tu
door tukkertje Jan 10, 2017 om 13:10
Computers & telefonie

Kan element niet vinden

Op mijn laptop heb ik een externe harde schijf aangesloten voor een back up. Het is een Toshiba External 3.0 USB Device. Als ik deze aansluit krijg ik de melding H:\ kan element niet vinden. In lokale schij wordt deze aangegeven als Toshiba EXT (H:). Bij overzicht Back Up staat Toshiba Ext(G). Is hier al iets verkeerd? G in plaats van H ?  Ook wordt de Toshiba wel bij apparaatbeheer genoemd. Bij recente back ups wordt als laatste die van enkele maanden terug gegeven. Kan hier gezien de langere tijd die is verlopen dus geen systeemherstel van maken. Als ik een nieuwe back up maak gebeurt er volgens mij niets en vind ik ook geen vermelding in de lijst recente back ups. Wat is hier niet goed?

4366 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 10, 2017 om 13:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kan je in Schijfbeheer de stationsnaam niet wijzigen? (H wijzigen in G)

reflecs
door reflecs - Jan 10, 2017 om 13:55
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Wordt er op dit moment nog een apparaat met de letter G getoond? Met welke omschrijving?
Als er geen G is, kunt zoals edrick3 aangeeft de stationsletter wijzigen:http://support.hp.com/nl-nl/document/c03529094#AbT3
Er is overigens wel een verschil tussen een back-up of systeemherstel.

gsm
door gsm - Jan 10, 2017 om 14:22
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het lijkt erop dat er nog een ander USB-opslag apparaat aangesloten is (geweest) en de letter (G) heeft toegewezen gekregen.
Hierdoor zou de Toshiba dan noodgedwongen de letter (H) gekregen hebben.
Met Schijfbeheer kun je de Toshiba de letter (G) teruggeven (via: Rechter muisknop op de (H) partitie en Stationsletter en paden wijzigen).

Misschien is de informatie via onderstaande link in dit geval ook nog nuttig.

https://www.techwalla.com/articles/how-to-use-a-toshiba-external-hard-drive

ph
door philip36 - Jan 10, 2017 om 14:27
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Was de externe HD aan Elements gekoppeld want de melding komt overeen met die in uw vraag van 3 januari.

Toen de laatste backup gemaakt werd was de stationsletter van de externe hd G.
Nu G blijkbaar bezet is krijgt de externe HD de eerstvolgende vrije letter H.
U kunt het backup programma naar backups laten zoeken en die komt dan automatisch bij de backups op de huidige H locatie uit.
Kan zijn dat u in het backup programma de locatie van de bestaande backups kunt wijzigen en staat dan meteen goed voor toekomstige backups.
Wat voor backup is het eigenlijk, bestanden of een systeembackup (image) dat u praat over systeemherstel?

tu
door tukkertje - Jan 10, 2017 om 16:10
176 Antwoorden / 159 Vragen

Wat ik ook probeer het lukt niet. Als ik de H in G verander wordt weergegeven kan element G niet vinden. Als ik, om te proberen, een nieuwe cd voor een softwareprogramma plaats dan wordt aangegeven kan element E niet vinden. Kan inderdaad in dezelfde categorie worden geplaatst als mijn vraag voor de printer op 3 januari. Kon toen verbonden aan Element van de printer afhalen en deze laadt nu goed op in windows. Is zoiets ook mogelijk met de externe harde schijf? Bij zoeken naar back ups wordt nu aangegeven Bestandgeschiedenis niet ingeschakeld, omdat er geen apparaat is aangesloten. Wel staat de Toshiba onder H: aangegeven.

ph
door philip36 Jan 10, 2017 om 17:36
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Kijk eens in apparatenbeheer wat er bij de usb en het dvd station staat. Anders installatie van usb en dvd station ongedaan maken en computer opnieuw opstarten.

tu
door tukkertje Jan 10, 2017 om 17:51
176 Antwoorden / 159 Vragen

DVD RW werkt correct, USB voor massaopslag werkt correct. Het ligt volgens mij ook niet aan de apparaten, maar er is iets verkeerd in het contact tussen 'deze computer' en de schijven. Het maakt niet uit welke letters er ik ook aan geef.

ph
door philip36 Jan 10, 2017 om 18:35
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Maar als u er een dvd in doet werkt het niet zegt u, dvd wordt niet opgestart?
Kunt u dan wel met de verkenner de inhoud van de externe hd of de dvd bekijken? En de bestanden op een usb stick?