurlijk niet kapot van omdat hij daardoor kan beschadigen.
Maar als u door wilt met Tele2 zal dat toch moeten gebeuren op de een of andere manier.
Wanneer KPN het "verborgen" isra punt moet gaan zoeken en herstellen kunnen er inderdaad kosten in rekening worden gebracht, misschien weet een vorige bewoner nog iets, en anders zit er niets anders op om de aanvraag bij Tele2 terug te draaien...
Het contract terugdraaien gaat niet lukken, Tele2 kan namelijk op dit adres de diensten leveren. Kpn stelt ook dat er een werkende telefoon lijn op het adres aanwezig is, krijg je geen speld tussen. Vaag is wel dat er op de lijn al een modem is aangesloten dat zou niet moeten kunnen toch!. Om uit te vinden waar de kabel zich zou kunnen vinden is de woonsituatie van vraagsteller wel van belang. Laagbouw, flat, appartement of kamerbewoning.
Als KPN een meting doet op de lijn, komt er vaak geen duidelijke uitslag, bijvoorbeeld door vocht zou het kunnen lijken alsof er iets op de kabel is aangesloten, terwijl dat in werkelijkheid niet zo is, dus die interpretatie van KPN is nog voor correctie vatbaar.
Inderdaad is de soort woning interessant, als het bijv. een rijtjeshuis betreft dan zou ik toch gaan zoeken op de locatie waar hij bij de buren ook zit...
[quote=trappist schreef op zondag 4 mrt 2012, 17:07]Als KPN een meting doet op de lijn, komt er vaak geen duidelijke uitslag, bijvoorbeeld door vocht zou het kunnen lijken alsof er iets op de kabel is aangesloten, terwijl dat in werkelijkheid niet zo is, dus die interpretatie van KPN is nog voor correctie vatbaar.
Inderdaad is de soort woning interessant, als het bijv. een rijtjeshuis betreft dan zou ik toch gaan zoeken op de locatie waar hij bij de buren ook zit...
Als het niet lukt om de overeenkomst kosteloos te annuleren, dan ziet het er naar uit dat toch een nieuwe aansluiting gemaakt moet worden met de daarbij behorende kosten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Onaangekondige prijsverhoging sportschool
Goedendag,
vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa
...
Lees meer
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer