jantje7
door jantje7 Nov 30, 2014 om 16:24
Computers & telefonie

Kan een programma niet downloaden.

Krijg bij het downloaden van een belastingprogramma de volgende mededeling."De huidige beveiligingsinstellingen staan niet toe dat dit bestand wordt gedownload." Werk met W7 met als beveiliging Kaspersky internet Security. Waar moet ik zoeken om dit op te lossen.

1524 13 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 30, 2014 om 16:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kan Kaspersky natuurlijk even uitzetten, dat wil zeggen de bescherming pauzeren. Maar of dat verstandig is... weet je zeker dat het programma veilig is?

door 1953 - Nov 30, 2014 om 16:34
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Uitschakelen van Kaspersky en de firewall tijdelijk.

jantje7
door jantje7 - Nov 30, 2014 om 16:42
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Helaas helpen beide oplossingen niet. Zou ergens iets in het register verkeerd staan. Kan dat even niet vinden.

diumenge
door diumenge - Nov 30, 2014 om 16:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien staat hier (klik) de oplossing?

Ik werd op het verkeerde been gezet door het vermelden van Kaspersky, maar dit zit vermoedelijk in de instellingen van Windows en/of de Internet Explorer.

tijger1
door tijger1 - Nov 30, 2014 om 17:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bedoelt u gewoon het programma van de belastingdienst?

tijger1
door tijger1 - Nov 30, 2014 om 17:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien via een andere browser proberen?

jantje7
door jantje7 - Nov 30, 2014 om 17:55
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Ook via Google Chrome het zelfde resultaat. Nu me zelf als gast aangemeld, en Eureka het lukt nu wel. Even op een USB-Stick geplaatst en me weer als mij zelf aangemeld. Via copy staat hij nu dus waar ik het hebben wilde.
Maar probleem op zich is er nog steeds.

edrick3
door edrick3 - Nov 30, 2014 om 18:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jantje7,

Probeer het volgende eens:
De meeste problemen zijn op te lossen door Internet Explorer te resetten naar de fabrieksinstellingen via ALT-Extra (of via het tandwieltje rechtsboven), Internetopties, tabblad Geavanceerd, activeer eventueel de optie Persoonlijke instellingen verwijderen en vervolg met de knop Opnieuw instellen. Na een herstart van Internet Explorer moeten dan nog wel enkele instellingen opnieuw worden doorlopen, zoals het opnieuw instellen van de startpagina en (via ALT-Extra, Internetopties, tabblad Programma's, knop Invoegtoepassingen beheren) en wellicht het weer inschakelen van enkele uitgeschakelde invoegtoepassingen.
(Bron:schoonepc)

Suc6

edrick3
door edrick3 - Nov 30, 2014 om 18:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Oei, .....Ook via Google Chrome het zelfde resultaat....
Even over het hoofd gezien.
Dan zal bovenstaande wel niet helpen.

edrick3
door edrick3 - Nov 30, 2014 om 18:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jantje7,

Vond een zelfde vraag bij MS.
De daar gegeven oplossing (die hielp) was toch ook het opnieuw instellen van IE, dus ....
misschien toch het proberen waard.

Klik hier.

jantje7
door jantje7 - Nov 30, 2014 om 18:55
1459 Antwoorden / 23 Vragen

@edrick3
Ja, toch maar voor lief genomen dat weer een en ander moet worden aangepast, IE gereset.
En ja, kan nu weer downloaden.
Dank voor uw goede inbreng.

edrick3
door edrick3 - Nov 30, 2014 om 18:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jantje7,

Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.

Fijne avond.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 1, 2014 om 17:31
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Mocht je interesse hebben om te weten waarom dit probleem ontstaat, laat maar even weten.