be
door bevragen Feb 14, 2020 om 16:48
Computers & telefonie

Junkmails mbt gewonnen prijzen van oa Kruidvat/AH van Contact@ihindia

Via mijn werkmail ontvang ik met regelmaat ongewenste mails van oa Weekendjeweg4you / Kruidvat / Albert Heijn door contact@ihindia.com. Het betreft dat er een zgn prijs gewonnen zou zijn (weekend in een van der Valk-hotel > waardebonnen van € 500,00. Adresgegevens onderaan mails zijn PO Box 1596 - Des Moins - Iowa 50305. Er is een mogelijkheid tot unsubscribe echter dan maak ik contact en dat is niet mijn bedoeling. Mijn concrete vraag is: Kan KASSA aan dergelijke mailing aandacht gevenin een van haar uitzendingen?? Hoe er mee om te gaan > welke stappen men wél kan zetten > Hoe kan dit aangepakt worden. Elke dag krijg ik ook zeker 10 tot 15 van deze ongewenste mails binnen op JUNK; het lijkt wel steeds meer te worden.....
Deze verwijder ik meteen en worden verder niet meer weergegeven???

1691 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 14, 2020 om 16:52
16825 Antwoorden / 202 Vragen

Wat u doet is het beste dat u kunt doen want ook al via deze site vaker gemeld: gratis prijzen als u niet mee heeft gedaan aan een loterij of dergelijke. Voor niets gaat de zon op: Deze e-mails altijd wegzetten als Spam en bovendien de domeinnaam als afzender blokkeren. Meld uw ervaring ook bij www.consuwijzer.nl  Des te meer klachten daar, des te meer kans dat er wordr opgetreden deze 'spamzender'.

Ik zie overigens dat uw vraag bedoeld is voor de redactie en dan is het adres: kass@bnnvara.nl  Wij zijn vrijwilligers die proberen vragen te beantwoorden opo basis van kennis, ervaring en eigen mening en zijn niet gebonden aan BNNVARA anders dan als vrijwilliger via deze site. Ik merk wel op dat er al eerder in zowel Kassa als ook Radar aandacht is gegeven aan zogenaamde prijzenn als er niet aan een loterij of wedstrijd is meegedaan en dit inmiddels een bekende manier van geldklopperij is. Vandaar herhaald melden ook aan de ACM Consuwijzer.

simon55
door simon55 - Feb 14, 2020 om 16:55
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Als u eens zou willen weten , wat ik allemaal heb gewonnen , staat u met de oren te klepperen. Dan zou ik van ellende minimaal 3 schuren moeten bouwen , om al dat spul te kunnen opbergen. Maar ik ben de beroerste niet , dus heb ik héél véél weggegeven , aan al die arme mensen en goede doelen. En t geld , dat heb ik maar in een oud matras gedaan.

tijger1
door tijger1 - Feb 14, 2020 om 16:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neem een Gmail adres en u krijgt geen spam meer. Dan wordt die rotzooi er bij voorbaat uitgefilterd.

chris74
door chris74 Feb 14, 2020 om 19:17
564 Antwoorden / 44 Vragen

Tijger1 het gaat om zijn werkmail adres.

tijger1
door tijger1 Feb 14, 2020 om 23:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan moeten ze daar maar eens een paar filters instellen.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 14, 2020 om 17:07
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Ook ik heb al heel lang last van ongewenste mail, doe het een paar maal per dag ongelezen de prullenbak in en sinds kort wordt het minder. (Hotmail)

diumenge
door diumenge - Feb 14, 2020 om 18:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kan in ieder geval die afzender blokkeren, verder ben je kennelijk erg onvoorzichtig geweest met je werk e-mailadres...

aurora1
door aurora1 - Feb 14, 2020 om 18:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Klikt u soms te vaak op allerhande waarvan u denkt dat het gratis is en dat u prijzen wint? Vult u her en der uw mailadres in, ook bijv via allerhande klantenkaarten?

Thijs12
door Thijs12 - Feb 14, 2020 om 19:46
532 Antwoorden / Vragen

Is ook zo logisch, het moederbedrijf van zowel AH als Kruidvat van oudsher India.

jo
door jorisw - Feb 15, 2020 om 11:15
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft jullie IT-afdeling geen mensen die dit regelen?